Pasi Nielikäinen Ässiin

  • 213 403
  • 811
Tila
Viestiketju on suljettu.

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Re: Re: Porilaisten mielipiteitä...

Viestin lähetti Zeta03
Onkos sulla jotain faktaa (lue: lukuja) heitettäväksi tuosta palkasta? Mulla kun on mielikuva että Pasin palkka ei todellakaan ole Ässien pienimpiä...

Nielikäinen tienaa viimeisestä veropörssistä otetun tiedon mukaan 26069 euroa. Aikalailla kiekkoilijan minipalkassa mennään.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
Tuohon hörkön analyysiin voi vielä lisätä sen, mikä on itseä hieman jäänyt vaivaamaan. Mies ei ole taklannut niin paljoa, mitä odotin, tai mitä hän itse antoi odottaan. No, Pasin puheet on Pasin puheita, mutta se on selvää kun pelaa 15-20 minuuttia pelissä, niin sitä ei aina jaksa lähetä taklaamaan. Siihen menee energiaa yllättävänkin paljon. Itse kun on joskus saanut pistettyä maukkaan avojääpommin, niin kyllä siinä on itsekin saanut henkeä vetää ja jokainen taklaus vähentää peliminuutteja (lue: jaksamista).

Miinusluku on tosiaan aika paljon pakkasella, mutta siitä nyt ei voi syyttää Pasia yksinään. Ja siihen kun lisätään nuo tehdyt pisteet, niin voidaan olla ihan tyytyväisiä. Palkkaan nähden.

Kahden vuoden jatkosopimus, 10-15% palkankorotuksella, niin olen melko lailla tyytyväinen. Jos siis tuo hörkön luku pitää paikkansa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Re: Re: Re: Re: Porilaisten mielipiteitä...

Viestin lähetti hörkkö
Nielikäinen tienaa viimeisestä veropörssistä otetun tiedon mukaan 26069 euroa. Aikalailla kiekkoilijan minipalkassa mennään.

No tuo on varmaan Saipan maksama palkka...

JOS Pasi tuon verran saa, niin suosittelen koko loppu-uran kattavaa sopimusta!! :)

Epäilen kuitenkin että todellinen palkka alkaa vähintään 4:lla. Ässien palkkapolitiikan (Tuomiselle ennen tätä "läpimurtokautta" hurjaa palkkaa yms) tietäen Pasi ei varmasti ilmaiseksi pelaa ja ottajia olisi ollut muuallakin. Tuskin Ässät pystyi "kilpailemaan" muulla kuin rahalla ja hieman suuremmalla peliajalla.

Turha tosin spekuloida, absoluuttisen totuuden tietää vain Ässien johto ja Pasi, :D
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Syksyn tehopistesaldo on mukavaa luettavaa. Tuskin moni (erityisesti raumlaine) uskoi, että The Pasi kokoisi edes 10 pistettä koko kauden aikana. Nykyisellä vauhdilla mentäisiin lujaa vauhtia päälle 20:n. Tosin alkukaudella Nielikäisen vauhti oli kovempaa, ja jäähyjä vähemmän, kun ennen joulua juna kääntyi toisinpäin, ja jäähyjä kertyi enemmän kuin tehopisteitä.

Mutta tästä me tykätään. Tämän takia The Pasi Poriin hankittiin. Tehkööt sen kymmenen maalia ja samaiset syöttösarakkeeseen, jäähyjen näyttäessä päälle 100 minuuttia, niin onnistuttu ollaan.
 

Jokke

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Porilaisten mielipiteitä...

Viestin lähetti hörkkö
Nielikäinen tienaa viimeisestä veropörssistä otetun tiedon mukaan 26069 euroa. Aikalailla kiekkoilijan minipalkassa mennään.

Todennäköisesti tienaa enemmän tosiaan Ässissä. Eihän tuollaisella summalla kukaan pärjää, joutuis tekemään toista duunia jos olis noin huono liksa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
Re: Re: Re: Re: Re: Porilaisten mielipiteitä...

Viestin lähetti Jokke
Todennäköisesti tienaa enemmän tosiaan Ässissä. Eihän tuollaisella summalla kukaan pärjää, joutuis tekemään toista duunia jos olis noin huono liksa.

Off-Topic

Tästä olen kyllä eri mieltä. Tavallinen duunari/työntekijä tienaa noin 20 000 €uroa vuodessa ja saa sillä ihan keskiluokkaisen elämän laadun. Ei mitään kummempia hienouksia, mutta saa sen mitä tarvitsee elääkseen. Joten tuskinpa Pasi missään töissä käy lisäksi.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porilaisten mielipiteitä...

Viestin lähetti Pêr un pugno di dolari
Off-Topic

Tästä olen kyllä eri mieltä. Tavallinen duunari/työntekijä tienaa noin 20 000 €uroa vuodessa ja saa sillä ihan keskiluokkaisen elämän laadun. Ei mitään kummempia hienouksia, mutta saa sen mitä tarvitsee elääkseen. Joten tuskinpa Pasi missään töissä käy lisäksi.

Pasilla on tavalliseen duunariin verrattuna vielä sekin etu, että kysyntää esiitymisiin Seiskan yms. lehtien palstoilla on huomattavasti enemmän, ja siten helpohkoja lisäansioita on mahdollista saada. ;)

Ja pelasihan se Kivenmäkikin viime kaudella 20K€:n sopimuksella, vaikkei mitään aikaa lisäduunille tainnut jäädä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ennen kautta sanoin että Pasi tulee olemaan huono, mutta nyt on jo aika vetää sanat takaisin. Nielikäinen on tällä kaudella todellakin tehnyt jotain muutakin palkkansa eteen kuin puhunut kovuudestaan. Mies on selkeästi oppinut uransa aikana jääkiekkoilua, ja nykyään se kiekko pysyykin lavassa jo jonkin verran. Ja Nielikäinen käyttää omia avujaan maksimaalisella tehokkuudella.

Ässäjohto saa onnitella itseään Nielikäisen hommaamisesta. Mies on kuin uudestisyntynyt, ylilyönnit jääneet vähiin ja peli luistaa. Kovuutta hän ei ole pahemmin päässyt esittämään ja Helgeltä tuli kamalan näköisesti turpaan, mutta niin tulisi varmasti kelle tahansa liigakiekkoilijalle. Siinä ei siis hävettävää.

Minä olin valmis tuomitsemaan Nielikäisen ikuiseksi surkimukseksi, mutta näköjään 10 vuotta pääsarjatasolla opettaa vähälahjaisemmankin kaverin pärjäämään ammatissaan. Ja hirveästi rispektiä siitä, että mies on osannut työllistää itsensä niin pitkään ammatissa, jota ei tätä ennen ole kunnolla osannut. Pasi todellakin osaa myydä itsensä, ja sitä taitoa kadehtivat kaikki suomen työnhakijat.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Viestin lähetti psychodad
näköjään 10 vuotta pääsarjatasolla opettaa vähälahjaisemmankin kaverin pärjäämään ammatissaan. Ja hirveästi rispektiä siitä, että mies on osannut työllistää itsensä niin pitkään ammatissa, jota ei tätä ennen ole kunnolla osannut.

No, jos olet yhtään Nielikäisen taustoista tietoinen, niin kyllähän miehellä tuo kiekollinen rooli on ollut pääosissa ennen IFK-pestiä, joten aivan lahjattomasta kaverista ei liene syytä puhua. IFK:ssa Ika löi tietyn roolin Pasille ja se siitä. Ei maalaispoika uskaltanut, ei edes halunnut pistää vastaan. Omien sanojensa mukaan Pasi olisi IFK-pestissään vaikka teroitellut muiden luistimia.

Asenteellinen jääkiekkoilija, jolla oli päämäärä. On kai edelleen.
Kiekollinen peli vain kärsii kummasti, jos niitä taitoja ei pääse näyttämään. Ehkä vasta SaiPassa ja Ässissä on annettu miehelle myös se kiekollinen vastuu? Uskon, että tulosta tulee vielä nähtyäkin paremmin.

-paze-
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Nielikäinen on kyllä yllättänyt tällä kaudella, ollut todella tärkeä pelaaja, ja myös yleisön suosikki. Usein näkee hallilla Nielikäisen nimellä varustettuja Ässäpaitoja, ja aina kun luetellaan ottelun kokoonpanoja, niin melkein suurimmat suosionosoitukset saa juuri Pasi Nielikäinen. Nisse on todellinen fanien suosikki. Tällaisia persoonia tarvittaisiin kyllä lisää liigakaukaloihin, mutta ei niitä joka oksalla kasva.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti psychodad
Minä olin valmis tuomitsemaan Nielikäisen ikuiseksi surkimukseksi, mutta näköjään 10 vuotta pääsarjatasolla opettaa vähälahjaisemmankin kaverin pärjäämään ammatissaan. Ja hirveästi rispektiä siitä, että mies on osannut työllistää itsensä niin pitkään ammatissa, jota ei tätä ennen ole kunnolla osannut.


Kuka muu sopii kyseiseen kuvailuun? En pidä enempää jännityksessä, vaan sanon, että Lukon Dwayne Roloson. Ei Rolikaan kaksvitosena mikään ykkösvahti ollut, mutta kolmevitosena juuri ennen eläkeikäänsä osui hyvät kaudet.

Tosin Nielikäinen on aavistuksen Rolosonia nuorempi, mutta muuten kuvailu sopii erittäin hyvin Lukon tämän hetken maalivahtiinkin.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvin on kyllä Nielikäinen pelannut ainakin niissä otteluissa, mitä minä olen häneltä syksyn aikana nähnyt. Tehopisteitä on tullut yllättävänkin paljon ja maski/roolipelaajana mies on todella hyvä. Pasista on paljon iloa joukkueelle, kunhan vain muistaa olla hölmöilemättä ja keskittyä käyttämään omia vahvuuksiaan hyödyksi. Vaikka lehmipojan kädet eivät olekaan niitä kaikkein pehmeimpiä tuon kiekonkäsittelyn suhteen, niin nopeana luistelijana ja suoraviivaisena pelaajana Pasi kykenee myöskin noiden tehopisteiden tekoon. Lisäksi Pasilta löytyy myös pelisilmää, sillä mies on antanut muutamia loistopasseja ketjukavereilleen, joista on tainnut muutamia maalejakin syntyä. Ainoana miinusmerkkinä syyskaudesta tulee tuo ruma pakkaslukema tehopörssissä, jota miehen täytyy ehdottomasti parantaa kevätkauden aikana.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitenkäs muuten on tuon Pasin vuokrasopimuksen laita (pyydän jo etukäteen anteeksi etten ole perillä asioiden kulusta saatikka lukenut tätä ketjua kokonaan läpi)? Kattaako se tämän sekä ensikauden, ja mitä tulee tapahtumaan sen päättymisen jälkeen. Itse uskon/toivon Pasin jäävän Poriin.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Viestin lähetti VH87
Mitenkäs muuten on tuon Pasin vuokrasopimuksen laita (pyydän jo etukäteen anteeksi etten ole perillä asioiden kulusta saatikka lukenut tätä ketjua kokonaan läpi)? Kattaako se tämän sekä ensikauden, ja mitä tulee tapahtumaan sen päättymisen jälkeen. Itse uskon/toivon Pasin jäävän Poriin.

Mielestäni Nielikäinen ei ole mistään vuokralla, joku voi oikaista, jos olen väärässä.
 

junnisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Arnold
...Lukon Dwayne Roloson. Ei Rolikaan kaksvitosena mikään ykkösvahti ollut, mutta kolmevitosena juuri ennen eläkeikäänsä osui hyvät kaudet.

Just Just, asiassa on vaan sellainen ero, että kyseinen maalivahti hommasi itselleen ensin OPISKELEMALLA yliopistotutkinnon, joten aika iso ero kyseisillä kavereilla on pääkopassa.

MINUSTA AIKA HUPAISA VERTAUS :)
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti junnisa
joten aika iso ero kyseisillä kavereilla on pääkopassa.

MINUSTA AIKA HUPAISA VERTAUS :)
Kappas. Vanha trolli palasi takaisin. Vai tekee Amerikkalainen "yliopistotutkinto" Rolosonista jotenkin hupaisamman. Onhan muuten kummaa että aika monella kiekkoilijalla Ameriikoista löytyy tuo yliopistotutkinto, kun Suomessa se on vain harvoilla ja niilläkin jotka yrittävät opiskella se venuu ja vanuu. Voisiko vaatimuksissa olla jotain eroa?
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Varmasti monet pelaajat opiskelevat tutkintoa vaan sen takia, jotta saisivat pelata ja olla näytillä lukuisille scouteille. En myökään usko, että vaatimustaso olisi näissä opinahjoissa ihan sitä luokkaa, mitä esim. täällä Suomessa.
Täysin eriasia ovatkin sitten jenkkien kunnon yliopistot, joissa tosissaan opiskellaan ja jätetään muut toiminnot hieman vähemmälle.

Sinänsä ihan helvetin typerää verrata fiksuutta nielikäisen ja Rolosonin, tai ylipäänsä kenenkään pelaajan välillä. Mitä väliä sillä on? Otteet kentällä kai ratkaisevat? Molemmat ovat fiksuja omalla tavallaan ja se siitä.
 

junnisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti korkki
Kappas. Vanha trolli palasi takaisin. Vai tekee Amerikkalainen "yliopistotutkinto" Rolosonista jotenkin hupaisamman. Onhan muuten kummaa että aika monella kiekkoilijalla Ameriikoista löytyy tuo yliopistotutkinto, kun Suomessa se on vain harvoilla ja niilläkin jotka yrittävät opiskella se venuu ja vanuu. Voisiko vaatimuksissa olla jotain eroa?

Varmasti on vaatimustasossa eroa... ja enkä todellakaan verranut poikien älykkyyttä, kumpaakaan en tunne...

...vaan ajattelin vaan sitä että osittain opiskeluidenkin takia Roloson "puhjennut" myöhemmin kukkaan, toi meinaan yhdessä haastettelussa ilmi että ensin halusi hoitaa koulun pois jaloista, sill onhan elämää kiekon jälkeekin...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti junnisa
...vaan ajattelin vaan sitä että osittain opiskeluidenkin takia Roloson "puhjennut" myöhemmin kukkaan, toi meinaan yhdessä haastettelussa ilmi että ensin halusi hoitaa koulun pois jaloista, sill onhan elämää kiekon jälkeekin...


Käyhän sekin selityksestä. Roloson on sitten fiksu kaveri, osaa lukea peliä paremmin.

Nielikäinen taasen puhkesi kukkaan nyt vasta, kun ei saanut näyttöpaikkoja oikein kunnolla aiemmin ja joutui vääntämään erilaisissa rooleissa. Olisko tää hyvä selitys tähän?
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
The Pasin jatko...

Onko kenelläkään tietoa The Pasin jatkosta?

Mahataako mies jatkaa matkaa vai onko jatkoa tarjottu?
 

Ernesto Peli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pasi viihtyy Porissa ja jatkaisi mielellään. Mies haluaisi saada aikaiseksi kahden vuoden pahvin Ässiin. Sitä odotellessa.
 
Asiallista läppää länskärissä heitti hän.

Joo, lukekaa mun viestihistoria vaikka, mutta olen aina ollut sitä mieltä, että mun Lukkoon Pasi on aina tervetullut.

Ikäbä kyllä tämä ei ainakaan Santalan aikana toteudu....
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ohan se aika hämmentävää. Suurin osa taitokiekon sekä kaukalopallon ystävistä ei pidä Pasia juuri minään mutta saamaansa arvostukseen nähden heräättää suhteellisen paljon tunteita. JyPin kotisivuillakin on haasteellinen monivalintakysymys, jossa saa veikata Shelleyn suurinta meriittiä JyP-paidassa. Yhtenä vaihtoehtona Pasin kyniminen. Mikki Hiiret merihädässä on saanut uutta tuulta purjeisiinsa.

Noh, samalta viivalta lähetään loppukauteen. Ja kerran kohataan vielä nykäskylässä. Sillon nähään, mihin rahkeet riittää ja kumman kantti kestää. Kuhan kukaan ei saa puukosta sitä ennen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös