Oulun Kärpät 2016–2017

  • 1 257 330
  • 6 355

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Mikko sai tuon sekalaisen seurakunnan pelaamaan ajoittain lähes siedettävää kiekkoa
Kyllä todellakin. Mielestäni pelaajamateriaalin ilmeisiin puutteisiin nähden jopa yläkanttiin. Yläkanttiin siihenkin nähden, että joutui aloittamaan pelitavan sisäänajon vasta, kun kausi oli jo pitkällä. Tämän suhteen en voi enempää vaatia.

Johtavaa analyytikkoa lainatakseni: "valmentajapiirien johtava pelin asiantuntija Mikko Manner...".
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Olin aika varma, että Kärpät kuuden joukkoon itseänsä kampeaa, mutta ei vaan riittänyt. Kotietu sääleihin on kohtuullinen suoritus kun ottaa huomioon minkälaisen myllerryksen Kärpät kävi viime kesänä.

Mietin tuossa niitä ohipelejä mitä Kärpiltä tuli myös tämän vuoden puolella ja niissä menetettyjä pisteitä. Toisaalta taas Kärpät punnersi yllättävän monta kertaa tappioasemasta voittoon. Se kertoo, että joukkueesta kyllä luonnetta ja taistelutahtoa löytyy.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuossa liitteenä pari kaaviota, jotka kokoavat Kärppien runkosarjan ikään kuin pähkinänkuoreen. Ihan ei kestänyt Mamban ajan rypistys loppuun asti eikä siten pisteet kuuden parhaan joukkoon.
 

Liitteet

  • upload_2017-3-12_14-7-14.png
    upload_2017-3-12_14-7-14.png
    157,1 KB · kertaa luettu: 382
  • upload_2017-3-12_14-28-21.png
    upload_2017-3-12_14-28-21.png
    10,3 KB · kertaa luettu: 339

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihan ei kestänyt Mamban ajan rypistys loppuun asti eikä siten pisteet kuuden parhaan joukkoon.

Vähän tuntuu tässäkin tapauksessa siltä, että kun jotakin asiaa (oli se sitten totta, osin totta tai valetta) hoetaan tarpeeksi kauan se muuttuu yleiseksi totuudeksi. Varmasti Mamba on tosiaan ottanut enemmän roolia taktisella puolella, mutta ei se vielä tarkoita sitä, että koko laiva olisi hänen käsissään.

Tuntuu siltä, että muutaman sinnikkäästi asiaa toistavan myötä palstatotuudeksi on tullut se, että Kärpät häviää Suikkasen vuoksi, mutta voittaa Mamban ansiosta. En usko että asia on niin yksinkertainen. Kyllä Suikkasellekin voidaan antaa kunniaa parantuneista otteista ilman, että se olisi olennaisesti pois Mannerilta. Samoin Mannerillekin kuuluu osuutensa vaikeasta alkukaudesta.

Osa kakkosvalmentajista on sellaisia, että he eivät pärjäisi yhtä hyvin ykkösenä, etenkään mikäli olosuhteet eivät ole tuolla hetkellä parhaat mahdolliset. Mannerilla näkisin (=veikkaisin) silti olevan keskimääräistä paremmat saumat pärjätä. Toisaalta on aika monta menestynyttä päävalmentajaa, jotka antavat apuvalmentajan kantaa päävastuun taktisesta puolesta, eikä se silti tarkoita sitä, etteikö päävalmentajalla olisi olennaista roolia isossa kuvassa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Niin - jos valita pitäisi, tai paremminkin saisi, vaihtaisin Suikkasen Manneriin vaikka heti. Ihan mielenkiinnosta olisi hauska tietää, kuinka moni ylipäätään tämän kauden jälkeen niin ei tekisi - paitsi tietysti Kärppä-toimisto....
 

JakeTheGreat

Jäsen
Suosikkijoukkue
YNWA
Kokeile päivittää sivua, täällä on ainakin toiminut koko pelin ajan ihan hyvin.
Ei toiminut tämäkään eilen.

Armoton pettymyshän kuuden ulkopuolelle jääminen on, mutta ei nyt kannata vajota epätoivoon. Mielestäni todennäköisyydet nimenomaan ovat Kärppien puolella sääleistä jatkoonmenon kananlta, tuli sieltä vastaan HIFK tai Ilves. Harmittavasti molemmat ovat nyt melko kovassa iskussa, mutta uskon kyllä, että Kärpät on laadukkaampi jouekkue. Sitä en tosin tiedä, riittääkö se paras kolmesta -sarjassa jatkoon, on se melkoista veistenterää.

Tärkeää oli kuitenkin saada nyt edes se kotietu näihin peleihin. Sillä on todella iso ero pelataanko enemmän Raksilassa vai aina vaikeassa Nördenskjöldin kadun jäähallissa saatika tällä hetkellä hurmoksellisen Ilveksen kotiyleisön edessä.

Melkein minä mieluummin näistä kahdesta toivon HIFK:ta vastustajaksi nykykunnot ja viime viikon pelin huomioon ottaen. Toisaalta sija 7 olisi paljon parempi jatkon kannalta.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin - jos valita pitäisi, tai paremminkin saisi, vaihtaisin Suikkasen Manneriin vaikka heti. Ihan mielenkiinnosta olisi hauska tietää, kuinka moni ylipäätään tämän kauden jälkeen niin ei tekisi - paitsi tietysti Kärppä-toimisto....

Joo kyllä tiedän, että ainakin sinä ja yksi toinen kirjoittaja toivoisitte Mannerta Suikkasen tilalle. Mutta miksi ajattelet että useimmat kannattajat haluaisivat vaihtaa Mannerin Suikkasen tilalle? Eihän meillä ole kuitenkaan mitään hiemankaan varmaa tietoa siitä, että homma menisi hyvin Mannerin johdolla. Sekö riittää, että pari kirjoittajaa on hokenut jatkuvasti Suikkasen olevan sätkynukke ja Mannerin olevan vastuussa käytännössä kaikesta olennaisesta? Itse ainakin tykkään harrastaa lähdekritiikkiä ja ainakin pyrkiä siihen, ettei mielipidevaikuttamiselle pääsisi tulemaan kovin isoa roolia ajatusteni suhteen.

Saat vapaasti puoltaa Mannerta, mutta sallinet myös toisenlaisen näkemyksen. Minulla ei ole mitään Mannerta vastaan (kuten ei hirveästi puolestakaan), mutta olen sitä mieltä, että Suikkanen on saanut kohtuuttomastikin shittiä seurajohdon töpeistä joukkueen kasaamisessa. Suikkanen joutui sinnittelemään syksyn aika karmealla joukkueella, joka eli jatkuvasti ja joka ei saanut edes harjoitella yhteisiä kesäharjoituksia pohjalle. Kevätkausi on kuitenkin ollut materiaaliin nähden ihan hyvää suorittamista, enkä vaan itse ymmärrä miksi tästä menisi kunnia vain Mannerille. Minulla on ollut jo pitkään sellainen tunne, että parilla vahvalla Mannerin kannattajalla (ja Suikkasen haukkujalla) on läheiset siteet Manneriin, mutta voinhan toki olla väärässäkin.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Joo kyllä tiedän, että ainakin sinä ja yksi toinen kirjoittaja toivoisitte Mannerta Suikkasen tilalle. Mutta miksi ajattelet että useimmat kannattajat haluaisivat vaihtaa Mannerin Suikkasen tilalle? Eihän meillä ole kuitenkaan mitään hiemankaan varmaa tietoa siitä, että homma menisi hyvin Mannerin johdolla. Sekö riittää, että pari kirjoittajaa on hokenut jatkuvasti Suikkasen olevan sätkynukke ja Mannerin olevan vastuussa käytännössä kaikesta olennaisesta? Itse ainakin tykkään harrastaa lähdekritiikkiä ja ainakin pyrkiä siihen, ettei mielipidevaikuttamiselle pääsisi tulemaan kovin isoa roolia ajatusteni suhteen.

Saat vapaasti puoltaa Mannerta, mutta sallinet myös toisenlaisen näkemyksen. Minulla ei ole mitään Mannerta vastaan (kuten ei hirveästi puolestakaan), mutta olen sitä mieltä, että Suikkanen on saanut kohtuuttomastikin shittiä seurajohdon töpeistä joukkueen kasaamisessa. Suikkanen joutui sinnittelemään syksyn aika karmealla joukkueella, joka eli jatkuvasti ja joka ei saanut edes harjoitella yhteisiä kesäharjoituksia pohjalle. Kevätkausi on kuitenkin ollut materiaaliin nähden ihan hyvää suorittamista, enkä vaan itse ymmärrä miksi tästä menisi kunnia vain Mannerille. Minulla on ollut jo pitkään sellainen tunne, että parilla vahvalla Mannerin kannattajalla (ja Suikkasen haukkujalla) on läheiset siteet Manneriin, mutta voinhan toki olla väärässäkin.
Ehkä siitä syystä että julkisuuteen on kerrottu mitä tuossa oikeesti on tapahtunut. Manner otti pelillisen vetovastuun marraskuussa eikä tuo ole mikään mutu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Joo kyllä tiedän, että ainakin sinä ja yksi toinen kirjoittaja toivoisitte Mannerta Suikkasen tilalle. Mutta miksi ajattelet että useimmat kannattajat haluaisivat vaihtaa Mannerin Suikkasen tilalle? Eihän meillä ole kuitenkaan mitään hiemankaan varmaa tietoa siitä, että homma menisi hyvin Mannerin johdolla. Sekö riittää, että pari kirjoittajaa on hokenut jatkuvasti Suikkasen olevan sätkynukke ja Mannerin olevan vastuussa käytännössä kaikesta olennaisesta? Itse ainakin tykkään harrastaa lähdekritiikkiä ja ainakin pyrkiä siihen, ettei mielipidevaikuttamiselle pääsisi tulemaan kovin isoa roolia ajatusteni suhteen.

Saat vapaasti puoltaa Mannerta, mutta sallinet myös toisenlaisen näkemyksen. Minulla ei ole mitään Mannerta vastaan (kuten ei hirveästi puolestakaan), mutta olen sitä mieltä, että Suikkanen on saanut kohtuuttomastikin shittiä seurajohdon töpeistä joukkueen kasaamisessa. Suikkanen joutui sinnittelemään syksyn aika karmealla joukkueella, joka eli jatkuvasti ja joka ei saanut edes harjoitella yhteisiä kesäharjoituksia pohjalle. Kevätkausi on kuitenkin ollut materiaaliin nähden ihan hyvää suorittamista, enkä vaan itse ymmärrä miksi tästä menisi kunnia vain Mannerille. Minulla on ollut jo pitkään sellainen tunne, että parilla vahvalla Mannerin kannattajalla (ja Suikkasen haukkujalla) on läheiset siteet Manneriin, mutta voinhan toki olla väärässäkin.
Hetkinen... Minulle on ihan se ja sama, mitä mieltä muut ovat jostakin - tai ovat olematta. En välitä myöskään, kuka on mitäkin hokenut, mutta ilmeisesti lienevät vain tuoneet oman mielipiteensä esiin, kuten sinäkin katsot aiheelliseksi tuoda. Get over it!
Minunkin lähdekritiikkini voi hyvin, ole huoleti. Minun ei tarvitse roikkua toisten mielipiteissä, kun on omiakin ihan omien havaintojeni pohjalta - lienet huomannutkin kommenteistasi päätellen. Tuollainen cheap shot, viittaus kuulumisesta edes kaukaisesta johonkin viiteryhmään, kertoo vain toisten ongelmista objektiivisuuden suhteen, ei minun.

Tuli tarpeeton off topic, mutta olkoot....
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Get over it!
Minunkin lähdekritiikkini voi hyvin, ole huoleti. Minun ei tarvitse roikkua toisten mielipiteissä, kun on omiakin ihan omien havaintojeni pohjalta - lienet huomannutkin kommenteistasi päätellen. Tuollainen cheap shot, viittaus kuulumisesta edes kaukaisesta johonkin viiteryhmään, kertoo vain toisten ongelmista objektiivisuuden suhteen, ei minun.

Minkähän yli tässä pitäisi päästä. Itse en voi mitään sille että vähän nikotuttaa jos nähdään että heikot esitykset ovat yhden kaverin vika, mutta hyvät esitykset eivät kuitenkaan ole hänen ansiotaan.

En tiedä sinusta, mutta jos en ihan väärässä ole yksi kirjoittaja toivoi vahvasti Manneria valmentajaksi jo ennen Suikkasen nimitystä ja on arvostelut Suikkasta (ja kehunut Mannerta) koko kauden ajan. Tällaisesta tulee väkisinkin sellainen kuva, että taustalla on joko linkkiä Mannerin lähipiiriin tai sitten kirjoittaja on vaan todella vakuuttunut Mannerista. Jälkimmäisen kohdalla taustalla on oltava jotain sisäpiiritietoa mitä olisi mielestäni hyvä jakaa, jotta kaltaiseni tietämättömät kannattajat saataisiin vakuuttuneiksi, että väitteen tukena on jotain kättä pitempää.

Uteliaisuuttani kysyn, mikä tekisi Mannerista niin kovan päävalmentajan? En siis sano, etteikö hän voisi sitä olla, mutta tuntuu että Mannerin puolustajilla täytyy olla jotain sisäpiiritietoa. Muutakin kuin tämän palstan totuutta tai ärtymystä sitä kohtaan, ettei Suikkasen pelianalyysit ole olleet mitenkään turhan analyyttisiä.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehkä siitä syystä että julkisuuteen on kerrottu mitä tuossa oikeesti on tapahtunut. Manner otti pelillisen vetovastuun marraskuussa eikä tuo ole mikään mutu.

Manner itse kertoi, että on saanut vastuuta taktisesta puolesta. En tiedä onko vielä jotain muuta infoa vai viittaavatko muut artikkelit tuohon.

Enkä minä asiaa epäilekään. En silti pane asialle yhtä isoa painoarvoa kuin jotkut toiset. Ei se mitenkään ainutlaatuista ole, että apuvalmentaja vastaa pitkälti taktisesta puolesta. Mannerkin on saanut lisää arvostusta avautumisensa myötä, joten ei hänenkään asiat kovin kurjasti ole.

Pidän myös mahdollisena, että Suikkasen pelitavalla olisi pärjätty ihan hyvin, mutta tuota ei päästy edes kunnolla testaamaan. Syksyn palikat kun olivat ihan karmeassa kunnossa kaikin puolin. Toki voidaan aina jossitella sillä, että valittu pelitapa oli väärä heikkoon materiaaliin nähden. Ei tuokaan ole kuitenkaan ihan noin mustavalkoista.

Sitten on vielä sekin puoli, ettei taktinen puoli ole kaikki mitä päävalmentajan työhön kuuluu. Ja vaikka yksi valmentaja vastaakin tuloksesta en pidä tarpeellisena korostaa aina päävalmentajan ja apuvalmentajan eroa. Nythän arvostusta tulee Mannerillekin, mikä on varmasti ihan oikein. Olen kuitenkin sitä mieltä että jos Manner saa kehut joukkueen hyvistä otteista kuuluu hänelle myöskin haukut silloin kun peli on kuraa tai kun vastustajalle hävitään taktisessa mielessä.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kyllä minäkin liityn Suikkasen puolustelijoihin. Pikkaisen on mennyt täällä tämä Suikkasen dissaaminen yli ja toisaalta Manneria hehkutettu lähes jonain messiaana. Kummallista tässä kuviossa on, että suostui jatkamaan ensi kaudellakin Suikkasen kakkosena. Olisi luullut, että tuollaisella midaksella olisi ollut ottajia vähän jokapuolella isoilla tarjouksilla. No aikanaan näemme Mannerin varmaan ykkösenä jossain joukkueessa, mutta ensi kaudellakin hän on viidettä vuotta putkeen Kärppien kakkosena.

Mutkia on helppo vetää suoraksi ja ajatella asiat niinkuin itse haluaa. Muutoksia tehtiin viime vuoden lopulla ja niissä talkoissa oli Junnokin mukana, kuten hän sen siinä radio rockin haastattelussa totesi. Rooleja mietittiin uusiksi, mutta päävalmentajana jatkoi ja jatkaa edelleen Suikkanen. On kohtuutonta, että kaikki paska valutetaan aina hänen niskaansa ja kun jotain hyvää tulee, niin Mannerta hehkutetaan maasta taivaisiin. Oikeasti odotan mielenkiinnolla, millainen midas tämä tulee olemaan ykkösenä. Odotukset ovat tällä palstalla ainakin nostettu pilviin ja epäonnistuminen ei ole enään vaihtoehto.

Ei siinä, varmasti Manner osaa organisoida tuota Marjamäkikiekkoa, kun on sitä kolme vuotta opiskellut, mutta vähän kyllä olen epäileväinen, onko hänestä lopulta huippupäävalmentajaksi. Ihmeen pitkään hän tyytyy soittelemaan kakkosviulua.

Lopuksi haluan muistuttaa, että Suikkanen on raivannut tien huipulle voittamalla SS, Mestis ja Liigamestaruuden. Yksikään noista joukkueista ei ollut ennakkosuosikki. Ihmeellinen temppu niinkin paskalta valmentajalta kuin tästä topicista on voinut lukea.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä Suikkasellekin voidaan antaa kunniaa parantuneista otteista ilman, että se olisi olennaisesti pois Mannerilta. Samoin Mannerillekin kuuluu osuutensa vaikeasta alkukaudesta.

Jos tässä pitää syyttävä sormi johonkin osoittaa, niin kyllähän se on Juha Junno, joka tämän kauden kusi kuuntelemalla sponsoreita ja hankkimalla Kärppiin potentiaalia ja keskenkuntoisuutta valmiiden pelaajien sijaan. Aho komppas kyllä scouttaustaidoillaan ihan kiitettävällä tasolla Junnon kaverina. Vaikka Juha Junno on Kärppien historiankirjoissa Messias ja ylijumala, niin historia on osoittanut jo parikin kertaa, että menestystä tulviessa ovista ja ikkunoista veli-Junnolla nousee kusi päähän ja hieno mies muuttuu hieman ylimieliseksi. Nähtiinhän tämä jo aikoinaan, kun Alatalo palkattiin Ouluun vedonlyönnin seurauksena.

Kyllä Suikkanen oli jo etukäteen aivan mahdottoman tehtävän edessä: uusi pelitapa, uudet pelaajat ja hirmuisesti loukkaantumisia loukkaantumisten perään. Tehtävää ei yhtään helpottanut sekään, että osa joukkueesta ei halunnut pelata Suikkasen pelitavan mukaisesti ja että nuoremmasta pelaajakaartista löytyi pelaajia, joita ei harjoittelu kiinnostanut. Yritä siinä sitten valmentaa?

Suikkanen sanoi ennen kauden alkua, että pelikirjat on päivitetty ja että Kärpät pelaa "meille ei vittuilla"-kiekkoa. Vain jälkimmäinen ei pitänyt paikkaansa. Kyllä Kärppien pelitavassa oli viitteitä ihan kunnon pelitavasta pakkien "pinchatessa" (kiitos Tero Lehterälle, että opetit tämän todella vanhan termin Vesa Rantaselle ja muullekin kiekkoa seuraavalle valtakunnalle) viisikkopainetta annettaessa, mutta minkäs teet, kun pelaajilla ei ole jalkoja (eikä haluakaan) tätä pelitapaa noudattamaan? Suikkasen pelitapa olisi vaatinut joukkueellisen "Junttiloita" Olaussonien sijaan, että sillä olisi ollut toivoa onnistua.

Jos en ihan väärin muista, niin taisi olla 15.10. Ilvestä vastaan, kun Kärpät pelasi ensimmäisen kerran tällä kaudella "Marjamäen" kiekkoa? Ainakin olin kirjoittanut moisia ajatuksia seuraavana päivänä tänne Jatkoaikaan? En vain millään muista, että oliko muutos heti pysyvä, vai yritettiinkö seuraavissa peleissä Tapparaa ja Lukkoa vastaan vielä pelata aktiivisemmalla otteella? Oli miten oli, niin tässä vaiheessa Kärpät oli antanut muille joukkueille tasoitusta jo parin kuukauden verran. Se näkyy tällä hetkellä sarjasijoituksessa.

No Suikkasen pelikirja oli kyllä päivitetty, mutta todistetusti väärällä tavalla tätä kautta ajatellen, joten Kärpissä palattiin vanhoihin tuttuihin systeemeihin viivelähtöineen ym. ym. Tässä vaiheessa ohjat annettiin Mikko Mannerille. Peli oli edelleen sekaisin kuin seinäkello, mutta konkaripelaajien avustuksella uudet pelaajatkin pikkuhiljaa oppivat uusia temppuja (mm. John Albert) ja kuukausi kuukauden jälkeen Kärppien peli on parantunut tämänhetkiselle tasolleen. Ja ei, kaikki kunnia ei todellakaan kohdistu Manneriin ja Sihvoseen, vaan iso kiitos kuuluu myös Suikkaselle, joka ymmärsi, että joukkueen takia hänen on annettava pelitavallista vastuuta Mannerille. Ja kuitenkin Suikkanen on edelleen Kärppien päävalmentaja, joka päättää, että millä taktiikalla nyt mennään ja nyt mennään Mannerin JA Suikkasen taktiikalla. Jos olette matseja katsoneet, niin olette nähneet, että Manner ja Suikkanen kommunikoivat keskenään koko ajan. Aivan loistavaa yhteistyötä, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia.

Minulla on vahva usko Kärppiin tällä hetkellä. Kaikki pelaajat ovat riittävän terveinä, pelitapa on hallussa ja valmentajat ovat reagoineet pelien sisällä oikeilla tavoilla. On toki ongelmakohtiakin, sen myönnän, mutta isossa kuvassa Kärpät alkaa olla valmis playoffeihin. Maalivahtiosasto on kunnossa, puolustus on hyvä, Pelicans-pelissä saatiin taas YV-osuma ja AV-peli oli täydellistä, Kärpillä on NELJÄ hyvää ketjua, joilta voi odottaa tulosta.

Ongelmakohdat liittyvät yksittäisiin pelaajiin, mutta ainakin minun silmissäni tietyt pelaajat ovat vihdoin ja viimein nostaneet tasoaan jossain määrin. Kun vain se yksi hyökkääjä omaisi hieman paremman puolustusasenteen ja se yksi pakki muistaisi, ettei ole "OrrinBobby"?

Tuli keskiviikkona vastaan sitten HIFK tai Ilves, niin minulla on vahva luotto omiini. 2-0 voitoin Kärpät lähtee kohtaamaan seuraavaa haastetta. Kuka vastaan tuleekaan, niin hyvin pitää pelata, jos Kärpät voittaa.

ps. Minä kuulun siihen porukkaan, joka olisi halunnut, että Mikko Manner olisi nostettu heti kauden aluksi päävalmentajan pallille. Seurajohto päätti toisin ja nyt elämme sen mukaisesti.
 
Toivottavasti siellä kopissa käydään nyt videosulkeisia ihan huolella. Viime peleissä on saanut nähdä omassa päässä ja ennen keskiviivaa ihan järkyttävän määrän harhasyöttöjä suoraan kaverin lapaan. Esim. Kerhoa vastaan näitä nähtiin ties kuinka paljon. Pelastuttiin ainoastaan sillä, että vastassa oli nallipyssyjä.
Noista vain on päästävä eroon, jos meinataan jatkoon päästä sääleistä. Aaltosen tai Hintzin (joilla molemmilla painava laukaus) lapaan kun tarpeeksi jakelee noita ilmaisia lippuja pisteelle, niin kylmät käy. Vähän avauksiin rauhallisuutta ja jos syöttölinjaa ei ole, niin mielummin turvallinen roiskaisu, kun osoitteeton "toivotaan, toivotaan" -hasardi päin kaveria.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minulla on ollut jo pitkään sellainen tunne, että parilla vahvalla Mannerin kannattajalla (ja Suikkasen haukkujalla) on läheiset siteet Manneriin, mutta voinhan toki olla väärässäkin.
VMP.

T. Tomi Karhusen setä, äiti, eno, veli, Karhunen itse jne.

Surukukulta hienoja käppyröitä. Niistä selviää se, että Mikkelin ihmettä ei tapahtunut, mutta helmikuu meni hienosti. Sitten palattiin taas ns. MIkkelin ihmeen tasolle.

Ilves on nyt voittanut kuusi peliä putkeen. Onhan se ihan kovanlainen saavutus, mutta viisi peliä noista on ollut sääliviivan alapuolella olevaa joukkuetta vastaan ja TPS on ainoa kova joukkue, ja TPS oli tuossa kohtaa tappiokierteessä. Tuo Ilveksen voittoputki on vähän vastaava harha kuin Kärppien 5.12.2016 - 28.12.2016 ollut parempi pistekeskiarvo. Toki voitot tuovat itseluottamusta, mutta kuitenkin tuo kuuteen peliin 18/18 p antaa liian ruusuisen kuvan Ilveksen tämän hetken tasosta. Niin, että mieluummin Ilves kuin HIFK, vaikka helppoa ei olisi kummankaan kanssa, näin itsestäänselvyys tähän loppuun, (kun joku kuitenkin sanoisi, että kummankaan kanssa ei olisi helppoa).
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Niin, että mieluummin Ilves kuin HIFK, vaikka helppoa ei olisi kummankaan kanssa, näin itsestäänselvyys tähän loppuun, (kun joku kuitenkin sanoisi, että kummankaan kanssa ei olisi helppoa).
Jep, olen itsekin samalla linjalla että näistä kahdesta ehdottomasti Ilves vastaan. Ilveksellä hyvä tatsi tällä hetkellä joo, mutta kyllä sielä IFK:n riveissä on silti enemmän sellaisia kavereita jotka näissä peleissä saattaa niitä matseja kääntää. Etenkin kun puhutaan paras kolmesta -sarjasta, niin siellä se eräs JMA saattaa ihan vaan henkilökohtaisella tasollaan tiputtaa Kärpät jatkopeleistä.

Toivotaan nyt sitä että Pelsu ei ota Jukureilta pistettäkään tänään, kyllä mä huomattavasti mieluummin otan vastaan sääleihin ja siitä sitten mahdollisiin puolivälieriin vastaan yhdistelmän Ilves-KalPa/TPS/JYP kuin HIFK-Tappara. Säälit nyt pitää hoitaa ekana alta pois, mutta jos ja kun sieltä jatkoon mennään niin KalPa olisi ylivoimaisesti oma suosikkini vastustajaksi. Sitten onkin melkolalla se ja sama tuleeko vastaan TPS tai JYP, näkisin nämä jengit Tapparan kovimpina haasteina tällä hetkellä.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Olipa kauniisti sanottu. Eihän tässä tarvi samaa mieltä olla asioista, mutta odottaisin silti vähän kunnioittavampaa sävyä, etenkin kun ajattelin ettei meidän väleissä pitäisi olla mitään häikkää. Itse aiheesta ei teekään enää mieli keskustella tuon jälkeen. Eikä tarvi yrittää puolustella miksi koit että tuollainen viestin aloitus on tarpeen.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos olette matseja katsoneet, niin olette nähneet, että Manner ja Suikkanen kommunikoivat keskenään koko ajan. Aivan loistavaa yhteistyötä, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia.

Minulla on vahva usko Kärppiin tällä hetkellä. Kaikki pelaajat ovat riittävän terveinä, pelitapa on hallussa ja valmentajat ovat reagoineet pelien sisällä oikeilla tavoilla. On toki ongelmakohtiakin, sen myönnän, mutta isossa kuvassa Kärpät alkaa olla valmis playoffeihin.

Mukava kuulla tuosta kommunikoinnista. Myös minulla on aika hyvä luotto Kärppiin, mutta valitettavasti sääleissä kaikki on kuitenkin mahdollista. Etenkin kun vastaan tulee joka tapauksessa kovavireinen vastustaja. Myös Aran jälkimmäisellä kaudella ilmassa oli aika lujaa uskoa joukkueeseen, mutta eipä päästy kuitenkaan sääleistä jatkoon.

Kun olen itsekin antanut aika armotonta kritiikkiä Aholle (ja mielestäni yleensä aiheesta), pitää antaa välillä hieman armoakin :D Pidän edelleekin osittain itse aiheutettuna sitä, että joukkue hajosi näin totaalisesti, mutta lähtökohtiin nähden joukkue on nyt varsin hyvä. Samoin pidän hyvänä ettei Aho ole ilmeisesti hätäillyt jatkosopimusten kanssa, sillä täällä palstallakin on huudeltu jatkosopparia vuorollaan Hruskalle, Olaussonille, Albertille, Saariselle ja Lehtosellekin. Toki kääntöpuolena on se, ettei Mäenalasta saatu kiinnitettyä silloin kun hänen hintansa oli oletettavasti edullisempi ja Kalapudas karkaa muualle, mutta kaiken kaikkiaan pidän lähtökohtia ensi kauteen varsin hyvänä. Etenkin jos tältä kaudelta saadaan puolivälierien tuomat rahat, vaikka Kärpät toki pärjää myös ilman niitä.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Jos tässä pitää syyttävä sormi johonkin osoittaa, niin kyllähän se on Juha Junno, joka tämän kauden kusi kuuntelemalla sponsoreita ja hankkimalla Kärppiin potentiaalia ja keskenkuntoisuutta valmiiden pelaajien sijaan.

Erityisesti tämä on niin kivikovaa ruiskänttyä, ettei hammas pysty puremaan. Tummennus omaa.

Yleisesti sponsorointi ei ole mitään hyväntekeväisyyttä vaan yhteistyötä, josta hyötyvät molemmat osapuolet. Junnon näkökulmasta tämä tarkoittaa sitä, että sponsorointisopimusten mahdollistamiseksi keskeinen edellytys on sponsoroiden kuunteleminen. Jokainen itseään kunnioittava toimitusjohtaja kuuntelee sponsoreiden toiveita. Ihan samalla tavoin kuin pankki asettaa lainaehtoja, pätee sponsoroinnissa samoja lainalaisuuksia. Sponsoroiden vaatimuksena saattaa olla esimerkiksi sisäpiiritietojen antaminen siitä, kenen kanssa neuvotellaan ja kenen ei.
Jos sponsorineuvottelut käydään vaiheessa, jolloin joukkueen rakentaminen on kesken, niin tottakai rahoittava osapuoli haluaa arvioida menestysmahdollisuuksia.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Erityisesti tämä on niin kivikovaa ruiskänttyä, ettei hammas pysty puremaan. Tummennus omaa.

Yleisesti sponsorointi ei ole mitään hyväntekeväisyyttä vaan yhteistyötä, josta hyötyvät molemmat osapuolet. Junnon näkökulmasta tämä tarkoittaa sitä, että sponsorointisopimusten mahdollistamiseksi keskeinen edellytys on sponsoroiden kuunteleminen. Jokainen itseään kunnioittava toimitusjohtaja kuuntelee sponsoreiden toiveita. Ihan samalla tavoin kuin pankki asettaa lainaehtoja, pätee sponsoroinnissa samoja lainalaisuuksia. Sponsoroiden vaatimuksena saattaa olla esimerkiksi sisäpiiritietojen antaminen siitä, kenen kanssa neuvotellaan ja kenen ei.
Jos sponsorineuvottelut käydään vaiheessa, jolloin joukkueen rakentaminen on kesken, niin tottakai rahoittava osapuoli haluaa arvioida menestysmahdollisuuksia.
Ilmaisin itseni huonosti. My bad. Sorry. Eikös jotain ole pahasti pielessä, jos sponsorit pääsevät vaikuttamaan esim. pelitavan uudistamiseen? En millään suostu uskomaan, että jostain Pörhön autoliikkeestä tai Kalervon kengästä löytyy asiantuntemusta pohtimaan parasta mahdollista taktiikkaa menestysmahdollisuuksien maksimoimiseen. Kaiken tuon edellä kirjoittamasi allekirjoitan ihan täysillä, mutta se mihin viittasin sponsoreitten kuulemisella oli pikemmin kysymys pelin totaalisesta uudistamisesta vs. Marjamäen aikakausi. Siinä mentiin pahasti metsään, niinkuin olemme kauden aikana saaneet huomata.
 

Petr Vousky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sponsoreiden sananvaltaa pelaaja- ja valmentaja-asioissa ei pidä aliarvioida. Ehkäpä jossain tulevassa Kärppä-kirjassa valotetaan näitäkin asioita tarkemmin. Tästä ei sen enempää nyt.
 

JPL

Jäsen
Ilmaisin itseni huonosti. My bad. Sorry. Eikös jotain ole pahasti pielessä, jos sponsorit pääsevät vaikuttamaan esim. pelitavan uudistamiseen? En millään suostu uskomaan, että jostain Pörhön autoliikkeestä tai Kalervon kengästä löytyy asiantuntemusta pohtimaan parasta mahdollista taktiikkaa menestysmahdollisuuksien maksimoimiseen. Kaiken tuon edellä kirjoittamasi allekirjoitan ihan täysillä, mutta se mihin viittasin sponsoreitten kuulemisella oli pikemmin kysymys pelin totaalisesta uudistamisesta vs. Marjamäen aikakausi. Siinä mentiin pahasti metsään, niinkuin olemme kauden aikana saaneet huomata.

Eiköhän tuo sponsorivaikuttaminen ole ennemmin tasoa: "Nykyinen pelitapa on liian tylsää" "Pitäisi saada enemmän vauhtia ja tilanteita, jotta ihmiset viihtyy ja käy peleissä"

Ihan samaa jappasua, mitä perusfanit täälläkin vaativat Laurin aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös