Paljonko sitä hilloa nyt niinkun sitten tulee

  • 11 716
  • 81

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
HABS #11 kirjoitti:
Sama! Ei niitä lapsia nykyään huomioda verotuksessa mitenkään. Ihan sama onko lapsia vai ei niin verottaja vie saman verran liksasta.

Lapsilisiä korotettiin tuollon 1994 samassa suhteessa...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
IT-alalla minäkin puuhastelen asiantuntijana. Netottua tulee 3000-3500 eskoa riippuen ylitöistä ja muista korvauksista.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
HABS #11 kirjoitti:
Sama! Ei niitä lapsia nykyään huomioda verotuksessa mitenkään.
Varsinkin jos ne asuu eri osoitteessa ja maksat nettopalkastasi ison siivun niiden elämiseen ja olemiseen.
Aihe, joka saa meitsin kuumenemaan alta oomin.

Stana!
 

lakimies

Jäsen
HABS #11 kirjoitti:
Sama! Ei niitä lapsia nykyään huomioda verotuksessa mitenkään. Ihan sama onko lapsia vai ei niin verottaja vie saman verran liksasta.

Huomioidaan.

1. Alijäämähyvityksen maksimäärään vaikuttaa lasten määrä, joka osaltaan voi vaikuttaa myös ansiotulojen veroprosenttiin.
2. Elatusvelvollinen voi vähentää maksamaan elatusapua valtionverotuksessa max 80 euroa/lapsi verosta.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Metro4ever kirjoitti:
Varsinkin jos ne asuu eri osoitteessa ja maksat nettopalkastasi ison siivun niiden elämiseen ja olemiseen.
Aihe, joka saa meitsin kuumenemaan alta oomin.

Miten se eroaa siitä, että ne asuisivat samassa osoitteessa? Vai meinaatko, että silloin lapsiin ei menisi rahaa?
 

Spenroos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, JanPa
Vielä muutama kuukausi sitten maalauslinjanhoitajana tuli bruttona 2500€/kk. Olin mukava työ ja olin tyytyväinen. No sitten pantiin tehdas kiinni ja etsin uuden työn. Nyt prosessityöntekijänä 1600€/kk ja työ on paskinta ikinä missään. Vitun nastaa, saatana.
 

I ro1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja JM Aaltonen
3300e/kk valtion virkamiehenä, ilman mitään ylitöitä yms. Paremminkin vois mennä, töissä olen ollut nyt 3,5v. (SEFEn jäsen)
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
lakimies kirjoitti:
Huomioidaan.

1. Alijäämähyvityksen maksimäärään vaikuttaa lasten määrä, joka osaltaan voi vaikuttaa myös ansiotulojen veroprosenttiin.

hm...eikös alijäämähyityksen voi vähentää ainoastaan pääomatuloista? Näin itse muistelisin....

Ketjun aiheeseen liittyen:
valtion muhkeiden opintotulojen lisäki tulee myytyä kännyjä, liittymiä ynnämuuta sälää ja palkka riippuu vähän siitä kuinka paljon tukee duunia aina painettua. Eipä ole kerjuulle vielä tarvinnut lähteä :)
 

Mace

Jäsen
Mustis kirjoitti:
hm...eikös alijäämähyityksen voi vähentää ainoastaan pääomatuloista? Näin itse muistelisin....

Pääomatulon alijäämästä lasketaan alijäämähyvitys, joka sitten vähennetään ansiotuloista maksettavista veroista.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Mace kirjoitti:
Pääomatulon alijäämästä lasketaan alijäämähyvitys, joka sitten vähennetään ansiotuloista maksettavista veroista.

Oukki doukki...tarkemmin muisteltaessa se menee niin,että ENSISIJAISESTI ne hyvitetään pääomatuloista,mutta jos PO-tuloja ei ole,niin PO-tulolajin alijäämähyvitys viodaan vähentää ansiutuloista....noh...tulipahan mentyä OT:n puolelle :)
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä voi kuin ihmetellä että kyllä on perskeleen vaurasta väkeä jatkoajassa. Yksi tienasi yli sata tonnia vuodessa ja toinen ilman mitään koulutusta kolme tonnia käteen kuussa. Joku ei tehnyt mitään ja kuppasi valtiolta tonnin kuussa plus käyttörahat.

Sanattomaksi vetää. Vai onkohan tämäkin samanlainen henkselienpaukutteluketju kuin "pari" muutakin ketjua täällä?

Vertailukelpoisen kyselystä tekisi, jos kukin ilmoittaisi
-koulutustaustansa
-ammattivuodet
-aseman
-bruttotulot ilman mitään lisiä tai kulukorvauksia

Tietysti tuossa aletaan lähestyä jo riskiä että jonkin perähikiän ainoa dippainssi paljastuukin jokerifaniksi.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kutakuinkin 2000 €/kk + lisät ja ylityöt sun muut.
Varasto-esimiehenä eräässä puljussa Vantaan puolella.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Tulppu,

Miksi? Ja mita valia nailla luvuilla on?

Jos joku sanoo tienaavansa 3000 per kk, niin sitten tienaa. Tai ei tienaa. Pitaako tassa kohta lahtea hakemaan palkkatodistuksia todisteeksi niille, joita vituttaa toisten tarinat?

Viestisi oli juuri sita legendaarista suomalaista kateutta: "Et varmaan tienaa! Todista!!"

Ihan kun toisten tienaamisilla olis yhtaan mitaan valia yhtaan kenellekaan...
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Tällä hetkellä opiskelen ja "tienaan" noin 450€/kk, sillä ei oikeen pärjää. Mutta onneksi on keksitty vedonlyönti ja nettipokeri, niistä tulee kivasti lisäansiota ja tulot noussee lähemmäs tonnia/kk. 5kk enää kituuttelua ja sit jos pääsis taas työelämään käsiksi ja tienamaan miljoonia, heh.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Tuntipalkka 22 euroa. Viime vuonna kuukausitulot vaihtelivat suunnilleen 0 ja 6600 euron välillä...
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Perus kuukausipalkka päätyössä on 2200 +-100 euroa. Ammatti on ensihoitaja. Lisätienestejä hankin säännöllisen satunnaisilla liikunohjaajan hommilla vuorojen välisinä päivinä.
 

Mace

Jäsen
Mustis kirjoitti:
Oukki doukki...tarkemmin muisteltaessa se menee niin,että ENSISIJAISESTI ne hyvitetään pääomatuloista,mutta jos PO-tuloja ei ole,niin PO-tulolajin alijäämähyvitys viodaan vähentää ansiutuloista....noh...tulipahan mentyä OT:n puolelle :)

Öö.. nyt mä en tajua ollenkaan. :) Siis miten alijäämähyvitys voidaan vähentää ensisijaisesti pääomatuloista, koska alijäämähyvityshän syntyy silloin, kun pääomatulojen ja vähennyskelpoisten menojen erotus on negatiivinen? Eli jos sitä syntyy, ei sitä voi vähentää pääomatuloista, koska alijäämähyvityksen syntyminen jo itsessään on mahdollista vain, jos pääomatulolajin loppusumma on negatiivinen. Jos pääomatulot taasen ovat suuremmat kuin vähennykset, loppusumma on positiivinen eikä alijäämähyvitystä voi syntyä. Näin minä sen asian olen ymmärtänyt, voin toki olla väärässäkin. Ja taidan näköjään olla jo hiukan aiheen vieressäkin, joten lienee syytä rajoittaa...
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mace kirjoitti:
Öö.. nyt mä en tajua ollenkaan. :) Siis miten alijäämähyvitys voidaan vähentää ensisijaisesti pääomatuloista, koska alijäämähyvityshän syntyy silloin, kun pääomatulojen ja vähennyskelpoisten menojen erotus on negatiivinen? Eli jos sitä syntyy, ei sitä voi vähentää pääomatuloista, koska alijäämähyvityksen syntyminen jo itsessään on mahdollista vain, jos pääomatulolajin loppusumma on negatiivinen. Jos pääomatulot taasen ovat suuremmat kuin vähennykset, loppusumma on positiivinen eikä alijäämähyvitystä voi syntyä. Näin minä sen asian olen ymmärtänyt, voin toki olla väärässäkin. Ja taidan näköjään olla jo hiukan aiheen vieressäkin, joten lienee syytä rajoittaa...

Mä veikkaan että alkuperäinen henkilö tarkoitti yksinkertaisesti asuntolainan korkovähennystä, joka ensisijaisesti hyvitetään pääomatuloista, mutta jollei niitä ole riittävästi -> alijäämähyvitys. Kansan kielessä kun se alijäämähyvitys tarkoittaa käytännössä vain ja ainoastaan asuntolainan korkoja.
 

Tobias

Jäsen
Palkka.
Oma palkkani on sidottu aika pitkälti erilaisiin bonusjärjestelmiin. Onhan sitten tottakai kiinteä kk-palkka. Sanoisin että ansiotulot vaihtelevat vuosittain haarukassa 65 - 110 tuhatta euroa, riippuu kovasti vuodesta.

Pääomatulot vaihtelevat vielä enemmän. Tietysti suhteellisen tasainen osinkovirta tulee vuosittain (tänä vuonna ilmeisen hyvä kuten viime vuonnakin) mutta vaikea sanoa tähän mitään lukua pääomatulojen osalta.

edit: se täytyy kyllä todeta, että tuntipalkkani on aika pieni, koska teen pitkiä päiviä. Vuosiansiot eivät kerro koko totuutta, vaikka en kyllä väitäkään, että olisin mitenkään huippupalkattu. Pärjäilen.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tobias kirjoitti:
Pärjäilen.

No sepä kiva kuulla. Nälkä on inhottava tunne.

Itse työskentelen videovuokraamossa ja ansaitsen bruttona kuukaudesta riippuen 1100-1200 euroa. Mutta eipä hätiä mitiä, saanhan sentään korotetun maksimimäärän alijäämähyvityksenä kun on noita huollettaviakin; enää tosin pitäisi löytää se pankinjohtaja, joka antaisi sen neljännesmiljoona euroa lainaa...
 

puuppa28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Työuran juuri aloittanut SEFEn jäsen, asiantuntija teollisuuden palveluksessa.
Brutto 2800€/kk ilman bonuksia ja luontoisetuja.
 

Jeffrey

Jäsen
En nyt halua mitenkään henkilöidä kritiikkiäni Schwalbeen, mutta minun mielestäni on jossain määrin omaa tyhmyyttään koulutuksesta riippumatta jos täyspäiväisenä työntekijänä ansaitsee kuukaudessa max. sen 1200e. Toivottavasti Schwalbe on osa-aikainen eikä tee sitä 37,5t viikkoa.

Itse työskentelen ns. henkilöstövuokraus firmassa ja tuntipalkkani on hieman paikasta yms. riippuen n. 8.5e-40e. Viimekuussa tein n. 130t työtä ja verojen jälkeen käteen jäi n. 1600e. Ohjeeni niille ketkä ovat nuoria, ja jaksavat painaa duunia ja ovat huonosti palkatulla alalla on se, että hakeudu suht. mieluisaan työpaikkaan jossa voit tehdä töitä käytännössä niin paljon kuin jaksat! Kaikkeen tottuu ja esim. 70t viikko ei ole vielä edes paha. Tunnen äijiä jotka ovat tehneet parhaimmillaan yli 100t viikossa duunia. Töitä ei tietenkään saa tehdä liikaa, mutta ei se nyt pahakaan rasti ole jos teet vaikkapa 10 viikkoa vuodessa pikkasen ekstraa ja pystyt nauttimaan esim. lomasta täysin siemauksin eikä etelän matka tarkoita päiväristeiluä Viroon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös