Pe 18.3.2016 Kärpät - TPS (1. puolivälierä)

  • 10 372
  • 67

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Olin ottelusarjaketjussa varma, että Kärpät voittaa tänään. Olin väärässä. Kärpät ei tänään ollut oma itsensä, ja suoritus oli noin 75 prosentin tasoista. Jo 85 prosentin suorituksella Kärpät olisi vienyt pelin osimoilleen 1,5 maalin erolla, lukemat olisivat olleet ehkä 2,5 - 1 tai 3,5 - 2. TPS pelasi tänään hyvin; TPS:n suoritus oli 95-prosenttinen. Taktinen voitto, mutta ei niinkään strateginen. Kärpät ei tänään saanut hikeä pintaan. Huomenna asian on oltava eri. Jos Kärpät huomennakin vetää pelitreenit niin jo on saatana. Nyt ytyä pyttyyn, tulta ja liikettä.

Mitä jos tepsi pelasi Kärpät aseettomaksi? Niinkuin kävi Sporttia vastaan? Itseäkin kiinnostaa mistä revit nämä omat prosenttisi? Ja kyllä on mahdollista että Kärpät voittaa kun pelaa 90% tehokkuudella vaikka en tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa?
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olipahan peli! TPS tuli heti ottelun alkuun todella vahvasti ja näytti kaapin paikan ja kyvyn fyysisyyteen, mihin kärpät ei pystyneet vastaamaan. Pidemmälle mentäessä Kärpät saivat pelistä otteen, mutta TPS sai pidettyä hyvin sen parhaimman vetosektorin puhtaana. Jatkoajalla sitten Rajaniemi näytti mitä on miehiään ja päästi todellisen propellikiekon längeistään.

Tuomari selviytyivät mielestäni kohtuullisesti illasta ja plussaa, että tilanteiden jälkeen sai hieman vielä kaverin nenää niistellä. Tepsin jäähyt olivat selviä, mutta kyllä mä olisin antanut myös Kärpille sen pari jäähyä esimerkiksi Perriiniin kohdistunut poikkari/korkeamaila sekä Vainiolaan vedetty poikkari. Mutta nämä on näitä ja toivottavasti tänään ne tiukat ratkaisut kääntyvät Tepsin puolelle.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Tämä ottelusarja on Sebulle uusi mahdollisuus taas nousta pykälän verran ylemmäs. Tätä minä odottelin Tepsiltä ja sitä saatiin, mutta toki yllätyin siitä psyykkauksen määrästä. Tepsin strategistit olivat kokeneet Sepetuksen ehkä vieläkin tärkeämmäksi kuin itse olin ajatellut. Miten tämä käsitellään, miten vastataan, kaikki Sebusta kiinni. Veikkaisin että noilla mikrosiruilla aika hyvin, mutta lopullinen tulos jää nähtäväksi.
Kyllähän Aho taitaa olla tällä hetkellä Kärppien vaarallisin pelaaja ja vaikka kaverin pää näyttää hyvin pysyvän kasassa niin näissä paineistuksissa se todella mitataan. Kyseessä on kuitenkin älyttömän nuori ja kokematon pelaaja, joka on kuitenkin ihan siitäkin syystä helposti vielä henkisesti horjuttaa, joten kyllähän tuo pirun tärkeä paikka on psyykata oikein kunnolla jos sillä saadaan kentän vaarallisin pelaaja lamaannutettua. Ei tosiaan Aho eilen ollut lähelläkään sitä mitä muistan nähneeni runkosarjapeleissä. Samalla pirun hyvää koulua Ahollekin nämä pelit tulevaisuuden varalle.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Eipä tuosta voi mieltään pahoittaa. Samalla tavalla Lukolta oli joku Laineen kimpussa vähän väliä. Siinä sitä keskittymiskykyä testataan.

Harvinaisen viisas ja asiapitoinen viesti sulta. :) Aho saa tärkeää oppia tulevaisuuttakin ajatellen ja hienon mahdollisuuden nousta tämän kaiken yläpuolelle jo tänään. Itse vaan uskon, että kunhan koneet saadaan käyntiin ja sairastuvalta apuja on Aho vain yksi kova pelimies muiden joukossa.
 

Gurkha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
TPS oli parempi ja voitti ansaitusti. Kärppien koostumukset vaihtunevat seuraavaan peliin paljon. Mielestäni Kärppien vaarallisinta ketjua Mäenlanen-Manninen-Pyörälä ei saa hajoittaa. Oikeastaan muut voi laittaa atomeiksi. Kamppailuvoima, kiekollinen haastaminen ja päättäväisyys ratkaisupaikoissa pitää saada paremmaksi. Herätys kärpät, siellä on pudotuspelit alkaneet!
 

pertsa#36

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä mä oon vähän samoilla linjoilla että sepen pitää kestää tökkimistä ja ronkkimista siinä missä muidenki, mutta tuossa myös samaa mieltä että kyllä pikkarainen vois hakea itelle saman kokoista kaveria eikä tuommosta mikkihiirtä.
 

pertsa#36

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jotenkin semmonen tunne eilisen nähneenä että pikkarainen ku hämmensi koko ajan jossain puolella ni vielä tämän sarjan aikana talonmiehellä menee itellä vati nurin jossain kohtaa.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Kyllä mä oon vähän samoilla linjoilla että sepen pitää kestää tökkimistä ja ronkkimista siinä missä muidenki, mutta tuossa myös samaa mieltä että kyllä pikkarainen vois hakea itelle saman kokoista kaveria eikä tuommosta mikkihiirtä.
Niinpä tietysti. Haetaan mikrotytöistä joku sopiva ettei vaan mieli pahoitu ja jotta Sebastian saisi pelata rauhassa. Loukkaantuiko Aho pahastikin Pikkaraisen kiusaamisesta ja missä muut Kärpät olivat jos kerran Ahoa kaltoin kohdeltiin jatkuvasti?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä tuosta voi mieltään pahoittaa. Samalla tavalla Lukolta oli joku Laineen kimpussa vähän väliä. Siinä sitä keskittymiskykyä testataan.
Näin juuri. Paras lääke tähän on nopea poistuminen paikalta. Ei joukkueen parhaan pistemiehen ja taitoniekan vailla vertaa kannata jäädä tökittäväksi, saati itse kuluttaa omaa energiaansa moiseen. Se, mitä minä kritisoin on tapa, jolla Ahoa sai ottaa pelin ollessa käynnissä. Eilen hyökkäysalueella kiekottoman miehen estäminen oli täysin sallittua. Aho oli nonstop-pihdeissä. Toki näin tehdään, jos se sallitaan. Karun näköistä se oli ja vei kyllä paljon vauhtia pois Ahon pelistä.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kysymys ei ole urheilullisuudesta vaan pelien voittamisesta kaikin käytettävissä olevin keinoin. Myös epäurheilijamaisimmat keinot (varsinaiseen väkivaltaan rajoittuen) tulee käyttää, ml. mediapeli ja yleisön käyttäminen tuomareihin vaikuttamiseen. Pyytääköhän kuuluttaja turussa taas optikon mainoksia mahdollisen heppoisen tepsijäähyn seurauksena?

Pikkusikaa pitää pelata juuri niitä yksilöitä vastaan, joiden pelihuumoriin sillä halutaan vaikuttaa. Muuten koko touhu on turhaa.

Näinhän nämä menee. Psyykkaaminen korostuu näissä peleissä, kun tahkotaan samoja naamoja vastaan illasta toiseen. Kun ylilyönnit jää pois, ei tässä ole mitään ihmeellistä. Sen, joka on psyykkauksen kohteena, tulee pitää päänsä kylmänä, eikä mennä mukaan. Toisaalta joukkueena pitää vastata mahdollisiin rottamaisuuksiin, mutta sekin pitää tehdä joukkuetta hyödyttäen. Toisaalta pitää kaivaa omat rotat esille, jos sille nähdään tarvetta. Tämä puoli on vain oma osa peliä. Lopulta parempi voittaa pitkässä sarjassa. Mistä se paremmuus rakentuu, onkin sitten toinen juttu.
 
pikkarainen vois hakea itelle saman kokoista kaveria eikä tuommosta mikkihiirtä.
Päinvastoin. Tottakai nimenomaan jonkun Pikkaraisen tapaisen mörön pitää mennä Ahon kaltaisten nuorten, pienikokoisten pelaajien jutuille ja luoda sitä epäilyksen pelkoa takaraivoon. Se on sitten näiden sailioiden ja kumppanien homma pitää pikkaraiset kurissa - ja vastaavasti luoda uhkaa toiseen suuntaan. TPS:llä tosin ei ihan vastaavia kohteita ole.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Hyvä peli TPS:ltä ja mukavasti päästiin Kärppäjoukkueen ihon alle Pikkaraisen toimesta ja näköjään myös kärppäkannattajat ottivat herneen nenään. Tulikohan Aholle paha mieli nyt.....
Pudotuspeleissä pelin henki on kova ja minä luulin, että Oulussa jos missä tämä tunnetaan mutta nähtävästi olen väärässä kitinän määrästä päätellen.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Millainenkohan hulina täällä olisi päällä jos Lassila olisi tehnyt tuon vaihdosta kentälle tökkimisen jollekkin Kärppien pelaajalle..
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Näinhän nämä menee. Psyykkaaminen korostuu näissä peleissä, kun tahkotaan samoja naamoja vastaan illasta toiseen. Kun ylilyönnit jää pois, ei tässä ole mitään ihmeellistä. Sen, joka on psyykkauksen kohteena, tulee pitää päänsä kylmänä, eikä mennä mukaan. Toisaalta joukkueena pitää vastata mahdollisiin rottamaisuuksiin, mutta sekin pitää tehdä joukkuetta hyödyttäen. Toisaalta pitää kaivaa omat rotat esille, jos sille nähdään tarvetta. Tämä puoli on vain oma osa peliä. Lopulta parempi voittaa pitkässä sarjassa. Mistä se paremmuus rakentuu, onkin sitten toinen juttu.

Jääkiekko-ottelun voittaa se joukkue, joka päästää vähemmän maaleja kuin vastustaja. Tottakai parhaiten maaleja ehkäistään eliminoimalla parhaat maalintekijät. Jos se voidaan tehdä pelkällä mussuttamisella ja tökkimisellä, niin halvalla lähtee.
 

12961

Jäsen
Jääkiekko-ottelun voittaa se joukkue, joka päästää vähemmän maaleja kuin vastustaja. Tottakai parhaiten maaleja ehkäistään eliminoimalla parhaat maalintekijät. Jos se voidaan tehdä pelkällä mussuttamisella ja tökkimisellä, niin halvalla lähtee.

Niin, psykologisen pelin merkitys korostuu sarjassa, jossa pelataan samojen joukkueiden kesken useita otteluita lyhyen ajan sisään.

Tökkimisellä, suunsoitolla, myös filmauksella, oikea-aikaisella ajanpeluulla ym. voi olla playoffeissa yllättävän suuri merkitys.

Ei Pikkarainen sentään Tikin veroinen ole, eikä tepsin nykyinen rottaosasto pääse lähellekään timanttisen Tuokko-Rautee-Kiviharju -ketjun tasoa, mutta jonkinlainen vaikutus on aivan varmasti, koska Kärpillä ei ole ainuttakaan tämän kategorian pelaajaa. Sailio ja Keränen ovat ennemminkin pommikoneita kuin agitaattoreita.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei Pikkarainen sentään Tikin veroinen ole, eikä tepsin nykyinen rottaosasto pääse lähellekään timanttisen Tuokko-Rautee-Kiviharju -ketjun tasoa, mutta jonkinlainen vaikutus on aivan varmasti, koska Kärpillä ei ole ainuttakaan tämän kategorian pelaajaa. Sailio ja Keränen ovat ennemminkin pommikoneita kuin agitaattoreita.

Lauantaina ainakin Kärpillä oli montakin "tämän kategorian pelaajaa", sen verta se vintti pimeni useammaltakin TPS pelaajalta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös