Parhaimmat drinkit

  • 108 500
  • 227
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
kehititin tuossa taannoin kohtuullisen hyvänmakuisen drinkin nimeltään Prahan kevät. Juoma on muuten sama kuin valkovenäläinen mutta vodkan tilalle laitetaan saman verran tsekkiläistä Becherovka-yrttiviinaa. Maistuu ihan nestemäiseltä piparkakkutaikinalta ja tulee vielä huppeliin.

Becherovka ja kokis eivät sitten sovikaan niin hyvin yhteen.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Jakke Huuliparta kirjoitti:
kehititin tuossa taannoin kohtuullisen hyvänmakuisen drinkin nimeltään Prahan kevät. Juoma on muuten sama kuin valkovenäläinen mutta vodkan tilalle laitetaan saman verran tsekkiläistä Becherovka-yrttiviinaa. Maistuu ihan nestemäiseltä piparkakkutaikinalta ja tulee vielä huppeliin.

Becherovka ja kokis eivät sitten sovikaan niin hyvin yhteen.
Modasin kanssa Valkovenäiläistä laittamalla vodkan tilalle Absolut Vanillaa. Antaa mukavan vanilja sävärin paukkuun. Ja Kahlualla tietenkin...
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Yksinkertaisesti 4cl jaloviinaa shottilasiin ja siitä ykkösellä huiviin. Yhdentähden jalmaria tietysti koska kolmentähden jallu menee jo melkeinpä konjakkiosastolle...

Edit. tuolla aikojenalussa oli puitu tuon LIIT:n myyntioikeutta. Ainakin muutamna vuosi sitten sai tuon jääteen myydä ihan luvankanssa eli siitä piti ilmoittaa/kysyä samaan puulaakiin mistä nuo anniskeluluvat tulevat jotta sai myydä tuota 2-2-2-2-2cl komboa vai pitikö se ny tehdä 1-1-1-1-1cl kombona. Enpä muista mutta ainakin itse olen ollut duunissa mestassa jossa se tehtiin noista 2cl mitoista. Ei se ketään kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Neely kirjoitti:
Edit. tuolla aikojenalussa oli puitu tuon LIIT:n myyntioikeutta. Ainakin muutamna vuosi sitten sai tuon jääteen myydä ihan luvankanssa eli siitä piti ilmoittaa/kysyä samaan puulaakiin mistä nuo anniskeluluvat tulevat jotta sai myydä tuota 2-2-2-2-2cl komboa vai pitikö se ny tehdä 1-1-1-1-1cl kombona. Enpä muista mutta ainakin itse olen ollut duunissa mestassa jossa se tehtiin noista 2cl mitoista. Ei se ketään kiinnosta.
Tuota 2cl:n komboa ei ainakaan saa myydä ilman erikoislupaa, ja taitaa olla että sitä ei saa kuin tietyn kaliiberin paikat. Tuota pienempää varten saa kyllä helpostikin sen luvan, taitaa mennä ihan ilmoituksella lääninhallitukselle, joka noista nykyään vastaa, tai sitten lupahakemus, mikä käytännössä aina hyväksytään. Kyllä nuo tuplien myymiset vaan kummasti kiinnostaa tarkastajia, jos paikalle sattuvat, varsinkin jos vielä löytävät vaikka sammuneen samalla reissulla jostain nurkasta.

Zuppana kirjoitti:
Shoteista kiistaton ykkönen, HotShot!
Tätä Hot Shotin sousiota on kyllä lähes mahdoton ymmärtää. Nyt taas pikkujouluaikaan on jonkun verran niitä mennyt amatööreille ja teineille, ja en vaan ymmärrä miten joku viitsii maksaa siitä likööritilkasta niin paljon.

Niin, ja Becherovka 2cl, DK Cacao Brown ja maito toimii vielä paremmin, kaakao tuo siihen vielä enemmän joulua kuin Kahlua, näin mun mielipiteenä. Viime vuonna tuota myytiin pikkujouluaikaan, ja hyvin upposi jengiin.

Tällä hetkellä drinkeistä toimii mulle parhaiten pullo A, ja shottien Jumalat Herra Jeegeri ja Fisu. Ja joskus kun tekee mieli oikeasti hyvää niin Mojito Royal, jossain kunnon paikassa. Toimii myös mangolla.
 

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
Sangriaa on tullut joutua useasti ja täytyy sanoa että hyvää on. Muutenkin punkusta tykkään. Toinen hyvä on kossu nakkimehulla siinä on kaikki mitä mies tarvitsee:)
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
Etenkin saunan jälkeen ylivoimainen:isoon tuoppiin puoleen väliin Koffin Portteria ja loput Olvin Kolmosta.
 

J.Petke

Jäsen
Jos kaipaa urheilusuorituksen jälkeen hyvää drinkkiä suosittelen seuraavaa ohjetta.

Viinaa
Ediä
Sinistä Poweradea

Väriksi tulee metka vihreä
 

d2uce

Jäsen
Oma suosikkini, jota kuitenkin melko harvoin tilailen on Godfather, elikkäs kummisetä. Viskiä kun ei saa sotkea, niin käytetään sitten bourbonia. 50/50 suhteella tumbleriin bourbonia ja Disaronnoa. Jäitä sitten oman maun mukaan, itse yleensä laitan kolme keskikokoista.

Baarissa sitten suosikiksi on noussut Cuba Libre ja siinä vaiheessa kun ei enää kieli pysy mukana se muuttuu Rommikolaksi.

Myös vaniljakossu sekoitettuna kokiksen joukkoon on hyvää, mutta muuten karsastan tuota kokiksen käyttämistä blandiksena. Paitsi tietty vanha kunnon Jallukola putoaa aina tarvittaessa.

Kossubattery on se omaperäisyyden huipentuma siinä baaritiskillä, kuin myös Jekkubattery. Molemmat kuitenkin uppoavat meikäläiseen.

Myös oma muunnelmani, eli ns. Talon lonkero on ollut joskus suuressa suosiossa illanistujaisissa joissa jokainen tehkööt omat juomansa. Suunnilleen 50/60 suhteella jotain halpaa vodkaa ja lonkeroa. Nam!

J.Petke kirjoitti:
Jos kaipaa urheilusuorituksen jälkeen hyvää drinkkiä suosittelen seuraavaa ohjetta.

Missä suhteessa sekoitetaan? Siis urheilujuoma ja energiajuoma, viinan määrähän on aina omasta mausta kiinni? Toimiiko myös Lidlin sinisellä urheilujuomalla?
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Bloody Violin

Kaveri tämmöisen joskus kehitteli ja itsekkin on tullut useasti hörpittyä.

Pitkään lasiin:
4cl viskiä (tavallinen blended,tietty)
4cl kahvilikööriä (kaikki menee)
ja loppu vichyä.

Kannattaa sekoittaa ennenkuin nauttii.

Toinen drinkki joka on pakko mainita tässä on nimeltään
"Kymppi turvassa"

Lyhyeen lasiin:
4cl Vana Tallinn
4cl Viru Valge

Maksoi taannoin Tartolaisessa baarissa 10mk ja toimii kuin junan vessa.
 

scholl

Jäsen
d2uce kirjoitti:
Myös oma muunnelmani, eli ns. Talon lonkero on ollut joskus suuressa suosiossa illanistujaisissa joissa jokainen tehkööt omat juomansa. Suunnilleen 50/60 suhteella jotain halpaa vodkaa ja lonkeroa. Nam!

Auts. Giniä ja vodkaa sekaisin. Se on kyllä paha setti. Olen kyllä henkilökohtaisestikin nähnyt, että yksi tuttu veti kasikymppistä lonkerolla hieman laimennettuna, mutta luulin sen olevan yksittäisen hullun puuhaa.

Niin ketjun aiheeseen: mojito on loistava drinkki. Samoin strawberry ivanof, jos haluaa mennä kunnolla jurriin maistamatta viinaa yhtään niin niitä iso rivi kehiin. Jos on oikein osaava drinkkimestari niin niiden lasien tai pullojen heittelyiden lomassa voivat kyllä pyyntöjen mukaan inspiroida erittäin hyviä juomia, vaikkei niillä olisikaan mitään nimeä.

Opiskeluaikoina tuli juotua pullotolkulla paukkuja, joita kutsuimme nimellä genauso ja se oli ruskeaa tequilaa appelsiinilla ja kanelilla. Ei saakeli pystyisiköhän niitä vieläkin vetämään vielä illankin päätteeksi baarien mentyä kiinni kymmenkunta ja mennä aamullapäivällä luennolle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, mä en ole koskaan ollut mitenkään erityisen innostunut drinkeistä. Väkevät ovat mulle enemmänkin "paukkuja", olut on olutta, ja drinkeistä tulee sitten mieleen jotain muuta, ja näistä ehkä gin&tonic on sellainen jota mä olen viime vuosina eniten juonut.

Mä oon muutaman kerran törmännyt sellaisiin tilanteisiin, että kaverit esimerkiksi baarissa ihmettelee kun mä en tiedä jotain drinkkejä. Ei mua kiinnosta mitkään ville vallattomat, maija mehiläiset, nalle puhit tai pelle hermannit. Mä otan mielummin oluen tai viskipaukun.

Monesti mä olen ihmetellyt kun monet tuntuvat juovan esimerkiksi kalliita viskejä tai rommeja, tai vaikkapa yrttilikööreitä siten, että laittavat siihen sellaista blandista joka saa esimerkiksi sen alkuperäisen "viinan" makua mahdollisimman paljon pois. Pari kertaa oon baarissa harmitellut sellaista drinkkiä juodessa, että hitsi kun menee tavallaan hukkaan hyvän makuinen aine. Varsinkin jos miettii että sen tietyn "viinan" tekeminen on ollut pitkä ja monimutkainen prosessi, ja sen lisäksi sitä on esimerkiksi vanhetettu tynnyreissä useita vuosia tuomaan siihen juuri sen tietyn maun, mistä siis itse kovastikkin tykkää.

Toinen asia mikä mua joskus kanssa ihmetyttää, on se että monet juovat "viinat" kerralla huiviin -tyylillä. Silloinkin se on melkein sama juoko halvinta 13 euron viskiä vai kalliimpaa esim. 40 euron viskiä, kun ei siinä paljoakaan voi tai ehdi nauttia sen mausta. Tietenkin joskus voi olla tilanteita että haluaisi nopeammin humaltua tms.

Ohhoh, ihmetyttääpä mua taas tänään monikin asia. Myöskin se, että jotkut puhuu esimerkiksi tavallisia viskejä ja rommeja sellaisenaan juodessa, että se on "raakaa". Eihän se mitään raakaa ole, vaan kypsää ja valmista. Toi kypsää sana kyllä sinänsä kuulostaa hassulta, kun monet juomat paranee mitä vanhempia ne ovat, mutta tarkoitan siis sitä, että ne juodaan ilman että niitä sekoitetaan veteen tai limsoihin yms. Pihvi voi olla raaka, jos sitä ei ole paistettu kunnolla. Mehutiiviste voi olla raakaa, jos sitä pitää sekoittaa vaikkapa yksi osa sitä ja kolme osaa vettä. Tavalliset viskit ovat valmiita nautittavaksi sellaisenaan. Tietenkin jokainen voi sekoittaa niitä mihin ikinä haluaakin, mutta toi sana "raakaa" pistää ärsyttävästi korvaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Footless kirjoitti:
Tuota 2cl:n komboa ei ainakaan saa myydä ilman erikoislupaa, ja taitaa olla että sitä ei saa kuin tietyn kaliiberin paikat. Tuota pienempää varten saa kyllä helpostikin sen luvan, taitaa mennä ihan ilmoituksella lääninhallitukselle, joka noista nykyään vastaa, tai sitten lupahakemus, mikä käytännössä aina hyväksytään. Kyllä nuo tuplien myymiset vaan kummasti kiinnostaa tarkastajia, jos paikalle sattuvat, varsinkin jos vielä löytävät vaikka sammuneen samalla reissulla jostain nurkasta.

Asiakkaana kun olen kyseistä juomaa tilannut niin olen vain törmännyt siihen, että minulta on kysytty joko 1 cl vai 2 cl drikkinä - tietty olen sitten valinnut 2 cl drinkkinä Long Island Ice Tean. Täytyy kyllä tunnustaa, että oikein hyvältä maistuu - ehkäpä todellakin paras drinkki jota olen koskaan juonut.

Tämä näin omana kokemuksena kyseisestä drinkistä.

vlad.
 

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
Footless kirjoitti:
Tätä Hot Shotin sousiota on kyllä lähes mahdoton ymmärtää. Nyt taas pikkujouluaikaan on jonkun verran niitä mennyt amatööreille ja teineille, ja en vaan ymmärrä miten joku viitsii maksaa siitä likööritilkasta niin paljon.

Tällä hetkellä drinkeistä toimii mulle parhaiten pullo A, ja shottien Jumalat Herra Jeegeri ja Fisu. Ja joskus kun tekee mieli oikeasti hyvää niin Mojito Royal, jossain kunnon paikassa. Toimii myös mangolla.

Koita ymmärtää koita ymmärtää HotShot:n päälle. En todellakaan jaksa odottaa baarissa, että joku väsää niitä mukamas helvetin nopeesti. Ei! Himassa voin itselleni tehdä lautasellisen valmiiksi, kiskoa sitä mukaa kun maistuu! Omistan niin huonon viinapään, että pullon (Galliano) jälkeen, kun lähtee kuselle sohvalta niin päässä tuntuu, että homma alkaa toimimaan! Vaikka onkin kyse likööritilkasta.

Fisu on ihan ok, tarpeeksi kun saa niin siihenkin kyllästyy...
 

J.Petke

Jäsen
Jaa Hans.

Uutena drinkkiviehätyksenä on Nitro. Siihen kuuluupi 2cl Leijonaa 2cl Cointreauta sekä energiajuomaa vahvuuden mukaan. Maistuu niille keltaisille nitrokarkeille mitä on irtokarkkilaareissa, hyvää..
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Harvey Wallbanger on paukku, jota teiniaikoina tuli kiskottua tuulensuojaan niin paljon, ettei se nykyään maistu kuin nostalgiamielessä nautittuna ja silloinkin vain yhden tai korkeintaan kahden drinkin verran.

Resepti on myös varsin yksinkertainen: 4 cl vodkaa, 14-16 cl appelsiinimehua (mieluiten tuoretta ja hedelmälihalla varustettua sellaista) ja noiden päälle 1-2 senttiä Galliano- likööriä. On hyvää.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Jaa Hans.

Uutena drinkkiviehätyksenä on Nitro. Siihen kuuluupi 2cl Leijonaa 2cl Cointreauta sekä energiajuomaa vahvuuden mukaan. Maistuu niille keltaisille nitrokarkeille mitä on irtokarkkilaareissa, hyvää..
Kiitti vinkistä! Pitääpäs testata tuota tänään paikallisessa Seppolassa...
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
En tiedä onko tällä mitään nimeä mutta inttiaikoina Lahden La Vidan baarimikko minulle tällaisen ekaa kertaa väsäsi ja tykkäsin hyvinkin paljon: 2cl Sour Apple, 2cl Vodka, Spriteä blandikseksi ja vielä murskattuja limelohkoja.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
En tiedä onko tällä mitään nimeä mutta inttiaikoina Lahden La Vidan baarimikko minulle tällaisen ekaa kertaa väsäsi ja tykkäsin hyvinkin paljon: 2cl Sour Apple, 2cl Vodka, Spriteä blandikseksi ja vielä murskattuja limelohkoja.
Omenalikööri, Vodka ja Sprite tunnetaan ainakin jossain miehekkäällä nimellä Ponnari
 

mobat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Narukerä
En tiedä onko tällä mitään nimeä mutta inttiaikoina Lahden La Vidan baarimikko minulle tällaisen ekaa kertaa väsäsi ja tykkäsin hyvinkin paljon: 2cl Sour Apple, 2cl Vodka, Spriteä blandikseksi ja vielä murskattuja limelohkoja.
Irma tai night apple baarista riipuen...
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Vitsi on vanha, mutta en haulla löytänyt sitä tästä ketjusta, joten tässä tulee. Suosikkidrinkkini on Mustekala, kahdeksan lonkeroa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös