Paras kirpparilöytösi

  • 1 266
  • 18

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Oletko joskus tehnyt poikkeuksellisen hyvän löydön kirpparilta tai huutokaupasta, joko "live-versiosta" tai netissä? Toki voi kertoa usemmasta kuin yhdestä löydöstä.

Viime viikkojen pakkasilla on suureksi iloksi ollut kirpparilta aikoinaan hankkimani Friitalan kelsiturkki (sisäturkki). Krimilammasta, harvinainen vihreä väri. Oli ostettaessa vähän käytetty tai hyvin pidetty. Hinta uskomattomat 6 € (kuusi euroa). Uudet vastaavat ovat maksaneet yli 200 €.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Voin kehua kirpputorilöydöksi kun tein kerran semmoisella tiliä. Rompetorilta ostin stetoskoopin, muistaakseni viisi euroa, saattoi olla jopa halvempi. Kun aikansa oli lääkärileikkejä leikkinyt ja kuunnellut sisintäni, pistin sen Huuto.netiin myyntiin. Eihän siinä tarvita kuin kaksi tavaran perään halukasta ja hinta pompsahtaa, pysähtyi jonnekin 80€ tietämiin kun toinen tajusi vihdoin lopettaa, rehtinä ukkona en ottanut postikuluja.

Tuota Huutokauppakeisaria katsoessa välillä pää pyörii ihmetyksestä. Parhaita on ollut nämä, jotka ensin on myynyt tavaroitaan ja sitten ne on siellä huutamassa niitä voitokkaasti takaisin haltuunsa.
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kymmeniä vuosia sitten ostin Järvenpäässä kirpparilta aidot Ray-Ban Aviatorit pilkkahintaan eräältä vanhemmalta rouvashenkilöltä. Käytin niitä yli kymmenen vuotta, kunnes näköni huononi niin, että piti ruveta käyttämään laseja.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Noin kuukausi takaperin ostin läjän LP-levyjä eräästä ruotsalaisesta facebook-kirppiksestä. Rahdit Suomeen on sen verran korkeat että lisäsin läjään vielä loppuhetkellä Hanoi Rocksin Bangkok Shocks Saigon Shakes -levyn 100 kruunulla (~10 euroa), vaikka minulla oli se jo ennestään. Ajattelin että voin sitten myydä Suomessa vaikka 20 eurolla.

Kun levyt saapui rupesin syöttelemään niitä Discogsiin kuntotiedoilla. Pieni hämmennys iski kun otin kyseisen levyn kansista ja se olikin sininen Tandan Recordsin julkaisema vinyyli. Kaiken lisäksi sekä kansi että levy Near Mint -kuntoisia. Levyn oikea arvo on 200+ euroa tällä hetkellä. Jää siis kokoelmaan. Ei tainnut myyjä tietää mitä oli myynyt.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kirppiksellä myyntiin "paperipainona", hinta 6€.

Oikeasti oli Iittalan lasitavaraa ja arvo vähintään 80€.

Aki olis kateellinen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Stephen Kingin Se kirjan osat 1 ja 2 irtosivat jostain eurolla kappale. Niistä saisi myydessään jonkun verran rahaa, mutta pyörikööt kokoelmissa.

Sitten pari Zeppelin vinyyliä tuli ostettua joskus. Originaali jenkkipainoksia, niistäkin varmaan jotain irtoaisi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Paras ja huonoin ostos samalla kertaa.

Legendaarinen Elun jiirisaha 20 eurolla. Täysin toimiva peli, mutta ostin siihen uuden vetohihnan, teroitutin terän ja muuta pienempää huoltoa.

Erehdyin sitten kehumaan huippuhankintaa appiukolle. Se iski 20 euroa käteeni ja vei sahan mukanaan.

No, eipä mulla sille olisi kyllä tarvettakaan, jotta joutaahan tässä odotella jos vaikka joskus tulee perinnönjakoa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ostin aikoinaan käyttämättömät Riekerin kesäkengät kahdella eurolla. Oli hyvät. Näin sitten muutama vuosi myöhemmin samaisten kenkien tarjouksen K-kengässä ja kävin ostamassa toiset 69,90 eurolla. "Alkuperäiset" kengät on käytössä vielä pihalla ja rannalla ja ovat vielä ehjät mutta vähän nuhruiset. Hyvä hankinta mielestäni...
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Stephen Kingin Se kirjan osat 1 ja 2 irtosivat jostain eurolla kappale. Niistä saisi myydessään jonkun verran rahaa, mutta pyörikööt kokoelmissa.

Tähän sopii oma löytöni: Kingin Revolverimies, jonka löysin hintaan 20e. Tuokin fiksu hinta, kun olen luntannut, mitä esim. huuto.netissä pyydetään. Mutta huippulöytö kyllä nuo Se:t.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kirpparilta tuli sattumalla löydettyä frisbeegolf kiekko 5e. Oli jo pitkään ollut ajatuksissa mennä kokeilemaan lajia, niin päätin ottaa mukaan. Eihän siitä frisbeegolffista itsessään mitään tullut. Aikani yritin viskoa, mutta ei ottanut uusi harrastus tuulta alleen. Frisbeegolf ryhmään laitoin samaisella 5e myyntiin. Hetken kuluttua ja aivan yllättäen jonossa oli reilun 10min kuluttua yli 20 ostajaa. Tovin verran tätä ihmeteltyäni joku herrasmies tuli kertomaan, että nyt on tainneet mennä numerot sekaisin. Kiekko oli joku helkutin kilpakiekko ja lopulta tuon sain myytyä reiluun 70e juuri tälle kyseiselle herrasmiehelle. Vieläkään en koko kiekon nimeä edes tiedä ja paljonko kiekosta oikeasti olisi saanut.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kirpparilta tuli sattumalla löydettyä frisbeegolf kiekko 5e. Oli jo pitkään ollut ajatuksissa mennä kokeilemaan lajia, niin päätin ottaa mukaan. Eihän siitä frisbeegolffista itsessään mitään tullut. Aikani yritin viskoa, mutta ei ottanut uusi harrastus tuulta alleen. Frisbeegolf ryhmään laitoin samaisella 5e myyntiin. Hetken kuluttua ja aivan yllättäen jonossa oli reilun 10min kuluttua yli 20 ostajaa. Tovin verran tätä ihmeteltyäni joku herrasmies tuli kertomaan, että nyt on tainneet mennä numerot sekaisin. Kiekko oli joku helkutin kilpakiekko ja lopulta tuon sain myytyä reiluun 70e juuri tälle kyseiselle herrasmiehelle. Vieläkään en koko kiekon nimeä edes tiedä ja paljonko kiekosta oikeasti olisi saanut.

Tämä jäi kyllä kiinnostelemaan (boldattu lopouosa varsinkin). Olen aikamoisen aktiivinen heittäjä ja seuraan myös paljon FB-huutokauppoja ja -kirppiksiä. Välillä käyn myös itse kauppaa sekä myyjänä että ostajana.

Hinnat ovat kyllä tiettyjen merkkien rajoitettujen mallien valmistusmäärien johdosta pompsahtaneet pilviin. Myös pandemia on varmasti osaltaan vaikuttanut hintojen nousuun kun kotona vietetään enemmän aikaa. Sitä kautta on myös enemmän aikaa ostella netin välityksellä kaikkea kivaa.

Et millään saa päähäsi edes valmistajaa? Hinnasta voisi jo jotain päätellä ja sitä kautta myös tarkemmasta mallista.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
90-luvulla ostin hirmuisesti cd-sinkkuja. Discogsin mukaan arvokkain mikä mulla noista on jäljellä, olisi Kora - Night is alive. Maksoin siitä varmaan markan tai kaksi. Ihmettelen kyllä, mikä tuossa on niin erikoista, että siitä pyydetään nyt jopa satoja euroja. Mulla kun oli muistaakseni tuota levyä toinenkin kappale joskus ja annoin sen eteenpäin.

Jokunen muukin pilkkahinnalla ostettu ilmeisen arvokas levy on jäänyt talteen. Se on jännä, miten dance-genressä on paljon roskaa, jonka arvo on yksi centti, mutta sitten vastaavasti joitain herkkupaloja, jotka varmaan täytyy olla joitain hyvin pieniä painoksia. Tiedä sitten, mitä kaikkia arvopaloja on tullut hävitettyäkin. Muistan, että olen heittänyt kymmeniä levyjä roskikseen ihan vaan sen takia, etten ole itse pitänyt niistä.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Tämä jäi kyllä kiinnostelemaan (boldattu lopouosa varsinkin). Olen aikamoisen aktiivinen heittäjä ja seuraan myös paljon FB-huutokauppoja ja -kirppiksiä. Välillä käyn myös itse kauppaa sekä myyjänä että ostajana.

Hinnat ovat kyllä tiettyjen merkkien rajoitettujen mallien valmistusmäärien johdosta pompsahtaneet pilviin. Myös pandemia on varmasti osaltaan vaikuttanut hintojen nousuun kun kotona vietetään enemmän aikaa. Sitä kautta on myös enemmän aikaa ostella netin välityksellä kaikkea kivaa.

Et millään saa päähäsi edes valmistajaa? Hinnasta voisi jo jotain päätellä ja sitä kautta myös tarkemmasta mallista.

No sepä siinä onkin! Mielestäni siinä ei lukenut ainakaan selkeästi isolla mitään valmistajaa tai merkkiä. Punainen melko simppeli kiekko. Ei ollut mitään toisia värejä vaan kiekon keskellä oli joku logo tai sen tyylinen. Kevyt oli kuin mikä. En tosin tiedä painaako tuollainen kiekko yleensäkään kuinka paljon?
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Saku Koivun punchaamaton Leaf Super Chase -kortti (se millä sai sen ison kuvan) 0,50€. Periaatteessa hinta nyt vähän niin ja näin kun eihän noita kukaan enää kerää. Myyjällä oli pieni laatikollinen sananmukaisesti pakasta vedettyjä kortteja, oli kuulemma ollut Leafilla ysärillä töissä.

Ai niin, TPS kausikirjoja n. kausilta 93-97, olikohan 4-5€ kappale. No, eihän nilllä rahallista arvoa muuten mutta joku oli hakenut niihin nimmarit varmaan 90% pelaajista.

Kovakantinen Valerian-sarjakuva 1,50€. Antikkahinta 50-80€.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Stephen kingin musta torni kirjasarjan kirjat löytyi 1e kpl , samoista kirjoista taidetaan huutonetistä pyytää 400e sarjana tai 50-150e kpl. Lisäksi paljon kirpputoreilta löytyy ps1 pelejä, crashiä, spyro, final fantasyä ja vastaavia on lähtenyt 1-3e hyllyllinen.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
No sepä siinä onkin! Mielestäni siinä ei lukenut ainakaan selkeästi isolla mitään valmistajaa tai merkkiä. Punainen melko simppeli kiekko. Ei ollut mitään toisia värejä vaan kiekon keskellä oli joku logo tai sen tyylinen. Kevyt oli kuin mikä. En tosin tiedä painaako tuollainen kiekko yleensäkään kuinka paljon?

Tavallisesti kiekkojen painot ovat välillä 150-180 grammaa. Toki myös kevyempiä ja painavampiakin löytyy. Esimerkiksi Innova Sonicin minimipaino on noin 130 grammaa ja Innova Condorin 200 grammaa. Paino on riippuvainen kiekon halkaisijasta.

Laitan pari logoa liitteeksi, jos sattuisi soittamaan kelloja.
 

Liitteet

  • images (1).png
    images (1).png
    5,2 KB · kertaa luettu: 40
  • Innova-BW-logo.jpg
    Innova-BW-logo.jpg
    19,7 KB · kertaa luettu: 39

Glove

Jäsen
Joku voisi tulla tekemään löytöjä mun laatikoista. Äidin kuolinpesästä jäi kuusi laatikollista erilaisia lasiesineitä. Osan olen tunnistanut, on Iittalaa ja muuta. Mutta vielä on vähän auki mitä noille teen, mielellään möisin yhtenä könttinä, enkä kuppi kerrallaan jossain huutonetissä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku voisi tulla tekemään löytöjä mun laatikoista. Äidin kuolinpesästä jäi kuusi laatikollista erilaisia lasiesineitä. Osan olen tunnistanut, on Iittalaa ja muuta. Mutta vielä on vähän auki mitä noille teen, mielellään möisin yhtenä könttinä, enkä kuppi kerrallaan jossain huutonetissä.
Eikun Palsanmäki paikalle, päääset telkkariinkin samalla.
 

Glove

Jäsen
Eikun Palsanmäki paikalle, päääset telkkariinkin samalla.
Itseasiassa laitoin niille joskus meiliä, mutta eivät vastanneet. Olisi ollut kulkuakin siitä ohi ja tavara olisi tullut perille asti. Parista osto- ja myyntiliikkestäkin olen kysynyt ja kyllähän ne ostaisi, mutta aika heikkoja on tarjoukset. Toki niiden pitää katettakkin saada, mutta jotain rajaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös