Pad- ja Tab-laitteet

  • 265 036
  • 1 076

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vähä sama kuin HTC:n Desire viime vuonna. Suuri yleisö Suomessa ei tiennyt puhelimesta, vaikka se kaikin puolin oli ykköspuhelin ominaisuuksiltaan silloin.

Puhelinta eivät vuonna 2011 tee speksit vaan siihen saatavat sovellukset.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Puhelinta eivät vuonna 2011 tee speksit vaan siihen saatavat sovellukset.

Ne perussovellukset on samat joka alustalla ja kaikki muut sovellukset on aika turhakkeita. Ei niillä pierusoftilla oikeasti tee mitään. Puhelimen tekee vuonna 2011 tuore ja monipuolinen käyttöjärjestelmä joka ei näytä vuodelta 2007.

Kuka haluaa ostaa padin jolla ei tee yhtään enempää mitä 4" kosketusnäytöllä varustetulla älypuhelimella? Varsinkin kun iPadissa näytön kuvasuhdekin on jostain 80-luvulta, jolloin se ei oo ihan nappivehje elokuvien katseluun. Kyllä tuon kokoisella sormitietokoneella pitäisi pystyä tekemään oikeasti jotain, eikä vain pelata pierupelejä. Androidin Honeycomb on kyllä hyvä askel tähän suuntaan. iPad(2) on kaukana siitä tasosta että se olisi ostamisen arvoinen, varsinkin kun laukussa kulkee mukana ohut ja tehokas kannettava tietokone. Ei helpolla syrjäytä.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Minäkään en kyllä ymmärrä näitä padeja laisinkaan. Miksi joku haluaa jonkun kymmentuumaisen kännykän, jolla ei edes voi soittaa? Eikös tietokone aja saman asian kuin nämä padit ja siihen päälle vielä miljoona muuta. Sitten kännykällä voi tehdä nämä padijutut, poislukien ehkä joku kirjan lukeminen.

Mutta eihän näitä ole juuri myytykään, paitsi iPadia. Tämänkin selittää se, että se on apple ja se on pakko saada.

Lueskelin vähän tuosta iPad2:sta. Kyllä on taas ylisanoja ja kehumista julkaisutilaisuudessa. Tämän kyllä apple osaa. Myyvät vanhaa tuotetta uutena ja muutenkin voivat julkaista vaikka hiotun kiven, niin ihmiset ostavat. Markkinointi on kaiken a ja o. Itse laite on ohuempi kuin vanha ja siinä on hieman tehokkaampi prossu. Tätä ei tosin varmasti tarvittaisi muuten, mutta uusi versio käyttiksestä on tehty niin, että se tarvitsee lisätehoa. Vanhoihin kun päivittää, niin jumittaa siihen malliin, että kakkonen on ostettava.

Ainiin, onhan siinä myös joku $40 maksava kankaanpala, jonka voi vetää näytön päälle. Ja samanhintainen kaapeli, josta saa hd-kuvaa ulos. Näiden kummankin tuotantokustannukset varmasti $1. Kaikki kunnia rahantekokoneen keksimisestä Stevelle ja apureilleen kyllä. Olisi varmasti kaikilla muilla firmoilla tästä toiminnasta opittavaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ne perussovellukset on samat joka alustalla ja kaikki muut sovellukset on aika turhakkeita. Ei niillä pierusoftilla oikeasti tee mitään. Puhelimen tekee vuonna 2011 tuore ja monipuolinen käyttöjärjestelmä joka ei näytä vuodelta 2007.

Paskanmarjat. Pierusovelluksia ei kukaan varmaan kaipaakaan, mutta oman puhelimeni käyttöajasta 90% menee ladattuihin sovelluksiin. Niillä kun saa kustomoitua laitteesta juuri sellaisen kun haluaa, oli se sitten pelikone tai urheilusuorituksia seuraava musiikkisoitin.

Kuka haluaa ostaa padin jolla ei tee yhtään enempää mitä 4" kosketusnäytöllä varustetulla älypuhelimella? Varsinkin kun iPadissa näytön kuvasuhdekin on jostain 80-luvulta, jolloin se ei oo ihan nappivehje elokuvien katseluun. Kyllä tuon kokoisella sormitietokoneella pitäisi pystyä tekemään oikeasti jotain, eikä vain pelata pierupelejä. Androidin Honeycomb on kyllä hyvä askel tähän suuntaan. iPad(2) on kaukana siitä tasosta että se olisi ostamisen arvoinen, varsinkin kun laukussa kulkee mukana ohut ja tehokas kannettava tietokone.

15 miljoonaa ihmistä halusi ostaa iPadin, ja varmaan aika moni muu haluaa ostaa iPad 2:n. Loppulätinäsi kertoo vain siitä, ettet ole edes kokeillut laitetta. Ja sormitietokone-sanan käytöstä pitäisi bannata pysyvästi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minäkään en kyllä ymmärrä näitä padeja laisinkaan. Miksi joku haluaa jonkun kymmentuumaisen kännykän, jolla ei edes voi soittaa? Eikös tietokone aja saman asian kuin nämä padit ja siihen päälle vielä miljoona muuta. Sitten kännykällä voi tehdä nämä padijutut, poislukien ehkä joku kirjan lukeminen.

Nokialandian insinörteille tämä onkin varmasti uutta. Varmaan suorastaan vituttaa kun ei tajuta, miksi joku voi haluta padin, jolla voi pelata vain pierupelejä. Siinä samalla sitten harmitellaan sitä miksi avoin alusta, eli oikotie onneen, kuten Meego ei kiinnosta ketään. Vaikka se on kohta vuoden päästä valmis ja kohta kahden vuoden päästä oikeasti hyvä. Ja siihenkin on sovelluksia. Ainakin kaks.

Mulla on himassa pöytäkone, läppäri ja mukana kulkee puhelin sekä iPad. Usko tai älä, maailma ei ole mustavalkoinen ja jokaiselle noista löytyy käyttöä. Läppärille kaikkein vähiten nykyään, iPad kun on korvannut sen lähes täysin sohvasurffailukoneena.

Siinä olen kyllä samaa mieltä, etten ymmärtäisi miksi joku haluaisi kymmentuumaisen kännykän, jolla ei voi soittaa. En mä ainakaan sellaisella mitään tekisi. Sen on varmaan huomannut Samsungkin, jonka Galaxy Tab ei ole kiinnostanut edes vähää alusta muualla kuin Koreassa, jos sielläkään.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minä en taas ymmärrä enää näitä 400-600 euron älypuhelimia, mukaan kuuluu iPhonet. Miksi joku haluaa tihrustaa 4 tuuman ruudulta sovelluksia ja käyttää kännykän kameraa, jossa ei ole ollenkaan esim. optista zoomia. Joo, joo, N8 ottaa loistavia kuvia, niin varmaan ottaakin, kännykkäkameraksi, mutta se on kamerana samaa tasoa kuin n. 60 euron kompaktikamera ja nettikokemus 4 tuuman ruudulta on kyllä melkoisen surkea, vieläkin jne. En vaihtaisi Ipadiani samanhintaiseen Iphoneen tai Android-puhelimeen, enkä Nokian E7-puhelimeen, joka kuuluu samaan hintaryhmään kuin iPad 3g. Puhelimeksi ja tekstaamiseen riittää nykyään n. satasen kännykkä aivan hyvin, on se nokialainen tai esim. ZTE Blade ja sen hintaryhmän puhelimilla voi tehdä paljon muutakin. Erikseen sitten iPad tai vastaava tuote, jotka tulevat myyntiin ennen kesää 2011 ja oikea kompaktikamera. Näillä mennään v. 2011.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Mulla on himassa pöytäkone, läppäri ja mukana kulkee puhelin sekä iPad. ...

Tätä yhtälöä en kyllä tajua. Miksi kukaan haluaa kantaa mukanaan jotain iPadin kokoista laitetta? Läppäri menee mukana samalla vaivalla.

Todetaan tähän, että kyllä olen käyttänyt iPadia sekä Samsung Galaxya. Galaxy on se millä voisin oikeasti kuvitella tekeväni mitään. Se nimittäin mahtuu povitaskuun ja tekee kaiken mitä iPadi ja vähän päälle. Itse asiassa Galaaxy on koko ajan käytössä, mutta ei sekään korvaa läppäriä soffalla.

Padit noin yleensä eivät korvaa läppäriä muuten kuin kannettavuutensa ja akkukestonsa puolesta. Sillä on ihan kätevä katsoa jotain yksittäistä asiaa netistä, mutta ei se perussurffailuun oikein sovi. Jossain lääkäriaseman aulassa sillä on ihan kiva ampua lintuja sikojen niskaan, mutta sen voi hoitaa kännykälläkin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tätä yhtälöä en kyllä tajua. Miksi kukaan haluaa kantaa mukanaan jotain iPadin kokoista laitetta? Läppäri menee mukana samalla vaivalla.

Ei se vaan mene. Mulla on perusläppärin lisäksi myös miniläppäri, jota kuljetin mukana ennenkuin ostin iPadin. Toi padi nyt vaan on kevyempi ja mukavempi kantaa mukana ja ennenkaikkea käytännöllisempi. Voi tuntua pieneltä jutulta, mutta se ettei iPadissa tarvitse avata ja sulkea kantta jokaisen käyttökerran yhteydessä on todella merkittävä juttu jatkuvassa käytössä. Sitä voi käyttää myös yhdellä kädellä toisen tukiessa laitetta - toisin kuin läppärillä, jossa yhdellä kädellä työskentely on todella vaivalloista.

Kuten kaikki Applen menestystuotteet, iPadin ylivoima kulminoituu hyvästä suunnittelusta johtuvaan erinomaiseen käytettävyyteen.

Tohon Galaxy Tabiin vielä sen verran, että itse en taasen ymmärrä sitä laitetta ollenkaan: marginaalisesti kännykkää isompi laite on liian iso taskussa pidettäväksi, mutta liian pieni kunnon surffaukseen, kirjojen ja sarjakuvien lukuun tai leffojen katseluun, joissa iPad on ihan omaa luokkaansa. Kyllä mä ainakin mieluummin pidän pienempään tilaan mahtuvaa puhelinta mukana ja surffailen sillä kuin jotain padipuhelinta, joka ei oikein itsekään tiedä mitä se haluaa olla.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Kuka haluaa ostaa padin jolla ei tee yhtään enempää mitä 4" kosketusnäytöllä varustetulla älypuhelimella? Varsinkin kun iPadissa näytön kuvasuhdekin on jostain 80-luvulta, jolloin se ei oo ihan nappivehje elokuvien katseluun. Kyllä tuon kokoisella sormitietokoneella pitäisi pystyä

Kaikkia näitä tabletteja koskien voisi kysyä, että tässäkö tämä nyt sitten oli? Kovin tuntuu jumahtaneen kilpailu paikoilleen vain teknisillä ominaisuuksilla kikkailuksi. Missä ovat uudet mullistavat palvelut?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Padit noin yleensä eivät korvaa läppäriä muuten kuin kannettavuutensa ja akkukestonsa puolesta.

Olisko tässä jo tarpeeksi syitä? Kun lähtee iPadin kanssa, ei tarvitse ottaa erillistä reppua sille johon mahtuu itse kannettava + laturi, vaan riittää kun pistää iPadin manbagin pohjalle. Akun lataamistakaan ei tarvitse stressata, kun tietää että se kestää.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Akun lataamistakaan ei tarvitse stressata, kun tietää että se kestää.
Jos ilmoitettu akkukesto on kuitenkin luokkaa 10 tuntia, niin onhan siinä stressinsä. Aina narun jatkoksi ennen reissuun lähtöä. On se kumma kun tekniikka ei kehity vaikkapa viikon kestäväksi akuksi...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos ilmoitettu akkukesto on kuitenkin luokkaa 10 tuntia, niin onhan siinä stressinsä. Aina narun jatkoksi ennen reissuun lähtöä. On se kumma kun tekniikka ei kehity vaikkapa viikon kestäväksi akuksi...

Kyllä se itseasiassa kestää yli viikonkin jos sitä ei käytä jatkuvasti. Tuo suuri näyttöhän siinä akkua syö ja kun suurin osa käytöstä on sellaista, että laitteelta lukee jonkun lyhkäisen jutun tai tarkistaa jotain, tulee sitä käytettyä ehkä max 10 minuuttia kerrallaan matkan päällä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Paikallinen liike täällä myy Kendo M7 -tablettia(7", Android 2.1, WLAN - ei 3G:tä) satasella. Pitää käydä tuo lelu hakemassa pois.

Tuohon hintaan riittää että pystyy nettiä selata makuuasennossa.

Laitteen speksit
[expert.fi]
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... kunnon surffaukseen, kirjojen ja sarjakuvien lukuun tai leffojen katseluun, joissa iPad on ihan omaa luokkaansa....

Miten iPadi on omaa luokkaansa surffauksessa? Itse näkisin sen selaimen melko vajavaisena kun siitä puuttuu ihan oleellinen komponentti nykyajan webbisivuille ja osoitteidenkin kirjoittaminen on näppikseltä selvästi nopeampaa ja helpompaa.

Miten iPadi on omaa luokkaansa kirjojen lukemiseen? Kindle pesee sen 100-0 tai joku muu vastaava eInk näytöllinen tai ihan paperista tehty kirjakin on parempi lukea. Lue joskus taustavalaistulta näytöltä vaikka 100 sivua putkeen ja tule sitten kertomaan onko se parempi kun kindle.

Miten iPad on omaa luokkaansa elokuvien katsomisessa? Oma 48 tuumainen LCD näyttö ja tilaäänijärjestelmä on vähän eri planeetalta, puhumattakaan elokuvateattereista. Youtube pätkiä noista voi katsoa. Eihän siinä ole edes DVD asemaa mihin levyn laittaa, pitää vissiin säätää ensin tunti, että saa leffan koneelle.

Olisko tässä jo tarpeeksi syitä? Kun lähtee iPadin kanssa, ei tarvitse ottaa erillistä reppua sille johon mahtuu itse kannettava + laturi, vaan riittää kun pistää iPadin manbagin pohjalle.....

Galaxy tai kännykkä ajaa saman asian eikä tarvitse hintahtavaa kassia mukaan.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Miten iPadi on omaa luokkaansa....
Applen faneille ei looginen ajattelu ole yleensä kuulunut perusominaisuuksiin. Ipadilla voi toki tehdä näitä kaikkia, mutta vajaavaisesti. Missään se ei ole loistava.

Kuten kaikki Applen menestystuotteet, iPadin ylivoima kulminoituu hyvästä suunnittelusta johtuvaan erinomaiseen käytettävyyteen.
Ei. Käytettävyydestä olen osin samaa mieltä, mutta ylivoima johtuu erinomaisesta markkinointikoneistosta.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Paikallinen liike täällä myy Kendo M7 -tablettia(7", Android 2.1, WLAN - ei 3G:tä) satasella. Pitää käydä tuo lelu hakemassa pois.Laitteen speksit
[expert.fi]

Näistä mitään tietävänä luulin tuota vitsiksi, mutta googlaamalla asia selveni. Kendo-puhelin? Jatkiksen lukijoille tulossa räätölöity JääKendo '01. Jääkendo for kendojanars.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ipad on pajon mukavampi laite matkoilla mukana lentokonelaukussa kuin miniläppäri. On juuri sen verran pienempikokoinen laite kuin miniläppäri.

Onneksi nyt valikoimaa tulee muiltakin valmistajilta kuin Applelta. Oikea kilpailu tab- ja pad-laitteissa on vasta alullaan. Samsungiltakin tulee kevään aikana uusi versio Galaxy Tabista jossa on jo sellainen Android-versio (3.0), joka ei ole vain venytetty kännykköille suunniteltu käyttöjärjestelmä. En minä ainakaan tunnustaudu Applen suosijaksi, mutta toistaiseksi iPad on ollut minulle ainoa sopiva Pad- tai Tab-laite.

En oikein ymmärrä tätä painojuttuakaan iPadissa. Jos jaksaa kuljettaa mukanaan repussa tai laukussa järjestelmäkameraa, jota minä en taas viitsi tehdä, niin ei iPad sen enempää paina kuin digijärkkäri ja pari objektiivia, mutta kukin kantaa mitä huvittaa mukanaan ja töllöttää nettiä esim. 4 tuuman ruudulta, joka ei minulle riitä mihinkään.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Paikallinen liike täällä myy Kendo M7 -tablettia(7", Android 2.1, WLAN - ei 3G:tä) satasella. Pitää käydä tuo lelu hakemassa pois.

Tuohon hintaan riittää että pystyy nettiä selata makuuasennossa.

Laitteen speksit
[expert.fi]

Kavin noutamassa laitteen. Uusimpien paivitysten jalkeen toimii taysin moitteetta. Jos pitaa moittia niin kyllahan tama resistiivinen kosketusnaytto vaatii totuttelua. Nyt asenteleen skandit tahan, eli Android Markettiin->
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kavin noutamassa laitteen. Uusimpien paivitysten jalkeen toimii taysin moitteetta. Jos pitaa moittia niin kyllahan tama resistiivinen kosketusnaytto vaatii totuttelua. Nyt asenteleen skandit tahan, eli Android Markettiin->

Näkyykö tällä noita TSN, Nelosen ja Katsomon-videoita? Entäs muut nettistriimit?

Onko muuten kuinka laadukkaanoloinen kapistus?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miten iPadi on omaa luokkaansa surffauksessa?

Ison näyttönsä todella helposti - kännykkään tai Galaxyyn verrattuna. Toki läppäri on surfaamiseen parempi, mutta käytettävyydeltään niin paljon heikompi muuten, ettei sitä tule pidettyä mukana.

Miten iPadi on omaa luokkaansa kirjojen lukemiseen?

Jälleen kerran, todella helposti - kännykkään tai Galaxyyn verrattuna. Itselläni on myös Kindleä vastaava Sonyn e-ink-näytöllä varustettu e-kirja-lukija, jonka ostin ennen iPadia. Olen ollut todella yllättynyt siitä, miten hyvä iPadin taustavalaistulta näytöltä on lukea. Ei sillä tosin voi tuntikausien lukusessioita pitää, mutta omaan käyttööni (joka koostuu pääasiassa iltalukemisesta hämärässä) iPad on rehellisesti sanottuna parempi vaihtoehto, kiitos taustavalaistun näytön.


Miten iPad on omaa luokkaansa elokuvien katsomisessa?

Jälleen kerran, todella helposti - kännykkään tai Galaxyyn verrattuna. Kyllä mäkin leffat katon kotona mieluummin omalta 90" valkokankaaltani, mutta se valitettavasti kulkee aika hankalasti mukana. Matkassa ollessa padi on aivan ylivertainen laite leffojen katsomiseen. Ainakin omissa läppäreissäni näyttö ei ole lähellekään samaa luokkaa iPadin kanssa ja siihen päälle kun heittää sen, ettei leffakäytössä turhaa näppisosaa ole mukana, on iPad ihan omaa luokkaansa.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei. Käytettävyydestä olen osin samaa mieltä, mutta ylivoima johtuu erinomaisesta markkinointikoneistosta.

Ei. Applen erinomaisella markkinoinnilla on toki osansa, mutta ei se ole sattumaa, että Applen mainontaa/markkinointijargonia näkemätön ihminen pitää esim. iPadin käyttökokemusta niin hyvänä, että laite on vain pakko saada.

Näitä tapauksia on pelkästään omassa lähipiirissä niin monta, että on puhdasta tyhmyyttä sulkea silmiään faktoilta.


Mikä on huvittavampi kuin Applea sokeasti fanittava ihminen? Applea sokeasti vihaava ihminen, tietysti. Olisi aika surullista, jos joutuisi lukemaan itsensä jompaankumpaan ryhmään.


edit: todettakoon tähän, että itsekin toivon todella uusien Android-tabien/padien onnistuvan ja kilpailevan toden teolla iPadin kanssa tulevaisuudessa. Nykyinen Galaxy Tab on kuitenkin täysi susi, eikä ole ihme, ettei sen kaltaisia mini-padeja/XXL-kännyköitä ole markkinoilla enempää.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ison näyttönsä todella helposti - kännykkään tai Galaxyyn verrattuna.....

Jaa vertasitkin kännykkään tai selvästi pienempään galaxyyn.

Olen tosin vahvasti eri mieltä tuosta kirjojen lukemisesta ja en ole ikinä kuullut kenenkään vertaavan eInk näyttöä taustavalaistuun näyttöön samoin tuloksin kun sinä. Nehän ovat silmien rasituksen kannalta oikeasti ihan eri planeetalta.

Voi olla, että nuorempia silmiä ei niin paljon taustavalo haittaa kuin vanhempia. Oletan, että joko et oikeasti lue kirjoja, sanotaan nyt vaikka 100 sivua putkeen tai sitten olet vain epärehellinen tosiasioiden edessä, kuten niin monet muutkin apple fanit.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Ei. Applen erinomaisella markkinoinnilla on toki osansa, mutta ei se ole sattumaa, että Applen mainontaa/markkinointijargonia näkemätön ihminen pitää esim. iPadin käyttökokemusta niin hyvänä, että laite on vain pakko saada.

Näitä tapauksia on pelkästään omassa lähipiirissä niin monta, että on puhdasta tyhmyyttä sulkea silmiään faktoilta.

Mikä on huvittavampi kuin Applea sokeasti fanittava ihminen? Applea sokeasti vihaava ihminen, tietysti. Olisi aika surullista, jos joutuisi lukemaan itsensä jompaankumpaan ryhmään.
No itselläni ei ole lähipiirissä kenelläkään ipadia. Kuljen varmasti väärissä piireissä. Lisäksi jos yrität vihjata jotenkin piilotellusti, että vihaan applea sokeasti, niin aika säälittävä yritys. Minulla ei ole mitään tunteita firmaa kohtaan ja minulla oli juuri 1,5 vuotta iphone, jonka hinta/laatusuhde oli kyllä maksimissaan tyydyttävä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Samsung laittoi viime syksynä ensimmäisen Galaxy Tabin ihan nokkelasti myyntiin, kun tiesi, etteivät kaikki halua ostaa Applen laitteita periaatteesta tai muista syistä, joita en arvaile. Galaxy Tabin käyttis Android 2.2. ei ole ollenkaan optimoitu muuhun käyttöön kuin kännyköiden käyttikseksi ja Galaxy Tabeja myyttiin kuitenkin n. 2 miljoonaa kappaletta koko maailmassa. Ipadeja meni kaupaksi v. 2010 n. 15 miljoonaa kappaletta, joten pieni kysyntä oli kilpailijan tuotteillekin ja Galaxy tab ei ollut edes mikään halpa laite, vaan ainakin Suomessa ennen joulua siitä sai pulittaa enemmän kuin edullisimmista iPadeista. Apple arvioi itse myyvänsä iPadeja v. 2011 n. 40 miljoonaa kappaletta ja tietysti Applen prosentuaalinen markkinosuus putoaa reilusti, koska kevään kesän aikana tulee ehkäpä jopa kymmenittäin sellaisia muiden valmistajien laitteita myyntiin, joita voi oikeasti verrata iPadiin.

Nuo satasen Tabit on sitä tasoa kuin vertaisi ZTE Bladea iPhoneen kännykkäpuolella. Ajavat osan asioista yhtä hyvin kuin kalliimmat laitteet, mutta ovat ihan eri sarjan laitteita, kuten jo hinnasta näkee.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Jos ostaa I-phonen jenkeistä, niin toimiiko se Suomessa? Eli onkos siinä jotain rajoituksia tai ohjelmisto hässäköitä mitkä ovat maakohtaisia?
Olen täysin tumpelo tämän uuden teknologian kanssa, enkä tosiaan tiedä yhtään mitään kyseisen laitteen toiminnasta tai edes toiminta edellytyksistä.
Siksi kyselisin kun tuttu on käymässä Isossa Omenassa ja sieltä I-Phonen saisi huomattavasti halvemmalla.
Kiitos ja anteeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös