Pe 30.10.2009 Tappara - HPK

  • 12 184
  • 63

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hyvä kun otit esiin tuon koukkaamisen. Varmaan innokkaana kannattajana katselit peliä tv:stä tai olit jopa paikan päällä ja näit sen HPK:n harrastaman koukkimisen ja monesti kahden miehen voimin suoritetun kiekottoman miehen estämisen.

Ja mitä tulee Mäntylään, mies sai osakseen hämeenlinnalaisen joukkueen edustajilta minun laskujeni mukaan viisi kertaa kyynärpäästä päähän. Montako sinä rehellisen pelin ystävänä laskit ja kuinka suhtaudut niihin?
En nähnyt. Kauneus on katsojan silmässä.

Suhtaudun Mäntylään kohdistettuihin törkeyksiin suurella ilolla. (PS. aika kumma, että minun lisäkseni nuo menivät myös tuomareilta ohi)
 
Viimeksi muokattu:

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En nähnyt. Kauneus on katsojan silmässä.

Suhtaudun Mäntylään kohdistettuihin törkeyksiin suurella ilolla. (PS. aika kumma, että minun lisäkseni nuo menivät myös tuomareilta ohi)

Eli siis se sinun hurskastelusi Mantylän taklauksia ja niiden rikkeellisyyttä koskevissa ketjuissa on silkkaa potaskaa? Sellaisia pelaajia, joita sinä et arvosta, saa ajaa sääntöjen vastaisesti.

Ymmärtäisin ehkä jollakin tasolla lapsellisen asenteesi, jos olisit itse ollut ottavansa osapuolena noissa Mäntylän taklauksissa tai olisit edes verisukua kyseisten taklausten kohteille, mutta se, että itsellesi täysin tuntemattomien pelaajien puolesta ja itsellesi tuntematonta pelaajaa vastaan osoitat moista arvostelukyvyttömyyttä, on hämmentävää.
 
Viimeksi muokattu:
Olihan tuo Mäntylän teko vähintäänkin outo tapa pysäyttää läpiajo, kun siinä oli oma maalivahtikin tulilinjalla. Ketään ei kuitenkaan sattunut pahemmin, rikkeestä tuomittiin rankkari, joten no harm done. Miksei Viitaluomaa muuten päästetty kokeileen hattutemppua? Peli oli kuitenkin jo ratkennut selkeästi...

Onneksi ei sattunut sen pahemmin, maalikehikko kun tekee aika ilkeätä jälkeä lärviä vasten. Mielessa Suutarisen tapaus muutama vuosi takaperin.

Nyt ei kyseessä ollut läheskään yhtä törkeä tapaus, lähinnä vain ajattelematon ehkä jopa hölmö. Näitä sattuu ja sillä siisti....

Nimim. "kylllä tyhmä saa olla muttei mäntylä" ;D
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eli siis se sinun hurskastelusi Mantylän taklauksia ja niiden rikkeellisyyttä koskevissa ketjuissa on silkkaa potaskaa? Sellaisia pelaajia, joita sinä et arvosta, saa ajaa sääntöjen vastaisesti.
Silkkaa potaskaa olivat nuo viisi kyynärpäätaklausta Mäntylän päähän. Niitä ei nähnyt kukaan muu kuin sinä, ei varsinkaan tuomarit. Siksi vastaukseni oli tuota tasoa mitä se oli. Jos joku ei kunnioita peliä eikä vastustajaa, asiaa ei voi pyyhkäistä maton alle sillä, että ko. pelaajaa otetaan joskus rumasti. Mitä hurskastelua on keskustella omilla näkemyksillään niistä tapauksista? Hurskasteluni (sinun sananvalintasi) ei kohdistu Mäntylään, vaan ihan kaikkiin typeriin tekoihin, joissa vastustajan kunnioitus loistaa poissaolollaan. Hurskastelua on kyllä se, miten Tappara-fanit näihin Mäntylän tapauksiin ovat suhtautuneen.

Totta oli se, että saan suurta henkistä tyydytystä siitä, että Mäntylää kohdellaan kaltoin.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hurskastelua on kyllä se, miten Tappara-fanit näihin Mäntylän tapauksiin ovat suhtautuneen.
Jokainen tänne kirjoittava Tappara-fani on tuominnut Mäntylän teot. Joten missä hurskastelu?

Ainoastaan tekojen rangaistavuudesta on keskusteltu - tapparalaisten edustaessa ymmärrettävästi maltillisempaa linjaa. Maltti taas ei ole sana, jolla kuvaisin keskustelun toista osapuolta...

Mäntylä teki tekonsa, sai rangaistukset, ja jatkaa uraansa, niin kuin miljoona pelikiellon saanutta pelaajaa ennen häntä. Minä pidän hurskastelijoina niitä, jotka nyt nostavat Mäntylän niin poikkeuksellisen hirviömäiseksi ihmiseksi, että häneen eivät normaalit sanktiokäytäntöjen mukaiset useamman ottelun mittaiset pelikiellot riitä, vaan sen lisäksi Mäntylään pitäisi kohdistaa törkeyksiä. Tässä esimerkki hurskatelusta:

Suhtaudun Mäntylään kohdistettuihin törkeyksiin suurella ilolla.

Jos Mäntylää taklataan puhtaasti kovaa, niin siittä vain! Jos joku haastaa Mäntylän reiluun tappeluun, niin antaa tulla!

Jos Mäntylään taas kohdistuu törkeyksiä, niin syyllistä pitää rankaista aivan sääntökirjan mukaan.

Kuten huomaat suhtautumistapa - jonka uskon kaikkien tapparalaisten allekirjoittavan - on täysin looginen. Omasi muistuttaa kostofantaisioissa piehtaroivan katkeran teinin käyttäytymistä. En tiedä oletko sellainen?
 
Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Ja mitä tulee Mäntylään, mies sai osakseen hämeenlinnalaisen joukkueen edustajilta minun laskujeni mukaan viisi kertaa kyynärpäästä päähän.
Oletko WinCapitalla kirjanpitäjänä?

--
Aika perustylsä runkosarjan ottelu jossa vierasjoukkue esitti vain sen mitä tarvitsee, riitti helposti. 'Ei ole vierasjoukkueen tehtävä viihdyttää yleisöä' -Jukka Jalonen

PS. Miksei HPK valinnut rankkarin sijaan Mäntylälle jäähyä, oli kuitenkin alivoimalla ja johtoasemassa? Vai eikö säännöissä enää ole tuollaista mahdollisuutta? Vai onko sitä koskaan ollutkaan ja olen ollut vääräuskoinen?
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Edit: poisto - väärä näppäin...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jokainen tänne kirjoittava Tappara-fani on tuominnut Mäntylän teot. Joten missä hurskastelu?
Hurskastelua on siinä, että päivänselvää piittaamattomuutta maalaillaan ruusunpunaiseksi jollain helvetin selityksillä siitä, että eihän tilanteessa voinut tehdä mitään muuta. Ei ainakaan alle kolmen sekunnin reagointiajalla (varsinkin Morrisonin tapaus, mitä pidän tahallisena Mäntylältä). Minusta tuo on falskia jos mikä.

Kuten huomaat suhtautumistapa - jonka uskon kaikkien tapparalaisten allekirjoittavan - on täysin looginen. Omasi muistuttaa kostofantaisioissa piehtaroivan katkeran teinin käyttäytymistä. En tiedä oletko sellainen?
Loogista siinä on vain täydellinen sinisilmäisyys oman suosikkipojunne toilailun suhteen. Oikeasti loogiseksi se muuttuu vasta sitten, kun pystytte johdonmukaisesti pitämään mielipiteenne identtisissä tapauksissa, mutta rikollisena osapuolena vastapelaaja ja kohteena omanne.

Enkä sitäpaitsi edes halua olla mikään oikeamielisyyden perikuva. Minusta on ihan oikeasti hienoa, jos inhokkipelaajiani murjotaan rumin ottein silloin, kun he ovat sen ansainneet. Minä sentään kehtaan sanoa sen ääneen, enkä edes häpeä kaksinaismoralismiani.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
PS. Miksei HPK valinnut rankkarin sijaan Mäntylälle jäähyä, oli kuitenkin alivoimalla ja johtoasemassa? Vai eikö säännöissä enää ole tuollaista mahdollisuutta? Vai onko sitä koskaan ollutkaan ja olen ollut vääräuskoinen?

Oletko WinCapitan asiakas?


Silkkaa potaskaa olivat nuo viisi kyynärpäätaklausta Mäntylän päähän. Niitä ei nähnyt kukaan muu kuin sinä, ei varsinkaan tuomarit.

Louhi sai yhdestä ainoasta päähän kohdistamastaan taklauksesta jäähyn. Sen lisäksi tuomareilta meni ohi kaksi muuta Louhen, yksi Mäkelän ja yksi Vihkon suorittamaväkivaltaisuus. Saattoi olla, että niitä oli enemmänkin, ainakin Louhella tuntui olevan kovasti ongelmia Mäntylän suhteen.

Se, että sinä et niitä nähnyt, ei niitä taklauksia poista. Ethän nähnyt sitäkään, josta se jäähy tuli. Sitä paitsi olin hallissa paikalla, joten näin peliä laajemmalti kuin televisiokameran välityksellä.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
enkä edes häpeä kaksinaismoralismiani.
Kiitoksia rehellisyydestä! Pidetään tämä mielessä.

Itse puolestani aion olla tasapuolinen, kun seuraavan kerran joku Tapparan pelaaja jää jyrän alle. Ja sellainen tilanne varmasti tulee eteen. Se on osa jääkiekkoa. Lupaan etten vaadi ketään "hiuksista vittuun."
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Eiköhän Tuukan tapaukset ole tässäkin ketjussa puitu aika juurta jaksain. Vaikka tämä offtopic onkin niin eikö olisi jo korkea aika vaihtaa aihetta?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Oletko WinCapitalla kirjanpitäjänä?


PS. Miksei HPK valinnut rankkarin sijaan Mäntylälle jäähyä, oli kuitenkin alivoimalla ja johtoasemassa? Vai eikö säännöissä enää ole tuollaista mahdollisuutta? Vai onko sitä koskaan ollutkaan ja olen ollut vääräuskoinen?

Nykyään enää ei voi valita jompaakumpaa. Jos tuomari näyttää,että rl-laukaus niin sitten se laukaistaan ja sitä ei voi vaihtaa ylivoimaksi kuten edellisillä kausilla. Taas huomasi, perjantaipeli ja vähän alle 4500 katsojaa, olkoonkin että oli Urheilukanavan peli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös