Päivän positiivinen

  • 1 841 832
  • 8 796

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Tuossa ylhäällä on lainattuna kaksi viestiä nimimerkki Gennadilta...

Kieltämättä aika painokelvotonta tekstiä allekirjoittaneelta. Ei Oululaisissa kuin Porilaisissakaan (suurimmassa osassa) mitään suurempaa vikaa ole. Ehkä näitä yliampumisia sattuu aina näin kevään korvilla jääkiekosta puhuttaessa tavallista enemmän. Jatketaan tästä eteenpäin sivistyneemmin.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Kyllä voisi myös Kärppien kannattajat korjata hiukan omaa käytöstään ja kirjoitteluaan, ylimielisyys ja toisten alentaminen ei kuulu käytökseen.
Esimerkkinä voi ottaa sen laulun Kisapuiston Karjala cornerissa lauantaina joka päätyi sanoihin "myydään Lappeenranta Venäjälle".
Minun puolestani nämä Kainuun ja Koillismaan suon kuokkijoiden jälkeläiset voisi sotkea sinne suohon JA SYVÄLLE.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kieltämättä aika painokelvotonta tekstiä allekirjoittaneelta. Ei Oululaisissa kuin Porilaisissakaan (suurimmassa osassa) mitään suurempaa vikaa ole. Ehkä näitä yliampumisia sattuu aina näin kevään korvilla jääkiekosta puhuttaessa tavallista enemmän. Jatketaan tästä eteenpäin sivistyneemmin.
On aivan hillittömän positiivista, kun ihminen tunnistaa ja tunnustaa ylilyöntinsä. Tällöin on mahdollisuus katsoa kohti parempaa tulevaisuuta. Kyse ei ole siitä, erehdymmekö me koskaan, varmasti erehdymme jokainen. Kyse on siitä, miten erheen jälkeen jatkamme matkaamme. Mahtavaa Gennadi!
 
Kyllä voisi myös Kärppien kannattajat korjata hiukan omaa käytöstään ja kirjoitteluaan, ylimielisyys ja toisten alentaminen ei kuulu käytökseen.
Esimerkkinä voi ottaa sen laulun Kisapuiston Karjala cornerissa lauantaina joka päätyi sanoihin "myydään Lappeenranta Venäjälle".
Minun puolestani nämä Kainuun ja Koillismaan suon kuokkijoiden jälkeläiset voisi sotkea sinne suohon JA SYVÄLLE.

Tummennukset omat. Entä sitten tällaiset tervaporvareiden jälkeläiset, kuten minä?!? Suota ei ole suvussa ilmeisesti pahemmin kuokittu, eikä Kainuusta ole koskaan löytynyt, eikä löydy tänäkään päivänä sukulaisia. Tokihan Oulustakin paljon juntteja löytyy, onhan osa väestöstä sotien jälkeen Karjalan perämetsistä paenneiden junttien jälkeläisiä. Näistä osa luultavasti kantaa vielä venäläisten äärijunttien geenejä, mutta onneksi esiintyvyys on Oulussa huomattavasti Lappeenrantaa pienempi. Oulu on merellisen sijaintinsa ja maailmanlaajuisen kaupankäynnin vuoksi ollut aina kansainvälinen kaupunki, Lappeenrannan kansainvälisyyden perustuessa lähinnä röyhkeiden rybyjen orjana toimimiseen ja vehkeilyyn. Mertakaan eivät saimaalaiset koskaan ole nähneet, josta luultavasti suurin katkeruus meitä meren rannalla asuvia kohtaan johtuu. Ylimielisyys omalta osaltani on siis varsin oikeutettua kaikenlaisia perämetsäläisiä ja vähävenäläisiä kohtaan.

Sitten vähän vakavammin... Ylläolevan kaltaiset tekstit kuuluvat mielestäni paremmin esim. vauva-lehteen: Oululaiset koppavia - Aihe vapaa - Keskustelu - Vauva tai sitten vaikkapa suomi24:sen keskustelupalstoille: Lappeenrantalaiset ihmiset - Lappeenranta - Suomi24 Keskustelut Tällä hetkellä on sanottava, että Kärpät-SaiPa ketjut ovat lähes poikkeuksetta suomi24 tasoa. Ylimielisyyskeskustelut taisin itse käydä viime keväänä, joten ei jaksaisi enää. Sen verran kuitenkin sanon, että mielestäni ihan sarjasijoituksen, budjetin, pelaajamateriaalin ja menestyksen osalta on melko luonnollista että kärppäkannattajat odottavat joukkueelta paljon, eikä haluta lähteä liikaa sille epärehelliselle linjalle jossa lätistään ne tutut "SaiPa on tosi kova joukkue ja ihan 50/50 mennäänkö jatkoon." Jos Kärpät ei sarjasta jatkoon mene, on kyseessä selkeä alisuorittaminen ja pettymys. Piste.

Tuollaisesta "myydään Lappeenranta Venäjälle" huutelusta hermostumisen ymmärränkin paljon paremmin. Toisaalta tuon myös osittain ymmärtää vastaiskuna kaikille poro, lesta, saamelainen ja ylimielinen kusipäähuuteluille joita oululaiset saavat kyllä ihan tarpeeksi kuulla (en tiedä ovatko esim. lappeenrantalaiset näitä huutaneet, eikä muutenkaan välttämättä kannattaisi alentua samalle tasolle vaikka olisivatkin). Itsekin lätkää pelanneena sai kuulla näitä juttuja hyvin useasti kentällä ja sitten sitä piti luonnollisesti keksiä myös vastustajille haukkumanimet. Itäsuomalaisista tuli ryssiä jne. Toinen hauska juttu on se, että kun oululaisia pitkään sanottiin lappalaisiksi ja poroiksi, niin alettiin sitten huumorilla korostamaan sitä pohjoista jopa Maamme-laulussa. Nyt sitten sanotaan, että eihän me pohjoisesta ollakaan vaan pikemminkin keskeltä Suomea (josta olen melkolailla samaa mieltä).

Ja sitten vihdoin ja viimein itse aiheeseen, eli Päivän positiivinen! Positiivista oli ehdottomasti se, ettei noista viime pelin loppukähinöistä ilmeisesti mitään pelikieltoja tullut. Noita vaan lisää, niin loppuu se kliinisyydestä ja tunteettomuudesta jauhaminen. Itse olin noiden kähinöiden aikaan sen verran maistissa, että lähinnä tuli huvittuneena seurattua vaasalaisen Suorannan nyrkkihippatyyliä hesalaista Vainosta vastaan, kuten myös pirkanmaalaista taisteluloikkaa "kaupungin jolla ei ole keskustaa" kasvatin kimppuun. Niin ne vaan nämäkin ulkopaikkakuntalaiset saivat lappeenrantalaiset ja oululaiset nälvimään toisiaan ihan tosissaan, vaikka tapahtuma oli lähinnä koominen. Kumma laji tämä seurafanitus. Ja joo, kyllähän se v*ttuilu myös osaltaan kuuluu asiaan, mutta sitäkin voi tehdä tyylillä.
 

Säilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mahtavaa McTorso kun jaksat tulla tänne meitä opastamaan!

Ja päivän positiivisin tähän asti on ehdottomasti KotkaSydämen viisautta huokuva ja Päivän positiivinen -ketjun teemaan oivallisesti sopiva viesti.
 

atsku

Jäsen
On aivan hillittömän positiivista, kun ihminen tunnistaa ja tunnustaa ylilyöntinsä. Tällöin on mahdollisuus katsoa kohti parempaa tulevaisuuta. Kyse ei ole siitä, erehdymmekö me koskaan, varmasti erehdymme jokainen. Kyse on siitä, miten erheen jälkeen jatkamme matkaamme. Mahtavaa Gennadi!
päivän positiivinen asia: Olen vihdoin löytänyt Jumalan. Se onkin McTorso.
Hän kertoo ylhäältä käsin , mikä on oleva väärä ja mikä oikea. kuka toimii oikein, kenen mielipide väärä. Elämäni valo, ihme on tapahtunut. Seuratkaamme Häntä, olkaamme iloisia, että McTorso on tuleva kertomaan mitä voimme olla mieltä, hyväksyy pienen lappeenrantalaisen ihmisen anteeksipyynnön, antaa syntimme anteeksi ja armahtaa meidät, kunhan ensin nöyrrymme hänen tahtonsa edessä. aamen.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yeah! Mahtava meininki. En ole kyllä ennen tällaiseen meininkiin törmännyt, en edes viime keväänä. Jokainen vetää tavallaan. En minä ole mikään ketään neuvomaan. Omaan mielipiteeseeni minulla on kuitenkin ainakin näin keskustelupalstalla oikeus. Minun mielestäni jääkiekkoaiheissa ketjussa ei ole syytä puhua kirvesmurhista, lestadiolaisten insestihirvityksistä, lapsisurmista, persepanosta Lars Leevin rukousten soidessa päässä, eikä myöskään nimitellä mitään ihmisryhmää vitun tyhmiksi junteiksi. Tätä ja paljon muutakin on saanut viimepäivinä jatkoaika.comista lukea. Olen erittäin surullinen tämän hienon keskustelupalstan nykyisestä tasosta.Minua suorastaan vituttaa.Kuitenkin on ollut huojentavaa, että osa heistä, jotka ovat tällaisia tekstejä kirjoittaneet, ovat ymmärtäneet pahoitella kirjoituksiaan. Sitä arvostan todella paljon. Näyttää kuitenkin siltä, että tällä palstalla on minun makuuni liikaa sellasia kirjoittajia, joiden mielestä asiattomuudet ovat hyvä juttu. Teillä on minun puolestani oikeus siihen, enkä minä ala teidän kanssanne vänkäämään. Ei muuta kuin jatkakaa vittuilua. En kuitenkaan halua olla osa tällaista toimintaa missään muodossa. Tässä siis teille päivän positiivinen, hyvät atsku ja kumppanit: En aio osallistua enää millään tavalla keskusteluihin missään SaiPa-aiheisissa keskusteluissa, mukaan lukien otteluketjut. Odottelen mahdollista uutta vastustajaa pitäytyen siihen asti Kärpä-osiossa. Onnea jatkoon.
 

Säilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yeah! Mahtava meininki. En ole kyllä ennen tällaiseen meininkiin törmännyt, en edes viime keväänä. Jokainen vetää tavallaan. En minä ole mikään ketään neuvomaan. Omaan mielipiteeseeni minulla on kuitenkin ainakin näin keskustelupalstalla oikeus. Minun mielestäni jääkiekkoaiheissa ketjussa ei ole syytä puhua kirvesmurhista, lestadiolaisten insestihirvityksistä, lapsisurmista, persepanosta Lars Leevin rukousten soidessa päässä, eikä myöskään nimitellä mitään ihmisryhmää vitun tyhmiksi junteiksi. Tätä ja paljon muutakin on saanut viimepäivinä jatkoaika.comista lukea. Olen erittäin surullinen tämän hienon keskustelupalstan nykyisestä tasosta.Minua suorastaan vituttaa.Kuitenkin on ollut huojentavaa, että osa heistä, jotka ovat tällaisia tekstejä kirjoittaneet, ovat ymmärtäneet pahoitella kirjoituksiaan. Sitä arvostan todella paljon. Näyttää kuitenkin siltä, että tällä palstalla on minun makuuni liikaa sellasia kirjoittajia, joiden mielestä asiattomuudet ovat hyvä juttu. Teillä on minun puolestani oikeus siihen, enkä minä ala teidän kanssanne vänkäämään. Ei muuta kuin jatkakaa vittuilua. En kuitenkaan halua olla osa tällaista toimintaa missään muodossa. Tässä siis teille päivän positiivinen, hyvät atsku ja kumppanit: En aio osallistua enää millään tavalla keskusteluihin missään SaiPa-aiheisissa keskusteluissa, mukaan lukien otteluketjut. Odottelen mahdollista uutta vastustajaa pitäytyen siihen asti Kärpä-osiossa. Onnea jatkoon.

Etkä sitten ollenkaan epäröi jatkaa mahtavan meiningin ylläpitämistä, jota muuten olet itse ollut lietsomassa. Jos et mielestäsi ole mikään ketään neuvomaan, niin miksi neuvot? Et ala meidän kanssa vänkäämään, ja vänkäät silti? Vieläpä tässä osiossa. Ehdottomasti positiivista, jos et aio osallistua enää SaiPa -aiheisiin keskusteluihin. Luulen kuitenkin että tuo aikomus ei kuitenkaan ole sama asia kuin lupaus, joten saanemme nähdä briljantteja viestejäsi jatkossakin SaiPa -aiheisissa keskusteluissa.

Sanotaan nyt kuitenkin päivän positiivisena, että tänään on pelipäivä ja saanemme muuta keskusteltavaa tämän jauhannan (jota myönnän itsekin parhaillaan harjoittavani) tilalle.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Yeah! Mahtava meininki. En ole kyllä ennen tällaiseen meininkiin törmännyt, en edes viime keväänä. Jokainen vetää tavallaan. En minä ole mikään ketään neuvomaan. Omaan mielipiteeseeni minulla on kuitenkin ainakin näin keskustelupalstalla oikeus. Minun mielestäni jääkiekkoaiheissa ketjussa ei ole syytä puhua kirvesmurhista, lestadiolaisten insestihirvityksistä, lapsisurmista, persepanosta Lars Leevin rukousten soidessa päässä, eikä myöskään nimitellä mitään ihmisryhmää vitun tyhmiksi junteiksi. Tätä ja paljon muutakin on saanut viimepäivinä jatkoaika.comista lukea. Olen erittäin surullinen tämän hienon keskustelupalstan nykyisestä tasosta.Minua suorastaan vituttaa.Kuitenkin on ollut huojentavaa, että osa heistä, jotka ovat tällaisia tekstejä kirjoittaneet, ovat ymmärtäneet pahoitella kirjoituksiaan. Sitä arvostan todella paljon. Näyttää kuitenkin siltä, että tällä palstalla on minun makuuni liikaa sellasia kirjoittajia, joiden mielestä asiattomuudet ovat hyvä juttu. Teillä on minun puolestani oikeus siihen, enkä minä ala teidän kanssanne vänkäämään. Ei muuta kuin jatkakaa vittuilua. En kuitenkaan halua olla osa tällaista toimintaa missään muodossa. Tässä siis teille päivän positiivinen, hyvät atsku ja kumppanit: En aio osallistua enää millään tavalla keskusteluihin missään SaiPa-aiheisissa keskusteluissa, mukaan lukien otteluketjut. Odottelen mahdollista uutta vastustajaa pitäytyen siihen asti Kärpä-osiossa. Onnea jatkoon.

Harvoin saa lukea näin tyhjänpäiväistä lässytystä yhtään mistään. Ja jos tätä joku muukin kärppäkirjoittelija lukee, niin ymmärrä tämä: juuri tällaiset lässyttäjät tulkitaan usein ylimielisiksi. Tullaan (kurkotellen) taputtelemaan päälaelle ja lätisemään alentavasti.

Päivän positiivinen tosiaankin on se, että McTorso ei aio enää tähän osioon kirjoitella.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Päivän positiivinen: Kärppien kannattajilla meni vati nurin, ja vasta 2 peliä pelattu. Toivottavasti sama fiilis on kärppien pelaajillakin.
 

redpecka

Jäsen
Tähän vähän tällainen ristiriitainen positiivisuusviesti: Onneksi Spina pelaa meillä ja on siirtymässä pois. Jos istuisi nyt vaikka KalPan viltissä ja lehdet olisivat uutisoineet hänen olevan SaiPan miehiä ensi kaudella, olisi fiilis vähän ristiriitainen. Harmillinen tietysti koko tämä keissi, mutta positiivista on ettei tule Spinaa ikävä. (Vielähän tää voi tietysti ratkaista meille vaikka mestaruuden.)
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Spinaan liittyen vielä... Onhan se helvetin positiivista, että joukkueen terveystilanne sallii Spinan istuttamisen penkillä!
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Jep, SaiPa pääsi viime pelissä Kärppien ihon alle ja näyttää täälläkin jotkut SaiPa-fanit päässeen Kärppä vastaavien ihon alle. On positiivista havaita, että suurin osa Kärppä-faneista ei latele jatkoajassa enää ylimielisiä lausuntojaan verrattuna viime kevääseen. En tiedä johtuuko se äärimmäisyyksiin vedetystä vittuilusta (kuten itse väittävät) vai pelonsekaisista tunteista itse ottelusarjaan liittyen.
 

Säilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Päivän positiivisiin pakko nostaa vertailuun parin pelaajan kommentit puolivälieräsarjaan liittyen:
Lofqvist lauantaina: "On vain kiva voittaa. Se on ainut asia, johon keskitymme." http://www.iltalehti.fi/smliiga/2015032119400485_sm.shtml
Kemppainen tänään: "Ei kannata jännittää, pitää vain nauttia " http://www.iltalehti.fi/smliiga/2015032419410834_sm.shtml

Linkit Iltalehden sivuille.

Kommenteista heijastuu aika erilainen ajattelutapa. "On kivaa voittaa, ja ohjataan ajatukset siihen johtavaan tekemiseen" vs. "Ei kannata jännittää, pitää nauttia."
Jos mielessä on päällimmäisenä mitä EI kannata tehdä ja mitä PITÄÄ tehdä, voi pään sisällä olla raskaampi taakka kuin jos päällimmäisenä olisi selkeästi jotain mihin keskittyä. Em. ajattelumalli voi helpommin johtaa esim. liialliseen mailan puristamiseen, varsinkin jos onnistumisia ei ala tulla.

No, kyseessä kuitenkin yksittäisten pelaajien yksittäiset kommentit, joista ei liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä pidä tehdä. Positiivista kuitenkin, että Lofqvist tuo esiin tietyllä tapaa toimivampaa ajattelutapaa.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Jep, SaiPa pääsi viime pelissä Kärppien ihon alle ja näyttää täälläkin jotkut SaiPa-fanit päässeen Kärppä vastaavien ihon alle. On positiivista havaita, että suurin osa Kärppä-faneista ei latele jatkoajassa enää ylimielisiä lausuntojaan verrattuna viime kevääseen. En tiedä johtuuko se äärimmäisyyksiin vedetystä vittuilusta (kuten itse väittävät) vai pelonsekaisista tunteista itse ottelusarjaan liittyen.

Ehkä tämä nettikeskustelun tasokin vielä kääntyy positiiviseksi. Viime keväänä JYP-sarjan aikana keskustelu pysyi jostain syystä (JYPpiläisittäin katkeraan) loppuun asti tasokkaana, oli juuri sopivassa suhteessa asiaa ja hyvässä hengessä harrastettua molemminpuolista vittuilua. Sika-Maken taklauksesta jotain jupistiin, mutta siitäkin päästiin aika nopeasti yhteisymmärrykseen.

Sen sijaan Kärpät-sarjan otteluketju-keskustelu lähti viime keväänä alun alkaen menemään raiteiltaan, ja minäkin "bannasin" itseni ko. ketjun seuraamisesta kun nenästä alkoi löytyä turhan usein herneitä. Eihän niistä jutuista pitäisi kenenkään provosoitua, mutta kun kommenteissa on joko suoraan tai ainakin rivien välissä sanomana "olen minäkin tosi onnellinen että SaiPa nyt sattui voittamaan tämän ottelun koska liian pitkä ottelutauko ennen seuraavan sarjan alkua ei olisi Kärppienkään etu, ja onhan se kiva että teilläkin reppanoilla on jotain juhlittavaa ennen kuin lomat pian alkavat", niin onhan se sietämätöntä.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Mä löysin tappiosta, Tomtomista ja kehnosta ylivoimasta huolimatta paljon hyvää tämän iltaisesta.

- Flinck antoi Kukkoselle kunnon pusun
- Bernard on elämänsä tikissä ja saa mun puolesta jatkaa maalissa
- Toisen erän suvannosta noustiin taistelemaan kolmanteen
- Pöhö-Pekka saa kuin saakin suunsa auki ja puna sen kuin syvenee

Sitten taas torstaina sarja tasoihin ja lukemaan mielenkiintoisia oululaiskommentteja...
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Joo Kukkonen on kuin varjo entisestä. Suu käy sitäkin enemmän, kun jää kakkoseksi maalineduspainissakin tällä hetkellä. Taistelua oli, vaikka Kärpät oli totutun boring hyvä puolustamaan johtoaan.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tappio on tappio, mutta kyllähän tuo joukkueemme taisteli Oulun kirkossa isossa kaukalossa kelpo pelin. Tämä peli tappiosta huolimatta antaa uskoa Kärppien olevan täysin lyötävissä tässä sarjassa. Joukkueiden erot ovat hyvin hyvin pieniä eikä SaiPa kalpene Kärpille missään.

Eero Taurun sanoin rytyä pyttyyn. Lakkosen Kusse on tosiaankin kuin varjo entisestään, vaikka pelastikin torjunnallaan Kärpät takaiskulta. Flinck taklasi Lassen tylypahkaan ihanaa. Tarkillakin kiristi kypärän hihna ja avasi sen ja sitten ravisteli päätään niin et kypärä tippui.

Anteeksi, että olen positiivisin mielin mutta olen hemmetin ylpeä SaiPasta. Torstaina sarja tasoihin pienemmässä kaukalossa kunnon poffi kiekolla nyt loppu viimeisetkin epäilykset onko sarja voitettavissa. Täysin voitettavissa sanoisin ja Andylle ehkä vähän hintahtavasti lentosuukkoja olit mies paikallaan.
 

ahal

Jäsen
Nelospelissä oli kuitenkin monia hyviä asioitakin. Eka erä meni vähän lepsuillessa, mutta toka ja kolmas olivat ryminää. Ahonen pelasi väkevästi, Löfquist samoin ja onneksi ei loukkaantunut pahemmin. DMI väläytteli muutamaan otteeseen osaamistaan ja pehmeitä käsiään, eikä maalikaan ollut kaukana. Björkissä on potentiaalia, mutta se ei vaan realisoidu, kavereiden kanssa ei synkkaa. Koho oli mielestäni hyvin mukana ja nelonen myös, Flinckiltä vahva matsi jälleen (+ maali). Mutta parantamisen varaa kuitenkin jäi joukkueena. Lauantaina Peksi vois sekoittaa lisää pakkaa, koska menetettävää ei liioin ole.
 

Bacon

Jäsen
+ Onneksi on keksitty alkoholi
+ Ensi kauden kausikortti on astetta halvempi, jos tuo kausi nyt lauantaina päättyy

Muuta positiivista kovin vaikea keksiä.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Eilisestä toivuttuani voisin mainita positiiviseksi ainakin television välityksellä äärettömän hyvän tunnelman Kisapuistossa. Siinä onkin karavaaniporukalla kirimistä. Toinen äärettömän positiivinen asia oli että sitä dekadenttia ja debiiliä gorillaa ei näkynyt televisiossa. Mä olen nähnyt vaikka kuinka paljon mauttomia asioita elämässäni, mutta se menee heittämällä top 3:een
 

ahal

Jäsen
Tän illan jälkeen ei tartte kommentoida oululaisille enää mitään, eikä juuri osallistua provoiluunkaan millään tavalla. Säälittävää sakkia ihan liikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös