Oulun Kärpät kaudella 2021–2022

  • 760 338
  • 3 574

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Erittäin mainio näkökulma, jota sietääkin pohtia. Jälkimmäiseen vaihtoehtoon en itse päätyisi päävalmentajarekryn myötä. Päävalmentajaksi palkattiin auktoriteeton Mikkola ilman näyttöjä miesten peleistä.

Kärpät on tällä hetkellä seurajohtonsa näköinen. Eli kukaan ei tiedä, mitä tuleman pitää.

Näen jonkinlaisia yhtäläisyyksiä kauteen 2001-2002. Tuolloin kivikovat 82-83 -ikäluokat tekivät marssia joukkueeseen, ja näiden varaan laskettiin. Ulkomaalaiset olivat kivikovia, ja tukivat nuorten kehittymistä.

Erojakin löytyy.

Tuon kauden ulkomaalainen tähtihankinta oli 34-vuotias Evgeni Davydov. Kausi alko, Evgeni ei ollut statuksen arvoinen -> kiitos ja näkemiin. Tämän kauden tähtihankinta on 34-vuotias Casey Wellman. Casey on edelleen joukkueessa.

(sisältää sarkasmia).
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuon kauden ulkomaalainen tähtihankinta oli 34-vuotias Evgeni Davydov. Kausi alko, Evgeni ei ollut statuksen arvoinen -> kiitos ja näkemiin. Tämän kauden tähtihankinta on 34-vuotias Casey Wellman. Casey on edelleen joukkueessa.

(sisältää sarkasmia).
Luulenpa, että Wellmanille oltaisiin jo näytetty ovea, jos sopimus olisi kattanut ainoastaan tämän kauden. Kun sopimusvuosia onkin kaksi, niin ovea näytetään vasta kauden päätteeksi.

Valmennuksen vaatimustasoissa saattaapi olla myös hitusen eroa näiden kausien välillä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näin on. Tappara on osoittanut viimeisen kymmenen vuoden ajan pelaavansa joka kausi mitaleista. Kärpät taasen ei.
Viimeisen kymmenen kauden aikana runkosarjasijoitukset Kärpille Tapparaa vastaan 7-3. Playoff-sijoitukset Kärpille 6-4. Mestaruudet 3-2. Kärpät on viimeisen kymmenen vuoden ajan ollut sarjan menestynein joukkue. Tuohon kymmeneen vuoteen mahtuu muuten Tapparalle sellainenkin sijoitus kuin 12, kaudella 2011-2012. Kärppien huonoin runkosarjasijoitus viimeiseen kymmeneen vuoteen on 7. Aallonharjalla sen sijaan kolme kultaa ja 5 runkosarjan voittoa, siis kymmeneen vuoteen.

Miten tämä liittyy tähän kauteen? Eipä mitenkään muuten kuin siten, että historian valossa normaalia aaltoliikettä havaittavissa niin Kärppien kuin muidenkin joukkueiden tekemisessä. Minä olen luottavainen, että Kärpät menestyy tälläkin kaudella.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miten tämä liittyy tähän kauteen? Eipä mitenkään muuten kuin siten, että historian valossa normaalia aaltoliikettä havaittavissa niin Kärppien kuin muidenkin joukkueiden tekemisessä. Minä olen luottavainen, että Kärpät menestyy tälläkin kaudella.
Kärpät tulee menestymään maksimissaan yhtä hyvin, kuin viime kaudella. Minä luotan siihen. Huomenna pelataan taas ja pääsemme näkemään, onko mikään muuttunut. SaiPa -matsi oli aika luokaton. Kuten Lukko -pelikin. Kuten..
 

ratio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä Tapparallakin on aallonpohjansa ollut. Sellaista se urheilu on, aaltoliikettä. Tappara on saanut kyllä nyt pidempään pidettyä aallonpohjat matalina, mutta kyllä se korkea aallonharjakin on ollut usein hakusessa. En minä näe Tapparan suorittamista ihan huipulla olemisena. Viime kaudella Tappara voitti Kärpät ppo:ssa muistaakseni tyyliin sadasosa pisteellä. Lopulta Tappara oli neljäs. Sitä ennen Kärpät voitti runkosarjan ja kausi keskeytettiin. Sitä ennen Kärpät voitti runkosarjan ja hävisi finaalit gamesevenissä, kun Tappara sai pronssia. Sitä ennen Kärpät voitti mestaruuden Tapparan kustannuksella. Ehkä me sitten määrittelemme eri tavoin huipulla olemisen.
Tuo viime kauden päätös oli kyllä mielenkiintoinen. Tappara ja Kärpät kohtasivat peräkkäisinä päivinä Tampereella. Ensimmäisen pelin vei Kärpät 1-4 ja toisen Tappara 4-2. Runkosarjan sijoitukseksi tuli Tapparalle 4. ja Kärpille 7.

Sijoitukset ratkottiin ihan desimaalipelillä ppo-vertailussa. Jos Kärpät olisi voittanut viimeisen pelin, niin runkosarjassa Kärpät olisi ollut 4. ja Tappara 10. Silloin olisi kai yleisesti katsottu Tapparan epäonnistuneen pahasti ja Kärppien selviytyneen ihan hyvin.

Tällä kaudella sarja on vielä tasaisempi, joten sijoitukset voivat vaihtua vielä paljonkin. Etenkin ppo-vertailussa, johon toivottavasti ei tarvitse mennä, vaan saadaan pelattua sarja läpi. Muutamat lähikierrokset ratkaisevat, mihin suuntaan sarjataulukko muotoutuu. Kolmen pisteen voitot ovat todella arvokkaita.
 

Yarmolenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Pakistoon vahvistusta myös.

Edit. Ja Shekhovtsov viikonlopuksi lainalle. Esiintyi kyllä edukseen edelliskerralla.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaikkien aikojen naaraus Aholta ykkössentteriksi. Ja samalla vielä ensi kausi. Tätä on odotettu koko kausi. Kiitos Harri!

Onkohan Ohtamaalla isompi vamma, kun pakkikin tulee? Vai onko Tepon korvaaja tämä Yegor? Jos on niin aivan varmasti vahvistus nykyiseen pakistoon.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Tuossa vielä Kärppien oma uutinen. Tämä Vitjazin mies lienee enemmän erikoistunut oman alueen pelaamiseen.

Itse seuraan mielenkiinnolla, miten Kalapudaksen ja Leskisen yhteispeli lähtee sujumaan. Siihen vielä Mäenalanen myöhemmin mukaan.

Onhan se kuitenkin karu fakta, ettei Kärppien ykkössentterin kuuluisi olla Antti Kalapudas.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä juttu! Jahka Ohtamaa ja Mäenalanen kotiutuu kisoista, aletaan näkeen paremmin (toivottavasti parempaan suuntaan), että saako Mikkola muun valmennusryhmän kanssa enempää irti Kärpät 2021-2022 joukkueesta.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Onhan se kuitenkin karu fakta, ettei Kärppien ykkössentterin kuuluisi olla Antti Kalapudas.

Jos tämä on se The Sentteri niin, no, niin. Mielenkiintosta kuitenkin nähdä mitä Kalapudas saa aikaan Lesen ja Mäenalasen kanssa, ellei Late tunge miestä neloseen Kossun tilalle.

Tämän myötä pakko nostaa esiin Mika Pyörälä. Mistä Spede löytää pelipaikkansa? Kärkiketjuihin ei nyt pitäisi olla mitään asiaa. Emman ja Bourken kanssa ei toiminut vähää alusta ja siitä pitäisi Koivusen löytää itsensä tulevaisuudessa. JMA pisti myös pienen statementin Saipa-pelissä ja samalla asenteella ajaa yhdessä Rätyn kanssa myös Speden ohi. Tai näin ainakin pitäisi olla normaalissa urheiluseurassa. Meneekö sitten sentteröimään kolmoseen ja Muse poppareille?
 

Yarmolenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aho ei maininnut joukkueen olevan valmis. Noh, jäämme odottamaan tuleeko vielä sitä todellista ykkössentteriä taikka uusia idän 0+0 syvyyshankintoja.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät

Tuossa vielä Kärppien oma uutinen. Tämä Vitjazin mies lienee enemmän erikoistunut oman alueen pelaamiseen.

Itse seuraan mielenkiinnolla, miten Kalapudaksen ja Leskisen yhteispeli lähtee sujumaan. Siihen vielä Mäenalanen myöhemmin mukaan.

Onhan se kuitenkin karu fakta, ettei Kärppien ykkössentterin kuuluisi olla Antti Kalapudas.
Eihän Kalapudas ole lähtökohtaisesti mestaruutta tavoittelevan seuran ykkössentteri, mutta kyllä tässä pitää huomioida Mäenalasen, Kalaputaan ja Leskisen yhteinen historia ja kemia; uskon, että tämä ketju tulee olemaan parempi kuin osiensa summa. Ja mitä ilmeisimmin markkinat on sen verran kuivat, että tämän parempaa ei ole saatavilla. Itse pidän hyvänä hankintana tähän rakoon.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eihän Kalapudas ole lähtökohtaisesti mestaruutta tavoittelevan seuran ykkössentteri, mutta kyllä tässä pitää huomioida Mäenalasen, Kalaputaan ja Leskisen yhteinen historia ja kemia. Ja mitä ilmeisimmin markkinat on sen verran kuivat, että tämän parempaa ei ole saatavilla. Itse pidän hyvänä hankintana tähän rakoon.
Saamme myös jälleen kokea sen, että mihin asti nelikon Mäenalanen - Leskinen - Kalapudas - Pyörälä panos tällä kaudella riittää.

2016-2017 all over again!
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja mitä ilmeisimmin markkinat on sen verran kuivat, että tämän parempaa ei ole saatavilla. Itse pidän hyvänä hankintana tähän rakoon.
Höpö höpö. Venäjältä on ollut irrotettavissa pelaajia rekkalasteittain. Senttereitä liigaan lähipäivinä on siirtynyt mm. Ushenin Tepsiin, Nikolishin Ilvekseen. Ruotsalaisten hankinnoista nyt puhumattakaan.

Kärppien näköinen hankinta. Helppo, tuttu ja turvallinen. Ei vaan tarvitse työkinttaita kenenkään laittaa toimistolla käsiin. Keskinkertaisilla hankinnoilla ja keskinkertaisella valmennuksella höystettynä keskinkertaisella vaatimustasolla saadaan keskinkertaista menestystä.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Eihän Kalapudas ole lähtökohtaisesti mestaruutta tavoittelevan seuran ykkössentteri, mutta kyllä tässä pitää huomioida Mäenalasen, Kalaputaan ja Leskisen yhteinen historia ja kemia. Ja mitä ilmeisimmin markkinat on sen verran kuivat, että tämän parempaa ei ole saatavilla. Itse pidän hyvänä hankintana tähän rakoon.

Minulle myös kapaludas kelpaa ja pidän hyvänä hankintana. On kuitenkin pelannut heikossa JYPissä hyvän kauden, aloitusprossat on päälle 50 ja vielä oma laadukas kasvatti. Plussaa myös ensi kauden sopparista.

Jos ei jollekin ykkössentteriksi kelpaa, niin onhan meille Troy Bourke, nimettäköön hänet nimelliseksi ykköseksi.

Laajuutta alkaa ainakin olemaan, kaikkien ollessa rivissä jää useampi liigatason ukko katsomoon.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kalapudas on aivan hyvä hankinta tähän hätään, kun ottaa realiteetit huomioon. Aniharvoin sieltä on mitään oikeasti isoa kalaa onnistuttu siirtorajalla nappaamaan. Mielenkiintoista nähdä, mitä saa Sakun ja Lesen kanssa aikaiseksi.Potentiaalia riittää tehoiluun hyvien ketjukavereiden rinnalla. Olisi ison luokan perseilyä, jos häntä ei tuohon rooliin laitettaisi vanhojen ketjukavereiden keskelle. Jos pelaa hyvän loppukauden, parin vuoden jatkolappua vaan kouraan, oma poika jne. Tästä Venäläisestä ei kyllä mitään hajua. Kovin kummoisia raameja ei hänelläkään (valitettavasti) ole. Toivottavasti pystyy jämäkkään puolustus työskentelyyn.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja silti, mielestäsi Kärppien materiaali on huikea, tai vähintään erinomainen.
Onko? Jos lähdetään katsomaan Kärppien materiaalia yksi pelaaja kerrallaan, niin onhan siellä oikeasti kovia nimimiehiä. Mutta sitten kun laitetaan nuo nimimiehet kokoonpanoon, niin eihän tuo itse kokoonpano ole mun mielestä niin kova kuin kärkiäijät antaa ymmärtämään. Räikeimpänä esimerkkinä vaikka Juhamatti Aaltonen. Aaltonen lienee yksi Liigan nimekkäimpiä pelaajia. Mutta onkohan Liigan parhaimpia pelaajia? No ei valitettavasti ole, vaikka Aaltonen on kyllä mun yksi suosikeista G7-pelin maalinsa takia! Mun mielestä Kärpillä on tällä kaudella vähän samaa kuin HIFK:llä on monesti ollut viime aikoina. Hankitaan siis nimekäs pelaaja sen takia, että pelaaja on nimekäs eikä sen takia että pelaaja on loistava vahvistus ja puuttuva palanen joukkueeseen.

Kalapudas ja Voronkov, nojaa eipä nuo hirveästi minua vakuuta. Ihan kiva saada Antti takaisin kotiin.

Loppuun totean, että onpa hyvää keskustelua täällä! Mukava lukea, kun ollaan eri mieltä asioista ja pyritään hyviä perusteluita käyttäen jatkamaan keskustelua.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Aivan järkyttävä uutinen, jos Kalapudas on se Ahon kaavailema puuttuva palanen koskien sentteriosastoa. Joukkue olisi vaatinut oikean vahvistuksen, eikä Kalaputaan kaltaisia keskenkertaisuuksia. Tämän hankinnan olisi saanut jättää tekemättä, jos herra Aho ei parempaan pysty.

Juuri kun Mustosen sopimus on keväällä loppumassa, niin sitten joudutaan katsomaan Kalapudasta vielä ensikin kausi. No turhake korvaa turhakkeen.

Muut seurat hankkivat rajan takaa oikeita vahvistuksia ja tänne saadaan tälläisiä hupiukkoja. Ainakin Turussa nauretaan Kärpille oikein kovaa. Katsotaan toki siirtorajan loppuun asti, kuinka nolo päivä tämä oli Kärpille.

Voronkov on sentään ollut isossa roolissa KHL:ssä, joten hänelle peukkua.

Kalapudas ja Slepets ei kyllä poista joukkueen ongelmia.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt viimeistään olisi paikallaan, jos Mustonen saataisiin heivattua loppukaudeksi muualle. Alkaa hyökkääjiä olemaan reilusti ja Muselle on hankala löytää yhtään minkäänlaista roolia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös