Pekka Rautakallio Ässien päävalmentajaksi, osa 2

  • 115 705
  • 763

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Ei ollut mitenkään humalainen. Yhden ihmisen mielipide. Ehkä hän ei ollut vain kuullut samoista ongelmista kuin tämä palsta? Niin ja eikö se uuden valmentajan kuherruskausi kestä sen muutaman pelin yleensä. Sitten nopea hyöty on syöty.
Erikoista mikäli organisaatioon kuuluva henkilö ei ole lainkaan kartalla mitä seuran sisällä tapahtuu. Ratkaisuhan oli tuloksesta riippumatta ainoa oikea.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Erikoista mikäli organisaatioon kuuluva henkilö ei ole lainkaan kartalla mitä seuran sisällä tapahtuu. Ratkaisuhan oli tuloksesta riippumatta ainoa oikea.

Boldattuna oleellinen.

Varmaan aika harva laji-ihminen tai ylipäätään Ässien touhuja seuraava voi väittää, etteikö valmennuksen vaihtaminen olisi ollut ainoa oikea ratkaisu.

Riittääkö Kotkaniemi, aika ja lopun otteluohjelma poff-paikkaan, se jää nähtäväksi. Mutta eiköhän ole selvää, että Rockyn kanssa kortit oli jo katsottu loppuun ja peli pelattu, vai mitä mieltä @karhu olet tästä?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Erikoista, jos Kaukoranta on omien junnujensa kanssa noin huonoissa väleissä, vaikka on auttanut heitä aika paljon urallaan. Onko Ässien joukkueessa muuten vielä pelaajia, jotka jo viimeksi savustivat valmentajaa ulos? Silloin taisi ainakin Peltonen olla yksi lakkokenraali. Olikohan Uusitalo ja Sammalkangas jo tuolloin mukana?...

Joukkue ei ole lakkoillut vaan ovat ottaneet yhteyttä UJ:an ja kertoneet joukkueen sisäisistä ristiriidoista. Selvitysten perusteella seuran hallitus päätyi erottamaan päävalmentajan.

Joukkueissa on aina jonkinlainen oppositio valmennusta kohtaa, kaikkia ei voi mielyttää. Valmennuksen tehtävä on tulla toimeen myös opposition kanssa ja hyödyntää heidän osaamista. Nyt tämä ei Rautakalliolta onnistunut ja johti nykyiseen tilanteeseen.

Ässät on kohdellut Rautakalliota koko kauden reilusti, hänellä on ollut toimiston tuki ja on ollut tietoinen kaikista joukkuetta koskevista asiosta. Voit lopettaa tämän pohdinnan, arvuuttelusi menee jatkuvasti metsään.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Boldattuna oleellinen.

Varmaan aika harva laji-ihminen tai ylipäätään Ässien touhuja seuraava voi väittää, etteikö valmennuksen vaihtaminen olisi ollut ainoa oikea ratkaisu.

Riittääkö Kotkaniemi, aika ja lopun otteluohjelma poff-paikkaan, se jää nähtäväksi. Mutta eiköhän ole selvää, että Rockyn kanssa kortit oli jo katsottu loppuun ja peli pelattu, vai mitä mieltä @karhu olet tästä?
Itse olen ehdottanut, että valmentajaa olisi vaihdettu jo siinä vaiheessa, kun päätettiin valmentajan vaihtumisesta. Tämä olisi se reiluin tapa kaikkien kannalta, ja ehkä kaudestakin olisi voinut pelastaa enemmän. Muuten, kuten olen jo sanonut niin ei tätä asiaa osaltani tarvitse enempää kommentoida ennen kuin saamme faktaa pöytään. Ehkä kauden päätyttyä? Kerroin vain ihmettelyni ja organisaatiossa töissä olevan ihmisen mielipiteen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse olen ehdottanut, että valmentajaa olisi vaihdettu jo siinä vaiheessa, kun päätettiin valmentajan vaihtumisesta. Tämä olisi se reiluin tapa kaikkien kannalta, ja ehkä kaudestakin olisi voinut pelastaa enemmän. Muuten, kuten olen jo sanonut niin ei tätä asiaa osaltani tarvitse enempää kommentoida ennen kuin saamme faktaa pöytään. Ehkä kauden päätyttyä? Kerroin vain ihmettelyni ja organisaatiossa töissä olevan ihmisen mielipiteen.

Aika erikoista, eli oli syytä olettaa jo tuossa vaiheessa kesken kauden, jotta Rocky ei ammattimaisesti pysty hoitamaan kautta loppuun, vaan motivaatio laskee ammattilaisella sadasta nollaan heti päätöksen tultua?

Mä ainakin ajattelin toisin ja mielikuvani Pekasta oli sellainen, että herrasmies pystyy hoitamaan tehtävänsä kunnialla loppuun.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Itse olen ehdottanut, että valmentajaa olisi vaihdettu jo siinä vaiheessa, kun päätettiin valmentajan vaihtumisesta. Tämä olisi se reiluin tapa kaikkien kannalta, ja ehkä kaudestakin olisi voinut pelastaa enemmän. Muuten, kuten olen jo sanonut niin ei tätä asiaa osaltani tarvitse enempää kommentoida ennen kuin saamme faktaa pöytään. Ehkä kauden päätyttyä? Kerroin vain ihmettelyni ja organisaatiossa töissä olevan ihmisen mielipiteen.

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että mitäs "faktatietoa" ajattelit asiasta tulevan? Rockyn sanomisia vai pohdintaa Is-toimittajilta? Ässät tuskin lähtee avaamaan koko juttua sen enempää, kunnioituksesta Rautakalliota kohtaan, mikäli nyt ei ilmoille tule ihan törkeää valehtelua. Väite, että a-junnujen valmentaja ei olisi kuullut sisäisistä ristiriidoista on ihan bullshittia. Niistä on kuullut jokainen, joka on organisaation ytimessä, kuten niistä on kuullut moni muukin ketä tuntee pelaajia/seuran toimihenkilöitä yms. ulkokehällä olevia.

Joidenkin pitäisi nyt hyväksyä se tosiasia, että Rocky ei huikeasta pelaajaurasta huolimatta ole täydellinen valmentaja eikä persoona. Suoraselkäisenä (?) miehenä, ihmettelen että miksi hän ei eronnut syksyllä tehtävistään kun kävi ilmi, että Ässät koki löytäneensä paremman vaihtoehdon tulevaisuuden kannalta jos ja kun näyttää että tämä seikka vei Rockyn motivaation nolliin. Ässät oli tehnyt sopimuksen toukokuulle 2016 ja kuvitteli, että valmentaja antaa 100 % työpanoksen sopimuksen loppuun asti, mutta oli valitettavasti väärässä.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Aika erikoista, eli oli syytä olettaa jo tuossa vaiheessa kesken kauden, jotta Rocky ei ammattimaisesti pysty hoitamaan kautta loppuun, vaan motivaatio laskee ammattilaisella sadasta nollaan heti päätöksen tultua?

Mä ainakin ajattelin toisin ja mielikuvani Pekasta oli sellainen, että herrasmies pystyy hoitamaan tehtävänsä kunnialla loppuun.

Olisi ainakin ollut syytä käydä keskustelu siinä vaiheessa, että pystyykö hoitamaan kauden loppuun, vaikka tulevaisuutta seurassa ei enää tule olemaan.
En tiedä oliko Ässissä liian monta kokkia hämmentämässä soppaa, mutta nykyään on yrityksissä ihan normaalia keskustella alaisten kanssa ettei kenenkään tarvitse huudella lehdessä,kun kukaan ei puhu mitään ja hiljaista on ollut.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Itse olen ehdottanut, että valmentajaa olisi vaihdettu jo siinä vaiheessa, kun päätettiin valmentajan vaihtumisesta. Tämä olisi se reiluin tapa kaikkien kannalta, ja ehkä kaudestakin olisi voinut pelastaa enemmän. Muuten, kuten olen jo sanonut niin ei tätä asiaa osaltani tarvitse enempää kommentoida ennen kuin saamme faktaa pöytään. Ehkä kauden päätyttyä? Kerroin vain ihmettelyni ja organisaatiossa töissä olevan ihmisen mielipiteen.
Valmentajan vaihtumisia tapahtuu joka joukkueessa muutaman vuoden välein ja yleensä uuden kanssa on tehty sopimus hyvissä ajoin ennen kauden päättymistä. Aika erikoista olisi, jos viimeistä kauttaan valmentava tästä syystä pistettäisiin automaattisesti pihalle kesken kauden.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että mitäs "faktatietoa" ajattelit asiasta tulevan? Rockyn sanomisia vai pohdintaa Is-toimittajilta? Ässät tuskin lähtee avaamaan koko juttua sen enempää, kunnioituksesta Rautakalliota kohtaan, mikäli nyt ei ilmoille tule ihan törkeää valehtelua. Väite, että a-junnujen valmentaja ei olisi kuullut sisäisistä ristiriidoista on ihan bullshittia. Niistä on kuullut jokainen, joka on organisaation ytimessä, kuten niistä on kuullut moni muukin ketä tuntee pelaajia/seuran toimihenkilöitä yms. ulkokehällä olevia.

Joidenkin pitäisi nyt hyväksyä se tosiasia, että Rocky ei huikeasta pelaajaurasta huolimatta ole täydellinen valmentaja eikä persoona. Suoraselkäisenä (?) miehenä, ihmettelen että miksi hän ei eronnut syksyllä tehtävistään kun kävi ilmi, että Ässät koki löytäneensä paremman vaihtoehdon tulevaisuuden kannalta jos ja kun näyttää että tämä seikka vei Rockyn motivaation nolliin. Ässät oli tehnyt sopimuksen toukokuulle 2016 ja kuvitteli, että valmentaja antaa 100 % työpanoksen sopimuksen loppuun asti, mutta oli valitettavasti väärässä.
Ok, oletetaan, että iltapäivälehdet pelaavat Rautakallion pillin mukaan ja ovat puolueellisia.
Kai nyt ymmärrät senkin, että Ässien organisaatioista vuodetaan tällekin palstalle sellaista tietoa, joka tukee heidän mielipidettään.
Eli en pidä näitäkään juttuja täällä sen puolueettomampina.
Hirsimäki sanoi, että nyt pidetään mölyt mahassa. Ehkä kertoo joskus enemmän. Rocky taas suunitteli oikein tiedotustilaisuutta medialle tästä asiasta. Ehkä viimeinen sana ei vielä ole sanottu.
Ehkä silloin kuulemme totuuksia?
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Valmentajan vaihtumisia tapahtuu joka joukkueessa muutaman vuoden välein ja yleensä uuden kanssa on tehty sopimus hyvissä ajoin ennen kauden päättymistä. Aika erikoista olisi, jos viimeistä kauttaan valmentava tästä syystä pistettäisiin automaattisesti pihalle kesken kauden.


No, jos esimies keskustelisi alaisensa kanssa ennen, että pystytkö hoitamaan työsi, vaikka tulevaisuutta ei ole.
En tunne herroja, mutta luulisi nyt keskustelemaan kaikki pystyvän, vaikka valmentaja hankala olisikin.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
No, jos esimies keskustelisi alaisensa kanssa ennen, että pystytkö hoitamaan työsi, vaikka tulevaisuutta ei ole.
En tunne herroja, mutta luulisi nyt keskustelemaan kaikki pystyvän, vaikka valmentaja hankala olisikin.
Mikä esti Rautakalliota olemaan aloitteellinen ja pyytämään vapautusta.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Tämä on faktaa, turha sinun on tästä enemmän jauhaa. Ässät tulee julkisuuteen mikäli julkisuudessa keskustelu menee liiallisuuksiin.


Minulla ei ole asiasta mitään tietoa. Epäillen suhtaudun sekä lehtiin, että tämän palstan tietoihin. Julkistiko Rocky myös pelaajahankinnat?
Kommentoidaan sitten tiedoitustilaisuuksien jälkeen enemmän.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisi ainakin ollut syytä käydä keskustelu siinä vaiheessa, että pystyykö hoitamaan kauden loppuun, vaikka tulevaisuutta seurassa ei enää tule olemaan.
En tiedä oliko Ässissä liian monta kokkia hämmentämässä soppaa, mutta nykyään on yrityksissä ihan normaalia keskustella alaisten kanssa ettei kenenkään tarvitse huudella lehdessä,kun kukaan ei puhu mitään ja hiljaista on ollut.

Minkä ihmeen takia palkanmaksajan tulisi kysellä työntekijältä tekeekö hän edelleen töitä palkkansa eteen sopimuksensa loppuun, jonka hän on itse allekirjoittanut? Voin kertoa ettei tulisi mieleenkän keskustella alaisen kanssa siitä huvittaako häntä tehdä töitä vai ei.
En tiedä missä yrityksissä olet mukana, mutta itse en ole kuullut näistä keskusteluista. Sen sijaan työnsä laiminlyövät ovat ensimmäisenä listalla kun tulee tarve vähentää väkeä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulla ei ole asiasta mitään tietoa. Epäillen suhtaudun sekä lehtiin, että tämän palstan tietoihin. Julkistiko Rocky myös pelaajahankinnat?
Kommentoidaan sitten tiedoitustilaisuuksien jälkeen enemmän.

Veikkaisin, ettei tiedoitustilaisuuksia ole tulossa. Ässät ei halua vatvoa asiaa ja Rautakallio ymmärtää, että hänen kannattaa poistua estradilta legendana. Jos näitä asiota tongitaan enemmän, IS:n uutisointi joutuisi erikoiseen valoon, koska asioista löytyy vastakkaisia todisteita.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Minkä ihmeen takia palkanmaksajan tulisi kysellä työntekijältä tekeekö hän edelleen töitä palkkansa eteen sopimuksensa loppuun, jonka hän on itse allekirjoittanut? Voin kertoa ettei tulisi mieleenkän keskustella alaisen kanssa siitä huvittaako häntä tehdä töitä vai ei.
En tiedä missä yrityksissä olet mukana, mutta itse en ole kuullut näistä keskusteluista. Sen sijaan työnsä laiminlyövät ovat ensimmäisenä listalla kun tulee tarve vähentää väkeä.

Sen vuoksi, että tässä kärsi eniten Ässät. Rautakallio tuskin enää valmentaa niin hänelle on ihan sama.
Jos hän kuvitteli ja hänelle oli joskus annettu ymmärtää olevan tulevaisuutta seurassa. Tämän tilanteen muuttuessa, ja jos vielä tiedetään valmentajan olevan hankala luonteeltaan, olisi asia pitänyt käydä läpi, ja mahdollisesti viheltää peli poikki.
Minua ainakin eniten vituttaa perseelleen mennyt kausi, jos tilanteelle olisi voinut tehdä jotain.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Veikkaisin, ettei tiedoitustilaisuuksia ole tulossa. Ässät ei halua vatvoa asiaa ja Rautakallio ymmärtää, että hänen kannattaa poistua estradilta legendana. Jos näitä asiota tongitaan enemmän, IS:n uutisointi joutuisi erikoiseen valoon, koska asioista löytyy vastakkaisia todisteita.

No yritetään sitten elää tätä Kotkaniemen aikaa, jos emme asiasta virallisempaan kuule.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sen vuoksi, että tässä kärsi eniten Ässät. Rautakallio tuskin enää valmentaa niin hänelle on ihan sama.
Jos hän kuvitteli ja hänelle oli joskus annettu ymmärtää olevan tulevaisuutta seurassa. Tämän tilanteen muuttuessa, ja jos vielä tiedetään valmentajan olevan hankala luonteeltaan, olisi asia pitänyt käydä läpi, ja mahdollisesti viheltää peli poikki.
Minua ainakin eniten vituttaa perseelleen mennyt kausi, jos tilanteelle olisi voinut tehdä jotain.
Pitääkö siis olettaa työntekijän olevan niin epäammattimainen, että perseilee tahallaan kauden lopun? Ei tälläistä pidä joutua olettamaan. Sulla on nyt jotain pieniä häiriöitä ajatuksissasi ja jankutat järjettömiä asioita vain jankuttamisen ilosta, tai koitat paikkailla edellisiä päättömyyksiäsi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sen vuoksi, että tässä kärsi eniten Ässät...

Sinä kuulut kyllä todella harvalukuiseen joukkoon... luulisin, että Ässät on tässä loppupeleissä voittaja, vielä on pieni sauma poffeihin, Rockyn kanssa tuo sauma oli jo mennyt...
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
... vielä on pieni sauma poffeihin, Rockyn kanssa tuo sauma oli jo mennyt...

Minulle jäi usein kauden aikana sellainen tunne, ettei Rautakallio ollut oikein täysillä mukana. Tarkoitan, ettei hänestä huokunut mitään iloista tahtovoimaa, ei optimistista esimerrkiä eikä sellaista eteenpäin pyrkimisen esimerkkiä, joilla joukkuetta voi motivoida. Ei näkynyt ainakaan ulospäin.

Liian usein niissä tilanteissa, kun Rautakallion olisi pitänyt johtaa edestä, ei sitä tsemppausta tullut. Ja kun Kaukoranta ei tullut esiin, niin lopulta vastuu törkättiin Härkälälle, jolle saappaat olivat aivan liian isot. Kait se on kaikilla edelleen muistissa, mitä Espoossa tapahtui. Rautakallion olisi pitänyt näyttää pystyvänsä voittamaan Aho ja tyhjäksi kupattu Blues, mutta Jasseri jäätyi aivan täysin. Siihen Blues-otteluun taisi loppua toimiston kärsivällisyys.

Ässillä on mun mielestä ihan kohtuullinen joukkue kasassa. Ei siellä mitään isoja tähtiä ole, mutta paljon on kavereita, joista voisi saada enemmän ulos. Olen aika vakuuttunut siitä, että noilla ollaan poffeissa, mutta ei kyllä oltaisi, jos Jasseri jatkaisi ruorissa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Siihen Blues-otteluun taisi loppua toimiston kärsivällisyys....

Ässillä on mun mielestä ihan kohtuullinen joukkue kasassa. Ei siellä mitään isoja tähtiä ole, mutta paljon on kavereita, joista voisi saada enemmän ulos. Olen aika vakuuttunut siitä, että noilla ollaan poffeissa, mutta ei kyllä oltaisi, jos Jasseri jatkaisi ruorissa.

Kunpa olisikin loppunut jo tuolloin, mutta homman annettiin pahentua ja tärkeitä matseja hävittiin vielä tuon jälkeenkin.

Kuten toiseen ketjuun jo laitoin, niin Ässien laskennallinen mahis poffeihin on tällä hetkellä vain 27%, joten aika paljon pitää ruuvia kiristää.
 

Sökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liian usein niissä tilanteissa, kun Rautakallion olisi pitänyt johtaa edestä, ei sitä tsemppausta tullut. Ja kun Kaukoranta ei tullut esiin, niin lopulta vastuu törkättiin Härkälälle, jolle saappaat olivat aivan liian isot. Kait se on kaikilla edelleen muistissa, mitä Espoossa tapahtui. Rautakallion olisi pitänyt näyttää pystyvänsä voittamaan Aho ja tyhjäksi kupattu Blues, mutta Jasseri jäätyi aivan täysin. Siihen Blues-otteluun taisi loppua toimiston kärsivällisyys.

Jos kärsivällisyyden loppumisella tarkoitetaan tässä sitä, että Ässät ei tehnyt jatkoa Rautakallion kanssa, niin sehän oli ilmoitettu Rockylle juuri tuota kyseistä peliä edeltävänä viikonloppuna. Ja kun Pekka hieman katkeran oloisesti asiasta toimittajalle kommentoi (mm. jotain "en nyt ala sen enempää avaamaan, mutta ehkä kauden jälkeen" tms), niin nuo Blues-pelin tapahtumat näyttäytyvät ulospäin juurikin vittuiluna ja luovuttamisena.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko Ässien joukkueessa muuten vielä pelaajia, jotka jo viimeksi savustivat valmentajaa ulos? Silloin taisi ainakin Peltonen olla yksi lakkokenraali. Olikohan Uusitalo ja Sammalkangas jo tuolloin mukana?

Tällainen kysely on täysin järjetöntä, se oli silloin se, ja nyt on nyt, tilanne oli silloin täysin erilainen. Uusitalo ja Sammalkangas eivät ole muutenkaan miehiä jotka olisivat kauhean kevein perustein kitisemässä Utj:lle, varsinkaan valmentajasta jonka alaisuudessa ovat itse vuosia pelanneet. Aika huonossa jamassa on täytynyt tilanteen olla jos pelaajat ovat tuohon malliin nousseet Rockya vastaan ja siitä on kyllä aika turha syytellä pelaajia. Ässät on ollut huonommassakin jamassa ilman että vastaavaa olisi tapahtunut, ylipäätään tällaiset pelaajien aloitteet ovat suhteellisen harvinaisia. Ikävää että näin kävi ja kaikista ihmisistä juuri Rockylle, toisaalta hän tuskin on itse täysin syytön tapahtumaan.

Kaikkein järkevintä olisi jos itse kukin katsoisi nyt ensisijaiesti eteenpäin.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Pitääkö siis olettaa työntekijän olevan niin epäammattimainen, että perseilee tahallaan kauden lopun? Ei tälläistä pidä joutua olettamaan. Sulla on nyt jotain pieniä häiriöitä ajatuksissasi ja jankutat järjettömiä asioita vain jankuttamisen ilosta, tai koitat paikkailla edellisiä päättömyyksiäsi.

No edelleen meillä on aika vähän faktaa asiasta. On nämä palstatotuudet ja on nämä Ilta-Sanomien totuudet asiasta.
Näiden perusteella voimme sitten spekuloida kenen syytä tässä on enemmän jakele vähemmän.
Kiukuttelu on kuitenkin tyhmää, ja loppujen lopuksi olisi ollut paras hoitaa vaihdos tyylikkäämmin, vaikka ennen kauden alkua ja kertoa vaikka sitten joku mukavampi syy vaihtoon.
Tietenkin voisi olla, että näin paljon nuoria ei olisi ajettu kokoonpanoon, mutta muuten kausi olisi voinut olla parempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös