Paras pizza?

  • 128 262
  • 600

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Elämäni paras pizzapaikka: Seu pizza illuminati Rooma Italia, hieman syrjemmässä Rooman ytimestä, paikallisten suosiossa oleva aivan viimeisen päälle huippu paikka. Aivan täydellinen pizza omaan makuun.

Suomessa paras pizzapaikka: Kyllä nykyisen suosikkipanimoni kesällä avaama pizzeria tekee aika helvetin hyviä pizzoja. Pisteet Tujun taproomille. Eikä ollenkaan meininkiä haittaa että hanasta saa reilusti toistakymmentä pienpanimo-olutta ja musiikki on suoraan omaan makuun (raskaampaa rockia, Children of Bodomia...). Paikka juuri minun makuun.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pakastepitsoista mozzarellapitsa on kyllä niin maanmainio. Olen ollut sellainen että kyllähän kunnon proteiinia pitää olla (lihaa) mutta mozzarellapitsa on kyllä ollut hyvä yllätys ja se tulee usein valittua pakastealtaalta.

Kotipitsalta olen kiintynyt kebabpitsaan. Ystäväni, veljeni ja mieheni tietää että sen valitsemalla voi miellyttää minua. Olen monia muita kokeillut mutta kebab on ollut ykkönen. Ehkä en ole kokeillut tarpeeksi...

Kotona kun teen pitsaa niin jauheliha, kinkkurouhe, herkkusieni, sinihomejuusto on valinta täytteisiin. Se on sellainen pitsa joka miellyttää meitä kaikkia ja maistuu hyvälle. Välillä sitä voi vähän tuunata esim. punasipulilla tai jalopenoilla. Tai vaihtaa kinkun salamiin.

Terv. Juntti Hämeestä
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Elämäni paras pizzapaikka: Seu pizza illuminati Rooma Italia, hieman syrjemmässä Rooman ytimestä, paikallisten suosiossa oleva aivan viimeisen päälle huippu paikka. Aivan täydellinen pizza omaan makuun.

Suomessa paras pizzapaikka: Kyllä nykyisen suosikkipanimoni kesällä avaama pizzeria tekee aika helvetin hyviä pizzoja. Pisteet Tujun taproomille. Eikä ollenkaan meininkiä haittaa että hanasta saa reilusti toistakymmentä pienpanimo-olutta ja musiikki on suoraan omaan makuun (raskaampaa rockia, Children of Bodomia...). Paikka juuri minun makuun.
Enpä ollut tietoinen tästä paikasta. Pitää testata ehdottomasti!

Omat suosikkipizzat:

Mozzarella, puolikuivattu tomaatti.

Kana, katkarapu, aurajuusto, jalapeno.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
DIY -pizza - toki Lidlin pizzapaketista, joka sisältää taikinan ja taikinan päälle tomaattisoseen
  • salami (tai metwusrsti) = suola
  • sipuli = happo
  • ananas =makeus ja happo
  • sinihomejuusto = lisää suolaa ja happoa
  • juustoa reilusti
  • puolitettuja oliiveja (Lidlin valkosipulioliiveja)
Valmiin pizzan päälle tabascoa (olen boomeri) ja mahdollisesti valkosipulia
Pitäiskö sun alkaa vetään suosiolla vaan niitä happoja?
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
DIY tekijöille: Grillikaupasta ostatte sen parhaan Valu-pizzakiven, kestää käyttöä (ei halkea) ja imee lämpöä todella hyvin, tulee loistavat pizzat. Mutta ehdottomasti oman taikinan vaatii että voi nauttia pizzasta. 00-jauhot kaupasta ja taikina kasaan. Pariksi tunniksi jääkaappiin ja sit huom (!!) ei saa käyttää kaulinta, jotta taikina pysyy kuohkeena. Käsin levitys ja täytteet päälle, 5 minsaa uunissa. Dadaaaa.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Mäkin tykkäsin jauhelihasta pizzatäytteenä, mutta sitten täytin 15.
Varsinkin nykyään se tukkujauheliha on sellaista mautonta mössöpöperöä, ellei sitten itse paisteta (ehkä yhden paikan ikinä kokenut missä näin tehdään, ja se on Sonkajärven Palomestari RIP) paikan päällä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Varsinkin nykyään se tukkujauheliha on sellaista mautonta mössöpöperöä, ellei sitten itse paisteta (ehkä yhden paikan ikinä kokenut missä näin tehdään, ja se on Sonkajärven Palomestari RIP) paikan päällä.
No ei se tukun kinkkusuikalekaan nyt hurraa-huutoja aiheuta.
 

Micol

Jäsen
- kebab
- pepperoni
- 'nduja
- aurajuusto
------------------------------
- ananas tai jalapeno (jos haluan vielä viidennen täytteen)

Siinä omat kärkivalinnat täytteiden osalta. Ndujasta tullut kyllä yksi suosikeista tässä parin vuoden aikana ja otan sitä aina, jos vain on saatavilla.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Kotipitsalta olen kiintynyt kebabpitsaan. Ystäväni, veljeni ja mieheni tietää että sen valitsemalla voi miellyttää minua. Olen monia muita kokeillut mutta kebab on ollut ykkönen. Ehkä en ole kokeillut tarpeeksi...
Suosittelen myös seksiä, se on kuulemma ihan ok.

Edit. Miehesi kanssa siis. Ei veljen.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Tuplapepperoni. Mutta pakko kehua Kemiläistä legendaarista pizzeriaa San Milanoa. Kaikissa muissa pizzerioissa ympäri Suomen missä olen käynyt, yhdessäkään jauheliha ei ollut bolognese-kastiketta, San Milanossa se on ja on aivan huikeaa. Eli San Milanossa kannattaa ottaa pohjalle "jauhelihakastike", se on jotain uskomattoman hyvää.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pyrin nykyään syömään aina jotain vähän erilaista, jos ei kyse ole mistään kebaberian arkisesta lätystä.

Oma suosikkini tähän asti oli syksyisellä Calabrian matkalla sellainen, missä kantavina teemoina olivat tonnikala, tropean punasipuli ja nduja. Vähän sellainen tonno e cipolla versiointi.

Omia go to -valintoja ovat yleensä ilmakuivatun kinkun ja rucolan ympärille rakennetut. Keväällä otin Lucassa sellaisen, missä oli sardellifileitä, ja se oli jo liian kalaisaa.

Erikoisin ollut ehkä Rukan pizzeriassa, jossa neljässä lohkossa oli yhdessä poroa, yhdessä kantarellia, yhdessä leipäjuustoa ja yhdessä kylmäsavulohta. Erikseen olivat ihan hyviä, mutta minkään noista yhdistelmä ei kyllä ihan toiminut.

Mutta niissä perus kebaberialätyissä mennään teemalla ananas-aurajuusto ja loput. Ei salamia.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Parhaasta en tiedä, mutta Kotipizza oli, ja ihan hyvin nuo toimii:

rukiipohjanen
tomaattikastikkeella (tuolla valinta erikseen)
1/2 juustolla
pariloitu kana tuplana
kirsikkatomaatti
paprika
ananas (tottakai,kuuluu ehdottomasti pizzaan)
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Omat valinnat pizzatäytteiksi yleensä ovat

- Kebab
-Pepperoni
-Turkinpippuri
-Aurajuusto
Nämä siis yleensä kun tilaillaan töihin perjantaipizzaa.
Nuo harvemmin epäonnistuu.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen pizzojen osalta hyvin kaikkiruokainen (banaani ei oikein kyllä mene) ja pizzabuffeteissa tulee maistettua kaikkea. Legendaarinen Kummisetä näyttää 2000-vuosikymmeneen verrattuna vaipuneen kuitenkin laajalti unholaan. Kyseessä siis parsalla varustettu eräänlainen fantasiapizza.

Kinkku
herkkusieni
parsa
katkarapu
valkosipuli
tuplajuusto
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös