Palautteet ja bugit palstasta

  • 233 328
  • 1 803

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Ei kyllä ole minun mieleen tämä nykyinen Keskustelu -osion ulkonäkö, ihan liian vaaleaa, hyi.. muutenkin Jatkoajan sivut ovat muuttuneet liian mainostauluksi esim. etusivu. Ei jatkoon!
 

Scharnhorst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi ei ylläpito vastaa tähän Tapatalk-toimimattomuuteen millään tavalla?

Vähenee / loppuu kyllä foorumin käyttö aika pitkälti minulla, jos Tapatalk-yhteensopivuus ei palaudu.
 

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tummempaa teemaa kaipailisin täälläkin, olisi ainakin iltaisin ja öisin mukavampi käyttää.

Uusi palsta on sinänsä muuten oikein tyylikäs ja toimii älypuhelimella huomattavasti edellistä versiota paremmin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
En ole näkövammainen, mutta silti tämä on lukukelvoton. Täysin ala-arvoinen esitys. Luulin ensin, että mun läppärin asetukset ovat perseellään, kun en näe tekstiä. Ei sitä näe miltään koneelta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
- Liian vaalea teema, pientä hienosäätöä tähän.
- Raportoi punaisella? Miksi? Kaikki muu on tasaisen harmaata ja ainoa mikä näkyy heti on RAPORTOI, saa käsityksen että täällä olisi joka toinen viesti tarvetta raportoida. Vaihtakaa punainen tausta harmaaksi niin olisi jo parempi.
- Nämä uudet mahdollisuudet seurata jotain kirjoittajaa ja mitä hän on lukenut viimeksi, ovat täysin turhia ja ajaa tätäkin palstaa kohti Seiska/facebook-maailmaa missä tärkeintä tuntuu olevan ihmisten kyttääminen. Keskustelupalstan fokus tulee olla viesteissä ja kaikki ylimääräiset nimimerkkien seuraamiset pois.

_
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
- Kun postasin tuota äskeistä niin Chrome meni täysin valkoiseksi = tilttiin kymmeneksi sekunniksi. Luulin että sinne hävisi bittiavaruuteen kirjoitukset, kun kelailin back-napilla taaksepäin sain näkyviin vanhat sivut, sitten 15sek päästä tuoreimmalla sivulla ilmoitus "uusia viestejä kirjoitettu jne" ja omakin viesti oli ilmestynyt toisen viestin kanssa jonon jatkoksi?! Mikä tässä takkuaa? Chrome vai uusi palsta?

edit: tämän postaus meni alta sekunnin ja ei viivettä
_
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mä tykkään, käytössä on Lumia 920 ja Windows 8.1, ja ainakin viestien lukeminen on mukavaa ja käyttö helppoa eikä värimaailma tai kirkkaus häiritse. Kirjoittamisesta pari asiaa kuitenkin:
- Olin edellisellä sivuilla vahingossa painanut "vastaa lainaten" -nappia. Vaikka kävin tästä viestiketjusta kokonaan pois, niin tuo lainattu viesti näkyi pikavastaus-kentässä edelleen.
- Nyt kun kirjoitan viestiä, niin sanojen maalaustoiminto ei aina jostain syystä toimi. Kun painan jotain sanaa viestin keskellä, kursorin alle tulee pallo, mutta kursori pysyy viestin lopussa. Sanan pitkään painaminenkaan ei auta mitään. Kursoria saa kyllä vetämällä liikutettua oikeaan paikkaan, mutta tuo maalaus pitäisi onnistua myös.
- Kun kumitan viestiä pitämällä kumitus-nappia pitkään pohjassa, en näe miten paljon olen pyyhkinyt vaan se paljastuu vasta vähän sen jälkeen kun olen päästänyt napista irti. Hankaloittaa varmasti isojen viestien lainausten pätkimistä. Myös kumitus-nappia näpyttelemällä teksti poistuu hieman viiveellä.
- Lisäksi tapatalk tulisi saada käyttöön.

edit. Semmoisen vielä huomasin, että kännykällä selatessa en näe milloin viimeksi johonkin ketjuun on kirjoitettu viesti. Nyt kun kaikki ketjut näkyvät "lukemattomina", niin kirjoitusajankohdasta olisi näppärä saada selville mihin ketjuun on oikeasti tullut jotain uutta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mobiililaitteilla en ole vielä kokeillut, mutta jos tapatalk tuki tosiaan puuttuu, niin eiköhän tuo ole pian tulossa. En näkisi syytä huoleen.

Normaalilla tietokoneella uusi palsta tuntuu kyllä loistavalta. Todella selkeä ja hyvin toteutettu kaikin puolin. Usein tällaiset uudistukset osataan tehdä päin persettä, mutta nyt on kyllä onnistuttu hyvin. Toimii!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tänään jokainen tähän mennessä kirjoittamani viesti on ensin päättynyt blankosivuun mutta viesti on kuitenkin tullut lopulta näkyviin palattuani ketjuun ja päivitettyäni kertaalleen näkymää.

Edelleen Windows 7 ja selaimena uusin Mozilla Firefox. Muilla selaimilla en ole testannut tilannetta.

vlad.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Otsikko

Mun mielestä vanhassa oli parempaa oma laatikko otsikolle,onko mahdotonta toteuttaa tälle alustalle?Vaaleus/kirkkaus häiritsee hieman täälläkin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
- Olin edellisellä sivuilla vahingossa painanut "vastaa lainaten" -nappia. Vaikka kävin tästä viestiketjusta kokonaan pois, niin tuo lainattu viesti näkyi pikavastaus-kentässä edelleen.
Sama. Kun tulin tähän ketjuun niin vastauksen kirjoitusosiossa oli vanha kirjoittamani viesti odottamassa. Tällä menolla menee vahingossa itsensä toistamiseksi.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Ihan oikeasti. Miten helvetissä saan kaikki viestit kuitattua luetuksi? Juu kyllä se täppä tossa vilahtaa mutta painamaan sitä ei ehdi. Eikä auta vaikka iphonea pyörittäis ympäri mihin suuntaan vain.
Laittakaa nyt se Tapatalk toimimaan. Sen aikaa saakin keskittyä seuraamaan Kiekkopesän foorumia. Se toimii Tapatalkilla ja ilman.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
L
Pääosin olen käyttänyt tätä Lumia 920 ja wp8.1 yhdistelmällä.

Ensin positiivinen palaute: Omaan silmääni nyt on palkon parempi lukea. Ehkä vähän värimaailma turhan kirkas, mutta vanhaan verrattuna paljon parempi.

Kehitettävää:
Viestien kirjoittaminen hidasta, koska editointi hankalaa eikä kuvassa koko ajan pysy "aktiivinen rivi" vaan täytyy itse scrollata kirjoituskenttää.
En meinannut päästä kirjoittamaan ollenkaan, kun sivu jatkuvasti itsestään hyppäsi alareunaan...

Hälytysilmoitus pop-up on rikki. Käsittääkseni liitteenä olevassa kuvassa piyäidi object object tekstin tilalla lukea jotain tyyliin "Sinulla on n uutta hälytystä".

Pahoittelen kirjoitusvirheitä, en niitä pääse oikein korjaamaan.

Ajatus hyvä, toteutus surkea. Eikä edes ole kyse makuasioista vaan selkeistä bugeista.
 

Liitteet

  • wp_ss_20140910_0001.png
    wp_ss_20140910_0001.png
    142,1 KB · kertaa luettu: 239

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitkät lainaukset ehdottomasti kerralla luettavaksi. V.tun rasittavaa klikkailla jatkuvasti. Värimaailmaan lisää kontrastia, silmät rasittuu nopeasti. Mobiilipuolelle ois hyvä jos saisi vielä uusimman viestin lähetysajan etusivulle, ennen uusimman viestin lähettäjää. Nyt pitää arpoa, onko ketjuun tullut uusia viestejä. Käyttis IOS 7.1.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Samat palautteet kuin muillakin: eli liian kirkas teema ja raportoi-nappi turhan näkyvä.

Click-to-expand ominaisuudesta en myöskään oikein tykkää. Välillä tosiaan "laajentaminen" tarkoittaa sitä että se yksi rivi joka tuon palkin taakse jäänyt piiloon tulee näkyviin. Ei kovin järkevää. Ja ei mielestäni muutenkaan tarpeellinen ominaisuus ole. Varsinkin kun muuten valkoisella palstalle tuokin palkki hyppii silmille.
 
Viimeksi muokattu:

Yates

Jäsen
Firefoxilla palsta ei muista kirjautumistani vaikka muistamisen olenkin raksittanut. Lainaukset näkisin mieluummin heti kokonaisuudessaan. Vanha palsta toimi paremmin ja oli myös ulkonäöltään selkeästi miellyttävämpi.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Liian vaalea teema, pientä hienosäätöä tähän.
- Raportoi punaisella? Miksi? Kaikki muu on tasaisen harmaata ja ainoa mikä näkyy heti on RAPORTOI, saa käsityksen että täällä olisi joka toinen viesti tarvetta raportoida. Vaihtakaa punainen tausta harmaaksi niin olisi jo parempi.
- Nämä uudet mahdollisuudet seurata jotain kirjoittajaa ja mitä hän on lukenut viimeksi, ovat täysin turhia ja ajaa tätäkin palstaa kohti Seiska/facebook-maailmaa missä tärkeintä tuntuu olevan ihmisten kyttääminen. Keskustelupalstan fokus tulee olla viesteissä ja kaikki ylimääräiset nimimerkkien seuraamiset pois.

_

Täällä ollaan samoilla linjoilla. Ja siis ketäköhän tuo palvelee, että näkee mitä kukin on viimeksi L U K E N U T, mitä vittua se kellekkään kuuluu?

Kaiken kaikkiaan ihan saatanan huono uudistus. En vielä paljoa ole uusiin ominaisuuksiin tutustunut kun pelkkä luettavuus on jo ihan pelkkää paskaa. Taitaa vähentyä sivustolla käynti aika perkeleesti. Tokihan kaikkeen tottuu, mutta kiinnostaako totutella on sitten eri asia.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
En jaksa lukea tätä viestiketjua alusta eli tieto seuraavaan kysymykseen saattaa olla jossain. Eikä hakukaan tuota järjellistä tulosta. Siis:

Missä ovat FOORUMIN TYÖKALUT ?

Ennenhän näille oli oma valikkonsa, josta voi mukavasti poimia esim. minulle tärkeän Merkitse Tämä Foorumi Luetuksi.

Olen huono sopeutumaan uuteen, se myönnettäköön. Mutta minustakin tämä on käsittämättömän yksivärisenvaalea. Kaikki värit ovat vielä jotain ihme "epävärejä" eli mitään puhtaita värisävyjä ei edes yritetä käyttää. Tuokin Lähetä vastaus -ikoni on haalea sininen joka häipyy yläreunastaan ja RAPORTO on lähes kuvottava sävy ei mitään väriä. Kuka hemmetin värikammoinen neurootikko nämä on valinnut.

Mutta ne Foorumin Työkalut äkkiä selkeästi esille! Laitoinkin palautetta, mutten edes löydä Yksityisviestit -osiotani, josta voisin tarkastaa onko sieltä tullut vastauksia.

Ulkoasultaan tämä uusittu Foorumi on yksinkertaisesti ällöttävä. Jos tällainen pitää tehdä sen takia että "monikäyttöpuhelin" tykkää tästä enemmän niin ihmetellä täytyy.
 

susi

Jäsen
Miksi ei ylläpito vastaa tähän Tapatalk-toimimattomuuteen millään tavalla?

Vähenee / loppuu kyllä foorumin käyttö aika pitkälti minulla, jos Tapatalk-yhteensopivuus ei palaudu.

Sama juttu. Todella sääli että Tapatalk ei toimi. Käytännössä palstaa on sitä kautta lähinnä tullut luettua. Tulee vähentymään dramaattisesti jos tämä on pysyvä ratkaisu.
 
Samat ajatukset täälläkin. Eli tapatalk tuen puute ärsyttää. Mutta suurin ärsyttävä asia on kyllä tämä värimaailma! Aivan liian kirkas.
  • Viestien taustaväri on valkoinen
  • Sivupalkki jossa näkyy käyttäjänimi on vaaleanharmaa (melkein valkoinen)
  • Viestin ympärillä harmaat reunat
  • Viestien takaa löytyvä tausta on valkoinen
Tähän toivotaan siis muutosta. Hieman enemmän värejä / selkeyttä tuohon kokonaisuuteen. Ja sitten tämä fonttikoko. Mielestäni on mahdollista koodata sivu joka tarkistaa jos kyseessä on mobiililaite vai ei, ja tämän perusteella säätää fonttikoon. Tällä hetkellä näyttää hyvälle kännykkällä mutta tietokoneen ruudulla fontti turhan iso.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Linkin nappulan painaminen tuntuu tökkivän. Se vain hakee sitä tai sitten vain jostain syystä toimii kuin selaimen "edellinen" -nappulan painaminen. Käytössä on Win 7 ja Google Chrome Versio 37.0.2062.103 m
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös