Oulun Kärpät 2016–2017

  • 1 257 192
  • 6 355

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo, Mikael "1+5" Ruohomaa. On kyllä maaginen seppä, mielestäni ei ole Raksilan jäällä yhtä loistavaa sentteriä nähty sitten Kari Jalosen.

Oksettaa edelleenkin ajatella tuota pelaajaa Kärpissä, mies on kuin löysä kokovartalomulkku. Vittu, jopa John Albert on hyökkäyspäähän hyödyllisempi pelaaja kuin tämä "loistava sentteri hyökkäyssuuntaan".
Olen huomioinut aiemminkin, jottet hirveästi Ruohomaasta välitä. Se ei haittaa mitään ja ihan oikeassahan sinä hänen suhteensa olet, jos pelkästään syksyn tilastoja tuijotetaan. Minun mielestäni hän oli kuitenkin syksyn kriisissä yksi Kärppien parhaista pelaajista. Hänellä on hyvä liike ja pelikäsitys, todella taitavat kädet ja kyky suojata kiekkoa hyvin. Olen vakuuttunut siitä, että hän on liigatasolle loistava sentteri. Ei anneta hankalan alun hämätä liiaksi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaksi näistä loistavista senttereistä on missanut 30 peliä runkosarjaa tähän asti. En laittaisi euroakaan sen puolesta, että herrat olisivat täysin pelikuntoisia playoffien alkaessa.
Et varmasti laittaisikaan. Sinulla on oma synkeä näkemyksesi, minulla on oma valoisampi. Katsotaan, miten käy.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Et varmasti laittaisikaan. Sinulla on oma synkeä näkemyksesi, minulla on oma valoisampi. Katsotaan, miten käy.
Siitä olen samaa mieltä, että Ruohomaa saattaisi(huom.) saada enemmän aikaan Mannerin pelikirjan alaisuudessa. On varmasti kaveri miettinyt, että mitä helvettiä täällä tapahtuu, kun pelikirja muuttui Virran totaalisesta kiekkokontrollista tuohon Kaitsun meille ei vittuilla-kiekkoon, missä ei ollut päätä eikä häntää.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Marjamäen kausilla onnistuneita oli enemmän kuin huteja, mutta jokainen voi arvata kumman ansioksi tämän voi laskea.

Jos (ja kun) Aho ei saa potkuja, niin palkataan Late sivutoimisena työntekijänä Aholle avustajaksi pelaajahankintoihin. Late etsii pelaajat, Aho hoitaa hommat siitä eteenpäin.
 
H

Hidas_ja_kankea

Tämä tekstisi ei nyt tue aiempaa väitettäsi hutihankinnasta. Tämän kirjoituksesi voin minäkin suurelta osin allekirjoittaa.

On pitkin matkaa jäänyt epäselväksi, onko logiikkamme täysin poikkeava vai astunko vedätyksen (tahallisen väärinymmärtämisen) liukumiinaan.
Olen mielestäni perustellut selvästi tämän päivän viesteissäni hutihankinnan. Ehdotin pienempää vastuuta ja säästelyä Olaussonille, jotta erikoisosaaminen olisi käytettävissä. Tällä hetkellä on pelannut noin 40% prosenttia otteluista ja haastavin vaihe peluutuksessa on vielä edessä.

Hyvä kuitenkin, jos löytyi jotain lähes allekirjoitettavaa. Olausson on hyvä pelimies, mutta rajoituksia ja epävarmuutta on tullut liikaa hänelle asetettuun rooliin.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos (ja kun) Aho ei saa potkuja, niin palkataan Late sivutoimisena työntekijänä Aholle avustajaksi pelaajahankintoihin. Late etsii pelaajat, Aho hoitaa hommat siitä eteenpäin.
Junnon selänpesijä ei varmasti saa potkuja. Suojatyöpaikka. Näytöt osoittavat Marjamäen kausia lukuunottamatta miehen epäpätevyyden.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Siitä olen samaa mieltä, että Ruohomaa saattaisi(huom.) saada enemmän aikaan Mannerin pelikirjan alaisuudessa. On varmasti kaveri miettinyt, että mitä helvettiä täällä tapahtuu, kun pelikirja muuttui Virran totaalisesta kiekkokontrollista tuohon Kaitsun meille ei vittuilla-kiekkoon, missä ei ollut päätä eikä häntää.

Nimen omaan. Enpä löydä ketään muutakaan tasollaan pelannutta alkukaudelta, nimitettäköön tätä Kaitsun ajaksi. Suurimman vaikeuden tuollainen Kaitsun pelitavaton pystysuunnan kiekko aiheuttaa just päinvastaisen pelitavan eli Virran alaisuudesta tulleille. Minun muistin mukaan Ruohomaa oli ainoita hyvän liikkeen omaavia pelaajia jotka sai ylipäänsä kiekon vietyä hyökkäyspäähän! Siksi osaan odottaa Ruoholta kelpo-otteita jos vain kerkeää saada pelituntuman kohdilleen vielä tänä keväänä!
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Junno teki ison virheen palkatessaan Suikkasen. Tämä syksyn pohjanoteeraus ei monellekaan tullut yllätyksenä. Siitä isot miinukset hänelle. Saunakaveri-Aholle potkut.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
HIFK kävi KooKoon pesässä haaskalla. Olisihan tuo Malinen ja O'Connor tännekin kelvannut. Noh, ei sitten.
 

Vaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tästä samaa mieltä. Mielestäni ehkä Junnon hienon uran isoin virhe.

Ihan pöljä peruste alkujaankin palkata Suikkanen, että osa kannattajista ja sponsoreista halusi nopeampaa peliä tms. Tai että väki olisi kyllästynyt. Kuulostaa jälkikäteen keksityltä verukkeelta. Missä alkujaan on ollut kannattajille ja rahoittajille suunnattu kysely, jossa kysytään halutaanko pelitavan muutosta? Minä en sellaista ole huomannut. Yleisö on äänestänyt jaloillaan ja nyt on helppo todeta, että oli virhe nakata Marjamäen perintö tien poskeen.

Omista virheistä pitäisi oppia. Aikoinaan 2008 Alatalon tultua puikkoihin puhuttiin myös jonkun mystisen muutoksen puolesta. Siitä alkoi viiden vuoden alasajo. En ikinä olisi uskonut, että viime vuonna vain kolmen hyvän vuoden jälkeen langettiin uudelleen samaan tollouteen.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Miten voi olla mahdollista, että suurin piirtein kaikki muut playoffseihin menevät joukkueet saa tavalla tai toisella vahvistettua joukkueitaan, mutta Kärpät ei?
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Kaikesta huolimatta en heitä vieläkään kirvestä kaivoon. Suurin katastrofi olisi ollut se, että Kärpät ei olisi tässä vaiheessa pääsemässä edes playoffeihin. Kyllä seurajohdossa on kuitenkin asioista välitetty ja tehty myös kauden aikana oikeanlaisia liikkeitä. Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että Kärppien joukkue hajosi lähes täysin viime kauden päätteeksi. En usko, että minkäänlainen kiekkoprofessori olisi pystynyt Kärppiä viemään edes neljän joukkoon. Jos Kärpät on kuuden joukossa runkosarjan päätteeksi niin kyllä mielestäni suoritus on vähintäänkin hyvä. Jos sijoitus on 7-8 niin silloin tulos on kohtuullinen.

Suurin virhe on tehty siinä, että pelaaja hankinnat eivät ole osuneet ihan nappiin ja pieni pelaajaruletti on pyörinyt koko ajan sen lisäksi, että joukkue tosiaan vaihtui paljon viime kaudesta.

Kyllä kaikesta huolimatta Kärppien joukkueesta paljon onnistumisiakin löytyy. Suikkanenkaan ei pystynyt pilaamaan esimerkiksi Pyörälän kautta vaan mies painaa yhtä uransa parasta kautta. Kalaputaan kenttä on ollut erittäin hyvä. Rynnäs maalilla on ollut lähes muuri. Saarinen ja Sailio ovat onnistuneet. Heshka on suorittanut tasaisen varmasti. Erikoistilanne pelaamisessa Kärpät on ihan kärjen tuntumassa.

Kautta on vielä jäljellä (ja toivottavasti pitkälle keväälle) ja kuitenkin käyrä on ylöspäin. Toivotaan nyt, että Aho jostakin taikoo sen 1-2 vahvistusta niin iskukykykin vielä nousisi.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Hienoa nähdä Kärpät PELAAMASSA! Mutta kääntöpuolena... Harri ja Junno lyö tietysti viisaat päät yhteen, kun peli kulkee ja maaleja syntyy - ei me tänne ketään tarvita.
 
Nyt pelataankin lähinnä junnuja ja luovuttaneita pelaajia vastaan.
Pelkäsin pahaa illan pelistä, koska tällaiset vastukset jotka pääsevät vapautuneesti iskemään, ovat yleensä pahoja.

Hyvältä näyttää. 6 pistettä on arkiviikolta minimi, ja sitten lauantaina pelataankin jo isoista pisteistä. Unelma pronssista elää!
 

Aho#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelkäsin pahaa illan pelistä, koska tällaiset vastukset jotka pääsevät vapautuneesti iskemään, ovat yleensä pahoja.

Hyvältä näyttää. 6 pistettä on arkiviikolta minimi, ja sitten lauantaina pelataankin jo isoista pisteistä. Unelma pronssista elää!
Unelmana CHL. ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös