Pahimmat mokat nais/miesrintamalla?

  • 29 574
  • 50

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tuli mieleen eräs tapaus joka nykyään jo nostaa hymyn huulille mutta silloin se vitutti ja pitkään.

Olimme kaverini kanssa juomassa minun luonani ja päätimme lähteä lähiräkälään jatkamaan. No lähiräkälässä kaverini iskeytyi parin n. 40v ikäisten naisten pöytään. Vähän ajan kuluttua kaverini tulee takaisin luokseni ja sanoo että "älä tule tuohon pöytään, naiset eivät halua sinua sinne...". No lähden siitä sitten himaan. Myöhemmin kuulin toiselta näistä naisista että he olivat pyytäneet kaveriani hakemaan minut samaan pöytään heidän kanssaan. Vitutti sillä hetkellä kun kuulin tuon. Alkoholilla oli suuresti osuutta asiaan!

Toinen tapaus tapahtui ex-tyttöystäväni kanssa. Tapasimme ekaa kertaa hänen opiskelukämpässään. No elokuvan lomassa rupesimme suutelemaan. Vähitellen myös paidat ja rintaliivit lähtivät pois. Käteni siirtyi hieromaan hänen jalkoväliään ja hänen tissi oli suussani. No kysyin sitten että siirryttäisiinkö makuuhuoneen puolelle? "ei" oli vastaus. No jatkettiin nuoleskelua siinä sohvalla ja vähän ajan kuluttua kysyin uudestaan että siirrytäänkö makuuhuoneen puolelle? "Ei nyt" oli vastaus. Tästä sitten päättelin että "tänään ei taida irrota ja kellokin on paljon joten taidan lähteä kotiin." Ko. nainen kysyi sitten jälkeenpäin että miksi lähdin himaan? Hän olisi ollut täysin valmis harrastamaan seksiä kanssani... että sellaista.

Tinke-80 - Naistenmies jumalan armosta. Tai siitä huolimatta?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olin 22-vuotias, kun baarista tarttui mukaan eräs nainen. Aamulla sitten katselin ylioppilaskuvaa ja tokaisin jotakin siitä, että hän on sitten ylioppilaaksi näemmä lukenut. Vastaus oli aika tyrmäävä nuoren miehen korviin: "Ei, se on tyttäreni kuva". Wtf!! Nainen olikin 37-vuotias ja oli 17-vuotiaana ängennyt lapsosensa maailmaan, joka siis oli jo ylioppilaaksi ehtinyt lukea.

Kysyin sitten myöhemmin samana päivänä kaveriltani, joka oli oli tuona iltana (kaverini oli vieläpä selvänä) nähnyt kyseisen naisen, että arvaapas paljonko oli naisella ikää ja kaverini sitten tokaisi: "no kun kerran noin kysyt, niin ehkä se oli sitten vanhempi kuin miltä se näytti, eli oisko ollut jopa peräti 29-vuotias...".

Ei nähty naisen kanssa toiste, vaikka se kyselikin, että milloin nuss.. nähdään toiste. Silloin se yksikin tapaamiskerta tuntui aika pahalta mokalta, vaikka kaunis, pitkähiuksinen, vaaleahiuksinen nainen olikin kyseessä.

Kuriositeettina mainittakoon, että tuolloin sen naisen luona hänen yläkerran naapurissaan asuva veljensä kävi joskus kuuden aikaan aamulla murehtimassa siskolleen mieshuoliaan ja katseli minun boksereitteni suuntaan epäilyttävän pitkään. Siinä olisi siis ollut tarjolla milfin lisäksi hänen veljeäänkin mutta siinä tilanteessa ikävä kyllä heterouteni rajoitti yhtymästä useampaan heidän sukunsa edustajaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siinä olisi siis ollut tarjolla milfin lisäksi hänen veljeäänkin mutta siinä tilanteessa ikävä kyllä heterouteni rajoitti yhtymästä useampaan heidän sukunsa edustajaan.
Ihan vaan tarkennuksena kysyn, oliko tämä nyt siis pahin moka nais- vai miesrintamalla?
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Siinä olisi siis ollut tarjolla milfin lisäksi hänen veljeäänkin mutta siinä tilanteessa ikävä kyllä heterouteni rajoitti yhtymästä useampaan heidän sukunsa edustajaan.

Leon aiemmin kysyikin itseänikin arveluttavan asian, jatkan jatkokysymyksillä. Harmittaako kun et yhtynyt useampaan? Oletko nyt parantunut heteroudestasi?
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Muutama vuosi taaksepäin koulujen loppuessa näin baarissa tytön, jota en suoranaisesti tuntenut, mutta nimeltä oli tuttu yläasteen ajoilta. Tiesin tytön olleen lukiossa, joten ajattelin mennä onnittelemaan ylioppilaaksi valmistumisesta ja aloittaa siitä keskustelun. Tässä vaiheessa korostan, että alkoholia oli veressä ehkä jo liikaakiin. Olin suunnitellut keskustelun avauksen valmiiksi, joten eikun pöytään...

Costi: Terve
Tyttö: Terve
C: Taisit valmistua ylioppilaaks tänään?
T: En vielä, kun aine X ei mennyt läpi
C: Onnea vaan, se on hieno saavutus

Ja silloin päässä kuului "Eeiiiiiiiii", ja eipä tarvinnut siinä pöydässä istua sen kauempaa. Kavereilta on tullut kuittia jälkeenpäin ihan tarpeeksi, mutta onneksi tuohon tyttöön en ole kovin monta kertaa sen jälkeen törmännyt.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Vähän odottelinkin tuohon kohtaan lausuntoja, vaikkakin pidin sitä niin helppona täkynä, ettei siihen kukaan jaksa iskeä. Eli Leonin ja Koirapoikasen huolenaiheisiin täytyy sanoa, että sama heterous vieläkin minua vaivaa. Sehän on sikäli harmi, kun sen verran usein ovat homotkin yrittäneet iskeä, että monta tilaisuutta enemmän olisi elämässä ollut jos en olisi seksuaalisesti rajoittunut vain naisiin.

Sehän on vain kohteliaisuus jos homotkin naisten lisäksi yrittävät iskeä, sillä vain seksuaalisuudestaan epävarmat vetävät hinureiden iskemisyrityksistä herneet nenusiin ja joskus jopa antavat karetea lähimmäiseen ja jos nuo samaiset tyypit näkevät keskustelupalstoilla vähänkään aihetta kuittailla homoudesta, he ryntäävät paikalle heittämään jotain muka hauskaa. Löytäkää vain rohkeasti itsenne.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Jaaha, muistuupa mieleen yksi reissu kun oltiin erään palstaveljen kanssa stadin jossain pintakuppilassa (olisko ollut Premiere Nights). Seuraan oli sitten hivuttautunut eräs ihan vetävän näköinen nainen, jota palstaveli lämmitteli jokseenkin hyvällä menestyksellä, olihan nainen istunut pöydässämme jo hetken. Yhtäkkiä kaveri vetää kuitenkin todellisen ässän hihastaan, ja sanoo naiselle samalla suoraan silmiin katsoen: "Mä haluaisin nuolla sun vittua". Kyllä. Ei edes pillua, joka olisi pelastanut edes hiukan tuosta lauseesta, vaan vittua. Seuraa n. viiden sekunnin jäätävä hiljaisuus jonka aikana me kuulijat koitamme kuumeisesti miettiä että mitäs helvettiä just äsken tapahtui. Tilanne laukeaa meikäläisen "kaljat pöydälle" -repeämiseen, jonka jälkeen nainen vetäisee avarin kaverille ja lähtee nostelemaan pöydästä. Kaverin kommentti tapahtuneeseen "Kannatti yrittää, kyl toi joskus toimii".
 

TML

Jäsen
No äkkiseltään sammuminen kesken seksin (naisen kanssa). Ja näitä tapauksia on itseasiassa parikin kappaletta. Ei vaan voi mitään jos sammuminen tulee ennen kuin jizz.
Alkoholi oli syys syypää molemmilla kerroilla.

En mä oikeen muuta tähän hätään keksi mutta voihan sitä aina lisäillä sitä mukaa kun niitä tulee.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Itsellä tuli myös aikoinaan nukahdettua/sammuttua kesken aktin. Työstön kohdehan ei moisesta tykännyt ja heittäytyi varsin suulaaksi. Hiljensin muijan kysymällä kummankohan sitä aktiiviisuutta pitäisi petrata, jos toinen meinaa nukahtaa kesken touhujen.
 

Veijari

Jäsen
Ei omakohtainen kokemus vaan yks kaveri; Oli ensitreffeillä erään naikkosen kanssa josta ilta sitten jatkui kosteissa merkeissä. Ilta päättyi kaverin makuuhuoneeseen jossa tiettävästi ei kuitenkaan harrastettu seksiä. Kaveri oli aamuyöstä herännyt varsin kiusalliseen tilanteeseen kun oli havainnut paskantaneensa housuihinsa ja kai sitä lakanoillakin asti oli. Olivat sitten yhdessä niitä ulosteita siitä lähteneet siivoomaan nykyisen vaimonsa kanssa. Että ei mikään kauhea moka kuitenkaan kun noin hyvän vaikutuksen teki että alttarille asti pääsi mutta sillä hetkellä ehkä hiukan nolotti.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Eräs arkipäivä olin yökerhossa kahden kaverini kanssa. Toinen oli tuttuun tapaansa erittäin kovassa humalassa ja painoi menemään kuin mikäkin aropupu. Minä ja "kuski" siinä sitten oltiin vaan ja join jokusen oluen.

Kello alkoi jo olla paljon ja lähdin ilman mitään sanomisia keskelle tanssilattiaa ja aloitin keskustelun kahden neidon kanssa tyyliin näin:

fewe0: Moi, mulla on kaveri tuolla ja sillä on synttärit, kävisitteks hakeen sen vetään yhen tanssin?
Tytöt: Tääh?
fewe0: *provo*
.. Tyttö hakee "kuskin" ..
Vedetään siinä puoli minuuttia tanssia ja Tyttö kysyy "kuskilta" jtn, et paljon se täyttää ja sehän on tietenkin ihan ihmeissään, että täh?!

No, muijat sitten lähti käveleen ja kaveri sai ansaitun headshotin ja jatkoimme nurkassa masistelua.

PS: mulla on tapana soitella ja lähetellä tekstareita humalassa. Ne on melkoisia mokia lähes poikkeuksetta. Onneksi kännykkäni on tällä hetkellä Onkamojärvessä, joten ei siitä tarvitse murehtia. (mökkireissut on ihania)
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselleni näitä on sattunut kohtuullisenkin monta. Tässä muutama lyhykäisyydessään.

Tampereen Grazy Horse:
Muistan menneeni juttelemaan latinolaisen tummalle naiselle. Vähän ajan kuluttua suutelimme jo kiihkeästi, kun kello tuli jotain kaksi ja päätimme lähteä hänen luokseen. Kuitenkin kaikessa järkevyydessäni tokaisin narikkajonossa "kui sä olet noin tumma, ooks manne vai mikä", alta sekunnin lävähti avari naamatauluun ja alta minuutin olin yksin takaisin tiskillä.

Sama paikka:
Tanssein hitaita jonkun naisen kanssa. Hitaiden jälkeen kaverit tulivat noutamaan mua ja ilmoittivat nyt on kiire kotiin. No tanssin aikana olimme jo sopineet treffeistä jne. ja sen takia vaihdoimmekin puhelinnumeroita, ilmoitin kirjoittavani hänen numeronsa omaan puhelimeen. Kirjoittelin sitä kännissä puhelimeeni ja kun olin saanut sen näpyteltyä nainen pyysi, jotta soittaisin hänelle pilarin. Sanoin soittavani/tekstaavani hänelle jotain kotimatkalta, joten emme tarkastaneet numeron oikeellisuutta enää siinä. Huolimattomuus virhe oli sattunut ja treffejä ei tullutkaan.

Pori joku sedun paikka:
Opiskeluaika ei ollut rahallisesti, mitään rikasta aikaa. Seisoskelin baarin tiskillä ja siinä olin siinä rupatellut jo hetken jonkun hoitsun kanssa. Tilasin siiderin, kuvittelin maksavani 5eur, mutta sainkin rahaa takaisin 3eur. Mietin hetken kunnes tajusin "happi haueri". Vinkkasin tarjoilijan ja tilasin 4-5siideriä vain itselleni --> hoitsu läks.

RMJ joskus 2002/2003:
Olimme festarialueen läheisessä kesähotellisa kuten oli meillä tapana tuolle festarille majoittua kavereidemme kanssa. Naapuriimme oli majoittunut 2 helsinkiläistä vähän vanhempaa naista ( abot 30vee). 2 päivää ja iltaa kiusasimme tyttöjä, kun hehkeempi tyttö kysäisi minulta "tuutko viereeni nukkumaan". Tähän tokaisin vain että "haluan omaan makuupussiini". En silloin heti tajunnut mistä oli kysymys, jälkeenpäin vain huomasin että jäin yhtä kokemusta köyhemmäksi.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Toinen tapaus tapahtui ex-tyttöystäväni kanssa. Tapasimme ekaa kertaa hänen opiskelukämpässään. No elokuvan lomassa rupesimme suutelemaan. Vähitellen myös paidat ja rintaliivit lähtivät pois. Käteni siirtyi hieromaan hänen jalkoväliään ja hänen tissi oli suussani. No kysyin sitten että siirryttäisiinkö makuuhuoneen puolelle? "ei" oli vastaus. No jatkettiin nuoleskelua siinä sohvalla ja vähän ajan kuluttua kysyin uudestaan että siirrytäänkö makuuhuoneen puolelle? "Ei nyt" oli vastaus. Tästä sitten päättelin että "tänään ei taida irrota ja kellokin on paljon joten taidan lähteä kotiin." Ko. nainen kysyi sitten jälkeenpäin että miksi lähdin himaan? Hän olisi ollut täysin valmis harrastamaan seksiä kanssani... että sellaista.

Tinke-80 - Naistenmies jumalan armosta. Tai siitä huolimatta?

No jos noin pitkälle pääsit, niin ei sitten missään vaiheessa tullut mieleesi, että ehkä haluaa kuitenkin seksiä jossain muualla kuin makuuhuoneessa? :D

Mutta, ilmeisesti sitten myöhemmin kuitenkin pääsit korjaamaan tuon.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kohtuulliselta mokalta tuntui tuossa joku vuosi taaksepäin kun menin paikallisessa yökerhossa juttelemaan(iskemään) juttelemaan(iskemään) kaunista vaaleaverikköä joka istui rempseässä tyttöseurueessa isossa pöydässä. Juteltiin niitä näitä ja tunnelma kehittyi oikeaan suuntaan. Jossain vaiheessa juttu siirtyi urheilun puolelle johon liittyen kännivarmana vakuuttelin että kaikille naispuolisille joukkueurheilijoille pimppi maistuu ainakin jossain määrin. Vaaleaverikkö epäili mutta minä väitin vastaan. No siinähän kävi lopuksi ilmi että istuin Kirittärien pöydässä jotka juhlivat mestaruutta porukalla. Vittu niin hävetti kun oli vaaleaverikkö houkutellut tähän kinaan jo muitakin.Siinä meni varma tapaus ohi (jos olisi muukin kuin pimppi maistunut) Lähdin suoraan pöydästä taksitolpalle ja kotiin. Ei näin!
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
joskus jokunen vuosi sitten eräässä baarissa puhuimme paskaa ja paransimme maailmaa kaverin kassa kun tunsin jonkun koskettavan persettäni. Käännyn sivulle ja katson vessaan menevää brunettea silmiin ja hän hymyilee mulle. No, odotan tytön asiointia ja kun hän kulki taas ohitseni, niin minä vuorostani läimäytin brunea pepulle. Tyttö kääntyy ja huutaa "Mitä Helvettiä?!?". Samaan aikaan viereisessä pystypöydässä oleva blondi tulee sanomaan että se olikin hän joka minua kouri. No, molemmat tytöt jäivät sinne kun järkkäri tuli kysymään että mikä meininki. En nähnyt tarpeelliseksi aloittaa rähinää joten poistuin vapaaehtoisesti paikalta.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Monenmoista juttua mahtuu matkan varrelle, kuten esimerkiksi keskenkaiken nukahtamista, mutta minkäs sille voi, jos nainen on kuin Bordeaux Blanc, Porvoon lankku. Oppis edes ääntelemään, mutta siitä on jo aikaa...

Kerran tultiin baarista, joskus junnuna ja frendi aloitteli uraansa senaikaisen lyylinsä kanssa. Siinä auton takapenkillä, siis minä, frendi ja sen voimassaoleva höpötettiin kaikenmaailman juttuja ja koitettiin pysyä hereillä. Matkaa oli baarista sänkyyn reilu 30 km ja sanoin sitten siinä frendille, että toi sun voimassaoleva on varmaan aika helppo. Hää siinä haasteli, että anna mennä, jos siltä tuntuu. Muutama kosketus ja emäntä olikin jo sitten unohtanut sen oma kultansa ja vallan kiihkeäksi kehkeytyneen tilanteen keskeytti lopulta frendi, jolta sekos plasmat... Tokaisin vaan naiselle, että tulihan sut testattua, molemmin puolin ja frendikin tajus, että... soronoo. Tilanne oli hauska ja osittain vaivaantunut, mutta mitäpä sitä ei nuorena, kun vielä jaksaa, tekis kaverin puolesta...
 
Vaaleaverikkö epäili mutta minä väitin vastaan. No siinähän kävi lopuksi ilmi että istuin Kirittärien pöydässä jotka juhlivat mestaruutta porukalla.

Itseasiassa ainakin pari vuotta sitten ihan varmasti yli puolet joukkueesta olivat lepakkoja ja mielestäni myös pelinjohtaja Ahola. Saatoit olla hyvinkin oikeassa!
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ny tällä iällä enää tiedä oliko kauhea mokakaan, mutta silloin sitä piti aivan kauheana. Eräässä aika suositussa pohjoisen tanssipaikassa oli kokoontuneena kaikenikäistä porukkaa, niin minäkin isosiskon kanssa. Siinä sitten yks pellavapäinen jätkä tuli juttelemaan ja mentiin joraileen. Kiva kaveri ja suukkojakin annettiin. Sit tulin kysyneeksi, että minkä ikäinen hän on. Poika sanoi, ettei kehtaa sanoa. Intin, että sano ny vaan ja arvelin, että jotain 15-16 v, kuten itsekin olin. Sitten hän loppujenlopuksi totesi, että mä jätän hänet, jos sanoo. Sanoin, etten jätä. Noo..poika olikin 13 v! Olin ihan shokissa, kuten tommonen normiteini taitaa olla, kun pari vuottakin on ikäsuhteessa 100 vuotta=) Sanoin, että oli kiva jutella, mut jätetään tähän, sori.

Poika siis tiesi mitä seurasi ja mä vähän kömpelösti lähdin paikalta karkuun. Eikä meillä mitään seksiä ollut, vaan pusuja vaihdeltiin ja halailtiin. Olipa se nyt kauheeta;)Silloin se oikeesti oli hirveä tilanne. En ole jätkää tavannut sen jälkeen. Oli varmaan jostain muualta kauempaa käymässä perheen kanssa kesälomareissulla.Et tommosia muistoja...
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
En tiedä onko tää suoranainen moka, tai on tää. Nuorena 19-kesäisenä kollina kun steissillä hilluttiin ja aloin siinä sitten jutteleen kahden tytön kaa ja aika pian kävi ilmi, että ne oli lesboja, mutta helvetin naisellisia ja hyvännäköisiä sellaisia. No aikamme juteltua niitten dösä tuli ja ne pyysi mua mukaan niille yöksi. Ja meikä vastas "ei". Muistan ikäni kun nuoressa mielessäni kelasin, että mieluummin hengaan kavereiden kaa ku lähden lesbojen mukaan. Toi asia harmittaa mua vieläkin, vaikka tapahtuneesta on jo yli 20-vuotta aikaa. Voi nuorta attendoa kun et mistään mitään ymmärtänyt. Tai enhän mä kyllä vieläkään mitään mistään ymmärrä, mutta ei noita naisia varmaan ikinä täysin opi ymmärtämäänkään.
 

Jeffrey

Jäsen
Nanalla toilaillessa nuru massagen jälkihöyryissä saippua teki tepposensa ja kumi luiskahti huomaamatta pillun perukoille. Äkkiseltään voisi kuvitella, että Bangkokissa huoran nussiminen paljaalla ei olisi niitä fiksuimpia tekosia, mutta ei tuosta nyt kuitenkaan mitään jälkiseuraamuksia tullut, ellei siellä kaduilla nykyään sitten toilaile yksi valkoinen vinosilmä.
 
Nanalla toilaillessa nuru massagen jälkihöyryissä saippua teki tepposensa ja kumi luiskahti huomaamatta pillun perukoille.
Meil samat, tosin mulla Suomessa. Hetken yritin huomaamattomasti kaivella, mutta kun ei onnistunut niin jätin sinne. Ei huomannut ennen kuin poistuin. Takaisin en koskaan mennyt. Eipä kyllä pyydeltykään.

Ei ole noloin juttu naisrintamalla kylläkään. Ihan hauska juttu oli.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Keskittyminen väärään markkinaan oli lähes anteeksiantamaton moka.
Eikä ollut kyseessä edes kovin tiukka ikähaitari (pl. mummot ja alle 16v.).
 

Jeffrey

Jäsen
Meil samat, tosin mulla Suomessa. Hetken yritin huomaamattomasti kaivella, mutta kun ei onnistunut niin jätin sinne.

Ei ole noloin juttu naisrintamalla kylläkään. Ihan hauska juttu oli.

Itse taas kaivoin, joskaan en ihan hetkessä, enkä edes kovin huomaamattomasti. Toisaalta senverta oli epäeroottinen tapahtuma, että homman loppuunvieminen oli melkoista näytöstä. Tosin tulipahan todistettua, että ihan vetämättömälläkin ankeriaalla homman voi vielä viimeistellä.

Hauska juttu tosiaan, eikä ehkä niinkään niin nolo. Toisalta eipä kyllä tule noloa juttua edes mieleen.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Yks tulee heti mieleen... Ainakin semmoinen mitä pystyy myöntämään... Ehkä joitain muitakin myönnän joskus...

Alkoholilla oli osuutta asiaan. Vahvasti

Olin siskon 30v synttäreillä noin 17-vuotiaana. Mun viereen istuu systerin kaveri. Systerin kaveri kysyy: "haluutko sä pussata mua poskelle?". Pussaan naista poskelle. "haluutko sä pussata mua suulle?" Pussaa naista suulle. Tämän jälkeen systerin toinen kaveri kutsuu kaikki keittiöön, ottamaan maljat. Menen keittiöön naisen kanssa. Juomme drinkin nopeasti. Siskoni setä tulee keittiöön ja sanoo "Nyt ruvetaan saatana juomaan!" Nainen nousee ylös, koskee olkapäähäni, ja sanoo "Mä meen ylös nukkumaan. Tuutko sä mun mukaan?" Vastaan "Mä juon parit ja tuun sitten."

En noussut portaita sinä yönä ylös, vaan sammuin yksin talon sohvalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös