Pako (Prison Break)

  • 91 627
  • 373
Kyllähän tämän neljännen tuotantokauden rankkaisin parhaaksi kaudeksi heti koskemattoman ekan kauden jälkeen. Itse en kolmoskauteen oikein syttynyt, mutta tämä on kakkosen tapaan oikein hyvä jatkokausi ja erinomainen päätös sarjalle.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sarja ei ole koskaan niin paljoa kiinnostanut että olisin jaksanut seurata sitä ameriikan tahtiin muita väyliä käyttäen, joten olen ollut MTV3:n varassa.
Tätä en ymmärrä. Eli tarkoittaako tämä sitä, että sarja ei ole kiinnostanut tarpeeksi, jos ei ole seurannut sitä Amerikan tahtiin? Itseäni sarja on kiinnostanut aivan tarpeeksi ja tähän sarjaan ole ollut kovastikin koukussa, mutta olen kuitenkin malttanut mieleni ja seurannut sitä Suomen tahtiin. Tekeekö se minusta huonomman ihmisen ja sarja ei voi olla mielestäni hirveän kiinnostava, jos en pysty/viitsi/kykene seuraamaan sitä Amerikan tahtiin? Veikkaan, että Suomessa on ollut aika monta katsojaa, jotka ovat pitäneet sarjasta valtavasti, mutta eivät ole imuorineet tulevia jaksoja netistä. Monta kertaa olisi tehnyt mieleni nähdä seuraavat jaksot etukäteen, mutta olen malttanut mieleni.

Positiivista on, että 4. tuotantokautta on kehuttu täällä ja kyllähän sarja on kaiken kaikkiaan ollut erittäin viihdyttävä, kaikki tuotantokaudet mukaan lukien. 1. tuotantokausi oli tietysti ihan ylivoimainen. Itselläni ei vain ole tapana juurikaan imuroida tiedostoja laittomista lähteistä, enkä ymmärrä miten tv-sarja ei silloin voisi mielestäni olla hirveän kiinnostava, jos en pysty seuraamaan sitä Amerikan tahtiin.
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä en ymmärrä. Eli tarkoittaako tämä sitä, että sarja ei ole kiinnostanut tarpeeksi, jos ei ole seurannut sitä Amerikan tahtiin? .


ei vaan juuri päinvastoin. Sarja ei ole ikinä kiinnostanut niin paljoa että ei jaksaisi odottaa seuraavan jakson/kauden ilmestymistä Suomen kanaville.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Hyvältä näyttää näin parin jakson jälkeen. Selkeää eteenpäin menoa toisesta ja varsinkin kolmannesta kaudesta, haastaa jopa ensimmäisen, mutta eihän nyt linnatarinoille mikään vedä vertoja.

Michaelilla ilmeisesti jonkin sortin aivokasvain, kun tuollaisia oireita esiintyy. Olisihan tuo aika loogista, että viimeisen kauden aikana sarjan päähahmo kuolisi. Aika näyttää, kai se boksi pitää hommata, kun vastaan tulee.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huh huh, että tämäniltainen jakso veti tunteet pintaan, ottaen huomioon, että kyseessä on "vain" TV-sarja. Entinen vanginvartija Brad Bellick on sarjan ensimmäiseltä tuotantokaudelta lähtien ollut Michaelin ja Lincolnin kimpussa ja on ollut mukana toimittamassa Lincolnia sähkötuoliin, siinä kuitenkaan onnistumatta. Nyt äsken Brad uhrasi oman henkensä Lincolnin puolesta, että Lincoln voisi vielä joskus nähdä lapsensa. Bellick on ollut vähän sellainen muskeleilla pullisteleva mammanpoika, jolle kaikki kaikessa oli vanginvartijan työ. Sen menetettyään hänellä ei ollut oikein mitään, mutta äsken näytetyssä jaksossa hän sitten päätti uhrata itsensä henkilön puolesta, jota hän on aikaisemmin vainonnut. Vetää tavallaan aika hiljaiseksi, mutta kyseessä on kuitenkin onneksi vain TV-sarja.

Nautitaan vielä sarjan loput jaksot.
 
Viimeksi muokattu:

Focker

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Medveščak Zagreb, Alaska Aces
Huh huh, että tämäniltainen jakso veti tunteet pintaan, ottaen huomioon, että kyseessä on "vain" TV-sarja. Entinen vanginvartija Brad Bellick on sarjan ensimmäiseltä tuotantokaudelta lähtien ollut Michaelin ja Lincolnin kimpussa ja on ollut mukana toimittamassa Lincolnia sähkötuoliin, siinä kuitenkaan onnistumatta. Nyt äsken Brad uhrasi oman henkensä Lincolnin puolesta, että Lincoln voisi vielä joskus nähdä lapsensa. Bellick on ollut vähän sellainen muskeleilla pullisteleva mammanpoika, jolle kaikki kaikessa oli vanginvartijan työ. Sen menetettyään hänellä ei ollut oikein mitään, mutta äsken näytetyssä jaksossa hän sitten päätti uhrata itsensä henkilön puolesta, jota hän on aikaisemmin vainonnut. Vetää tavallaan aika hiljaiseksi, mutta kyseessä on kuitenkin onneksi vain TV-sarja.

Nautitaan vielä sarjan loput jaksot.

Omasta mielestä joillekin näistä hahmoista on ollut vaikea keksiä käyttöä tällä kaudella ja aika älytön oli tuo kidutuskohtaus. Onko mainoskatkot lisääntyneet vai miten tuntuu että koko ajan tulee katkoja.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Omasta mielestä joillekin näistä hahmoista on ollut vaikea keksiä käyttöä tällä kaudella ja aika älytön oli tuo kidutuskohtaus. Onko mainoskatkot lisääntyneet vai miten tuntuu että koko ajan tulee katkoja.
Mainoskatkot ovat kyllä lisääntyneet, kun pitää päästä mainostamaan argentiinalaista viiniä. Kidutuskohtauksessa oli kieltämättä jonkun verran älyttömyyttä, mutta toisaalta Mahonen piti päästä näyttämään poikansa ampujalle. Ehkä sitä kohtausta olisi voinut hioa jotenkin, kenties.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Mainoskatkot ovat kyllä lisääntyneet, kun pitää päästä mainostamaan argentiinalaista viiniä. Kidutuskohtauksessa oli kieltämättä jonkun verran älyttömyyttä, mutta toisaalta Mahonen piti päästä näyttämään poikansa ampujalle. Ehkä sitä kohtausta olisi voinut hioa jotenkin, kenties.

Mistäs tälle mustalle pahismurhaajalle tehtiin? Jaksossa muuta kerrottavaa mullistavaa?
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä jotain tiivistelmää eilisen jakson tapahtumista:

"Pahismurhaajaa" yritettiin kuulustella, mutta ei oikein mitään saatu irti. Agentti Don Self onnistui jotenkin nauhoittamaan pahismurhaajan äänensävyä vastaavan ääninauhan, jossa pahismurhaaja ilmoittaa suorittaneensa tehtävän loppuun. Self soitti kenraalille ja kenraali kuuli puhelimessa Selfin tekemän ääninauhan ja uskoi, että Scofieldistä ja Burrowsta on päästy eroon. Sitten pahismurhaaja luovutettiin Mahonelle. Mahone työnsi joitakin pitkiä, ohuita ja teräviä metallipätkiä syvälle pahismurhaajan sormiin. Kivut olivat melkoisia ja pulssi laski. Kun pulssi oli laskenut alle 50, alkoivat elvytyslaitteet toimia ja pulssi nousi. Tätä kun oli jatkettu tarpeeksi kauan, niin pahismurhaaja oli valmis soittamaan puhelun Mahonen lapsen äidille ja pyytämään anteeksi. Tämän jälkeen Mahone heitti käsistään sidotun ja ylimääräisellä painolastilla varustetun pahismurhaajan mereen hukkumaan.

Scofield, Burrows, Sucre ja Bellick katkaisivat veden tulon Los Angelesin päävesiputkista ja heillä oli 60 minuuttia aikaan porata reikä vesiputkeen, jonka jälkeen oli tarkoituksena työntää ihmisen mentävä putki reiästä läpi, että päästäisiin putken läpi menemään eteenpäin, kun vedet tulevat takaisin. Burrows ja Bellick menivät putken sisään asettelemaan tukiparrua, jonka jälkeen he siirtyivät toiselle puolelle. Tukiparru petti, ja Bellick päätti uhrata itsensä, että ihmisen mentävä putki saataisiin työnnettyä oikeaan kohtaan, läpi Los Angelesin päävesiputken. Sitten tulivatkin vedet ja veivät Bellickin, mutta putki taisi kestää, muutamia pikkuvuotoja lukuunottamatta.

Firmassa ollaan valmistauduttu siirtämään Skylla vuorokauden kuluessa muualle. T-Bag onnistui peittelemään pomonsa murhan ja Gretchen Morgan hyppäsi takaisin firman palkkalistoille, kaiketi onnistuneesti.
 

Orbus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuntuu huvittavalle lukea näitä, kun itse katsoi nyt tulevat jakson vuosi takaperin. Jännitystä kyllä riittää, mutta järkeä tuossa enää vähemmän on mukana juonen kannalta.

Mä oon itseasiassa positiivisesti yllättänyt, ensimmäisen kauden jälkeen selvästi paras kausi, ainakin tähän asti. Ennen kauden alkua harkitsin viittiikö tota itsensä toistoa enään edes alkaa katsomaan.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Neljäs tuotantokausi katsottu loppuun ja hieman mietteitä alla.

Hyi helvetti! Katsoin eilen illalla Paon neljännen (ja viimeisen?) tuotantokauden loppuun ja oli aivan sairaan ahdistava lopetus. Ei tuollaisia vain yksinkertaisesti saisi olla missään sarjassa. Mitä tekijät ovat oikein ajatelleet?
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Neljäs tuotantokausi katsottu loppuun ja hieman mietteitä alla.

Mielestäni lopetus oli yksi televisiohistorian parhaista. Enempäähän tässä ei voi oikein sanoa jos joku ei ole vielä nähnyt.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Neljättä tuotantokautta on katsottu, koska tarinat pitää katsoa loppuun. Silti, aika tuskaista välillä ollut.

Niinkuin jossain toisessa ketjussa joskus tuli todettua, tuskin koskaan on mielestäni jonkin sarjan high ja low olleet näin rajuista ääripäistä. Ensimmäinen kausi oli loistava, koukuttava ja kaikin puolin kiehtova setti. Toinenkin kausi meni ihan mukavasti, kolmas kausi oli tavallaan aikamoista toistoa ja pakko myöntää, että muistikuvat ovat jo varsin heikot, joka toisaalta kertoo sekin jotain. Tämä viimeinen season on kuitenkin koulukirjaesimerkki siitä miten sarja on totaalisesti lypsetty kuiviin ja "hain yli on hypätty". Toki tämä kausi on pitänyt katsoa, kun alusta asti on seurattu. Usein on boksilla ollut tukku jaksoja, joita aika surutta on pikakelauksella hyppinyt joistain kohdista.

Realismi ei välttämättä ole avainsana tv-sarjoissa muutenkaan, mutta koko tämä neljännen tuotantokauden asetelma on jotenkin niin väsynyt. Myös tuo valtava klisekokoelma on ollut aika nähty: Kaikkivaltias "Firma", jokapaikkaan ulottuvat lonkerot, aivan jatkuvat sattumat ja sopivat ajoitukset. Puhumattakaan tuosta todella monotonisesta näyttelemisestä. Jokainen hahmo hönkii ja puhuu samalla dramaattisella, kohtalokkaalla yliampuvalla mystiikalla. Kaiken huippuna kenraali ja tuhannen kuoleman Gretchen, Mahone ei juuri paljon eroa, Michael sopii joukkoon, Linc on tosi pirteä. T-Bag ainoa jolla mitään variaatiota. Tietenkin näin on käsikirjoitettu, mutta hieman ylikohtalokas meininki on. Tuo ikuinen rakkauskuvio ja sairastelu eivät myöskään juuri sytytä.

Tuota buddy/veriveljet-teemaa ei onneksi sen enempää ole vedetty yli ja se on jopa pysynyt suht aisoissa. Tuntuisikin lähtökohtiin nähden hieman typerältä, kun vanhat vihamiehet tanssisivat käsi kädessä auringonlaskuun.

Joitain suht vauhdikkaita juttuja on sekaan mahtunut, mutta ehdottomasti tiensä päässä tämä franchise.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Onko joku nähnyt tätä Pako elokuvaa joka notkuu mm. Makuunien hyllyillä uutuus osastossa. Itse en kiireessä ehtinyt takakantta vilkaista, joten voisiko joku kertoa esim. perustuuko elokuva nelos tuotantokauden jälkeisiin asioihin vai onko elokuva vain se kaksiosainen viimeinen jakso?

Itse olen siis nähnyt sarjan loppuun. Kannattaako minun vuokrata kyseistä leffaa?
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko joku nähnyt tätä Pako elokuvaa joka notkuu mm. Makuunien hyllyillä uutuus osastossa. Itse en kiireessä ehtinyt takakantta vilkaista, joten voisiko joku kertoa esim. perustuuko elokuva nelos tuotantokauden jälkeisiin asioihin vai onko elokuva vain se kaksiosainen viimeinen jakso?

Itse olen siis nähnyt sarjan loppuun. Kannattaako minun vuokrata kyseistä leffaa?

Jaahas, mikäs tällänen leffa on? mennyt ihan ohi. Ettet tarkottaisi tota "Lopullinen Pako" mikä oli tuolla makuunin sivuilla? Se vissiin on vain neloskauden jälkeisiin tapahtumiin parin jakson pidennetty finaali.

Ei vissiin ainakaan kovin uutuus mun mielestä, kun itse olen nähnyt jo aikoja sitten tuon. Kannattaa toki vuokrata ja kattoa, on huippu "jakso" tuo.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Jaahas, mikäs tällänen leffa on? mennyt ihan ohi. Ettet tarkottaisi tota "Lopullinen Pako" mikä oli tuolla makuunin sivuilla? Se vissiin on vain neloskauden jälkeisiin tapahtumiin parin jakson pidennetty finaali.

Ei vissiin ainakaan kovin uutuus mun mielestä, kun itse olen nähnyt jo aikoja sitten tuon. Kannattaa toki vuokrata ja kattoa, on huippu "jakso" tuo.

Eli kyseessä on jakso 23-24 kuten arvelin. Jääpä siis hyllylle koska löytyy koneeltani. Oli kyllä hyvä jakso joskin kommentoin sitä tässä ketjussa 12.03. näin:

Hyi helvetti! Katsoin eilen illalla Paon neljännen (ja viimeisen?) tuotantokauden loppuun ja oli aivan sairaan ahdistava lopetus. Ei tuollaisia vain yksinkertaisesti saisi olla missään sarjassa. Mitä tekijät ovat oikein ajatelleet?
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Pllis, saisko pienen tiivisteen mitä vikassa jaksossa tapahtui, meni duunissa ylitöiksi. Kuinka Michael kuoli ym??
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Jesse72, katso kaksi seuraavaa jaksoa niin saanet vastauksen ainakin tuohon esittämääsi kysymykseen.
Eli siis Maikkarin eilen esittämä Pako-jakso ei ollutkaan neljännen tuotantokauden viimeinen? Itse olin ihan siinä käsityksessä, että sarja loppui tuohon.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jesse72, katso kaksi seuraavaa jaksoa niin saanet vastauksen ainakin tuohon esittämääsi kysymykseen.
Mitä vittua? eikö se paska loppunutkaan tuohon? Sellaisen käsityksen minä asiasta sain eilisen jakson katsomalla. Toki se kysymyksiä jätti sen hemmetin-Skypen kohtalosta ja tulevaisuudesta, mutta tämän sarjan kohdalla en olisi enää yllättynyt vaikka loppu olisi näin paska ollutkin (onneksi ensimmäinen kausi oli hyvä).

Minä en noita hienoja spoileri-tageja osaa käyttää joten vastaan seuraavassa kappaleessa vaan esitettyyn kysymykseen siitä miten Michael kuoli ja mitä viimeisessä jaksossa tapahtui. Michael kuoli siihen saakelin aivosyöpäänsä, mutta oli sitä ennen panna sen narkkari-ämmänsä paksuksi, joten heillä oli syntynyt poika, jonka nimeksi oli sarjan käsikirjoittajat poikkeuksellisen kekseliäästi keksineet antaa nimeksi Michael. Muuten jaksossa kävi niin yllättävästi, että kaikki hyvikset saivat syytesuojan, helpon elämän, kauniin kodin, koiran ja pillua ja heidän rakkaimpanasa pelastuivat kuin ihmeen kaupalla viime hetkellä pahisten käsistä. Pahiksista kenraali joutui sähkötuoliin, Michaelin äiti ammuttiin, se pedofiili-homo vankilaan (joten itseasiassa hänellekin kävin varsin hyvin, uusi poikaystävä oli löytynyt) ja Self vihannekseksi. Eipä olisi uskonut.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Eli siis Maikkarin eilen esittämä Pako-jakso ei ollutkaan neljännen tuotantokauden viimeinen? Itse olin ihan siinä käsityksessä, että sarja loppui tuohon.
Oli se neljännen tuotantokauden viimeinen jakso. The Final Break, eli nuo kaksi viimeistä jaksoa, ei liity oikeastaan mitenkään neljännen tuotantokauden tapahtumiin. Tai no lähinnä antaa jonkinlaisen selvityksen tuolle lopulle.

Toivottavasti en spoilannut mitään.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Oli se neljännen tuotantokauden viimeinen jakso. The Final Break, eli nuo kaksi viimeistä jaksoa, ei liity oikeastaan mitenkään neljännen tuotantokauden tapahtumiin. Tai no lähinnä antaa jonkinlaisen selvityksen tuolle lopulle.

Toivottavasti en spoilannut mitään.
Liittyy kuitenkin sen verran, että The Final Break koostuu kahdesta jaksosta jotka alunperin olivat neljännen tuotantokauden kaksi viimeistä jaksoa, mutta joita ei USA:ssa lopulta näytetty TV:ssä.
Siinä olet kyllä oikeassa, että juonellisesti noilla ei taida paljonkaan olla tekemistä neloskauden tapahtumien kanssa.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Michael kuoli siihen saakelin aivosyöpäänsä

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Suosittelen kaikkia katsomaan tuon The final breakin eli jaksot 23 ja 24 niin saatte selvyyden kaikkeen.
 
JMA kirjoitti:
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Suosittelen kaikkia katsomaan tuon The final breakin eli jaksot 23 ja 24 niin saatte selvyyden kaikkeen.

Ei ei ei ei.

Suosittelen lämpimästi jättämään tuon The Final Break - turhuuden väliin. Nimittäin niin väsynyttä ja turhaa tuubaa saa hakea. Tuota ei taidettu edes jenkeissä näyttääkään, mikä oli varmaan ihan hyvä ratkaisu.

Spoils :
Sara vankilaan. Vankilassa ylläri ylläri pahat vartijat ja paha johtaja-muija. Michael hoitaa Saran ulos vankilasta. Uhraa itsensä hänen puolesta, sillä tiesi että muutenki sairaus vie. Haha vittu mitä paskaa :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös