Tässä ketjussa asiakaspalvelijat kertovat hauskoista ja ikävistä tilanteista työssään. Paskasta palvelusta valitetaan siis sille omistettuun ketjuun, ei tänne. Mojovaa tilannetta sivusta seurannut voi toki myös kirjoittaa tänne, vaikkei asiakaspalvelija olisikaan. Ketjun idea on siis aika lailla sama kuin aasiakas.fi-sivustolla. Aloitetaan.
Keski-ikäinen, jopa hiukan turhan ystävällisesti minuun suhtautuva vakionaisasiakkaamme tulee toisen kerran vuoroni aikana kauppaan. Tähän asti hän on ollut yksi lemppareistani, koska hän on aina mukava ja juttelee ja kyselee kaikenlaista. Jossain se raja kuitenkin menee.
Hän ostaa lähinnä herkkuja. Keskustelumme menee suurin piirtein seuraavia ratoja:
M: "Hei!"
A: "Hei taas!"
A: "Hehe, tulee käytyä monesti päivässä."
M: "Eipä tarvitse ostaa sitten kerralla niin paljon."
A: "Mutta nyt tuli ostettua pelkästään mielihalujen pohjalta."
M: "Se on kyllä paha. Minulla on sama vika välillä."
A: "Joo kyllä huomaa, missä vaiheessa kuukautiskierto on menossa."
M: Facepalm. Taisin saada mumistua jotain vastaukseksi.
Kuittia vastaanottaessaan hänen kätensä koski hiukan turhan lämpimästi omaani ja katse oli sellainen, että harkitsin ikkunan kautta kotiin karkaamista sulkemisajan jälkeen.
Yh, *puistatus*
***
Perjantai-iltana hyvän matkaa kymmenen jälkeen, kun kaikki asiakkaat ovat pienessä sievässä, ulkomaalainen nuori nainen tulee ostamaan tupakkaa. Maksutilanne:
M: "X €"
A1 maksaa
M: "Do you want the receipt?"
A1: "What do I do with it?"
M kohautan hartioitani
A2 (jonossa seuraavana): "You can eat it."
Annoin A2:lle kiitosta loistavasta vastauksesta typerään kysymykseen.
EDIT: Kaikki te, jotka sanaakaan sanomatta otatte kuitin, tiputatte sen samalla sekunnilla kassapöydälle tai heitätte vilkaisuakaan sille suomatta kassapäädyn roskikseen, lopettakaa heti. Sanokaa myyjälle: "Ei, en halua kuittia", tai osoittakaa muuten eleillänne, ettette halua ottaa sitä vastaan. Myyjä joutuu siivoamaan sen siitä kassapöydältä ja päädyn pienen roskikset menevät hetkessä täyteen. Kassan alla oleva iso roskis ei mene. Lisäksi osoittaa melko naurettavaa kommunikointitaitojen puutetta, että mieluummin viskelee kuittia minne sattuu kuin ilmoittaa, ettei sitä halua. Kuvattu käytös myös ärsyttää jostain erittelemättömästä syystä ihan vitusti.
Pyrin ehkäisemään ongelman tiedustelemalla kaikilta asiakkailta, haluavatko he kuitin, enkä tuputa sitä väkisin. Aivan ykköstyyppejä ovatkin ne, jotka eivät vastaa kysymykseeni mitään, ottavat kuitin vastaan ja heittävät sen heti pois käsistään. Teitä on mukava palvella!
Toki on erittäin ok tsekata kuitti läpi heti kassalla ja sen jälkeen lempata sen menemään.
Keski-ikäinen, jopa hiukan turhan ystävällisesti minuun suhtautuva vakionaisasiakkaamme tulee toisen kerran vuoroni aikana kauppaan. Tähän asti hän on ollut yksi lemppareistani, koska hän on aina mukava ja juttelee ja kyselee kaikenlaista. Jossain se raja kuitenkin menee.
Hän ostaa lähinnä herkkuja. Keskustelumme menee suurin piirtein seuraavia ratoja:
M: "Hei!"
A: "Hei taas!"
A: "Hehe, tulee käytyä monesti päivässä."
M: "Eipä tarvitse ostaa sitten kerralla niin paljon."
A: "Mutta nyt tuli ostettua pelkästään mielihalujen pohjalta."
M: "Se on kyllä paha. Minulla on sama vika välillä."
A: "Joo kyllä huomaa, missä vaiheessa kuukautiskierto on menossa."
M: Facepalm. Taisin saada mumistua jotain vastaukseksi.
Kuittia vastaanottaessaan hänen kätensä koski hiukan turhan lämpimästi omaani ja katse oli sellainen, että harkitsin ikkunan kautta kotiin karkaamista sulkemisajan jälkeen.
Yh, *puistatus*
***
Perjantai-iltana hyvän matkaa kymmenen jälkeen, kun kaikki asiakkaat ovat pienessä sievässä, ulkomaalainen nuori nainen tulee ostamaan tupakkaa. Maksutilanne:
M: "X €"
A1 maksaa
M: "Do you want the receipt?"
A1: "What do I do with it?"
M kohautan hartioitani
A2 (jonossa seuraavana): "You can eat it."
Annoin A2:lle kiitosta loistavasta vastauksesta typerään kysymykseen.
EDIT: Kaikki te, jotka sanaakaan sanomatta otatte kuitin, tiputatte sen samalla sekunnilla kassapöydälle tai heitätte vilkaisuakaan sille suomatta kassapäädyn roskikseen, lopettakaa heti. Sanokaa myyjälle: "Ei, en halua kuittia", tai osoittakaa muuten eleillänne, ettette halua ottaa sitä vastaan. Myyjä joutuu siivoamaan sen siitä kassapöydältä ja päädyn pienen roskikset menevät hetkessä täyteen. Kassan alla oleva iso roskis ei mene. Lisäksi osoittaa melko naurettavaa kommunikointitaitojen puutetta, että mieluummin viskelee kuittia minne sattuu kuin ilmoittaa, ettei sitä halua. Kuvattu käytös myös ärsyttää jostain erittelemättömästä syystä ihan vitusti.
Pyrin ehkäisemään ongelman tiedustelemalla kaikilta asiakkailta, haluavatko he kuitin, enkä tuputa sitä väkisin. Aivan ykköstyyppejä ovatkin ne, jotka eivät vastaa kysymykseeni mitään, ottavat kuitin vastaan ja heittävät sen heti pois käsistään. Teitä on mukava palvella!
Toki on erittäin ok tsekata kuitti läpi heti kassalla ja sen jälkeen lempata sen menemään.
Viimeksi muokattu: