Paita kattoon: muistamme palstan ex-kirjoittajia

  • 2 339
  • 7
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tässä ketjussa nostamme vertauskuvallisia pelipaitoja Jatkoajan keskustelupalstan kuvitteellisen kotihallin kattoon. Viittaan tällä tietenkin kaikkien tuntemaan tapaan, jolla mm. jääkiekkoseurat kunnioittavat uransa jo päättäneiden urheilijoiden ansiokkaita saavutuksia. Nyt on siis tarkoitus nostaa virtuaalipaitoja katonrajaan riveistämme - tavalla tai toisella - poistuneiden nimimerkkien kunniaksi.

Homman nimi on yksinkertaisuudessaan tämä: kuka tahansa voi käydä "nostamassa paidan" tässä ketjussa yksinkertaisesti niin, että mainitsee kyseisen nimimerkin, ja ilmaisee halunsa nostaa tämän kunniaksi paidan kattoon. Saman nimimerkin paidan saavat käydä nostamassa useammatkin eri tahot erikseen, ei haittaa. Kuvitteellisen kotihallin katossa on rajattomasti tilaa paidoille.

Toivomus on kuitenkin se, että jäädytetyllä pelipaidalla huomioitava nimimerkki olisi tosiaankin päättänyt kirjoittajauransa. Edesmenneet ja lopullisesti bannatut nimimerkit ovat selkeästi ketjun kohderyhmää, samoin itse nimimerkkinsä poistamista tai disabloimista pyytäneet. Toki myös pitkälle kirjoitustauolle jääneet tai muuten vaan kadoksiin joutuneet kirjoittajat hyväksytään, siitäkin huolimatta että heitä saattaa ilmestyä vielä takaisin keskuuteemme.

Toinen toivomus: nosta mieluusti vain yksi paita kerrallaan. Älä siis kylmästi luettele kaikkia viittäkymmentä ensiksi mieleesi tulevaa ex-kirjoittajanimimerkkiä. Lisäksi "paidannostoseremonian" arvolle on sopivaa, että kerrot samassa yhteydessä pienet muistelot kyseisestä nimimerkistä, tai omat perustelusi miksi haluat nostaa hallin kattoon juuri hänen paitansa.

Aloitan paitojen nostamisen.

Haluan, että hallin kattoon nostetaan nimimerkin fiftyeight pelipaita, luonnollisesti omalla pelinumerollaan 58.

Vuonna 2014 edesmennyt palstaveli Fiftyeight muistetaan monesta ja pitkältä ajalta, mm. Jatkoajan senioritapaamisten alullepanevana voimana sekä Jatkoaika-golfaajana. Hänellä oli palstalaisten keskuudessa iso joukko henkilökohtaisia tuttuja, mutta myös hyvin läheisiä ystäviä. Fiftyeight tunnettiinkin sosiaalisesti lahjakkaana miehenä, jolla oli taito yhdistää keskenään monenlaista väkeä ja luoda hyvää henkeä kanssaihmisten keskuuteen. Moni tällä palstalla tunsi 58:n paljon paremmin ja pidemmältä ajalta kuin minä, mutta varsin lyhyessä ajassa hän teki minuun lähtemättömän vaikutuksen hienona ihmisenä ja suurena persoonana. Stetsonhatun alta maailmaa katseli äärettömän lempeä hahmo, joka oli aina ilo kohdata. Kiitos fiftyeight jättämästäsi henkisestä perinnöstä!
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Hieno ketjunavaus. Ensimmäinen kattoon nostettu paitakin on täysin oikeutettu. Itse en valitettavasti tuntenut nimimerkkiä fiftyeight, mutta monelta palstalaiselta olen saanut lukea vain hienoja kuvauksia tästä persoonasta.

Haluan, että Jatkoajan hallin kattoon nostetaan nimimerkin siffa pelipaita.

Siffa kerkesi kirjoittamaan Jatkoaikaan vajaan 8 000 viestin verran, kunnes helmikuussa 2015 siffa poistui taivaallisille keskustelupalstoille. Siffa oli asiakirjoittaja, joka antoi palstalle todella paljon. Hän oli yksi palstan isähahmoista ja suurimmista persoonista, joka jakoi jääräpäisyytensä takia mielipiteitä, mutta oli myös erimieltä olevien keskuudessa kunnioitettu kirjoittaja. Eihän niiden kanssa, joita ei kunnioiteta, jakseta vääntää keskustelusta toiseen.

Siffa tunnettiin ennen kaikea kovana pelitapa-keskustelijana, meidän pelin miehenä. Hän tuotti pelitapakeskusteluihin omilla tilastoillaan uskomattoman määrän faktatietoa omien havaintojen lisäksi. Voidaan sanoa, että siffa toi pelitapakeskusteluihin mukaan analyyttisyyden. Uskallan myös väittää, että moni meistä jatkislaisista oppi pelistä nimeltä jääkiekko paljon siffan ja hänen käynnistämien keskusteluiden ansiosta. Analyyttinen pelitapakeskustelu onkin siffan poislähdön jälkeen rauhoittunut ja samalla keskustelun tasokin on tippunut. Keskusteluista on kadonnut myös paljon intohimoa ja väriä. Kertoo vain siffan merkityksestä palstalle.

Siffa ei ollut kuitenkaan vain kova lätkäjätkä vaan osallistui aktiivisesti myös vapaan puolen keskusteluihin ja etenkin yhteiskunnallisiin asioihin. Myös niissä keskusteluissa hän jakoi mielipiteitä, mutta piti asialinjansa loppuun asti.

Vaikka siffa on poissa, hänen muistonsa ja perintönsä elävät edelleen palstalla. Kiitos kaikkien jatkislaisten puolesta siffalle vuosista Jatkoajassa!
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä haluaisin nostaa Jatkoaika Arenan kattoon nimimerkki Tutzban pelipaidan ihan puhtaasti siitä syystä, että jätkä synnytti aikanaan Jatkoaika Winter Classicin. Itse en koskaan paikan päälle asti päässyt, mutta raporttien perusteella kyseinen tapahtuma oli parasta A-luokkaa. Oikeastaan voin lainata tuosta linkittämästäni jutusta syyn, miksi Tutzban pelinumero tulisi jäädyttää ja paita nostaa hallin kattoon.

Jatkoaika kirjoitti:
Kaikki lähti yksittäisen henkilön, nimimerkki Tutzban, hienosta ajatuksesta järjestää keskustelufoorumilaisten kesken jääkiekko-ottelu, mikä lopulta toteutuikin ylittäen tapahtumana kaikki odotukset.

Jatkoaika Winter Classic kokosi kiekkofanit yhteen - LIIGA - 08.02.2009 - Artikkelit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
TomiP, mies joka ratsasti aina paikalle kiperimpinä aikoina kertomaan kiistattoman totuuden. Levätköön rauhassa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Veripelto

Varmasti monille tuntematon kirjoittaja, mutta minulle hyvä kaveri, jonka tapaamista aina odotti KooKoon peleissä ihan samalla tavalla kuin itse peliäkin. Olimme entisiä koulukavereita, jotka nykyisin pitivät yhteyttä säännöllisen epäsäännöllisesti, lähinnä Sumulaaksossa ja sitten täällä netissä, mutta aina hyvässä hengessä ja vakavistakin asioista keskusteltiin. Monta kertaa tuli kutsu katsomaan miehen tiluksia ja Kouvolan yöhönkin piti lähteä kahden miehen troikkana, mutta aina oli mukamas jotain kiireitä. Minulla.

Veripelto oli todella viisas ja jotenkin vain hyvä ihminen, jollaisia nykyisin tapaa todella harvoin. Paljon paljon viisaampi kuin vaikkapa minä. Palstalle ei ehtinyt aivan hirveästi kirjoittaa, mutta esimerkiksi viesti "Miten koet ajan"-ketjuun kuvaa häntä erinomaisesti. On myös jotenkin kylmäävää, että mies on kirjoittanut viimeisen viestinsä Jatkoaikaan päivää ennen kuolemaansa ja ollut online-tilassa vain tunteja ennen täysin yllättävää loppua.

Otan hatun päästä ja poskelle vierii pieni kyynel. Hyvä mies oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös