Pe 9.1.2015 Tappara - SaiPa

  • 12 617
  • 84

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Positiivisintahan on taas huomata, että otteluketjussa Tappara kahvaa. Voittojen tiellä siis ollaan ja kaveria harmittaa.

SaiPan puolelta löytyy pari kirjoittajaa joiden mukaan joka pelissä kaveri kahvaa ja tuomarit kusee. Tuloksella ei tähän merkitystä. Mielestäni linja oli tänään ihan hyvä ja tasapuolinen. Kyllä Tappara enemmän taitokiekolla kuin kahvaamisella ainakin voitti.

Minä kyllä ihan rehellisesti aistin katsomoon, että pelissä tulee nyrkkitalkoot tai loukkaantuminen. Ilmeisesti olin yksin tuon tunteen kanssa ja Tomppa vihelsi ihan hyvin. Kuten teki edellisessä Tapparan pelissä Kuopiossa sekä sitä edellisessä Tapparan pelissä Porissa? Näiden kahden joukkueen välillä oli jo Lappeenrannassa havaittavissa kitkaa ja nyrkkitalkoot olisivat voineet olla ihan hyvä tapa hoitaa paineet kattilasta. Nythän se kipinä katosi Jormakan ja Ahosen lähdettyä ennenaikaisesti koppiin.
Ahonen ei käynyt edes lämpimänä pelissä. Turha tuota on pistää tuomarien piikkiin. Tomppa hoiti hommansa ihan hyvin. Ei ainakaan minun mielestäni jäänyt enempää jäähyjä viheltämättä kuin yleensäkään, eikä tuomarit nyt liiemmin omaan silmään ketään suosineet. Mitä sen olisi siinä yhdessä nujakassa pitänyt tehdä? Heittää molempien puolelta kaksi kentällistä jäähyaitioon lievästä tuuppimisesta?

Kyllä tuo peli lämpeni ihan tuosta pikkusiasta mitä molemmat jengit harjoitti. Kokoajan iholla ja pientä tökkimistä kaverin ykkösmiehiin. Ei noista oikein tuomari voi jäähyjä antaa, kun eivät mitään selkeitä rikkeitä ole. Ei missään vaiheessa leimahtanut kentällä muutenkuin verbaalisesti.

Jormakan saikun pituudesta mitään havaintoa?

Jääpussihoidosta taisi olla jossain puhetta, joten toivottavasti säikähdyksellä selvisi.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Jormakan saikun pituudesta mitään havaintoa?
Tapola kertoi vetistävin silmin ja alahuuli väpättäen että tuskin pelaa enää koskaa. Todennnäköisesti vierään Sveitsiin eutanasiaklinikalle lopetettavaksi
 
Ohessa kuva nanosekunti ennen osumaa.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    212,9 KB · kertaa luettu: 490

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näitäkin on nähty että ihmeparantuminen olisi penkillä tapanut kuten Erkinjuntti tällä viikolla Porissa.

Nää on näitä tyypillisiä sohvajääkiekoilijoiden kommentteja. Näitkö miten Erkinjuntin jalka jäi tilanteessa Ässä-pelaajan alle (täysin tahattomasti)? Edes jonkinasteisella liikuntataustalla varustettu henkilö ymärtää, että tuollainen sattuu aivan aluksi todella paljon, eikä tilanteesta ei nousta välittömästi kiiruhtamaan vaihtoaitioon vain siksi, että hitsarikatsomo viheltää. Pahimmassa tapauksessa jalka olisi voinut mennä lopukauden huilin vaatimaan kuntoon (ei ollenkaan harvinainen tilanne), mutta sitä ei voinut itse Erkinjuntti tai paikalle rientänyt Pohjosen Vellukaan tietää välittömästi tilanteen jälkeen. Kaljaa lipittävästä hitsarikatsomosta puhumattakaan. Osalle tuo skenaario ei näemmä avaudu milloinkaan.

Eilisestä pelistä sen verran, että Kuusela saisi ruveta laittamaan paikoista sisään. Greeniltä kaverille aivan mielettömän hienoja tarjoiluja moneen otteeseen.

Jormakan loukkantumiseen johtaneessa tilanteessa en usko Saipa-pelaajan tahallisuuteen. Nopeat päätökset yhdistettynä rajuun pelinopeuteen tuovat vain joskus mukanaan näin ikäviä törmäyksiä.
 
Viimeksi muokattu:

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Erehdyin lukemaan tätä ketjua oletuksena että saisin jotain tietoa eilisen pelistä, sen sijaan täällä väännetäänkin polvi edelle pojan polvesta. Jatkakaa samaan malliin, kiitos kun petyin taas.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Juu, paini oltaisiin voitu välttää. Tilanteessa oli siirretty rangaistus päällä, Maalahti koukkaa maalin takana ja kulmassa tulee poikittaisella selkään. Erkinjuntin mailasta tarttuminen oli tuon jälkeen aika mitätön rike, etenkin kun Maalahtikaan ei jäänyt vain levittelemään käsiään. Mutta tilanteet voi näemmä nähdä monella (ainakin kahdella) eri tavalla, ilmeisesti sinä koit tuossa kohtaa salomonin oikeaksi, minä olisin antanut jotain muuta.

Minä kyllä ihan rehellisesti aistin katsomoon, että pelissä tulee nyrkkitalkoot tai loukkaantuminen. Ilmeisesti olin yksin tuon tunteen kanssa ja Tomppa vihelsi ihan hyvin. Kuten teki edellisessä Tapparan pelissä Kuopiossa sekä sitä edellisessä Tapparan pelissä Porissa? Näiden kahden joukkueen välillä oli jo Lappeenrannassa havaittavissa kitkaa ja nyrkkitalkoot olisivat voineet olla ihan hyvä tapa hoitaa paineet kattilasta. Nythän se kipinä katosi Jormakan ja Ahosen lähdettyä ennenaikaisesti koppiin.

Tapparasta huitoo ja hakkaa ne tietyt yksittäiset pelaajat aika rajusti. Green ja Palola ovat ne pahimmat, Aalto ja Jormakka seuraavat perässä. Varmasti jäi huitomisia ja koukkuja viheltämättä Tapparalta, paljon niitä jäi myös Saipalta. Erkinjunttiin osuneet kaksi korkeaa mailaa (toinen nekkuun ja toinen kaulan seudulle) jäivät myös viheltämättä, vaikka nykylinjan mukaisesti nuo korkeat mailat ovat väärän vaihdon ja pelin viivyttämisen ohella ainoat jäähyn arvoiset rikkeet.

Positiivisintahan on taas huomata, että otteluketjussa Tappara kahvaa. Voittojen tiellä siis ollaan ja kaveria harmittaa.

Tapparan pelaajat ovat kyllä käyttäneet hyvin hyödyksi tuon Laaksosen salliman linjan jolla ei ole mitään tekemistä alkukauden linjan kanssa. Erkinjuntin kakkonen oli ihan oikeutettu, syy nyt oli täysin väärä. Mailasta kiinnni pitäminen on jäähy siinä missä korkea maila yms. Maalahti antoi runtua maassa ja Erkinjuntti tyytyi vastaamaan minkä pystyi. Hidastuksesta näkee sen selvästi, itse pelissä olin itsekin vielä eri mieltä mutta jälkeenpäin kun sen katsoi aivan oikeutettu tuomio.

Sinänsä jännä homma nuo viheltämättä jääneet korkeat, eivät ole ainoat tällä kaudella että jäähy on 99% tapauksista niin selvä kuin voi olla, kentällä on kuitenkin 4 tuomaria ja 99% tapauksista toi tapahtuu siellä missä kiekko ja suurimman osan tuomareista katseet.

Tuosta Ahosen ja Jormakan tilanteesta niin sehän oli täysin vahinko ja se ei liittynyt millään tavalla SaiPan ulkomaalaisten ja Tapparan pelaajien keskinäiseen kipinään mitä oli havaittavissa tokassa erässä.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Näitkö miten Erkinjuntin jalka jäi tilanteessa Ässä-pelaajan alle (täysin tahattomasti)? Edes jonkinasteisella liikuntataustalla varustettu henkilö ymärtää, että tuollainen sattuu aivan aluksi todella paljon

Eilisestä pelistä sen verran, että Kuusela saisi ruveta laittamaan paikoista sisään. Greeniltä kaverille aivan mielettömän hienoja tarjoiluja moneen otteeseen.

Jormakan loukkantumiseen johtaneessa tilanteessa en usko Saipa-pelaajan tahallisuuteen. Nopeat päätökset yhdistettynä rajuun pelinopeuteen tuovat vain joskus mukanaan näin ikäviä törmäyksiä.

Kyllä tiedän täysin tuon ja olen tuon jo maininnut täällä tai tappara.info:ssakin mutta sen tiedän että myöskin tuollaisen jälkeen vetää hieman happea yleensä eikä pelata täysillä loppupeliä seuraavasta vaihdosta alkaen. Ihmeparantuminen siis kyseessä ja todennäköisesti johtui vain ja ainoastaan Erkinjuntin säikähtämisestä.

Kuuselalle tullut viime peleissä sama kuin mikä Palolalla oli alkukaudesta että kiekko pitää ottaa haltuun jostain syystä ennen vetoa? Olisko ranteeseen tullut joku pieni vamma yms jota vähän säästelee / arkailee?

Täysin sama.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tappara ei ole mikään muu kun paidassa roikkuja porukka, joka saa kunnolla turpiinsa tänään helsingissä.
Kiitos profetiasta! Onnea Saipalle tuleviin koitoksiin - sitä tarvitaan...

Tapparan puolella tekeminen on hitaasti mutta varmasti kääntynyt positiiviseen suuntaan. Maalinteko on edelleen vaikeaa, mutta paikkojen luominen toimii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös