Oulun Kärpät 2016–2017

  • 1 257 205
  • 6 355

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
Joo, rahoittamiselta se tuntuu näinä aikoina kun ei saa mitään vastineeksi.

Pointtini oli se, että on hirveän helppoa toivoa menestyksen sijasta omia kasvatteja kokoonpanoon kun ei ole laittanut rahaa tuohon touhuun. 640e kaudessa plus mahdolliset pleijarit muuttaa perspektiiviä.
Minun pointtini on se, että mieluummin sitä katsoo 'Heinäpään innokkaita poikia' kuin haluttomia tai rikkinäisiä "vahvistuksia".
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Hienoahan noita on nähdä 1-2 taitavaa junnua ukkojen peleissä mutta jos niitä alkaa olemaan kaksi kokonaista ketjua on siitä hauskuus kaukana. Ei niillä vaan oikeesti riitä vielä fysiikka.

Ässillä on jatkuvasti ollut lähes pari ketjua junnuista nostettuja pelaajia kokoonpanossa ja tulos on ollut kohtuullista. Eli hyvässä valmennuksessa voidaan myös nuorilla pärjätä vähintään yhtä hyvin kuin jos alaketjut olisi täytetty +30v liigajyrillä tai tusina-ulkkareilla.

Toki isolla ja mahtavalla Kärpillä tälläinen ei välttämättä toimi vaan kovaa nimeä pitää löytyä neloskenttää myöten.
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joukkue voisi olla toisinkin ja tilanne ihan eri kuin nyt. Kun katsoo tällä hetkellä joukkueiden kultakypäriä niin niitä ovat mm.
JM Aaltonen (IFK)
S.Manninen (HPK)
S.Suoranta (Ässät)
JP Haataja (Kookoo)

No, jos pojat pelaisivat täällä niin tulos olisi ihan erilainen, jostain kumman syystä.
 

Jupe#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joukkue voisi olla toisinkin ja tilanne ihan eri kuin nyt. Kun katsoo tällä hetkellä joukkueiden kultakypäriä niin niitä ovat mm.
JM Aaltonen (IFK)
S.Manninen (HPK)
S.Suoranta (Ässät)
JP Haataja (Kookoo)

No, jos pojat pelaisivat täällä niin tulos olisi ihan erilainen, jostain kumman syystä.
Jos ja jos. Jos kavereilla olisi erilaiset elmäntilanteet, ei halua kokeilla siipiään muualla, olisivat saaneet ajoissa vastuuta täällä, kellään ei olisi menneet nappulat ristiin valmentajan kanssa ym. ym. Nää on nyt näitä mutta jokaisella joukkueellahan niitä on omia kasvatteja muuallakin...
 

Jupe#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En nyt oikein ymmärrä itkemistä omista junnuista kun ei heitä kuitenkaan ole joukkueessa kovin montaa, oikeastaan joukkueessa on pyörinyt junnuja lähinnä pari kappaletta. Onhan siellä muutama ei-niin-kokenut-liigapelaaja kuten Mäkelä, Kestilä ja nyt Siikaluoma mutta heilläkin on divarista jo sen verran kokemusta ja ikääkin sen verran etten heitä junnuiksi kehtaisi nimitellä.

Onko Suikkaselta joku mania tarttunut kannattajiin kun pitää junnut ottaa taas tikun nokkaan vaikka he ovat suorituneet omista peleistään paljon paremmin kuin kokeneemmat liigajyrät? Mikä on ettei esim. Kalpan kannattajien keskuudessa kirota joukkueen (oikeiden) junnujen määrää vaikka sieltä niitä löytyy oikeasti enemmän kuin Kärpiltä? Kärpiltä on pettänyt ihan muu osasto kuin nuoriso-osasto! Kyllähän esim. Metsävainiokin pelasi aivan loistavasti neloskentässä minkä pelasi ja hoiti etenkin puolustuspään mallikelpoisesti. Toki esim. Vartiaiselta olisi odottanut vähän tehoja kun pääsi ylivoimiinkin yrittämään mutta vähän torsoksi jäi tällä kertaa.

En kyllä haluaisi nähdä tilannetta jossa esim. hyökkäyksen osalta olisivat omian poikina mukana vain Pyörälä ja Mäenalanen! En pysty samaistumaan joukkueeseen jossa yritteliäät omat kasvatit menettävät pelipaikkansa tehottomille mutta runsaasta vastuusta nauttiville palkkasotureille. Kyse on siitä annetaanko palkkasotureille anteeksi ne asiat mitä ei junnuille anneta ja johon junnuille ei anneta edes eväitä eli vastuuta?

Ai niin, eikös sitä Kestilää voisi jo kokeilla vähän ylempänä kun peli kulkee?
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
Allekirjoitan täysin Jupen näkemyksen. Nyt kun noita oikeasti omia junnuja alkaa olemaan kokoonpanossa, niin joukkuekkin on jalkavampi ja tuntuu enemmän Oulun Kärpiltä. Toivottavasti Koskenkorva saa mahdollisuuden ykkös kentällisessä.

Ei Kärpät voi mennä loukkaantumisten taakse. Katsokaa esimerkiksi Pelicanssien liitoa verrattuna Kärppien rämpimiseen.

Sport pelin jälkeen Suikkanen lyttäsi Kärppien nimimiehet ja kehui omia junnujaan. Suikkanen on suolannut myös Tlustyn. Toivottavasti Hagmanin potkut nyt herättivät Tlustyn ja koko joukkueen. Ensi viikolla tullee kaksi vahvistusta sairasosastolta - kilpailu pelipaikoista alkakoon ja toivottavasti tämä näkyy sitten parantuneina otteina.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
A-nuorten suuret lupaukset pitää aina päästä näyttämään Liigaan, sitä mieltä olen. Se, että edustusjoukkue koostuisi lähinnä junnuista on sitten eri asia. Liigataso ei ole harjoittelupaikka, vaan sinne tultaessa pitää omata jo tietyn tason. Liigatasolla pitää aina olla päämääränä menestyminen ja sen eteen sitä työtä on tehtävä ja pelaajia hankittava.

Junno on ollut hyvä työssään, vaikka välillä, kun on kipiästi korvennut, niin on sekin tullut haukutuksi, mutta talousnero se äijä kyllä on ja toivon, että jatkaisi. Ei tule mieleen ketään, joka olisi lähelläkään tuota tasoa.

Mitä tulee valmennukseen, niin siinä on hyvä välillä oikeesti tuulettaa. Pitkiä vuosirupeamia jos alkaa olla sama valmennusporukka koossa, niin jossain vaiheessa se notkahdus tulee. Pelkään, että se on tullut nyt. Samat apurit vuositolkulla, enkä sano, että ovat paskoja. He vaan ovat olleet jo riittävän kauan mukana ja pitäisi saada raikkaita ajatuksia ja näkökantoja. Liiallinen konsensus keskenään tappaa luovuuden. Vähän kuin samaa työtä tekevä jumiutuu tiettyyn pisteeseen ja kaikki näyttää samalta, jos ei satu olemaan työ, joka on muutoksessa koko ajan ja kahta samanlaista päivää ei vastaan tule.

Hagman oli kallis hankinta varmastikin ja ei vastannut panostusta. Kaikkea hyvää hänelle, mutta tässä kohtaa on sanottava, että junnuJessen tulo tekee kyllä homman mielenkiintoiseksi. Lupaava nuori kaveri. Tällaisena "kanaemona" kotkotan vaan huolestuneena siitä, että Pelsut ei heti teloisi uutta ja kokematonta lasarettiin=(
 

Tratikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiiä oliko asia täällä aikasemmin jo esillä, mutta korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta eikös Junttila, Kestilä ja Kuokkanen nimenomaan kaikki tehneet debyyttinsä Pelicansia vastaan ja Junttila teki hattutempun ja Kuokkanen ja Kestilä omissa debyyteissään kaksi maalia. Oisko tänään sitte pikkukossun vuoro..

edit: Jaa Junttila kyllä teki kolme maalia Pelicansia vastaan, mutta kyseessä oli hänen kolmas pelinsä
 
H

Hidas_ja_kankea

Tässä poikkeustilanteessa hyväksyn täysin junnujen yliedustuksen, Mitä ne vaihtoehdot ovat? Jollekin välimaalle lyhyt soppari tai löytyykö vielä kuntoutusta kaipaava NHL-statuksen omaava ex-suuruus. Tilanne kyllä korjautuu, kunhan sairaspoissaolot vähenevät. Junnujen laittaessa kunnon haasteen parhaat pelaavat sitten myöhemmin ikään katsomatta.

Fyysinen valmius toki huolettaa ja sopivasti pahapoika Tyrväinen on kotoutettu arestista.

Vähän tempoilee Suikkasen puheet junnujen osalta. Ensin ovat divariin kelpaamattomia ja sportpelin jälkeen ovat olleet viimeisissä peleissä joukkueen parhaimmistoa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Vähän tempoilee Suikkasen puheet junnujen osalta. Ensin ovat divariin kelpaamattomia ja sportpelin jälkeen ovat olleet viimeisissä peleissä joukkueen parhaimmistoa.

Niin tai näin, mutta vika on aina pelaajissa eikä koskaan Suikkasessa.

Tuollaiset puheet joissa ei ole mitään linjaa kertoo oikeasti vain siitä, että aika Kaitsun tiimalasissa on valumassa loppuun. Puheet on mutenkin ollut välillä tosi pehmoisia. En olis Kaitsun kovan ulkokuoren tuntevana uskonut tätä sanovani, mutta siinä on mies joka murtuu paineen alla.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Vähän tempoilee Suikkasen puheet junnujen osalta. Ensin ovat divariin kelpaamattomia ja sportpelin jälkeen ovat olleet viimeisissä peleissä joukkueen parhaimmistoa.

Oleellinen asia onkin tässä. Ja kun vähän laajennetaan, niin samaa sekavuutta ja tempoilua on kuultu valmennuksen lisäksi myös seurajohdolta koko kesän, syksyn ja alkutalven ajan. Ei tässä voi muuta johtopäätöstä sivusta seuraavana tehdä kuin sen, ettei mitään järjellistä ja tavoitteellista suuntaa, jota kohti halutaan mennä, ole olemassakaan. Siksi näitä tempoilevia, sekavia ja päällekkäisiä lausuntoja putkahtelee tasaisesti eri tuutista ulos.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Pakkohan se on kehua junnuja, kun niillä nyt korvataan epäonnistuneita hankintoja - tulee niiiiiiin mieleen El Molo aika tepsujen ohjaimissa....

Ja siitä olen samaa mieltä, että suunta on pikkuisen hukassa niin toimistolla kuin valmennuksellakin, vähän sellaista oho_eikäkö-meininkiä...
 

JPL

Jäsen
Junno saa olla Kärppien toimitusjohtaja juuri niin kauan kuin itse haluaa. En usko hetkeäkään, että hallitus häntä pihalle potkisi, enkä kyllä juuri keksi syitäkään tähän. Hänen tehtävänsä on mahdollistaa joukkueen menestyminen ja toteuttaa hallituksen antamat tavoitteet ja näissä hän on onnistunut erinomaisesti. Urheilullisestikkin Junno taitaa olla jo kaikkien aikojen menestynein toimitusjohtaja liigassa.

Mutta spekulaatiot varmasti johtuvat siitä, että onhan hän tehnyt jo melkoisen työrupeaman Kärpissä. Jossain vaiheessa tulee aika astua syrjään. Onko se seuraavan parin vuoden, viiden vuoden vai kymmenen vuoden sisällä - sitä tuskin osaa tällä hetkellä sanoa kukaan muu kuin ehkä JJ itse.

Persoonasta varmasti ollaan montaa mieltä, mutta työn jälki on joka tapauksessa sitä luokkaa, että hän Kärpissä saa jatkaa niin kauan kuin siltä tuntuu tai ainakin siihen asti, että sponsoririntamalta alkaa kuulumaan isompiäänisiä vastalauseita. Enkä usko, että sielläkään nyt niin kovasti muutosta haluttaisiin, että Junnon takia alettaisiin euroja vähentämään.
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
No joo.

Eilen olin turhan kriittinen Junnoa kohtaan, kun tämä menetetty kausi (todennäköisesti) alkoi ottamaan kaaliin ja en ihan täysissä järjissäni kirjoitellut kritiikkiäni Junnosta. Pahoitteluni siitä. Junno on hoitanut Kärppäsäätiön ohjauksessa taloudellista puolta aivan loistavasti varsinkin sponsoreita hommaamalla. Eli se tulopuoli on hoidettu kiitettävästi. Yleisökato ei niin suurta lovea tee Kärppien tulokseen kuin ehkä jotkut ajattelevat. Se sudenkuoppa talouden kannalta on pitää sponsorit mukana Kärppäkelkassa.

UTJ on taas hoitanut mielestäni työnsä huonosti. En osta sitä selitystä, että keväällä 2016 Kärppäpakan hajoaminen tuli yllätyksenä. Se on taas UTJ:n saamattomuutta ellei hän alkanut kartoittamaan jo maaliskuussa viimeistään niitä KHL -optioita, jotka olivat Aaltosen ja Niemen sopimuksissa. Siihen se Aho viimeisimmässä haastattelussaan vetoaa, että huhti tai toukokuussa Niemen ja Aaltosen lähtö tuli yllätyksenä. Saattoihan ne lähdöt tulla yllätyksenä, jos ei ottanut selvää asioista ajoissa keskustelemalla kyseisten pelaajien kanssa. Näin ainakin itse olisin toiminut siinä tilanteessa.

Muutenkin vetoamalla kahden pelaajan lähtöön yllättävästi ei kuulosta uskottavalta selitykseltä tämän kauden ongelmille. Kärppiin on palkattu liian monta riskipelaajaa kasassa pysymisen kannalta. Tässä on yksi perussyistä tämän kauden rämpimiselle. Ei Aaltosen ja Niemen lähtö, johon Aho viimeisimmässä haastattelussaan vetoaa. UTJ ei ole ollut tehtäviensä tasalla. Tähän mielipiteeseen minulla on oikeus.

Kai Suikkaselle ei ole annettu edellytyksiä toimia menestyksekkäästi Kärppien päävalmentajana. Kärpät lähti kauteen 2 kuukauden takamatkalta muihin liigajoukkueisiin verrattuna, koska rosteri eli koko ajan ja sen päälle tuli loukkaantumissumia. Toivottavasti Suikkanen ei nyt vaan joudu sijaiskärsijäksi potkujen muodossa sen vuoksi, että joku muu töpeksii. Tosin minulla ei ole tietoa, että minkä verran Suikkanen on saanut vaikuttaa palkattujen pelaajien valintaan.

Tuo Olaussonin palkkaaminen tuntuu päivä päivältä yhä enemmän todella huonolta sainaukselta juuri selän kestämättömyyden vuoksi. Edellinen kausi oli jo Olaussonilla repaleinen selkävaivojensa vuoksi. Harvoin se menee parempaan suuntaan iän karttuessa. Nyt Kärpillä on kaksi peliä tekevää sentteriä sivussa. Tilanne olisi paljon parempi, jos niitä olisi lasaretissa vain 1 kappale.Toivottavasti se Tlustyn ranne nyt kestää - kop, kop, koputan puuta -ja verkko alkaisi heilumaan. Joissain tilanteissa olen ollut havaitsevinani, että Tlusty hiukan varoo rannettaan. Toivottavasti havaintoni on virheellinen.

Ei tämä kausi ole vielä totaalisesti menetetty tapaus. Ensi viikon aikana Saarinen ja Leskinen palaavat kokoonpanoon. Yllättäen verrattuna alkukauteen Kärpät on alkanut näyttämään luisteluvoimaiselta joukkueelta ja voihan Kärpät sinne 10 sakkiin vielä kivuta kevään aikana. Ainakin HPK yhtenä vuonna nousi lähes toivottomasta tilanteesta sääleihin ja taisi päästä puolivälieriin asti. Kärpät tiputti HPK:n niissä tylysti. Itse olen tyytyväinen kauteen, jos Kärpät kahdeksan sakkiin pääsee pelaamaan välieräpaikasta ja jos tänä vuonna junnujen sisäänajo onnistuu siten, että ensi vuoden rosteri on kärppämäisempi.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olen tyytyväinen kauteen, jos Kärpät kahdeksan sakkiin pääsee pelaamaan välieräpaikasta ja jos tänä vuonna junnujen sisäänajo onnistuu siten, että ensi vuoden rosteri on kärppämäisempi.

Olen oikeastaan harvinaisen samaa mieltä kaikesta kirjoittamastasi, mutta tämän lainauksen osalta oma näkemys on toinen. Tässä vaiheessa kautta voi toki olla tyytyväinen jos Kärpät kampeaa edes muutaman sijan ylöspäin (tosin itselleni kuudes sijakin olisi vain jonkinlainen hätäpaikko), mutta kokonaisuutena pidän kautta epäonnistuneena jos ja kun Kärpät jää neljän parhaan ulkopuolelle.

Sportia vastaan Kärpät pelasi mielestäni pari mallikasta erää ja kun suunta on ollut varovasti ylöspäin olen vielä jossain määrin toiveikas itsekin. Hagmanin lähdön myötä Kärpät heikentyi vähän paperilla, mutta tässä vaiheessa tuo liikku tuntuu oikealta. Olisi mielenkiintoista tietää millaisia nämä koeaikasopparit on eli pystyikö Kärpät vain lopettamaan Hagmanin sopimuksen vai pitikö siitä maksaa jonkinmoinen kipukorvaus. Joka tapauksessa tässä tapauksessa koeaika oli Aholta järkevä liikku. Muuten olen valitettavasti Ahon onnistumisesta samaa mieltä kanssasi.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Kerro sitä ennen miten tuo onnistuu, millä tasolla ja kuinka totaalisesti taukoa? Mulla se ei ole onnistunut koskaan, ei vähimmässäkään määrin. Sydänmessä kun virtaa Kärpän veri, niin todella vaikea tuo tauon pitäminen on ollut. Jos kuitenkin jollain olisi hyviä vinkkejä, niin mielelläni niistä lukisin...

Ei onnistunu. Pitihän se ruutu aukaista, ku ei parempaakaan tekemistä ollut :)
 

JPL

Jäsen
Vasta 5 minuuttia pelattu Pelicans ottelua ja minä ottaisin valmentajana aikalisän tällä sekunnilla, vaikka 0-0 tilanteessa mennään.

Miten tuo joukkue voi olla noin munaton, haluton ja tehoton? Nyt on asenneongelmainen peli tulossa.

Tällä pelillä tulee rumat lukemat.
 

WigWam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Warkis, KalPa.
Mitä vidua nuo tekkee tuolla puolustuspäässä, neljän tai viiden miehen maskia oman maalivahdin etteen ???
Kuka tuon puolustuspelin nykyään organisoi ??!!??
 

Miikkael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Red Wings
Otin tänään tietoisen riskin ja ostin lipun perjantain Hifk - Kärpät peliin. Täytyy ihmisen olla masokisti, kun tällaista tekee.

Ps. Kaiken lisäksi Hifk on rankannut Kärpät kärkivastustajiin, niin saa maksaa vielä vähä extraa muihin sarjapeleihin nähden.
 

WigWam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Warkis, KalPa.
Pelicans voisi kommentoida Kärppien puolustuksesta vaikkapa sanoilla....

"Kärppien pelaajat eivät tule muna pystyssä kimppuumme niin kuin pitäisi.”
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On surullista katseltavaa. Hyökkäyspäässä kukaan ei tiedä missä kaverit menee, omissa seistään viiden miehen maskissa keskustassa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös