Parhaat pizzatäytteet

  • 110 549
  • 378

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Söin Naantalin Snickeri-nimisessä ravintolassa ja Turun Vaakahuoneen paviljongissa viime viikolla pitsat joissa täytteenä oli muun muassa kylmäsavustettua lohta. En ollut ennen sellaista pitsaa syönytkään jossa olisi tätä lohta ollut täytteenä.

Tykkäsin kyllä erittäin paljon kylmäsavustetusta lohesta myös pitsan täytteenä ja se nousikin yhdeksi suosikki pitsatäytteekseni. Harmi vain että täällä Hämeenlinnan suunnalla ei taida tällaisia pitsoja saada pitserioista joissa täytteenä on tuota kylmäsavustettua lohta. Jos ei tee sitten itse.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kappas, omaa käsialaa tuorein viesti ennen ketjun ylösnousemusta. En kyllä muista lainkaan kielbasaa pitsatäytteenä joskus testailleeni eli varmaan jäi sitten neljän vuoden taakse tuo kulinaarinen kokeilu vaikka hyväksi tuossa kehuinkin.

Kausi kun on päällä niin onhan se tuoreita metsäsieniä tännekin kehua retostettava. Kiehauttaa ensin vaan pannulla nesteet pois ja sekaan sipulia, suolaa ja mustapippuria niin saa aika pätevää täytettä pitsalle. Edelleen ahkerassa käytössä olevia aasiakaupan jättikatkarapuja laitoin kaveriksi ettei ihan täysvege ollut sentään.
 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kinkku, ananas, aurajuusto on se mitä yleensä tilaan. Kinkku, salami, tonnikala joskus. Joskus jotain tomaatti, mozzarella, rucola pizzaa maistoin ja voisin tilata kyllä uudelleen.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pari hyvää vaihtoehtoo on. Kasvissyöjän unelma eli kinkku-kebab-salami-jauheliha tai kebab-salami-punasipuli-aurajuusto (ja tacomajoneesi, kunhan sitä ei oo liikaa).
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Maapizza: etana, kantarelli ja/tai herkkutatti, mozzarella, tomaatti (San Marzano, jos löytyy). Päälle vähän rucolaa.

Merellinen pizza 1: ladataan täyteen tuoreita sinisimpukoita ja basilikaa, hivenen timjamia, parmesania, vähän tomaattia, ynnä reilusti öljyä.

Merellinen pizza 2: isoja tuoreita katkarapuja/jättirapuja, mozzarellaa, runsaasti valkosipulia, hieman punasipulia, reilusti öljyä, punaista chiliä maun mukaan.

Krapulapizza: salami, salami, salami, salami, jotain juustoa ja tomaattia.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Frutti di mare, eli mereneläväpizza
Margherita, eli pizza Italian väreissä: basilikaa, mozzarellaa ja tomaattia.

Muutenkin olen perinteisten alkuperäisten italialaisten "pizzareseptien", kuten Quattro Stagioni, Capricciosa, ystävä.

Känkyn täytteenä menee sitten melkein kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taalintehtaan Portsiden Saaristo-pizzassa on kyllä maut kohdillaan, eli vastaan:
Bearnaisekastike, kylmäsavulohi, kapris, punasipuli, tillimajoneesi
Ehkä vähän perverssiltä tuo kuulostaa, mut hei mua ei huimaa! Suosittelen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Merellinen pizza 2: isoja tuoreita katkarapuja/jättirapuja, mozzarellaa, runsaasti valkosipulia, hieman punasipulia, reilusti öljyä, punaista chiliä maun mukaan.
Tämä olisi hyvä. Ehkäpä pieni hyppysellinen sinihomejuustoa vielä.

Joskus tilaan "kevytpizzan": paprikaa, sipulia, tuoreita herkkusieniä ja katkarapuja. Jos ei ole rapuja niin parmankinkkua.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Turkkilaisesta paikasta kun hakee, niin kinkku, kebab, valkosipuli, majoneesi on ehdoton valinta. Kotipizzasta taas sitten perinteinen Opera Special, eli kinkku, tonnikala ja salami.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Joskus tuli vedettyä sellasii hieman lihaisia jauheliha-kinkku-pepperoni-pekoni -pizzoja

Nyt jos hakisin, niin se olis kinkku-ananas-pepperoni ja paiston jälkeen chilimajoneesi päälle

Mutta, en hae, koska muutan juuri elämäntapojani
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tämä olisi hyvä. Ehkäpä pieni hyppysellinen sinihomejuustoa vielä.

Joskus tilaan "kevytpizzan": paprikaa, sipulia, tuoreita herkkusieniä ja katkarapuja. Jos ei ole rapuja niin parmankinkkua.
Parmankinkku on aina mukava täyte, ja varsinkin tuon tyyppisessä kombossa. Pitää olla varovainen, ettei tunge liikaa ”kaikkea kivaa” pizzaan, parmankinkku toimii ehdottomasti parhaiten pizzan ainoana lihatuotteena. Sienet sopivat ilmakuivatun kinkun kanssa aina hienosti.

Tuohon merelliseen pizzaan jokin sinihomejuusto on tosiaan ihan varteenotettava vaihtoehto. Silloin jättäisin chilin pois, tai ainakin reilusti vähemmälle.
 

Undrafted

Jäsen
Parmankinkku-tomaattisiivu ja uunista tultuaan rucolaa sekä parmessanilastuja päälle. Toinen suosikki on margarita ja kolmantena sieni-paprika-sipuli vegepizza.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Herkkusieni, ananas, katkarapu, jalapeno, fetajuusto

Siinä olis mun fantasiapizza. Eikä vieläkään kiinnosta kenenkään mielipiteet ananaksen kuulumisesta pizzaan, sillä mun pizzaan se kuuluu nyt, aina ja ikuisesti.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Parmankinkku-tomaattisiivu ja uunista tultuaan rucolaa sekä parmessanilastuja päälle. Toinen suosikki on margarita ja kolmantena sieni-paprika-sipuli vegepizza.

Kätevää kun oma lista löytyi kirjoittamatta.

Kotosalla tehdään yleisimmin tonnikala-katkarapupizzaa, koska uppoaa kaikille. Mun osioon tulee persikkaa; seikka, joka syrjäyttää tavallisesti ananaksen pöyristelykohteena. @Breeze Harbour
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
- poro
- sinihomejuusto
- punasipuli

Oulussa saa varoa, ettei ne tunge majoneesia sekaan. Ananas tosiaan pilaa kaikki minun pizzani. Raakana sen sijaan oikein hyvää, kun ison ananaksen paloittelee. Nytkin on ananas kotona reservissä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Via Tribunalin Tonnarella on usein valintani kun siellä käyn:

Fior di latte mozzarellaa, tonnikalaa, sipulia, basilikaa, kapriksia, raastettua sitruunankuorta, oliiviöljyä
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Kebabliha, turkinpippuri, pekoni, smetana ja pepperoni.
Tuolla setillä olen mennyt vakiopizzeriassa kun töihin tilaillaan lättyjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös