Parhaat tuoksut

  • 14 908
  • 164

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Haista itte..

Hajuaistiin liittyy myös paljon muutakin kuin sen kyseisen tuoksun / hajun aistimus. Nimittäin joku tuoksu sinällään ei välttämättä ole hyvä tai epämiellyttävä, mutta siihen liittyvät muistot ja assosiaatiot muodostavat niistä jomman kumman.

Toki kerrostalon rappukäytävässä leijuva tuoreen pullan tuoksu saa aina nenän aistireseptorit hyvälle tuulelle. Ihminen on yksi nisäkäs siinä kuin jokin muukin luojan luoma olento. Ei siis ihme että miespuolisen homo sapiensin mielestä naaraan tuoksussa on jotain alkukantaisen lumoavaa.

Ja vaikka kemikaalien ym aineiden imppaamista en kenellekään suosittele niin bensiinin haju on jotenkin kiehtova. Pysyäkseni silti luonnon omissa tuoksuissa, sanon että tuomen ja syreenin kukkiessa ilmassa leijuva haju on mitä ihanin. Samuli Edelmannin biisissä Ihana ilta lauletaan "syreenin tuoksu huumaa pään..".

Hyasintin ja lanttulaatikon tuoksut vievät automaattisesti minut aina uudelleen niihin lapsuuden kultaisiin jouluihin..
 
Viimeksi muokattu:

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kissammaha ja vaimon mielestä mun hiki (outoa). Pikkasen hikipainotteinen toi valikoima. Ai niin ja tietysti kesäinen järven tuoksu.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
-Speedway/Maaratapyöristä lähtevä metanoolin aromikas tuoksu.
-Terva
-Naiset mutta joku raja sentään pitää olla, ei oo hauskaa jos alkaa silmistä vesi valumaan.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Pienenä minulla oli oma uniriepu, se tuoksui turvalliselle. Sitten pesi sen, pienelle Tuomakselle tuli itku kun oma riepu ei haissut enää hyvälle, vaan pesuaineelle. Loppui rievun käyttäminen siihen.
Nykyään pidän sikarin hajusta, varsinkin jos itse ei sitä polta. Leikattu ruoho haisee myös hyvälle, samoin meri. Nälkäisenä mäkdonaldsin rasvankäry tuoksuu hyvälle, tosin oikean kotigrillin tuoksu on vielä parempi.
Suosikkituoksu taitaa kumminkin olla oma pieru, ainakin aina se pitää nuuhkaista mimmoinen pääsi.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Muistaakseni olen vastannut tähän ketjuun, mutta joko muistan väärin tai sitten listani oli niin sairas, että moderaattorit ovat iskeneet. Vastataan nyt kuitenkin.

- Naiset tietenkin. Ainakin Givenchyn tuoksu saa jonkun pyörän lyömään tyhjää päässäni. Sattuipa kerran hupaisa tapaus: Istahdin taksiin, jota ajoi nainen. Sanoin hänelle heti, että kylläpä täällä tuoksuu mukavasti Givenchy, johon nainen että ei hänellä kyllä ole sitä tänään ihollaan, eikä kyydissä ole ollut vielä tänään muitakaan naisia. Sanoin että sitten jollain ukolla on ollut Givenchyä kainaloissa, sillä tässä autossa joka tapauksessa tuoksuu G:lle. Kuski katsoi minua vähän sillälailla että "No joo, asiakas on aina oikeassa. Enpä jaksa tingata". Ajettuamme muutaman kilometrin kuski kurkotti yhtäkkiä kohti hanskalokeroa ja tempaisi sen auki. Arvatkaa mikä hajuvesipullo hanskalokerossa oli? Loppumatkan kuski katseli minua sillälailla, että mietin josko tulen kohta raiskatuksi (tosin en usko, että olisin nostanut syytettä. Kyseessä oli n.30v, simpsakka naikkonen) :)

- Vauvan puhtaat hiukset. Toisaalta naistenkin hiukset tuoksuvat hyvälle suihkun jälkeen, mutta se taitaa johtua enemmänkin niistä kaneli-rosmariini-hunaja VO5 ihmeaineista, jotka saavat hiukset näyttämään 5.6 kertaa paksuimmilta.

- 2-tahti moottorin pakokaasut. Mopot (skootteri on lälläripyörä) ja moottorikelkat ym. tuoksuvat ohi vilahtaessaan erittäin hyvälle.

- Kurkkuvoileipä. Jos jollakin on täällä töissä eväsleivässään kurkkua, niin tuoksu kantautuu tähän toimistooni ja heti tulee nälkä. Tietenkin lukemattomat muutkin einekset tuoksuvat hyvälle, mutta kurkkuvoileivälle erityismaininta.

- Tupakansavu ulkoilmassa vähän kauempana. Sisätiloissa rööki haisee sen sijaan pahalle, puhumattakaan ihmisestä joka tulee juuri röökiltä.

- Sauna + vasta/vihta
 

theref

Jäsen
Viestin lähetti Poison
Joku Bossin tuoksu on kuitenkin aivan 'ah', sen tiedän, kun tuli tuossa jokunen aika sitten hieman tuoksuteltua. Jos joskus saan noita merkkejä selville, niin lupaan sitten vaikka, hmph, ilmoitella. ;)

No jopas sattui, Boss on kyllä melkoisen mukava tuoksu, varsinkin Boss in Motion...

Mutta jään kuulolle josko vaikka sitten joskus ilmoittelisit että mitkä ovat niitä "oikeita tuoksuja?"
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
1. Nainen. Saunan raikkaana ja puhtoisena. Ilman mitään hajuvesiä. Nam !
2. Puhtaat lakanat yö
3. Mäntysuovalla pesty joulusauna ja pakkasesta otettu koivuvihta.
4. Alkukesä.
5. Se tuoksu, mikä tulee kun tulitikulla sytytetään tupakka. Vain se ensimmäin tuoksu.. tiedätte kyllä.

6. Niin, ja aamukahvi..


Negatiivisena voisin pitää erästä vanhaa duunikaveriani.

Pystyin konttorin toiseen päähän asti haistamaan koska mimmi tuli töihin. Matkaa oli 100 metriä ja lukuisia sokkeloita välissä. Silti hajuvesi kantautui nenääni samantein, kun mimmi duuniin tuli.
Ei tuoksu paha ollut, muttakun mimmi kylpi siinä hajuvedessä. Yöh... Olkaas flikat tarkkoina sen annostelun kanssa... kuin myös miehet.



K
 
Viimeksi muokattu:

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
- Terva. Kevään kohokohtia on veneen tervaus ja veneen lasku vesille kun tuoreen tervan tuoksuun sekoittuu vielä raikas keväinen tuoksu.

- Vastapesty nainen, mielellään lakanoihin käärittynä. Jos tätä voi vastustaa, asiat ovat huonosti.

- Sikarin savu. Etenkin vaniljan makuiset pikkusikarit tuoksuvat mainiolta, mutta ei itse käryteltäessä.

- Vastapestyt matot, puhaat vaatteet ja petivaatteet.

- Virkistävän sateen jälkeinen ilma metsässä tai vesillä.

- Vastakeitetty kahvi. Erityismaininta elämykselle, kun saa herätä kahvin tuoksuun ilman krapulaa sunnuntaiaamuna. Wake up and smell the coffee.

- Pöytään saapuvan krapulalätyn tuoksu, kun olet odotellut sitä toista tuntia maha huutaen ruuhkaisessa pizzeriassa.
 

Taasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat
- vastaleivottu ruisleipä / korvapuusti
- miesten tuoksuista Lagerfeld, menee polvet veteläksi ja lähden seuraamaan hoipertelevin askelin
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
viestin lähetti Sniper

Mutta tunnustaako kukaan olevansa mun kanssa sielunveli ja omaavansa hirveän hyvän hajumuistin?


Toki! Toi hajumuisti on mullakin aika vahva.

Joku tietty haju saattaa hyvinkin palauttaa mut suoraan yli kymmenenkin vuotta taaksepäin lapsuuden aikoihin. Tulee outo tunne, että miten sen voi tuntea niin vahvasti. Tilanteen jota ilman sitä hajua ei olisi muistellut lainkaan.

Minulle yksi tällainen muisto tulee aina, kun oon juuri imuroinut, ja aurinko paistaa lämpimästi sisälle kirpeänä talvipäivänä. Mieleen palautuu tällaisesta aina yksi lauantai-aamupäivä kotona Pukinmäessä n. vuonna 1989, kun oltiin isän, äidin ja veljen kanssa lähdössä Stockmannille.

Tulee niin uskomattoman elävästi mieleen juuri se aamu. Veljen kanssa katseltiin piirrettyjä, vanhemmat siivosivat parvekkeen ovi auki. Aurinko paistoi, sisällä tuoksui imuroidun kämpän tuoksu, sekä ulkoa tuleva pakkasilma.

Ah... Ollapa taas lapsi ja vailla huolia...
 

Rogue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla on myös mahdottoman tarkka hajumuisti, tupakoinnista huolimatta. Eräs työnantajakin suostui vaihtamaan Aftershavensä merkkiä, kun minulle sen tuoksu toi vahvasti exän mieleen.

Parhaita tuoksuja:

-Mäntysuopa, ehdottomasti

-Takassa tai uunin pesässä palava puu, sekä muu mökkeilyyn liittyvä. Lukuunottamatta jokakesän ykkösparfyymia, Offia.

-Ulkona kuivattu pyykki

-Oma mies, etenkin Bossin Dark Bluella "höystettynä"

-Vastaleivottu ruisleipä maalaistalon tuvassa

-Lapsen iho
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
-takan haju
-Helsingin jäähallin ominaishaju (ifk-fanit varmaan ainakin tietää mitä tarkotan)
- eucalyptus(siis löylyssä)
-ensimmäisen kaljan haju
-nainen ja tietty pimppi=)
-laivallakin haisee ihan kivalle(siis sillon ku tulee sisälle,muuten siellä haisee epämääränen ,paska/rööki/laatta/viina)
-puusauna
-mäntysuopa
- ainiin..ja puhtaat vasta vaihdetut lakanat...(tuntuu kans kivalta=))
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
-takan haju
-Helsingin jäähallin ominaishaju (ifk-fanit varmaan ainakin tietää mitä tarkotan)
- eucalyptus(siis löylyssä)
-ensimmäisen kaljan haju
-nainen ja tietty pimppi=)
-laivallakin haisee ihan kivalle(siis sillon ku tulee sisälle,muuten siellä haisee epämääränen ,paska/rööki/laatta/viina)
-puusauna
-mäntysuopa
-
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
- Nainen
- Pullan tuoksu
- Bensan katku
- Isomäen haju
- Maltaan tuoksu
- Puhtaat lakanat ja vaatteet
- Kesäinen luonto sateen jälkeen

Ja viimeisenä, oma pieru
 

Voittaja

Jäsen
Käsittämätöntä, ettei kukaan ole maininnut Napalmia!

- piipputupakka(siis kun joku polttaa)
- puusauna
- naiset, ainakin jos ei ole uinut hajuvedessä, mieluiten ilman mitään ylimääräisiä hajusteita
- minä
...onhan noita vaikka kuinka paljon
 

Lint

Jäsen
Älkää tuomitko, mutta mun top 5:

- Kellari, oman talon, ei välttämättä kaikki
- Bensa (tankatessa)
- Veneen perämoottorista lähtevät katkut
- Juuri avatusta tennispallopurkista lähtevä lehahdus
- Sturenkadun ja Aleksis Kiven kadun kulmilla leijuva paahtimo-ödööri
 

Anton

Jäsen
Hyviä tuoksuja on jo paljon mainittu.

Hieman lisää:
- Huoltamoiden mystinen yhdistelmä öljyä, bensiiniä, vahvoja pesuaineita ja pakokaasuja. Jos sen saisi parfyymipulloon, niin ostaisin välittömästi.
- Koko luonto sateen jälkeen.
- Hyvä viski tuoksuu usein aivan sekopäisen, mielettömän hyvälle, kuten kaikki viskinystävät tietävät.
- Purjehdittaessa suolaisella merellä ovat aamun ensimmäiset henkoset törkyisen hytti-ilman jälkeen todella uskomattomia.
- Rakastelun jälkeen koko nainen, aivan päälaesta varpaankärkeen saakka, tuoksuu todella herkulliselta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mun hajunystyröitä hivelevät ainakin:

juuri sammutettu kynttilä

"unen" tuoksuinen ihminen

hevosen hiki

ja jo aikaisemmin mainittu kellari/kostea kivirakenne

Hajuvesistä en niinkään perusta, ne tuoksuu jotenki keinotekoselle. Paitsi jos vaihtoehtona on miehen hiki - yök.

Onko muuten totta että naiset ei koskaan haise hiellle?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Rautatiekiskojen haju, se terva vai mikä se on kun haisee
kuumilla kesäpäivillä. (ja miksei muulloinkin)
Tulee lapsuus mieleen.
 

tiikeri

Jäsen
Viestin lähetti Kahdeksas Kääpiö
Onko muuten totta että naiset ei koskaan haise hiellle?

Ei taida ikävä kyllä olla täysin totta. Tosin äärimmäisen harvoin olen törmännyt hieltä haisevaan naiseen, mutta joskus kuitenkin.

Lisäksi pari mielenkiintoista juttua laitoit, unen tuoksuinen ihminen ja hevosen hiki? Jälkimmäinen on ehkä paremmin ymmärrettävissä, mutta tuo unen tuoksuinen... menee kyllä yli hilseen meikäläisellä.
 

tiikeri

Jäsen
Oma lista miellyttävistä hajuista:

- jäähallissa jäästä tuleva haju
- raikas ja viileä ilma yöllä (kuuman kesäpäivän jälkeen)
- savustettu kala, lähinnä lohi tai siika
- nainen, luonnollisesti
- lakritsi
- vasta paistettu pulla

On kait niitä paljon enemmänkin, ei vaan tähän hätään tule muita mieleen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
mutta tuo unen tuoksuinen... menee kyllä yli hilseen meikäläisellä

Kyseinen unentuoksuhan tarkoittaa vasta heränneen (puhtaan) ihmisen tuoksua, lapset tuoksuvat yleensä enemmän kuin aikuiset. Semmonen sulonen haju, joskus jopa koko huone tuoksuu.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Calvin Kleinin miesten tuoksu, Escape. Tekisi mieli käydä käsiksi niihin miehiin jotka tätä käyttävät... On noita miesten tuoksuja kyllä muitakin, mutta Escape on suosikkini.

Linnanmäen vuoristoradan haju. Ehdoton ykkönen.

Burberryn Week End-niminen hajuvesi. En itse käytä mutta hyvä ystäväni käyttää, sitä tuoksutellaan aina kun on sitä ihanaa tyttöä ikävä.

Kodin tuoksu. Meidän koti ainakin tuoksuu ihanalta, ei tartte olla kuin viikko poissa ja jo rappukäytävässä tulee ihana tuoksu.

Punavuori. Uskokaa minua, Rööperillä on ihan oma tuoksunsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös