Palautteet ja bugit palstasta

  • 233 712
  • 1 803

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
No ei kyllä vaihdu. Mulla näkyy "mato" ~ -merkin kohdalla, eikä siis mitään ajatusviivaa.
Kyllä ainakin minulla tuossa näkyy sama merkki kuin koodi-laatikossa, eikä mikään ajatusviiva.
No tämähän on mielenkiintoista...

EDIT: esim. Leonin suorassa tekstissä "mato" näkyy mulla ajatusviivana. Ralphin lainatessa mun tekstiäni, "mato" näkyy "matona". Kun lainasin Leonin tekstiä, lainauslaatikossa Leonin "mato" näkyy myös "matona".

EDIT2: näemmä tämä "ominaisuus" toimii siis vain pöytäkoneella. Puhelimella katsoessani siinä alkuperäisessä viestissänikin "mato" näkyi "matona". Pöytäkoneella "mato" näkyy ajatusviivana, kuten tuosta liittämästäni kuvasta hyvin selviää. Kuvassa "mato" näkyi ajatusviivana myös puhelimen näytöllä (luonnollisesti - olihan kyseessä muokkaamaton kuva).
 

Liitteet

  • Ajatusviiva.jpg
    Ajatusviiva.jpg
    95,1 KB · kertaa luettu: 351
Viimeksi muokattu:

Ylläpito

Administrator
Miksi ~ -merkki ei toimi enää ollenkaan?

Kyseessä on kyseisen fontin jännä bugi, joka esiintyy kun fonttikoko on 13px: http://stackoverflow.com/questions/...rendering-as-a-dhash-when-the-font-size-is-13

Miksi tämä esiintyy vain sinulla? Viestikentän tekstin koko on asetettu 14px kokoiseksi, mutta esim. selaimessa tekstikokoa pienentämällä täälläkin muuttuu mato ajatusviivaksi. Eli tämä on todennäköisin syy sinun tapauksessasi. Mietitään tälle jotain globaalia ratkaisua jossain vaiheessa, mutta voit varmaan arvata että ei pomppaa prioriteettilistalla hirveän ylös.

Ja lainatuissa teksteissä mato näkyy oikein koska sama käyttäytyminen ei toteudu kursiivitekstissä jostain syystä.
 

Ralph

Jäsen
Kännykällä kun on mobiilisivun etusivulla ja avaa Liiga-osion alta "alaosiot"-palkin, siinä näkyy tummennettuna kaikki joukkueet, joiden osiossa on lukemattomia viestejä. Miksei samaa ole tässä pääversiossa, eli tietokoneella käytettävässä? Täällä kaikki on tummennettuna, vaikka jossain ei lukemattomia viestejä olisikaan.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Onko vika laitteissani vai palstassa, kun en saa yksityisviestiä lähtemään sen enempää mobiililaitteella kuin tietokoneellakaan? Vai onko asetuksissani joku ruksi väärässä paikassa?
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Yritin muokata statusviestiäni laittamalla sen tyhjäksi. Ei onnistunut. Painoin luotu viesti -nappulaa, niin tällainen virheilmoitus tuli.

Error 503 Service Unavailable
Service Unavailable

Guru Meditation:
XID: 1196718259

Varnish cache server


Yritin poistaa sen jälkeen vanhemmat statusviestit -poista komennolla, mutta se kysyy jotain syytä. Miksi? Pitääkö siihen antaa jokin selitys?
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Mistähän johtuu että hiiren rulla ei aina toimi keskustelua selatessa? Kun klikkaa jotain keskustelua ja menee lukemaan niin se on ihan 50/50 että pystyykö keskustelua vierittämään rullasta vai pitääkö ottaa hiirellä kiinni sivupalkista.

Edit: näyttäisi ainakin liittyvän jotenkin tuohon nappiin jolla mennään ensimmäiseen lukemattomaan viestiin. Sitä kun painaa niin rullalla ei pysty selaamaan, mutta jos klikkaa esimerkiksi sivunumeroa mille sivulle haluaa keskustelussa mennä rulla toimii.
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Code-tageilla on mahdollista saada viesti osittain ruudun ulkopuolelle mobiilissa. Ohessa kuvakaappaus. Laitteena iPad 3 ja selaimena Chrome.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    220,7 KB · kertaa luettu: 319

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kun yrittää lähettää yksityisviestiä, niin tulee seuraava virheilmoitus:

Error 503 Service Unavailable
Service Unavailable

Onko tuota tarkoitus korjata?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Olenko ainoa jolla näkyy pelikieltoilmoitukset valkoisessa boxissa jossa punaiset reunat? (normaalisti haaleansininen)
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Näyttäisi, että voin muokata toisen nimimerkin statusviestiä, mutta en tohtinut kokeilla, jos se on sääntöjen vastaista. Ihmettelen edelleenkin, että omien viestien raportointi on mahdollista. Kokeilen.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko Tapatalkista jo aikataulua saatavilla?

Koko palstan kaytto on vahentynyt kymmenesosaan tms. tuen puutteen takia, joten haluaisin kovasti kuulla tasta viimeisimman tiedon. Nytkin sattumalta tietokoneella tulin tanne, suurin osa kaytosta on jo mobiilissa eika taman uudistuksen jalkeen ole jaksanut kaytettavyyssyista napytella mitaan viesteja uuden mobiiliversion kautta. Puhelin on Sony Xperia Z3 eli ei ole luuristakaan kiinni.

Jupa
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Näyttäisi, että voin muokata toisen nimimerkin statusviestiä, mutta en tohtinut kokeilla, jos se on sääntöjen vastaista. Ihmettelen edelleenkin, että omien viestien raportointi on mahdollista. Kokeilen.
Täten luvallani saat muokata minun statusviestiä, kirjoita siihen vaikka: Veikko Huovinen on kuningas.
Toistan, lupa myönnetty, älkööt kenkään rankaisko Hande75:ta. Kokeile onnistuuko muokkaus.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täten luvallani saat muokata minun statusviestiä...
Pakkohan tuota oli kokeilla, vaikka et mulle lupaa myöntänytkään. En tiedä miten @Hande75 meinasi kanssakirjoittajan statusviestiä muokata, mutta mä en ainakaan onnistunut. Siinä missä omalla profiilisivullani lukee statusviestit-kohdan alla päivitä statuksesi, niin sinun sivulla lukee kirjoita jotakin. Jos kirjoitan siihen, että Veikko Huovinen on kuningas, niin sivullasi lukee näin:
Trenchtown Veikko Huovinen on kuningas
Eli pystyn kirjoittamaan profiilisivusi "seinälle", mutta en pysty puolestasi statusviestiä kirjoittamaan.

*e* Niin, tuota muokkaamistahan on mahdotonta yrittää, kun sinulla ei ole siellä statusviestiä mitä muokata.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Pakkohan tuota oli kokeilla, vaikka et mulle lupaa myöntänytkään. En tiedä miten @Hande75 meinasi kanssakirjoittajan statusviestiä muokata, mutta mä en ainakaan onnistunut. Siinä missä omalla profiilisivullani lukee statusviestit-kohdan alla päivitä statuksesi, niin sinun sivulla lukee kirjoita jotakin. Jos kirjoitan siihen, että Veikko Huovinen on kuningas, niin sivullasi lukee näin:

Eli pystyn kirjoittamaan profiilisivusi "seinälle", mutta en pysty puolestasi statusviestiä kirjoittamaan.

*e* Niin, tuota muokkaamistahan on mahdotonta yrittää, kun sinulla ei ole siellä statusviestiä mitä muokata.
Nyt siellä on muokattavaa, saa testata vapaasti.
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Näköjään statuksissa on tykkäys toiminto (tai tykläys niikun itselläni luki). Ei varmaan ole tulossa muulle palstalle. Toivottavasti ainakaan
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    109 KB · kertaa luettu: 318

Ralph

Jäsen
Hyvä, ettei Jatkoaika ole lähtinyt matkimaan Facebookia. Siellä tykätään, täällä tyklätään.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Hyvä, ettei Jatkoaika ole lähtinyt matkimaan Facebookia. Siellä tykätään, täällä tyklätään.

Tykläisin tästä viestistä jos se olisi mahdollista.

Jooh elikkäs niitä tummempia värisävyjä odotellessa. Silmiin ottaa tämmöinen kirkkaus.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
En voinut tosiaankaan muokata nimimerkki Ilmari Ahde:n statustilaa, mutta siinä kohtaa voi jutella niinkuin Facebookissa.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Jos laitan firefoxin puolikkaan näytön kokoon, yläpalkista häviää "uudet viestit" -kohta kokonaan näkyvistä. Liitteenä kuva yläpalkista. Näytön resoluutio 1920x1200, jos sillä on mitään merkitystä.

Uudet viestis -kohdan saa näkyviin kun venyttää firefox-ikkunaa sen verran, että ko. teksti mahtuu tyhjään ruutuun.
 

Liitteet

  • yläpalkki.JPG
    yläpalkki.JPG
    24,8 KB · kertaa luettu: 289

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Alkaa kyllä hermo palaa tähän mobiilikäytössä. Olen kärsivällisesti odotellut, josko korjaukset parantaisivat tilannetta mutta ei. Ennen uudistusta tänne viestien kirjoittaminen puhelimella (Lumia920, WP 8.1) oli paljon sulavampaa. Nyt se on silkkaa tuskaa. Etenkin pidemmät viestit joutuu monesti kirjoittamaan osin sokkona, sillä tekstikentästä oikean kohdan näkyviin vierittäminen on kuin lottoamista, sillä sivu hyppii välillä miten sattuu. Tämä korostuu etenkin, jos haluaa muokata tekstiä. Erityisen vittumainen on tuo kursorin siirtotapa. Miksi se ei voi toimia niin kuin muualla, eli täppäämällä jotain kohtaa tekstissä, kursori siirtyy siihen kohtaan? Miksi pitää raahata kursoria? On nimittäin helppoa sivun yhtä ainaa hyppiessä miten sattuu. Sopii varmasti ylläpidon kaltaisille täydellisille kirjoittajille, jotka kirjoittavat kertanäppäilyllä täydellisiä tekstejä, jolloin muokkausta ei tarvita.

Kokeilin toisella foorumilla Tapatalkia ja onhan sen käytettävyys ihan eri luokkaa kun tämä foorumi.
 

Fordél

Jäsen
Mikähän ajatus on "Merkittävävimmät jäsenet" -otsikolla tuolla Jäsenet-osiossa? Kyseiselle listallehan ovat päässeet eniten kirjoittaneet nimimerkit. Merkittävyydellä tällä ei välttämättä ole mitään tekemistä (allekirjoittanut on tästä hyvä esimerkki). Eli eikö tuolle löytyisi vähän loogisempikin otsikko?
 
Suosikkijoukkue
KK
Hei. En tiedä onko muilla ollut ongelmia, mutta itselläni pelikiellon aikana tapahtui seuraavaa. Mobiililaite, Nokia 920, uusin käyttis explorerilla, ei adblockia ja kuva kaappausta en tajunnut ottaa. Eli kun kirjauduin sisään, niin väitti ettei minulla ollut oikeuksia tarkastella sivua. Joten ainoa mahdollisuus mennä foorumille oli tyhjentää salasanat + sivuhistoria, että pääsin ollenkaan lukemaan foorumia.

Hieman ärsytti, koska en nähnyt mitä olin jo lukenut ja mitä en. Piti jo aikaisemmin tulla kirjoittamaan, mutta unohtui.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös