Paljonko ansaitset bruttona/kk?

  • 31 804
  • 138

Bruttotuloni €/kk

  • 0 - 1500 €/kk

    Ääniä: 114 24,3%
  • 1500 €/kk - 2500 €/kk

    Ääniä: 156 33,2%
  • 2500 €/kk - 3500 €/kk

    Ääniä: 109 23,2%
  • 3500 €/kk - 4500 €/kk

    Ääniä: 48 10,2%
  • 4500 €/kk - 6000 €/kk

    Ääniä: 16 3,4%
  • 6000 €/kk - x

    Ääniä: 27 5,7%

  • Äänestäjiä
    470
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Toiset tykkää autoista ja toiset japanialaisista auton korvikkeista...

Niin, saksalaiset osaavat tehdä kyllä hyviäkin autoja. Ehkä se valkenee jonakin päivänä sinullekin. Omat 3500-4000 €:n kuukausituloni menevätkin kahteen saksalaiseen laatuautoon ja yhteen ranskalaiseen-köh-"laatuautoon", omakotitaloon järven rannalla, veneeseen ynnä muuhun porvarilliseen hapatukseen.

Sekä siihen lapsiperheen elämään myös. En vaihtaisi asumiseen Helsingissä.
 

M10

Jäsen
Jaahas, uusi työsoppari rustattu ja varsin miellyttävä palkka saatiin työnantajan kanssa sorvattua. Hieman meni tinkimiseksi, mutta vaatimukseni sain läpi.

Tästä on hyvä lähteä viikonlopun viettoon, golfin pelaamiseen ja naamojen vetämiseen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tästä on hyvä lähteä viikonlopun viettoon, golfin pelaamiseen ja naamojen vetämiseen.

Onnittelut - toivottavasti summa on lähempänä sitä tutuksikäynyttä oikeaa golfia kuin Nintendo kasibitin vastaavaa...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Otsikon kysymykseen, jos pelkästään vastaan, niin paljon. Vuodenvaihteessa firmassa tehtyjen järjästelyjen jälkeen, niin paljon, että edes minä en ehdi palkkaani juomaan.

ps. jää vielä turhuuksiinkin
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Jaahas, uusi työsoppari rustattu ja varsin miellyttävä palkka saatiin työnantajan kanssa sorvattua.

Meikämannella sama homma. Tai ei me paperille mitään lyöty vaan lyhyt palaveri ja kädenpuristus. Jonninverran tuli lisää tuloa kuukausipalkkaan, joten hyvä hyvä.
 

Veijari

Jäsen
Heinäkuussa aloitan uudessa duunipaikassa. Käytännössä samoja hommia kuin nykyäänkin, mutta noin 2000 kertaa pienemmässä organisaatiossa, eli astun globaalista yrityksestä pienyrittäjän palvelukseen. Palkka nousee noin 600€/kk, eli ihan kiitettävästi.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Tänä kesänä ensimmäistä kertaa kokopäivätöissä alalla, jota opiskelen. Tämän viikon alusta alkoi neljän kuukauden mittainen pesti, jonka ensimmäisinä kolmena kuukautena harjoittelijapalkkaa tulee 1500 euroa ja viimeisenä muistaakseni satasen verran enemmän. Ja suhteellisen hyvät lisät päälle. Vuoden kokemuksella tai kandin papereilla alan minimipalkka nousee muistaakseni 2000 euroon. Ihan kelvollinen palkka noviisille mielestäni, etenkin kun on ainakin tällä hetkellä on oma työhuone ja töissä ei kukaan hengitä niskaan, kunhan hommat tulee hoidettua ajallaan.

Ja muutenkin työssä viihtyminen on itselleni tässä vaiheessa oleellisempi asia kuin palkka. Helvetin raskasta tehdä 40 tuntia viikossa työtä, joka ei nappaa. Pahin vaihtoehto tietysti on joku kaupan kassa, jossa palkka on paskempi ja työ ei nappaa.
 
Ensimmäinen tilikin tuli eilen, eikä se päätä hirveästi huimaa. Toki se on paljon enemmän kuin ennen, kun en ollut töissä. Siinä 1500 euron tienoilla, jos jotain lisiä siihen tulee. Aika huikea korvaus epäsäännöllisistä työajoista ja toisinaan pirun pitkistä päivistä. Ja yhdellä tauolla päivässä. Toisinaan tosin saattaa jäädä jopa pari minuuttia aikaa hakea kahvikupponen ja juoda se ajaessa, tai sitten käydä kusella. Toki tuo on aloittelijan palkka, ja nousee jonkin verran jo syksyllä. Ja itse olen ammattini valinnut, työnä kuitenkin siitä tykkään. Ja kyllä minä tuolla summalla hyvin tulen toimeen, kun on tottunut elämään puolet pienemmillä tuloilla jo vuosia.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vajaasta parista tonnista alotin 16-vuotiaana. Ensimmäinen maanantai peruskoulun päättymisestä, ja meikäläisen työura alkoi.

2€/tunti vuosittain on noussut tähän mennessä.

Jaa mitäkö mä teen? Rakennan 15-20:n asunnon työmaita kokonaisurakalla.
Eli kolmen porukalla otetaan urakka koko työmaasta. Tai nyt neljän porukalla, koska viime työmaalta otettiin "appari" mukaan porukkaan. Tekee urakkaa, kun ei ole mitään talon hommia(piikaus yms.)

Meinasin aikoinaan mennä rakennuslinjalle amistoon. Faija sitten sano, että lähen sen mukaan töihin. Ei ole kuulema ikinä tarvinnut omia papereitaan, ja on vielä niin ryppysetkin jo ettei voi edes persettä pyyhkiä. Nyt olen kirvesmies, ja Raksalinjan käyneistä frendeistä suurinosa työttyömiä tai täysin eri alalla.

Ja kyllä. Pidän työstäni erittäin paljon. En mä voi kuvitellakaan itteäni homehtumassa jossain konttorissa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Meikäläiselle aina ollut ajatuksissa, että työn pitää olla sellaista mistä todella tykkää sillä siellä viettää aika ison osan elämästään. Mieluummin tienaan tonnin vähemmän tässä kuin tonnin enemmän jossain ikävässä hommassa.
Jees, aika samanlaisia ajatuksia. Edelleen, otan oikein mielelläni vastaan kovan palkkatarjouksen mielekkäistä hommista, mutta mielummin siis mielekäs työ kuin muutamien satasien nousu kk-palkkaan. Itse asiassa käväisin hetken uudella tuhatluvulla palkassani tuossa talvella, mutta hetken funtsittuani työtehtäviä, työmatkaa ja vapaa-aikani vireystasoa, tein aika radikaalin ratkaisun, ja lähdin vetämään. Nyt teen reilusti pienemmällä palkalla täysin koulutuksen ulkopuolisia hommia, mutta vapaa-aikaa jää kaksi tuntia enemmän per päivä ja tehtävät ovat mielekkäitä. Työuran kannalta todella huono ratkaisu, mutta imekää uraani. Tyytyväisyys voittaa paksun lompakon.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jos tulospalkkiot otetaan huomioon niin tällä hetkellä rapsahtaa keskimäärin n. 5000 €/kk, josta tosin demariälykköjen aikaansaama verotusjärjestelmämme kaapii heti liki 2000 € päältä pois jakaakseen sen sitten niille, jotka eivät itse viitsi omia rahojaan tienata.

Mutta silti pitää olla tyytyväinen, kaikki on sentään itse tienattua eikä tarvitse kuitenkaan enää lehtiä jakaa saadakseen vuokran maksettua kuten oli tilanne vielä reilut kymmenen vuotta sitten.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jos tulospalkkiot otetaan huomioon niin tällä hetkellä rapsahtaa keskimäärin n. 5000 €/kk, josta tosin demariälykköjen aikaansaama verotusjärjestelmämme kaapii heti liki 2000 € päältä pois jakaakseen sen sitten niille, jotka eivät itse viitsi omia rahojaan tienata.

Hyvä 1000-1500 euron nousu lokakuulta!
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Vaihtelee 4000€-7000€/kk. Tuohon sisältyy ylitöitä, hälytyskorvauksia ja varallaoloa. IT-hommissa olen. Jonkun verran tulee tehtyä myös viikonloppuina, mutta etätyönä.

Amispohjalta tässä painetaan eteenpäin. Duunikavereita löytyy peruskoulupohjasta maisteriin. Pidän tästä duunista. Sopivasti haasteellisuutta ja mukavat työkaverit.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Hyvä 1000-1500 euron nousu lokakuulta!

Pitää paikkansa. Entinen päällikkö tienasi ennen päällikön palkkaa, nykyinen tulosvastuullisen yksikön johtaja tienaa tulosvastuullisen yksikön johtajan palkkaa. Tosin sivuvaikutuksena siihen sisältyy myös tulosvastuullisen yksikön johtajan vastuu, jonka voisi joskus kyllä jättää narikkaan töihin mennessä. Tai ainakin yöksi.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Noin suurinpiirtein tuplaantunut palkkani minun kolmen vuoden takaisesta. Nyt taitaa olla keskinmäärin noin 3300/kk, mutta sitten verot ja ex-vaimon tutustumismaksu ja muut menot, niin yhä mennään kädestä suuhun menetelmällä.... Taaskaan koko kuuksi ei jäänyt kuin hiluja...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Olenpas sairasteluni takia enemmän kuin puolittanut "palkkani". Kuntoutustuki on 1300€ kuussa. Onneks suunta on eteenpäin ja jossain vaiheessa takaisin työelämään.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Paljon vähemmän kuin odottaisi. Kyseistä lukua ei ole noissa vaihtoehdoissa, joten jätän äänestämättä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Suomalainen verotus karsii suht hyvistäkin bruttopalkoista riemunaiheet pois. Yrittämällä voi onnistuessaan päästä jonkinlaisiin tienesteihin, mutta palkkatyöllä rikastuminen ei onnistu kuin harvalukuiselta huippujohtajien joukolta.

Itse tienaan vähän keskivertojannua paremmin, mutta luokkaa 2,5 tonnia maksan veroja ja pakollisia sossumaksuja joka kuukausi näistäkin vaatimattomista tuloistani. Kun työskentelin takavuosina ulkomailla, toki muutenkin paremmalla sopimuksella, niin käteenjäävät tulot verojen ja asumismenojen jälkeen olivat itselläni suuremmat kuin mitä mitä tienaamme nettona vaimon kanssa yhdessä nykyään. Koetan tässä harjoitella sivutoimiseksi yrittäjäksi samalla, ja ei, en kilpaile millään tavalla palkkaa maksavan työnantajani kanssa. Jos asiat etenevät suotuisasti, niin ehkäpä ryhdyn päätoimiseksi yrittäjäksi jonakin päivänä.

Lasten ja koko elämäntilanteemme kannalta asumme mieluusti Suomessa juuri nyt. Jos taas katsoisin asiaa puhtaasti taloudellisin perustein, niin yrittäisin väen vängällä järjestää itseni töihin muualle. Muutamissa arabimaissa valkokaulusekspertti saattoi takavuosina tehdä hyvin tiliä, ja onnistuu se vieläkin vaikka keskimäärin heikommilla sopimuksilla. Venäjällä puolestaan voi sopivissa päällikkötehtävissä moninkertaistaa suomalaisen nettopalkkansa, vaikka esim. Moskovassa rahaa palaa säälliseen asumiseen aika tavalla. Kaikki ei tietysti ole rahasta kiinni, mutta ulkomaantyöstä saa ekstrafyrkan lisäksi myös henkistä pääomaa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässä reissuhommia pitkin Itä-Eurooppaa tehden ulkomaisen työnantajan leivissä. Maksan ennakkolipulla veroja Suomeen luokkaa 2500 /kk ja sotu-ja eläke tms maksuja luokkaa 440/ kk. Mutta käteenkin jää riittävästi.

Olen Pisimmän kääpiön kanssa samaa mieltä, että jos muuttaisin ulkomaille saisin käteen parhaimmillaan tuplasti sen mitä nyt saan. Mutta käy se näinkin. Onneksi reissuviikoilla eläminen on halpaa kohdemaissa....
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Olen Pisimmän kääpiön kanssa samaa mieltä, että jos muuttaisin ulkomaille saisin käteen parhaimmillaan tuplasti sen mitä nyt saan. Mutta käy se näinkin. Onneksi reissuviikoilla eläminen on halpaa kohdemaissa....

Minullapa on sellainen tilanne, että Suomessa tienaan varmasti enemmän, mitä ulkomailla tienaisin. Tosin ei se palkka häävi täälläkään ole, mutta "ammattini" huomioon ottaen toki erittäinkin kohtuullinen.

Tämänhetkinen ammattini on siis opiskelija, ja kuukaudessa saan viisisataa euroa opintotukea.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Vuoden alusta tienattu 47 000 syyskuun palkkanauhasta katsottuna.
13 625,65 maksettu veroa! joten pitäkää perkeleet sosiaalietuutenne :)

Kuukaudessa käteen jää siis keskimäärin 3500 - 3600.
Tuosta kun vähennetään omakotitalon laina + lyhennys sekä autolainat ja perinteiset kiinteät menot niin ei tässä hirveästi juhlita. Työtä tehdään paljon ja myös iltaisin ja viikonloppuisin. Vaimo hoitaa tyttöä kotona, joten sieltä ei tällä hetkellä apuja tule, mutta en kadehdi hänekään osaa. Arvokasta työtä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös