Palstan "sotahullujen" kokoontumisketju...

  • 48 029
  • 542

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
U-båt komendant ipa rules kuittaa ja aloittaa operaation valmistelut.

Ydinkärkiä meillä ei ikävä kyllä ole, mutta tarvittaessa niitäkin saadaan suhteellisen nopealla varoitusajalla etelänaapurista.

Konemestari jh on aina nohevana valmiudessa joten häneen luotan kuin peruskallioon - se osasto siis kunnossa.

Tal-au:n paikkakin on nyttemmin täytetty, kun OneBig Red otti homman hoitaakseen - hoida alukseen muonaa ja miehistön rommiannokset kolmeksi viikoksi ASAP! Muista konsultoida Vääpeli sistiksen kanssa. Ja komendantin huoneessa olisi sitten parempi olla 12-vuotiasta skotlantilaista mallasviskiä ainakin laatikollinen!

TVÄL-mies puuttuu miehistöstä edelleen. Jääkäri Kaiser Soze, kun on MacGyver vastaava, niin sinä pystynet hoitamaan topedot ja muut asejärjestelmät kuntoon - kuittaathan käskyn.

Tässä operaatiossa tarvitaan ehdottomasti loistavan kuulon omaavia varusmiehiä kaikumittaustehtäviin - vapaaehtoisia?

Korpraali Tommystä tulee tämän operaation ajaksi laivakokki.

Alikersantti vlad siirtyy myös laivapalvelukseen operaation lääkintämiehenä (palveluspaikkana Uppland).



Upplandin lisäksi käytämme operaatiossa Tuima-luokan nopeaa miinottajaa (Tuisku- saavuttaa noin 38 solmun nopeuden), sekä yhtä merivartioston isoa kumivenettä.

Tälle kahden aluksen osastolle asetan oman komentajansa ja tämän tehtävän ottaa luutnantti varjo.

Helikopterilentäjä avs ottaa nyt ja opettelee ohjastamaan 39 metristä miinoittajaa. Luutnantti varjo toimii tämän aluksen päälikkönä. Aluksen tehtävänä ahvenenmeren tiettyjen osien sulutus miinoituksella (tarvittaessa). Alukseen on asennettu syvyyspommikiskot, joten nopeana aluksena Tuisku pääsee nopeasti havaitun vihollisen päälle. Avs/varjo saavat itse valita miehistönsä niistä miehistä joille ei vielä tehtävää ole määrätty.

Kumiveneen ohjaaja/päälikkö on kersantti jhag.Tämän paatin kapteeni ei tällä kertaa saa valita miehistöään vaan veneelle määrätään alikersantti hannes_ko varusteena erikoisalustalle asetettu raskas kk (ottakkaa veneelle varastosta myös 2kpl apilaksia ihan vaan varmuuden vuoksi). Myös kersantti iceman ilmoittautuu kersantti jhagille, mutta saa itse valita mieleisensä tarkkuuskiväärin. Tämän yksikön tehtävänä on toimia lopullisen tuhon tekijänä, jos vihollinen joutuu nousemaan pintaan.

Alikersantti voittaja vastaa siitä, että viestiyhteys kolmen aluksen välillä toimii virheettömästi - valitse itse kalusto ja aluksien vastaavat - itse toimit siis Upplandin huippunykyaikaisessa viestikeskuksessa.

Kaikki operaatioon osallistuvat kuittaavat vääpeli Sistikseltä laivaston virallisen palvelupuvun:"SITTEN LIIKKUU - ei jäädä tuleen lepäämään!

U-båt komendant ipa rules



p.s. konemestarin kanssa ihan oikeesti luultiin, ettei kukaan huomaa meitä kun Ahvenanmerellä leikittiin pyöriäisen kanssa hippaa Upplandin avulla - no pääasia, että suklaaliköörit tuhottiin ja hauskaa oli.
 
Viimeksi muokattu:

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Viestin lähetti ipa rules

Konemestari jh on aina nohevana valmiudessa joten häneen luotan kuin peruskallioon - se osasto siis kunnossa.
Valmiina ollaan ja alus on lähtökunnossa heti kun miehistö saadaan kyytiin.

Ja komendantin huoneessa olisi sitten parempi olla 12-vuotiasta skotlantilaista mallasviskiä ainakin laatikollinen

Kelpaisi muuten tänne konehuoneesenkin pullo tai pari tuota jumaltenjuomaa, ihan noin lääkkeeksi vain.

konemestari jh
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Ei parane jumalten juomaa viedä pois komentajanytin lukitusta kassakaapista, mutta konemestari on luonnollisesti aina tervetullut maistelemaan.

U-båt komendant ipa rules
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Predator
tuntuu aina niin mieltä (siis omaa mieltä) ylentävältä karjua pelosta vapisevien alokkaiden edessä että OLEN KENRAALIVÄÄPELI PREDATOR JA TAPANI TULETTE TUNTEMAAN!

Tuohon pitää vielä lisätä:

"Kaltaiseni luonne vaatii vuosien harjoittelun ja tähdennänkin nyt, että minä en ole mikään mukava mies!"

Ja sitten herra laivakapteeni:

Koska juomavettä ei voida varastoida suurtakaan määrää botskillemme, olen tehnyt erinäisiä järjestelyitä. Kävin vakoilemassa rakkaan länsinaapurimme tunturijääkäreiden toimintaa ja havaitsin heillä käytössä olleen mielenkiintoisen kuivamuonan, nimittäin vesitiivisteen. Tuo vesitiiviste oli melkoisen kylmää ja valkoista (paikoin keltaista, mikä on huono merkki) jauhemaista tököttiä. Kun sitä laittaa astiaan ja sekoittaa vettä, on tuloksena H2O:ta. Tuo vesitiiviste säilötään pakkasessa, joten botskin kylmäkoneet ovat nyt täynnä sitä. Tiivisteen lantraamiseen tarkoitettua vettä on sitten varastoitu kanistereihin, joita löytyy kylmäkoneiden läheisyydestä. Tätä vettä ei siis saa käyttää juomiseen!!!

Kuuleman mukaan Svean armeijan pojat ovat käyttäneet vesitiivistettä kaikissa 1900-luvun sodissaan menestyksekkäästi.

Sitten itse operaation luonteesta muuta:

Selviytymislaatikoita en valitettavasti voi avomerelle pudottaa. Mutta ei syytä huoleen. Nimittäin kaikkiin merimerkkeihin yms, joita tuolta merialueelta löytyy, on nyt kätketty pikkuinen käärö, joka sisältää kaiken tarpeellisen merisodankäyntiin liittyvän. Aurinkorasvaa, aurinkolasit, virveli, uimahousut ja tahitilainen hulahula-tyttö. Niin juu, ja aseet tietysti... uimahousuissa on nimittäin pieni jippo. Kun painaa pientä, vasemman pakaran kohdalta löytyvää nappia, housujen etuosasta lähtee eteenpäin melkoinen sähköisku, joka tainnuttaa vastustajan, kuin vastustajan. Huom!!! Taisteluhousuja ei missään nimessä saa vetää nurinpäin jalkaan!!! Ja koska taistelu tapahtuu vedessä, joka johtaa hyvin sähköä, on nuo housut tietenkin maadoitettu. Lisäksi paketissa tulee mukana kumiset räpylät. Ne suojaavat myös taistelijaa itseään sähköiskulta.

Rommi- ja Viskiannokset on jo toimitettu botskiin. Ja kuten tunnettua, jokaisesta boksista löytyy myös rautaisannos, jonka saa käyttää sitten suurimpaan hätään.

Laivaston viralliset palveluspuvut ovat juuri toimitettu silitettäväksi. Eihän sitä laivaston monni voi lähteä sotakentälle ryppyisessä puvussa. Pitäähän sitä olla edustavan näköinen, kun menee vapautettujen kaupunkien yöelämään rauhoittelemaan paikallisia tyttöraukkoja.

P.S... jos löydätte sen meikäläisen Tshekin matkalla koneesta pudonneen laukun kellumasta Itämerellä, niin tuokaa. Laukku on täynnä Becherovkaa. Löytäjä saa yhden pullon palkkioksi!!!
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Viestin lähetti ipa rules
Tässä operaatiossa tarvitaan ehdottomasti loistavan kuulon omaavia varusmiehiä kaikumittaustehtäviin - vapaaehtoisia?
Tahtoo mukaa u-båttiin kuulo on hyvä jos muita uskomista tai ainakin hyvin valikoiva.
Nuppineulan tippuminenkaan ei jää huomioimatta näillä korvilla.
 

Costanza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Arsenal
Itselläni ei vielä ole sijoituspaikkaa, joten odotan mielenkiinolla mihin ryhmään päädyn. Informoin johtoryhmää sen verran, että mummoni kuulee paremmin kuin minä. Vastaavasti hajuaistini pärjää jopa ranskalaiselle tryffelinetsijä porsaalle.

Talous vastaavalle esitän, että otettaisiin mukaan tuoreita kuusentaimia. Tämä siksi, että tiedustelu hommissa olen tottunut nukkumaan kuusen persiissä ja voi olla ettei uni tule silmään rautasängyssä.

ps. voiko laivaston sinisen puvun kanssa pitää vihreitä alushousuja?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Costanza
ps. voiko laivaston sinisen puvun kanssa pitää vihreitä alushousuja?

Maastokuvioinen sallittakoon, eli siis vihreät alushousut, joissa on ruskeita vivahteita.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Mistähän johtuu, että tuo vänskän alukselle rahtaamaa "tiiviste" näyttää ja haiskahtaa erittäin epäilyttävälle?

Mikähän mahtaa olla jani82:sen aselaji? Noh lääkintämies vladin juttusille ja kuulotestiin. Mikäli sen läpäiset, niin paikkasi on Upplandin kaikumittaushuoneessa.

Uimahousut? Vänskä hei...tarkoituksena olisi kuitenkin, että kaikki taistelijat pysysivät kuivina tämän operaation aikana, ellei sitten jännitys kastele aivan erityisiä paikkoja.

Jännityksellä odotan minkä merkkistä viskiä Upplandille toimitettiin.

Loistavaa, että puvut menivät silitykseen. Pääsee äijät sitten iltavapailla naisiin, sillä Aku Ankka puku tosiaan toimii.

Alushousukoodiin en sen enempää ota kantaa.

U-båt komendant ipa rules
 

Lerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Mib, Jortikka, Hanson brothers
Henkilökohtaisesti tuli mieleen,että missäpäin täälä porukka oikeen on ollu palveluksessa. Jossain "peeveen" nyssypaskahommissa kuitenki. Itse nössöilin Ivalossa Rajajääkärijoukkueenjohtajana 362vrk joista metsäpäiviä oli yli 100vrk.Repikää siitä etelän juntit.
Se joka vielä osaa sanoa, että on rankkaa näissä etelän koulutuskeskuksissa niin sanoisin, että katsokaa peiliin.


tv.Sissijoukkueen johtaja....
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Repesin nauruun.

Ehkä olisi tämä kirjoitus pitänyt jättää kirjoittamatta, mutta edellisen kirjoituksen vuoksi tähän sorruin.

Anteeksi tämä chatti arvoisat moderaattorit =P
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin! Aluksen muonahuolto suoritettu!

Koska muonarahastomme ei ollut järin suuri, enkä pihinä miehenä viitsinyt tuhlata, varastomme koostuu pääosin (kokonaan) vanhoista itäneistä perunoista. Tai no, on siellä kaksi porkkanaakin.

Ja kuka piru oli tuonut laivalle jotain ihme soc..scoh...scho...scottish whisky nimistä litkua? Haisikin ihan saatanan pahalle. Ei vissiin mikään ihme kun näytti olevan yli 12v. vanhaa. Roudasin ne pois, onnistuin tekemään niistä vielä kaupatkin Alepan kulmalla olleen herrasmiehen kanssa. Nyt on pojat kunnon viinaa, kyljessä lukee JALOVIINA! Ja sitä muuten riittää, kaveri vaihtoi nää meidän laatikot suhteessa laatikko:pullo.

Eiköhän janoisemmatkin pärjää, kun on viisi JALOVIINA-pulloa mukana.

Ps. Kuusentaimia oli tosi vaikea löytää, mutta Essolla oli koivuhalkoja, ajaa varmaan saman asian.

Saankohan kuntsareita?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Hiljaista on. Vahvuuteen on ilmoittatunut vain aina uskollinen konemestari, tal-au OneBigRed sekä vääpeli Sistis. Lisänä jani82 joka vaatisi kuitenkin lääkärintarkastuksen. Huoh.

Komentajan viskit ovat sentään tallessa lukitussa kassakaapissa. Me taidetaan dokata ne konemestarin kanssa. Sitten lähdetään tähtäilemään merilohia humalapäissään.

Vittu tästä mitään tule.

U-båt komendant ipa rules
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Viestin lähetti OneBigRed
Ja kuka piru oli tuonut laivalle jotain ihme soc..scoh...scho...scottish whisky nimistä litkua? Haisikin ihan saatanan pahalle. Ei vissiin mikään ihme kun näytti olevan yli 12v. vanhaa. Roudasin ne pois, onnistuin tekemään niistä vielä kaupatkin Alepan kulmalla olleen herrasmiehen kanssa.

Onneksi sentään nuo rommipullot kerkesin ottamaan parempaan talteen ettet niitäkin treidannut.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Onko muuten kyynel mukana? Sitä ei sitten saa sinne laiturille unohtaa.

Siis ei kumpaakaan kyynelistä.
 
Viimeksi muokattu:

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Aika monta rapua on saatu pyydystettyä ton yläkannen 12,7mm itkon kanssa. Ihme juttu vaan, että niistä ravuista ei jää mitään jäljelle hyvän osuman jälkeen. No pääasia, että on hauskaa ja vodkaa kuluu.

Käytiin meinaan konemestarin kanssa Upplandilla Tallinnassa ostoksilla.

Ylipäälikköä odottaa kapteenin hytissä pullo 15 vuotiasta rommia - tulehan käymään kun kiireiltäsi kerkeät.

U-båt komendant ipa rules
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti ipa rules


Ylipäälikköä odottaa kapteenin hytissä pullo 15 vuotiasta rommia - tulehan käymään kun kiireiltäsi kerkeät.


Ette sentään torbedoilla ole niitä rapuja yrittäneet?

No joo, tuo 15 vuotta pullossa muhinut rommi rupesi kiinnostamaan sen verran, että taidan ottaa jeepin täältä upseerikerholta ja survaista Upplandille satamaan. Ööh - duoda, missäs satamassa te tällä hetkellä olette?

Snoring Eagles taitaa tällä hetkellä noin yleisesti ottaen olla hieman "kesäterässä", kun ei mitään toimeksiantoja ole meille tullut piiitkään aikaan - kyllähän noita suksisulkeisia hiekalla valvoessa aika ihan kivasti kuluu, mutta tällainen vanha sotahullu kaipaisi niin kovasti napalmin tuoksua aamukasteisella nurmikolla.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Ei kokeiltu torbedoilla, kun tää itkollakin metsästys o weemäistä puuhaa. Saimaalle asti joudittiin lähtemään, että rapuja saatiin.

Tällä hetkellä ollaan Hangossa parkissa, eli suuntaa jeepin nokka tänne vaan.

-ipa rules
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti ipa rules


Tällä hetkellä ollaan Hangossa parkissa, eli suuntaa jeepin nokka tänne vaan.


Jaahas, no en minä noin pitkää matkaa rupea itse ajamaan. Tarvitsen siis kuskin. Saas nähdä kauanko menee, ennenkuin joku Snoring Eaglesin automies ilmoittautuu vapaaehtoiseksi tähän tehtävään. Ilmoittautuneelle voin luvata heti oitis ylennyksen... minulla on aina maastotakin tst-vyössä mukana ylimääräisiä kullanvärisiä kulmarautoja, noin niinkuin varmuuden vuoksi. Ja ilman tst-vyötä minä en mene edes synnytykseen tai saunaan synnytykseen. Tai iltateelle.

Hummer olisi tuossa pihalla valmiina, vain ylennystä kaipaava kuski puuttuu?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä mä voisin lähteä ajeleen. Yliluutnantti on arvoni ja kapteenin kertauspäivät ja -vuodet täynnä, mutta jos näin saa nopeammin kuin Haloselta...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti TosiFani
Kyllä mä voisin lähteä ajeleen. Yliluutnantti on arvoni ja kapteenin kertauspäivät ja -vuodet täynnä, mutta jos näin saa nopeammin kuin Haloselta...

Kiitos tarjouksesta, mutta minulla todellakin on taskussa nyt VAIN niitä kulmarautoja (ei ruusukkeita), joten herra ylil./kapt. on mielestäni hieman ns. ylikoulutettu meikäläisen autokuskiksi. Vaikka oma sotilasarvoni onkin peräti kenraalivääpeli - sauvoilla ja kävyillä, niin upseereita minä en rupea autokuskikseni palkkaamaan. Kyllä tämän kenraalivääpelin Hummerin sompaajan on oltava miehistöä tai aliupseeristoa.

Onko herra yliluutnantti TosiFani muuten tutustunut täsä ketjussa kerrotun solkkapaturiosaston - The Snoring Eaglesin toimintaan ja historiaan? Jos ei ole, niin kannattaa lukea ketjua alusta.

Meillä ei koskaan ole liikaa kyvykkäitä upseereja, joten tervetuloa joukkoomme, jos siltä tuntuu.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Jo on saamatonta porukka tässä joukko-osastossa.

Eiköhän ole aika palkata erikseen oma kuski ylipäälikölle? Alkaa tuo rommi muuten jo menny yli-ikäiseksi. Ota yliluutnantti tosifani kuskiksi, niin vedetän nelisteen konemestari mukana oikeen kunnon kännit.

U-båt komendant ipa rules
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Viestin lähetti ipa rules

Ota yliluutnantti tosifani kuskiksi, niin vedetän nelisteen konemestari mukana oikeen kunnon kännit.

Niin ja rapujakin olisi tarjolla jos vain suinkin kelpaa. tosin ei itse metsästettyjä vaan ihan tutulta ravustajalta hankittuja.

konemestari jh
 

asloser

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, 7 Ringettes, Kurra, JoKP 88-89
Viestin lähetti Predator
Vaikka oma sotilasarvoni onkin peräti kenraalivääpeli - sauvoilla ja kävyillä, niin upseereita minä en rupea autokuskikseni palkkaamaan. Kyllä tämän kenraalivääpelin Hummerin sompaajan on oltava miehistöä tai aliupseeristoa.

HERRA KENRAALIYLIVÄÄPELI!

Puolisotilaallinen reservin lentosotamies asloser ilmoittautuu käyttöönne. Varusmiespalvelukseni olen suorittanut B-autokuskina Hallin puolisotillaallisessa poikakodissa, joten minulla on runsaasti kokemusta upseerien ja herrasmiesten diskreetistä kuljettamisesta myös yön pimeinä hetkinä kun kunto ei ole välttämättä yksinomaan sotilassellaista.

Lisäbonuksena voin tappaa aikaa herra kenraalivääpelin pitkillä ja puuduttavilla ajomatkoilla keskustelmalla 2MS sotilasilmailusta kohtuullisen asiantuntevasti. Kunhan vaan ei puhuta lentäjien lemmikkikoirista...
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti asloser
HERRA KENRAALIYLIVÄÄPELI!

Puolisotilaallinen reservin lentosotamies asloser ilmoittautuu käyttöönne. Varusmiespalvelukseni olen suorittanut B-autokuskina Hallin puolisotillaallisessa poikakodissa, joten minulla on runsaasti kokemusta upseerien ja herrasmiesten diskreetistä kuljettamisesta myös yön pimeinä hetkinä kun kunto ei ole välttämättä yksinomaan sotilassellaista.


No vihdoinkin. Alikersantti asloser menee oitis varusvarastolta kuittaamaan asianmukaiset varusteet ja arvomerkit.

Hummerin on sitten oltava lähtökunnossa tänään klo eighteen hundred hours. Lähdemme sinne Upplandille Hankoon paatin komendantin kutsusta. Ja minä muuten saan raivokohtauksen jos ne vedenalaisen lierot ovat jo juoneet kaiken sen rommin...
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
HERRA KENRAALIVÄÄPELI!

Alik. Cimbe ilmoittautuu reserviin. Varsinaiselta koulutukseltani olen Rsks-ampuja(Apilas on tuttu peli), mutta sodanaikaiseen toimintaan olen ilmeisesti parempi taistelulähettinä(ainakin SA-INT:in mielestä). Olen näet erittäin nopea, kestävä ja suunnistustaitoni on pistämätön. Johdan siis joukkonne tarkasti määrättyyn pisteeseen, jos niin haluatte. Voin myös toimia harhaanjohtajana, jos tälläiselle toiminnalle sattuu olemaan tarvetta (esim. vaimojen kanssa).

Käsi lipassa poistun takavasemmalle, mars, mars.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös