Oulun Kärpät 2016–2017

  • 1 257 306
  • 6 355
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Huomasitteko, mutta minusta peli on kyllä mennyt tosi paljon taas eteenpäin. Joukkue pelasi suorastaan loistavan ottelun tulikuumaa Ilvestä vastaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Huomasitteko, mutta minusta peli on kyllä mennyt tosi paljon taas eteenpäin. Joukkue pelasi suorastaan loistavan ottelun tulikuumaa Ilvestä vastaan.
Eilen joku hehkutti hifkiä tämän hetken kuumimmaksi joukkueeksi, KalPa se tosin on, mutta mitäpä nyt, kun Liigan tämän hetken kuntopuntarin huonoin käy poimimassa pisteet Raksilasta kuin kypsät marjat...

Btw - mites meidän aihiot ja sektorivedot... anyone...

Edit: Taitaa käydä niin, että meidän ainoa toivomme sääleihinkin on vain JYP:in konttaaminen - se olisi vielä iskuetäisyydellä.
 

Maaginen 56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kajaanin hokki
Kyllähän nyt uidaan niin syvissä vesissä, että ei seurajohdolla kohta enää ole muuta vaihtoehtoa kuin Suikkasen kenkiminen. Ei sinne halliin kohta enää kukaan mene, kovin harvoilta näytti penkkirivit tänäänkin vaikka on lauantai ilta ja pikkujoulukausi päällä. Ongelma tuossa valmentajan vaihdoksessa vaan usein on se, ettei se oikeasti pelasta kautta juuri koskaan ja toiseksi, mitään järkeviä ehdokkaita ei oikein ole tarjolla. Jos nyt positiivista pitää hakea niin se oli Lehtonen kenttineen! Ja pakko on vielä mainita, että Rynnäksellä olisi otettu kolme pinnaa, Aittokallio oli huono.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Katsojaluvuthan tulee pysymään päälle 4000 vaikka kukaan ei ostaisi irtolippuja, koska kausikortteja on myyty melkoinen määrä.

Kärpillähän on käytössään tilastot myös leimaamattomista kausikorteista otteluittain. Olisipa jännä nähdä niitä numeroita.
 

Salama44

Jäsen
Enpä ole nähnyt aikoihin näin huonoa Kärppäjoukkuetta. KooKoo ja Lukko tulevat takaa ohi ja Kärpät on jo ennen Joulua taas Liigan jumbona. Neljä pistettä erottaa enää jumbosijasta.

Liigan taso on kaiken lisäksi huonontunut koko ajan eikä Kärpät pärjää enää edes entisille Mestisjoukkueille.
 

DanielSan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jari Viuhkola
Eiköhän tässä niin käy että lähiaikoina ovi käy ja porukkaa lentää pihalle. Aittokallio, Albert, Tlusty saa kenkää. Kukkonen ja Pyörälä lähtee loppukauden keikan heittään ulkomaille ja palaavat uuden valmentajan alaisuuteen ensi kaudeksi. Suikkasta tuskin tällä kaudella potkitaan, se on jo myöhäistä.


Tämä kuulostaa potenttiaaliselta vaihtoehdolta. samalla myös pelottavalta.
 
Liigan taso on kaiken lisäksi huonontunut koko ajan eikä Kärpät pärjää enää edes entisille Mestisjoukkueille.

Tämä on hyvä huomio. Saa melkoisesti ryssiä tämmöisessä sarjassa, että onnistuu jäämään kokonaan playoffien ulkopuolelle tai edes kilvoittelemaan jumbosijoista.
 

Elmox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä on karmea tilanne.
Ensimmäinen "valuvika" oli istuttaa vanha Marjamäen valmennustiimi täysin erilaisen päävalmentajan kanssa. Nyt joukkue pelaa täysin vailla yhteistä päämäärää ja tulos on tämä. Ilvesmatsin kolmas erä kertoi kyllä kaiken olennaisen. Mitä tästä opiksi ? Joulutauolla koko valmennustiimi vaihtoon ja uusi, rakentamaan tulevaisuutta...
 

Kärppärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät!!
Täällä Stadissa ei enää paljoja Kärppien pelejä näe. Espoo meni konkkaan ja Narrit lähti Siperiaan. Onhan tähteellä vielä kuitenkin Stadin kingit ja fanivelvollisuudesta piti käydä peli katsomassa. Ennakkoveikkaus oli vähämaalinen peli, jonka HIFK vie niukasti. Ja päättyihän se peli sitten 2-1. Pavet (=Pasilan venäläiset) jaksaa aina haukkua Suomen liigaa höntsäsarjaksi ja - ikävä kyllä - siltähän tämä häntäpään peli näytti. Muutaman minuutin kiima kavennusmaalin jälkeen, jolloin yleisö heräsi hetkeksi, mutta siinäpä se sitten oli.

Positiivisesti ajatellen Kärppä -brändi kuitenkin kiinnostaa edelleen ja halli oli täynnä. Noh. Saa nähdä kauanko Kaitsua katsotaan, vaikkakaan kukaan ei varmaan usko että valmentajan vaihtaminen muuttaisi suuntaa ratkaisevasti. Kevättä ja ensi kauden jokkueen rakentamista odotellessa...
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Olen pettynyt Suikkasen saamiin tuloksiin ja olen ollut itsekkin väärässä. Eilistä peliä en nähnyt, mutta ei se ainakaan tilastojen perustella Kärppien peli ollut. Valitettavasti tässä vaiheessa yleensä katseet kohdistuu Suikkaseen ja ruvetaan olemaan siinä tilanteessa, että Suikkasen saa monoa persuksille.
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Suoranta jo mukana A-maajoukkueessa. Kertoo hyvin pitkälle siitä, että Kärpistä pääsee maajoukkueeseen 1-2 kentän pojat. 3-4 kentän pojat kun hakee vauhtia muista seuroista (toisin sanoen heidän potentiaalia ei tunnisteta Kärpissä) niin tie maajoukkueeseen voi aueta nopeastikin. Suorannan jälkeen seuraava vastaava tapaus tulee olemaan Humaloja.
 

Kalabalik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki, Luleå, Kärpät, Donskoi
Suorannalle olisi kyllä ollut käyttöä tällä kaudella Kärpissäkin. Mutta hänen itsensä kannaltaan oli lottovoitto vaihtaa maisemaa niinkuin nyt näemme. Enkä kyllä ihmettele että lähti, kun ei hirveästi luottoakaan löytynyt. Muistuu mieleen viimekaudelta että tälläkin palstalla porukka suolasi Suorantaa aika rankasti, muka liian kädetön Kärppien 4. kentän laitaan...
 

JPL

Jäsen
Noita esimerkkejä, kukkaan puhkeamisesta muualla, alkaa olemaan enenevässä määrin.

Tuleekohan tämä aiheuttamaan sitten sen, että ne pelaajat, jotka kokevat roolinsa olevan liian pieni, lähtevät kokeilemaan siipiään muualle kiihtyvällä tahdilla? Varsinkin jos tällä hetkellä valmennuksen tekemiseen ei luoteta täydessä määrin tai jos joukkueessa ei ole "mukavaa" (raskasta saa olla, mutta ei vittumaista). Tappiot aiheuttaa pinnan kiristymistä kaikilla tasoilla - se on ihan selvä. Itse huomasin joukkueessa kiristyneen ilmapiirin Praha tappion jälkeen. Julkisesti tietenkin esitetään että kaikki on hyvin ja ulkoiset tekijät aiheuttaa tämän tilanteen, mutta paineet on kovat ja varmasti moni pelkää oman työpaikkansa puolesta ja negatiivinen kierre on valmis. Jos tuo huhu tuosta jonkun apuvalmentajan reuhaamisesta pitää paikkansa, niin tuuletusta on pakko tehdä nopeasti. Muuten tässä aiheutetaan todella pitkä masennuskausi koko joukkueelle. Vääriin toimintamalleihin pitää puuttua välittömästi, jotta seuraavan kaudenkin joukkueen kasaamiselle olisi edes jotain mahdollisuuksia.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaahas, tänään on taas uusi mahdollisuus. Vaikka luottamukseni Suikkaseen mureni lauantaisen mahalaskun jälkeen, on uskoni tämän joukkueen menestykseen edelleen suuri. Toki kovasti odottelin Suikkasen potku-uutisia tälle päivälle, mutta pettymyksen koin hiljaisuuden jatkuessa valmennuskysymyksen ympärillä. Kaikista mukavin yllätys olisi ollut se, että Suikkanen olisi itse, rakkaudesta seuraan, irtisanoutunut. No, se olisi ollutkin unelmaa.

Ilmeisesti Suikkasella sitten kuitenkin on johdon ja joukkueen luottamus, vaikka ulospäin kaikki viittaavat siihen, ettei Suikkanen ole enää tilanteen herra Kärppien päävalmentajana.

Kärpät on pelannut viime ajat hyvin vieraissa. Toivottavasti sama trendi jatkuu tänään. Jos näin käy, on voitto mahdolinen. Koskaan, en koskaan, toivo tappiota Oulun Kärpille. Näin itsenäisyyspäivän aattoiltana rohkenen ehdottaa tänne Kärppäosioon edes ripausta talvisodan henkeä. Nyt on torjuntavoiton aika. Tulta munille!
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaahas, tänään on taas uusi mahdollisuus. Vaikka luottamukseni Suikkaseen mureni lauantaisen mahalaskun jälkeen, on uskoni tämän joukkueen menestykseen edelleen suuri. Toki kovasti odottelin Suikkasen potku-uutisia tälle päivälle, mutta pettymyksen koin hiljaisuuden jatkuessa valmennuskysymyksen ympärillä. Kaikista mukavin yllätys olisi ollut se, että Suikkanen olisi itse, rakkaudesta seuraan, irtisanoutunut. No, se olisi ollutkin unelmaa.

Ilmeisesti Suikkasella sitten kuitenkin on johdon ja joukkueen luottamus, vaikka ulospäin kaikki viittaavat siihen, ettei Suikkanen ole enää tilanteen herra Kärppien päävalmentajana.

Kärpät on pelannut viime ajat hyvin vieraissa. Toivottavasti sama trendi jatkuu tänään. Jos näin käy, on voitto mahdolinen. Koskaan, en koskaan, toivo tappiota Oulun Kärpille. Näin itsenäisyyspäivän aattoiltana rohkenen ehdottaa tänne Kärppäosioon edes ripausta talvisodan henkeä. Nyt on torjuntavoiton aika. Tulta munille!

Olin muuten ainakin jossain määrin kanssasi samaa mieltä siitä, että HIFK-peli oli varsin terve vieraspeli Kärpiltä. Mun silmiin sitä munaa ja taistelutahtoa oli ihan mukavasti, mutta muut elementit vaan ei ihan riittäneet (taaskaan) pisteille. Tämä siis muihin viimeaikaisiin vieraspeleihin verrattuna. Nyt jos saadaan sama ilme päälle on kaikki saumat saada ainakin ihan katsottava peli. Tosin joukkue saisi joskus tehdä vaikka sen kolmekin maalia ottelussa.

Vaikka peliesitykset jätettäisiin pois on Suikkasen olemus ollut pettymys. Jotenkin tuntuu, että sellainen kaiken rauhoittava vakuuttavuus on puuttunut.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Albert on näköjään taas sivussa. Vieläkö kuume jatkuu vai onko tuo kuume edes oikea syy. Joka tapauksessa alkaa jo kyrsimään nämä "vahvistukset", jotka ovat jatkuvasti sivussa joko loukkaantumisten tai omien peliesityksien vuoksi. Jos sitten onkin kentällä ei tahdo pelata sillä paikalla mihin on hommattu.

Alkaa jo vähän pohdituttamaan voisiko Kaitsun ja Albertin välillä olla jotain skismaa esimerkiksi pelipaikka-asiaan liittyen. Tämä siis ihan omaa mutuilua ilmaan minkäänmoista tietoa taustoista.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No se nyt oli selvää, ettei tänään Suikkasen potkuja ole tiedossa. Kärpät oli kuulemma eilen hallilla ja Suikkanenkin oli siellä ja lähtivät sitten kohti Mikkeliä.
 
H

Hidas_ja_kankea

Kaikista mukavin yllätys olisi ollut se, että Suikkanen olisi itse, rakkaudesta seuraan, irtisanoutunut. No, se olisi ollutkin unelmaa.

Ei ole tästä maailmasta moinen unelma. Rahallinen merkitys on sen verran suuri riippuen kumpi osapuoli liikun tekee, Valitettavasti näin. Olen tulkinnut Suikkasen olemusta niin, ettei hän edes itse usko enää asemaansa ja jatkoon. Roikkuu ainoastaan mukana, koska se on taloudellisesti hänelle kannattavaa.

Talvisodan henkeä tuossa peräänkuulutit. Talvisodan henkeen suomalaisuudessa on aina kuulunut herraviha. Ollaan menty vaikka läpi harmaan kiven, mutta jupistu sitten samalla. Yhdenlaista harmitonta jupinaa minultakin, mutta todella olisin toivonut potku-uutisia ja uuden alun seuraamista. Tilanne muuttuu pitkittyessään yhä vaikeammaksi jatkon kannalta, johon lukeutuu myös tulevat kaudet.

En minäkään Kärpille missään tilanteessa tappiota toivo. Homman toimimattomuus on tullut selväksi, vaikka tänään onnistuttaisiin voitto kairaamaan.
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
Itseänikin vähän ihmetyttävät osa näistä Kärppien hankinnoista:

-Tlusty - milloin ranne sanoo 'poks' - ei läpäissyt NHL:n lääkärintarkistusta. Ihmeen aran oloista se peli on ollutkin.
-Olausson - selkä jo valmiiksi rikki, kun tuli Ouluun.
-Leskinen - loukkaantumissävytteinen alku-ura. Ok - oma kasvatti. Oli oikein antaa mahdollisuus. Olisi varmasti jossain muualla onnistunut paremmin.
-Mikkola. Oli jo hitaahko viime visiitillään - nyt vieläkin hitaampi.
-Hruska - ei ole saanut juuri mitään aikaiseksi. On toki hyvä aloituksissa, mutta ei ole mikään ykköskentän sentteri.

Kärpillä ei ole ykköskenttää muuta kuin nimellisesti. On siellä toki Pyörälä, Kukkonen ja Heshka, mutta sen jälkeen onkin hiljaisempaa. Tietenkin Ruhomaan palatessa tilanne paranee. Tätä kirjoittaessani tuli Hagmania ikävä. Olisi ollut mukava nähdä Hagman-Ruohomaa-Pyörälä tuhojaan tekemässä. Ei se Hagman mielestäni huonommin ole pelannut kuin Tlusty. Kenkää tuli silti.

Tlusty on nyt sen verran jo pelannut pelejä, että jotain pitäisi alkaa näkymään tuloksellisesti. Kärppien pelaajarekrytoinnin epäonnistumisesta kertoo se, että kaksi parasta sentteriä kokoonpanossa ovat Humaloja ja Koskenkorva. Kalapudas ja Hruska ovat mielestäni samalla viivalla. Humaloja olisi kiva nähdä ykkösessä kokeilemassa. Tästä kirjoittelin jo viime viikolla ja joku muukin palstalainen on näköjään pohtinut samaa.

Kokoonpanossa tänäänkin on 9 kappaletta junnuikäisiä tai hiukan vanhempia. Eli miltei kaksi kentällistä pelaajia. Ei siis ole mikään ihme, että peli näyttää välillä koohottamiselta. Eivätkä nämä nuoret ole mitään puljuja tai ahoja, jotka pystyisivät dominoimaan pelejä aikuisten sarjassa. Sitä minä vaan, että paskat kortit Suikkanen on saanut UTJ:ltä. Pelaa niillä sitten täyskäsiä vastaan. Parisen viikkoa tai viikko sitten Virkkunen antoi lausunnon, että hän ei aio tehdä samaa virhettä kuin hän teki tapaus Haapakosken kanssa. Tämä jää nähtäväksi, että oliko se kuitenkin enne Suikkasen potkuista.

Tämä rosteri tulee paranemaan Ruohomaalla ja Hakanpäällä + Kähkösellä ja Sailiolla. Saas nähdä ollaanko Alberttia savustamassa ulos? Milloin alkaa tyhjennysmyynti, mikäli ei pikaisesti päästä yli 1.6pisteen keskiarvoon per peli jatko-otteluissa. Pian se vaadittava pistekeskiarvo alkaa huitelemaan jo kahta edes sääleihin pääsystä. Saumaa on vielä kuudenteen sijaan ja jopa neljänteen, jos loppukausi menee ihan putkeen - yli 2 pisteen keskiarvolla per peli. Eli voittamalla 2 peliä kolmesta + joku säälipiste silloin tällöin, niin Kärpät on 4 sakissa keväällä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ei ole tästä maailmasta moinen unelma. Rahallinen merkitys on sen verran suuri riippuen kumpi osapuoli liikun tekee, Valitettavasti näin. Olen tulkinnut Suikkasen olemusta niin, ettei hän edes itse usko enää asemaansa ja jatkoon. Roikkuu ainoastaan mukana, koska se on taloudellisesti hänelle kannattavaa.
...
Mikä on roikkuessa, kun saa huippupalkalla sen tehdä. Toisaalta, hulluhan hän olisi, jos sylkisi sellaisen rahaakaan päälle eroamalla itse, mielummin tietysti sylkee meidän kannattajien ja joukkueensa päälle toiminnallaan.

...tullut tässä useamminkin ajatelleeksi, ettei entisestä Karutsan portsaristä taida olla sittenkään Liiga-valmentajaksi, vaikka joskus on siltä näyttänytkin...
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Tätä kirjoittaessani tuli Hagmania ikävä. Olisi ollut mukava nähdä Hagman-Ruohomaa-Pyörälä tuhojaan tekemässä. Ei se Hagman mielestäni huonommin ole pelannut kuin Tlusty. Kenkää tuli silti.

Mulla tuli tästä Hagman-casesta mieleen, että olisikohan kokenut pelaaja asettunu Suikkasta vastaan esim. pelitavallisissa asioissa? Ja sen myötä mahdollisesti päädyttiin tuohon ratkaisuun. Ahohan mainitsi, että valmentajaa oli tässä kuultu.

Ei sillä, että Hagmania olisi hirveästi ikävä. Ei hän hyvin onnistunut. Toki paremmin kuin nämä tsekit, joilla ei tee yhtään mitään.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei ole tästä maailmasta moinen unelma. Rahallinen merkitys on sen verran suuri riippuen kumpi osapuoli liikun tekee, Valitettavasti näin. Olen tulkinnut Suikkasen olemusta niin, ettei hän edes itse usko enää asemaansa ja jatkoon. Roikkuu ainoastaan mukana, koska se on taloudellisesti hänelle kannattavaa.
Tiedät varmasti sanan -unelma merkityksen. Ei unelman tarvitse olla tästä maailmasta, eihän se muutoin unelma olisikaan.

Talvisodan henkeä tuossa peräänkuulutit. Talvisodan henkeen suomalaisuudessa on aina kuulunut herraviha. Ollaan menty vaikka läpi harmaan kiven, mutta jupistu sitten samalla.
Minulle talvisodan henki on kaikkea muuta kuin herravihaa. Talvisodan henki nimenomaan yhdisti tätä kansakuntaa. Talvisodan hengellä tarkoitan yhteenhiileen puhaltamista ja periksiantamatonta taistelua poikkeuksellisen ison haasteen selvittämiseksi. Tätä henkeä toivon erityisesti Kärppien joukkueelle, mutta myös tänne keskustelupalstalle. Surukseni olen saanut täällä lukea jo moneen kertaan, kuinka Kärpille toivotaan tappiotta, mielellään murskatappiota. Minä kannatan mielummin loppuun asti yrittämistä ja sisukasta kamppailua.

En minäkään Kärpille missään tilanteessa tappiota toivo.
Hyvä näin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös