Pe 17.1.2014 HIFK - Blues

  • 8 897
  • 28

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
HIFK:n 1. ja 2. maalien sekä tolppakutien lisäksi mieleen jäi erityisesti Liivikin maali (Bluesin 1. maali). Tuntui ettei kukaan kentällä tai katsomossa ajatellut että kiekko olisi ehkä ollut maalissa, paitsi toinen päätuomari. Ainakin itselle oli aikamoinen yllätys oli kun videotarkistuksen jälkeen aloitus näytettiin keskiympyrään. TV-kuvassa tilanne näkyi paljon selvemmin.

Mahdollisesti Blues olisi enemmänkin ansainnut, mutta edellinen peli Tapparaa vastaan oli sellainen floppi, että hyväksyn tämän mukisematta ja itseasiassa ihan olen tyytyväinen että Blues nousi takaa-ajoasemasta muutamaan kertaan ja aiheutti lopussa ihan kunnolla sydämentykytystä vastustajalle.
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Tiukka matsi oli, kuten odotettua. Muuten ottelun osalta onkin kaikki jo täällä kerrottu joten en siihen enempiä puutu. Sen sijaan sitä tänne tulin toteamaan, että laittaa kyllä suun hymyyn miten Pöde ja Liivik painaa menemään IFK:ta vastaan. Näyttöhaluja vanhaa seuraa kohtaan riittää. Totta kai mikäli voiton ratkaisevat Bluesille niin ärsyttää, mutta muuten toivon näille pelimiehille vain hyvää.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
HIFK:n 1. ja 2. maalien sekä tolppakutien lisäksi mieleen jäi erityisesti Liivikin maali (Bluesin 1. maali). Tuntui ettei kukaan kentällä tai katsomossa ajatellut että kiekko olisi ehkä ollut maalissa, paitsi toinen päätuomari. Ainakin itselle oli aikamoinen yllätys oli kun videotarkistuksen jälkeen aloitus näytettiin keskiympyrään. TV-kuvassa tilanne näkyi paljon selvemmin.

En minä TV:n livekuvastakaan sitä heti tajunnut, mutta heti ensimmäisen hidastuksen jälkeen huomasi kyllä, että sehän oli maalissa. Vähän ihme tosiaan, että Bluesin pelaajat eivät tuntuneet maalia huomaavan, ainakaan reaktioiden perusteella. Minusta Simonkin olisi pitänyt huomata, että työnsi patjan kiekkoineen maaliin.

Tuosta flipperimaalista vielä, että minusta se kimposi siitä pystyreunasta, josta alkaa päädyn korkeampana kiertävä pleksi. Mutta sinänsä kai ihan sääntöjen mukainen tilanne, jos paitsiosta ei nyt puhuta. Tulipa kostettua Hirson paitsiomaali edellisessä kohtaamisessa.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Kirjoitan vähän myöhässä rapsaa, koska tässä on nyt ollut kaikenlaista.

Olin viimeksi Nordiksella muistaakseni vuonna 2007, joten nyt oli hyvä aika käydä siellä taas tukemassa HIFK:ta taloudellisesti. Tällä kertaa bisseihin kului enemmän rahaa kuin lippuun, joten iltaa voidaan pitää suht hauskana. Bissejonossa seisoin paikallani alakerrassa, kun joku vihainen mieskääpiö marssi reippaasti lähes ylitseni ja vittuili kun olin tiellä. Tilanteen teki melko koomiseksi se, että kääpiö oli n. 60cm mua lyhyempi - itsetunto siis kohdillaan. Terkkuja, jos tunnistit tästä itsesi. Muistaakseni kääpiöllä ei ollut mitään näkyviä tunnuksia yllä, en siis tiedä oliko kääpiö koti-, vieras- vai jonkun muun joukkueen fani. Eikös jo palstalta poispotkittu scholl ollut aika lyhytkasvuinen?

Ulkona oli muuten aika galsa, mutta jätin tykit himaan, koska olen kuullut, että pitkien kalsarien käyttäjiä on naurettu Nordikselta ulos. Olishan se ollut aika noloa jos joku olis vaikka kusilaarilla huomannut blackhorset mun jaloissa ja nostanut siitä älämölön.

Itse pelistä, HIFK teki pari helppoa maalia alkuun ja sen jälkeen lopettivat pelaamisen täysin, kunnes Rami otti toisessa erässä aikalisän ja sen jälkeen HIFK pelasi pari vaihtoa kovaa taklaten. Bluesista ainoastaan Liivikit olivat pelaamassa matsia ja loput kentät sitten kaartelivat jäällä sen, mitä Märkä-Simo kavereineen ei jaksanut pelata. Volden haparoi minkä ehti, mutta otti kolmannen erän lopussa hienon gamesaverin, joka toi Bluesille pisteen.

Ville Peltonen oli aika väsynyt, mutta teki kuitenkin hienon maalin jatkoajalla. Joku katsomosta päivitteli monta kertaa, että eihän Bluesilla ole kuin yksi kenttä, joka saa paineen jatkuvasti HIFK:n päähän. Tottapa tuo, mutta HIFK:lla ei ollut yhtään kenttää, joka olisi saanut jatkuvasti paineen Bluesin päähän.

Tunnelma oli ensimmäisessä erässä aika vaisu, mutta loppua kohti parani hieman. Hieman säälitti HIFK-fanien puolesta Pitkäsen 3-3 tasoitus, koska maalia edelsi hallissa hyvä vuoropuhelu HIFK-fanien keskuudessa, mikä sitten loppui kuin seinään.

Kaiken kaikkiaan ihan kiva matsi, vaik ei mikään huipputasoinen ollutkaan. HIFK:lle ansaitut pisteet kun teki enemmän maaleja kuin vierasjoukkue.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös