Paras nuuska

  • 159 008
  • 503

Mikä on parasta snöössii?

  • General (irto)

    Ääniä: 42 6,7%
  • General (pussi)

    Ääniä: 35 5,6%
  • General (irto, light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • General (pussi, light)

    Ääniä: 6 1,0%
  • Grov (irto)

    Ääniä: 7 1,1%
  • Grov (pussi)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Göteborgs Rapé (irto)

    Ääniä: 15 2,4%
  • Göteborgs Rapé (pussi)

    Ääniä: 21 3,3%
  • ETTAN (irto)

    Ääniä: 111 17,7%
  • ETTAN (pussi)

    Ääniä: 48 7,7%
  • ETTAN (pussi. light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Svenskt Export (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Karlskrona (irto)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Tre Ankare (pussi)

    Ääniä: 5 0,8%
  • Tre Ankare (pussi, mini)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Mörkbrunt (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Göteborgs Prima Fint (irto)

    Ääniä: 11 1,8%
  • Catch (pussi, mini)

    Ääniä: 12 1,9%
  • Rallarsnus (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Röda Lacket (irto)

    Ääniä: 69 11,0%
  • Stjärnsnus (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Probe (irto)

    Ääniä: 8 1,3%
  • Probe (pussi)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Joku muu. Mikä?

    Ääniä: 16 2,6%
  • Poltan vain tupakkaa

    Ääniä: 47 7,5%
  • En käytä nuuskaa

    Ääniä: 266 42,4%

  • Äänestäjiä
    627

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Ohmi
Pakko kysyä, miksi ihmiset tunkevat vielä nykyisinkin tuota paskaa huuleensa, vaikka apteekeista saa nikotiinipurkkaa, nikotiinilaastareita, nikotiini-inhalaattoreita etc.?

Nikotiinipurkasta minulle ainakin tulee kurkku kipeäksi, enkä pidä siitä miten nikotiinipurkka kuumottaa kieltä ja oikeastaan koko suuta. Veikkaisin myös, että nuo kaikki tulevat pirun paljon kalliimmaksi kuin nuuskan käyttö.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei kai Sveduissa toi maksa noin paljoa...?

Kaverille annoin just 10€ että tuo singon pussinuuskaa (ettania varmaan), eiks toi muka riitä?

Stadissa tiskin alta muistaakseni 3€ purkki...
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Daespoo
Ei kai Sveduissa toi maksa noin paljoa...?

Kaverille annoin just 10€ että tuo singon pussinuuskaa (ettania varmaan), eiks toi muka riitä?

Stadissa tiskin alta muistaakseni 3€ purkki...

Ei riitä 10e millään. Laivalla se on parikymppiä verottomana, maissa about 25e.

Viitsitkö YV:nä pistää paikan jossa maksaa 3e/purkki stadissa. Itse nimittäin joudun 4e eräässä ja 5e toisessa paikassa maksamaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voi olla että muistan väärin tuon hinnan, ei ole väähän aikaan tullut ostettua tiskin alta.

4€ kuulostaa tarkemmin ajateltuna oikeammalta eli muistin väärin, pahoitteluni.

Mesta on siinä kasin ratikan reitin varrella...
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitoksia jälleen vastanneille. Panostan varmaankin laivaan, tosin sen verran täytyy Ruotsissakin tutkailla, että löytyisikö näitä hieman eksoottisempia nuuskia. Jostakin ihme syystä tykästyin Metropolin kaktusnuuskaan (pussi). Helvetti noin 20 vuotta olen irtokamaa käyttänyt ja vannonut etten pussikamaan koske, mutta tuo oli kyllä hyvää.

Sikälikin minulla on hyvä tilanne, että voin tarvittaessa ostaa laivalta tullessani ja toisaalta taas palatessani. Eli jos on ongelmia määrien suhteen, niin ostetaan sitten kahdella eri kerralla. Ajatus on tuoda joku 200-300 purkkia.

Tiskin alta Stadista ostaessani hinta oli viimeksi (noin 1v sitten) 4 euroa purkki.
 
Olen ollut kohta ilman nuuskaa kolme viikkoa aah... Tuokaa mulle ettania tänne ja heti... Pakko hankkia ennen inttiin lähtöä hankkia pari tornia. Hermot ei vaan kestä. Miks täältä ei saa ettania???
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Tuli tuosta tiskin alta myymisestä mieleen, että onko kaikissa kioskeissa, mistä olette snösseä hankkinut, tavara otettu jostain piilosta tms. Itse, kun eräällä kioskilla kävin asioilla, niin myyjätär veteli kiekot kylmästi limujen vierestä jääkaapista.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ettan.

Ja perkele, piti tulla Juhannukseksi hyvä satsi nuuskaa mutta puihin meni.
Nyt on hyvät neuvot kalliit, tilaamalla ei ehdi mikäli mistään enää edes saa tilata.
Eli Helsingin seutu, YV:llä saa lähestyä jos löytyy vinkkejä.

Kits.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nykyään käytän enimmäkseen pussinuuskaa. Yleensä Tre Ankarea tai Metropolia (Kaktus). Rouheista vanha kunnon punainen muovailuvaha on ylivoimaisesti paras.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
vellinaama kirjoitti:
Norhener lopettanut ilmeisesti nuuskan toimituksen suomeen.
Tilausprosessi ei etene enää, kun lomakkeelle ilmoittelee "Finland".

Tätä odoteltu, nuuska totaalisesti kiellossa, mutta eiköhän esim. naurunortti kuulu kohta r-kioskin valikoimiin.

EDIT: Onko jumala sittenkin olemassa:

http://www.snusworldwide.com/fi/

Onko tosta osoitteesta kukaan Jatkoaikalainen tilannu?

Kertokaapa kokemuksia...

ja Iso Kiitos jo etukäteen...
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
freedomestic kirjoitti:
Onko tosta osoitteesta kukaan Jatkoaikalainen tilannu?

Kertokaapa kokemuksia...

ja Iso Kiitos jo etukäteen...

Itse yritin, eivät näköjään voi Suomeen toimittaa :(

Olisi tosiaan kiva tietää onko kenelläkään tuolta purkkeja kotiin asti tullut koskaan.
 

#104

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itsellä menee sitä mitä saa, ja Ettaniahan ne minulle tuovat... vaan niin kovin harvaan. Jotenka sattuiskos joku tietämään kymenlaaksossa kioskeja, joista saisi hätätilassa ostettua ? YV:nä -tos...
 

Viljuri

Jäsen
Ei mahd. Hämeenlinnassa, tuossa Suur-Turengin vaatimattomassa lähiössä, satu olemaan missään kioskia, josta tuota nuuskaa saisi?

Sattuneesta syystä en pääse tänään Helsinkiin, joten ao. tieto saattaisi auttaa keletykseen. Mahd. vastaus yv:llä...
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
En ole ikuisuuksiin tänne kirjoitellut, mutta sitä samaa rataa mennään eli nuuskaa käytetään eikä loppua näy.. Tossa oli mielenkiintoisia viestejä tullut, esim en ole koskaan kuullut Prima Fintin-tykistä, ainoastaan Prismasterista joka muistaakseni oli/on Ettanin oma.

Itse olen lähdössä kahden vkon päästä Siljalla Tukholmaan taas varastoja täyttämään. Siellä on tietääkseni tai ainakin mitä olen kuullut niin vähän kalliimpaa nuuskaa Tax Freessa kuin punaisilla laivoilla..?? No joo, kai sitä pitää sit lähtee katsastamaan markkinat siltä puolelta Stokista. Asiaa seurataan..

Wewe
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onkohan Rauma ns. Dry County tässä asiassa? Nimittäin muutto edessä sinnepäin minulla. Tiedoista kiitollinen.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Ajattelin heittää uuden kysymyksen ilmoille:
Eli kuinka moni täällä jatkoajan nuuskaajista myös polttaa??
Itse en ole polttanut reiluun puoleen vuoteen joten pelkkää snössiä käytän..

Oli Siljalla joku uusi "vahva"-pussinuuska nimeltä Strong cut, aika paskaa mun mielestä.

Wewe
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Wewe kirjoitti:
Ajattelin heittää uuden kysymyksen ilmoille:
Eli kuinka moni täällä jatkoajan nuuskaajista myös polttaa??

Olen nuuskannut n. 15-vuotiaasta lähtien eli todella kauan ja en ole oikeastaan ikinä vetänyt spaddua ihan säännöllisesti. Enimmäkseen röökaminen on kohdallani ollut ns. bailutupakointia eli nikotiinitarpeeni tyydyttämistä röökillä sellaisissa olosuhteissa (esim. ravintola) jossa biitin kanssa lotraaminen on ajoittain vaikeata. Saaristomeriä kesäisin seilatessani on itsekäärityt tupakit kuuluneet repertuaariin, mutta vain loma-aikana.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Eipä ole tupakan maku koskaan kolahtanut, muutoin kuin silloin tällöin baaritiskillä notkuessa.

Sitten kysymys, vastikään Helsinkiin muuttaneelta turistilta - missäpäin Helsinkiä olisi mahdollista ostaa tätä mustaa kultaa? Onko esim. jotain kioskia, joka myy pöydän alta? Lappeenrannassa yksi tuollainen paikka oli, mutta nyt kuviot ovat uudet ja tarve kova. Jos joku ystävällinen viitsisi vaikkapa yv:llä heittää tämän asian tiimoilta, niin olisin erittäin kiitollinen!
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
bozik kirjoitti:
Eli tällä kertaa lyhyt ja ytimekäs kysymys, mikä on hintaero nuuskan osalta laivalta ostettaessa tai vastaavasti Ruotsista ostettaessa ? Päivän pähkinä siis, ostaako nuuskat pääosin Ruotsista vai laivalta ?
Päivitän tähän nyt tietoja Silja vs Ruotsi, (vanha kysymys jo mutta kuitenkin) Viikko sitten palasin Ruottin maalta ja Siljan laivalta. Hinta Siljalla oli (Ettan, General, Grovsnus, Strong Cut pussi ja Göteborgs Rapé pussi) kaikki 20€ kun taas Gustavus sun muu shitti oli 17€. Maista ostin tornin Göteborgs Prima Fintiä ja Röda Lacketia niin molenpien hinnat oli 280kr/torni, muuta en maista ostanut mutta muistan nähneeni kylmäkaapissa hinnan että Ettan 23kr ja General 24kr. Elikkä kyllä se vähän halpenee kun Tax Freesta ostaa, varsinkin kun oli tämmönen kiva tarjous: Ettan, osta neljä ja maksa kolme, yht 60€/4tornia. ;)

Wewe
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
nakkisormi kirjoitti:
Tykitetty General 5ml tykillä jolla laitoin 3ml lepää juuri huulessa.
Kiitos tästä tärkeästä tiedostasi, nyt me kaikki tiedämme mitä olet tehnyt. Että ihan 5ml tykillä ja vielä 3ml, huhhuh olet sinä kone!! Taidan olla vielä ihan lapsi kun käytän vain 3ml ruiskua.

Päivää vain teille muillekkin JA:n nuuskaajille, tämä ketju oli taas tippunut huolestuttavasti alaspäin mikä on aika surullista. Heitän uuden kysymyksen taas ilmoille, eli kuinka paljon te tuotte yleensä laivoilta omaan käyttöön?? Viimeksi kun olin laivalla ja ostin reippaasti nuuskaa niin Tax Freen kassa kysyi että toimitanko futiskavereille vai pidänkö kioskia, hämmästyi vähän kun kerroin että omaan käyttöön ne kaikki tulee. Yleensä laivalta ja maista tulee mukaan n. 6tornia hieman eri laatuja.

Wewe
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Wewe kirjoitti:
Heitän uuden kysymyksen taas ilmoille, eli kuinka paljon te tuotte yleensä laivoilta omaan käyttöön?? Viimeksi kun olin laivalla ja ostin reippaasti nuuskaa niin Tax Freen kassa kysyi että toimitanko futiskavereille vai pidänkö kioskia, hämmästyi vähän kun kerroin että omaan käyttöön ne kaikki tulee. Yleensä laivalta ja maista tulee mukaan n. 6tornia hieman eri laatuja.
Oletpas löytänyt omituisen kassaneidin. Itse tuon yleensä 100-400 purkkia ja ilmeisesti ylähuuleni on sitten sen verran "lerppu", ettei minulta ole koskaan mitään kyselty. Noissa yli 20 tornin ostoksissa tosin yleensä haen tavaran kahdella kertaa, jolloin ne on helpompi roudata hyttiin. Jos vaikkapa 40 tornia tuon niin eiväthän ne välttämättä ihan jokainen muru minun huulessa käväise, yleensä kaverit silloin tällöin noutavat muutaman tornin. Meillä homma on aina toiminut niin, että joku laivalla käynyt tuo ison kasan mustaa kultaa mukanaan ja sieltä voi sitten käydä laivan hinnoilla ostamassa. Muutaman kaverin kesken tämä on toiminut jo pitkään.

Nuuskan pakastamisesta. Onko kukaan koskaan kokeillut ja toimiiko homma eli säilyykö nuuskaa tuoreempana ?
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Ei tuo pakastimessa ainakaan pillalle mene. Itse pakastan suuret erät sillä jääkaapissa tila on rajallinen. Pakastamalla saa pidennettyä käyttöikää sillä mitään eroa ei ole vaikka päiväys olisi useamman kuukauden vanha. Ja jääkylmä nuuska tuntuu huulessa aivan taivaalliselle.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
bozik kirjoitti:
Nuuskan pakastamisesta. Onko kukaan koskaan kokeillut ja toimiiko homma eli säilyykö nuuskaa tuoreempana ?
Säilyy omasta mielestäni pidempään, itsekkin pakkasta joudun käyttämään koska vanhempien jääkaapin tilavuus kapasiteetti on vaihteleva. Ja mikäs olisi sen ihanampaa kuin avaa purkin joka on ollut pakkasessa ja saa nuuskansa jäähileen kera huulen alle!! ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös