Oulun Kärpät 2015–2016

  • 726 672
  • 2 548

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kirjoitin tuolloin jokaiselle joukkueelle parhaan ja heikoimman mahdollisen runkosarjan sijoituksen. Helppo ratkaisu olisi ollut tottakai laittaa kaikille joukkueille sijat 1-15. Tuossa ei kuitenkaan olisi ollut mitään mieltä. Niinpä pyrin laittamaan joukkueille mielestäni todennäköisimmät runkosarjan sijoitukset tiettyyn haarukkaan. Kärppien runkosarjan voittoa pidin niin todennäköisenä, että mielestäni järkevä haarukka oli 1-1. Esimerkiksi HIFK:lle taisin laittaa haarukan 2-6. Pidin siis Kärppien runkosarjan voittoa yhtä todennäköisenä kuin HIFK:n sijoittumista sijoille 2-6. Tuollainen logiikka minulla oli listaukseni taustalla. Kärppien osalta seison entistä tukevammin voimasuhdearvioni takana.

Jep, ymmärrän mitä ajat takaa. Mut vaikka olisit laittanut Kärpille sijat 1-3 niin ei se olisi vesittänyt kantaasi, tuollainen vaan ei ruokkisi niin paljoa ylimiestä kuvaa meistä Kärppäkannattajista. Totta kai yllätyksiä tulee ja esim. tuo HIFK:in haarukka oli ihan perusteltu, vaikka he nyt runkosarjan voittaisivatkin. En kuitenkaan itse niele sitä, että ennen kauden alkua Kärpät olisi ollut niin ylivoimainen että ihan noin vahvasti olisi tarvinnut kirjoittaa. No olet varmaan sijoittanut hurjasti rahaa Kärppien runkosarjan voittoon eli runkosarjan päätteeksi sulla on sitten tilipäivä ;)
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jep, ymmärrän mitä ajat takaa. Mut vaikka olisit laittanut Kärpille sijat 1-3 niin ei se olisi vesittänyt kantaasi, tuollainen vaan ei ruokkisi niin paljoa ylimiestä kuvaa meistä Kärppäkannattajista. Totta kai yllätyksiä tulee ja esim. tuo HIFK:in haarukka oli ihan perusteltu, vaikka he nyt runkosarjan voittaisivatkin. En kuitenkaan itse niele sitä, että ennen kauden alkua Kärpät olisi ollut niin ylivoimainen että ihan noin vahvasti olisi tarvinnut kirjoittaa. No olet varmaan sijoittanut hurjasti rahaa Kärppien runkosarjan voittoon eli runkosarjan päätteeksi sulla on sitten tilipäivä ;)
En juurikaan veikkaa. Harrastus mielessä lauantain jalkapallovakiota kovin tappiollisesti ruksittelen. Ei siis ole rahoja luvassa minulle Kärppien runkosarjavoitosta. Mielestäni Kärpät oli niin suuri ennakkosuosikki runkosarjan voittajaksi, etten halunnut tuota mainitsemaasi 1-3 haarukkaa Kärpille käyttää. Jos olisin niin tehnyt, olisi minun pitänyt laajentaa myös muiden joukkueiden haarukkaa, eikä se olisi ollut enää mielekästä. Kertaan vielä, mielestäni Kärppien sijoittuminen runkosarjassa huonommin kuin sijalle yksi, olisi ollut yhtä epätodennäköistä kuin HIFK:n valahtaminen sijojen 2-6 ulkopuolelle.

Toki tämän näkemykseni voi kuitata ylimielisyytenä, ei siinä mitään. Moni sitä kritisoikin ja se kuuluu asiaan. Kyllä voimasuhdearvioni sai hivenen myös kannatusta, jopa Kärppien sijoituksen osalta. Tämä kannatus tuli Kärppäleirin ulkopuolelta. Teille, arvostamilleni Kärppäkannattajakolleegoille, taisi tuolloin veikkaukseni tuntua liian ylimieliseltä. No, ymmärränhän minä, jottei näillä leveyspiireillä ole soveliasta olla liian itsevarma menestyksestä. Nöyryys on täällä valttia. Ymmärrän kyllä, ettet näe Kärppiä yhtä varmana runkosarjan voittajana kuin minä. Eikä siinä mitään, mielipideasioita ja osin määrittelykysymyksiä ovat nämä.

Kannattamamme joukkueen lähitulevaisuuden suurin haaste on, miten se pystyy keskittymään liigapeleihin CHL-finaalin odottaessa nurkan takana. Nyt mitataan pelaajiemme ammattimaisuuden tasoa kovasti. Samoin Marjamäen johtajan taidot ovat uudenlaisen haasteen edessä.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Tappara-peli oli kaksi erää varsin hyvää esitystä Kärpiltä, mutta peli ei pysynyt kasassa täyttä 60 minuuttia ja totuttuun tyyliin kolmannessa erässä kaivauduttiin poteroihin ja alettiin puolustamaan johtoa mikä sitten kostautuikin (niin kuin monesti aiemminkin tällä kaudella).
Tuo on minusta vähän sellaista perusjargonia, jossa lopputulos ohjaa liikaa ajattelua. Tarkastellaan nyt vielä tuota esimerkiksi ottamaasi Tappara-peliä. Tapparan ensimmäinen maali tuli ylivoimahyökkäyksestä, johon se pääsi Kärppien pitkän hyökkäysalueen painostuksen jälkeen yhden viivalaukauksen epäonnistuessa. Ei ollut millään tavalla seurausta mistään poteroihin kaivautumisesta. Ennen tuota Tapparan avausmaalia oli paikalla olleena tuntuma, että ei Kärppien kolmas maali siinä hiljattain ollut ainakaan yhtään kauempana ollut pelitapahtumien valossa, ei vaan tehty paikoista. Tapparan tasoitusmaali tuli sitten ilman maalivahtia, kun viivakuti pomppasi blokista suoraan Saravon lapaan. Yksittäinen tilanne, eikä viittaa Kärppien erityiseen peruutteluun sekään. Mitä tulee 60 min pakettiin, niin pysyikö Tapparan paketti sitten jotenkin 60 min kasassa, jos se oli 40 min jälkeen kaksi maalia perässä? Et toki niin väittänytkään olleen, mutta tuo osoittaa sen, että ei sen "paketin" tarvi koko peliä täydellinen olla voittaakseen. Yksittäistilanteiden hyödyntämisestä niissä maaleissa pitkälti on tasaisissa kärkipeleissä kyse. Saattaa olla, että niitä "poteroon kaivautumis"-johdonmenetyksiä on ollut joissain muissa peleissä tällä kaudella, mutta en minä sanoisi, että monesti.
 

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
Tuo on minusta vähän sellaista perusjargonia, jossa lopputulos ohjaa liikaa ajattelua. Tarkastellaan nyt vielä tuota esimerkiksi ottamaasi Tappara-peliä. Tapparan ensimmäinen maali tuli ylivoimahyökkäyksestä, johon se pääsi Kärppien pitkän hyökkäysalueen painostuksen jälkeen yhden viivalaukauksen epäonnistuessa. Ei ollut millään tavalla seurausta mistään poteroihin kaivautumisesta. Ennen tuota Tapparan avausmaalia oli paikalla olleena tuntuma, että ei Kärppien kolmas maali siinä hiljattain ollut ainakaan yhtään kauempana ollut pelitapahtumien valossa, ei vaan tehty paikoista. Tapparan tasoitusmaali tuli sitten ilman maalivahtia, kun viivakuti pomppasi blokista suoraan Saravon lapaan. Yksittäinen tilanne, eikä viittaa Kärppien erityiseen peruutteluun sekään. Mitä tulee 60 min pakettiin, niin pysyikö Tapparan paketti sitten jotenkin 60 min kasassa, jos se oli 40 min jälkeen kaksi maalia perässä? Et toki niin väittänytkään olleen, mutta tuo osoittaa sen, että ei sen "paketin" tarvi koko peliä täydellinen olla voittaakseen. Yksittäistilanteiden hyödyntämisestä niissä maaleissa pitkälti on tasaisissa kärkipeleissä kyse. Saattaa olla, että niitä "poteroon kaivautumis"-johdonmenetyksiä on ollut joissain muissa peleissä tällä kaudella, mutta en minä sanoisi, että monesti.

Totta. Tuossa matsissa kiekko myös pomppi Tapparalle, mielestäni voittokaan ei olisi ollut vääryys Kärpille pelistä. Itse pelin katsottuani näen sen kyllä niin, että tietynlainen passivoituminen johti tässä pelissä siihen että Tappara ylinpäänsä edes sai mahdollisuuden päästä tasoihin ja ohi. OK. Käytetään sitten ennemmin termiä "passivoituminen", tuo poteroihin kaivautuminen ei ehkä oikein kuvaa sitä, mitä pelin loppupuolella tapahtui. Hieman alettiin oikoa puolustuksessa, purettiin kiekkoa paineen alla huolimattomasti ja bonuksena sattui vielä pomppimaan vastustajalle kiekkoa lapaan. Oma näkemykseni on että olisi pitänyt pyrkiä hyökkäämään aktiivisemmin.

Paketin ei välttämättä tarvitse pysyä nyt kasassa täyttä 60 minuuttia, mutta poffien alkaessa se olisi suotavaa. Mitä pidemmälle kausi etenee, sen vähemmän on mahdollisuuksia testata pelin toimivuutta. Toisaalta, eipä ollut viime kaudellakaan peli ekoilla pleijarikierroksilla erityisen "kasassa", mutta niin vain sieltä puristettiin mestareiksi asti.
 
Toki tämän näkemykseni voi kuitata ylimielisyytenä, ei siinä mitään. Moni sitä kritisoikin ja se kuuluu asiaan. Kyllä voimasuhdearvioni sai hivenen myös kannatusta, jopa Kärppien sijoituksen osalta. Tämä kannatus tuli Kärppäleirin ulkopuolelta. Teille, arvostamilleni Kärppäkannattajakolleegoille, taisi tuolloin veikkaukseni tuntua liian ylimieliseltä. No, ymmärränhän minä, jottei näillä leveyspiireillä ole soveliasta olla liian itsevarma menestyksestä. Nöyryys on täällä valttia. Ymmärrän kyllä, ettet näe Kärppiä yhtä varmana runkosarjan voittajana kuin minä. Eikä siinä mitään, mielipideasioita ja osin määrittelykysymyksiä ovat nämä.
.
Itse boldasin.

Ei niinkään leveyspiiristä ole kyse, ennemminkin pelosta ja taikauskosta. Tämäkin kausi on sen osoittanut, että kun lähtee uhoamaan jotain lilliputteja vastaan, niin turpaan tulee ja varmasti. Jämäseurojen taas on helppo uhota meitä vastaan. Jos sattuvat voittamaan, niin vittuilua tulee ja paljon. Lisäksi se on aivan järjettömän noloa. Mutta jos häviävät, niin mitäpä sitä sitten. Kyllähän veikkauski sen tiesi, kun antoi Kärpille 1,23 kertoimen ja vastustajalle 7,04.

Ainoa uho huomista Kalpa-Kärpät peliä kohden oli tasuri. Toivottavasti en sillä jo jinxannut häviötä, sillä uhoajat häviää aina. (Se taikausko)
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En juurikaan veikkaa. Harrastus mielessä lauantain jalkapallovakiota kovin tappiollisesti ruksittelen. Ei siis ole rahoja luvassa minulle Kärppien runkosarjavoitosta. Mielestäni Kärpät oli niin suuri ennakkosuosikki runkosarjan voittajaksi, etten halunnut tuota mainitsemaasi 1-3 haarukkaa Kärpille käyttää. Jos olisin niin tehnyt, olisi minun pitänyt laajentaa myös muiden joukkueiden haarukkaa, eikä se olisi ollut enää mielekästä. Kertaan vielä, mielestäni Kärppien sijoittuminen runkosarjassa huonommin kuin sijalle yksi, olisi ollut yhtä epätodennäköistä kuin HIFK:n valahtaminen sijojen 2-6 ulkopuolelle.

Toki tämän näkemykseni voi kuitata ylimielisyytenä, ei siinä mitään. Moni sitä kritisoikin ja se kuuluu asiaan. Kyllä voimasuhdearvioni sai hivenen myös kannatusta, jopa Kärppien sijoituksen osalta. Tämä kannatus tuli Kärppäleirin ulkopuolelta. Teille, arvostamilleni Kärppäkannattajakolleegoille, taisi tuolloin veikkaukseni tuntua liian ylimieliseltä. No, ymmärränhän minä, jottei näillä leveyspiireillä ole soveliasta olla liian itsevarma menestyksestä. Nöyryys on täällä valttia. Ymmärrän kyllä, ettet näe Kärppiä yhtä varmana runkosarjan voittajana kuin minä. Eikä siinä mitään, mielipideasioita ja osin määrittelykysymyksiä ovat nämä.

Kannattamamme joukkueen lähitulevaisuuden suurin haaste on, miten se pystyy keskittymään liigapeleihin CHL-finaalin odottaessa nurkan takana. Nyt mitataan pelaajiemme ammattimaisuuden tasoa kovasti. Samoin Marjamäen johtajan taidot ovat uudenlaisen haasteen edessä.

Vähän myöhäinen vastaus kun olin reissussa. Mut joo, kuten sanoin saahan nämä nähdä ja kirjoittaa kuten tahtoo. Itse asiassa kritiikkiä Kärppäkannattajien ylimielisyydestä (yleistäminen kun on kovin yleinen piirre näissäkin keskusteluissa) tuli joiltain muiden joukkueiden kannattajilta. Kuten olen aiemminkin sanonut tiedän, että olet veikannut Kärppien menestystä aika lailla poikkeuksetta myös huonompinakin aikoina, mutta nyt tuo kaudenalusennakkosi jäi erityisesti mieleen. Mut joo, ymmärrän kyllä mitä ajoit ajatuksillasi takaa, joskin uskon että hieman haitkin vastakommentteja sillä että laitoit Kärppien huonoimman mahdollisen sijoituksenkin ykköseksi.

Itsekin pidän yhä Kärppiä ykkössuosikkina runkosarjan voittajaksi, mutta pidän toki kaikkea mahdollisena. Muutama heikompi ottelu voi kääntää tilannetta, mutta juuri nyt (mm. Ahon ja Puljujärven hyvien otteiden ansiosta) Kärpillä on paketti varsin hyvässä kunnossa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Kärppien epätasapainoinen joukkueen rakentaminen realisoitui nyt sitten karmeimmalla mahdollisella tavalla juuri ennen CHL-finaalia. Hyökkääjiä on kyllä vaikka viiteen ketjuun, mutta jostain syystä on yritetty tulla toimeen todella vajaalla pakkikalustolla. Liigassa nyt voidaan sinnitellä muutama kierros jos varmuudella tiedetään, että sieltä on joko Niemelä tai Pitkänen tulossa mukaan ihan lähiaikoina. Mutta CHL-finaalin osalta ei ole enää mitään tehtävissä. Nyt pitää Junnon ja kumppaneiden kyllä todella tarkkaan miettiä, että mitä tekevät tämän pakkitilanteen kanssa. Jos sieltä Niemelä tai Pitkänen ei ole ensi viikollakaan vielä tulossa mukaan remmiin, niin kyllä joku hankinta olisi aiheellinen tehdä.
 

Zinetula

Jäsen
Kärppien epätasapainoinen joukkueen rakentaminen realisoitui nyt sitten karmeimmalla mahdollisella tavalla juuri ennen CHL-finaalia. Hyökkääjiä on kyllä vaikka viiteen ketjuun, mutta jostain syystä on yritetty tulla toimeen todella vajaalla pakkikalustolla. Liigassa nyt voidaan sinnitellä muutama kierros jos varmuudella tiedetään, että sieltä on joko Niemelä tai Pitkänen tulossa mukaan ihan lähiaikoina. Mutta CHL-finaalin osalta ei ole enää mitään tehtävissä. Nyt pitää Junnon ja kumppaneiden kyllä todella tarkkaan miettiä, että mitä tekevät tämän pakkitilanteen kanssa. Jos sieltä Niemelä tai Pitkänen ei ole ensi viikollakaan vielä tulossa mukaan remmiin, niin kyllä joku hankinta olisi aiheellinen tehdä.
Samaa mieltä. Mielestäni tähän pitäisi reagoida tarpeeksi kokeneella/kovan luokan lainalla tai tryout-sopimuksella jos sellainen on saatavilla. Siis mikäli Pitkänen tai Niemelä eivät ole käytettävissä pian tai viimeistään viikon parin sisällä. Tähän saumaan tulee tuplapeliä ja muuta ja kuormitus on kovaa. Se lisää aina todennäköisyyttä uusille vammoille, mitä ei todellakaan saisi tulla jo CHL-finaalia ajatellen. Ronkainen ja Mäkelä eivät ole nyt tähän lääke, ellei heitä uskalleta peluuttaa lähemmäs 20 minuuttia per ottelu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kärppien epätasapainoinen joukkueen rakentaminen realisoitui nyt sitten karmeimmalla mahdollisella tavalla juuri ennen CHL-finaalia. ...
Kirjoittelin juuri samaa tuolla CHL-ketjussa. Ainoa parannus tilanteeseen on, että Mise tervehtyy finaaliin, vaikkei hän korvaa Nutin poissaoloa kuin määrällisesti - iso osa puolustuksen kiekollisesta taidosta putosi pois pahaan paikkaan.

Eihän tämä paranna osakkeita muutenkaan, kun on b2b-pelit liigan kovakuntoisinta joukkuetta vastaan heti huomenna. Siinä saa Late sohia tosissaan esim. ylivoiman kanssa, kun ei ole ollut kuosissa oikein muutenkaan. Noh, jos tästä viikosta nyt selvitään +3:lla pisteellä, voi sitä pitää jo hyvänä suorituksena, nollaakin on vahvasti lapulla...
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Turha se on enää itkeä loukkaantumisia ainakaan CHL:n suhteen. Finaaliin on mentävä niillä ketä on. Itse olin ennen kauden alkua varmaan suurin äänitorvi näillä palstoilla sen puolesta, että Kärppien rosteri kaipaisi laajuutta lisää. Täällä oli kuitenkin melkoinen konsensus vastarintana sen puolesta että pelaajia on tarpeeksi. Sentteriosastoa on onneksi kauden mittaan jo vahvistettu, mutta sitä jo kauden alla kaipaamaani pakkia ei ole tullut ja siitä kärsitään nyt.

Edelleen ihmettelen, kuinka vaikeaa se on uskoa, että liigajoukkueessa on keskimäärin kokoajan 1-3 pelaajaa loukkaantuneena. Pahemmissa sumissa niitä loukkaantuneita on sitten enemmän, ja jos erikoisen hyvä tilanne sattuu olemaan, vähemmän. Tämä pitäisi ottaa huomioon jo kauteen lähdettäessä, eikä alkaa reagoimaan vasta sitten kun paskat on jo housuissa.
 

Zinetula

Jäsen
Kyllähän sitä vähän limitillä on menty, mutta on siellä Kärpissäkin osattu ajoituksen koukerot. Linkki Kalevan artikkeliin.

Kärpät voi saada Joni Pitkäsen Mestarien liigan finaaliin | Jääkiekko | Kaleva.fi

Viikonloppuna uutisoitiin urheilutoimittaja Joni piiraisen toimesta näin "Kärppien Joni Pitkänen on vihdoin pelikunnossa, kerrotaan oululaisten pukukopista. Mies päättää itse, koska palaa. Paluu lähellä." Linkki tviittiin.

Joni Piirainen Twitterissä: "Kärppien Joni Pitkänen on vihdoin pelikunnossa, kerrotaan oululaisten pukukopista. Mies päättää itse, koska palaa. Paluu lähellä. #liiga"

Elämme mielenkiintoisia aikoja. Ehkä Kärpissä on jo pitempään tiedetty tilanne ja mahdollisuus reagointiin loukkaantumisen sattuessa. Juuri Pitkänenhän lienee ollut se kortti, mikä on haluttu katsoa. Pitkäsen jälkeenhän meillä on vahva kuusikko + Niemelä ja Pentikäinen myös hyviä liigapakkeja. Päälle Ronkainen, Siikaluoma.. Vähän hankala siihen on ollut enää ketään nimimiestä hankkia, etenkin kun markkinat ovat tyhjiä ja huiput luokkaa Glenn.
 
Tänäänkin Joni ahersi salilla ja tiukkaan tuntui painavan. Treenien intensiteetti ihan toista luokkaa kuin syksyllä kun ensimmäisiä kertoja samalla salilla näin. Erittäin hyvässä ja tiukassa kunnossa vaikuttaa olevan. Nyt vain allekirjoitusta paperiin Joni ja Juha.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät

Ukkopekka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Carolina Hurricanes
Lyhyt kevät tulee, mikäli Aho, Puljujärvi ja Nutivaara pysty ratkaisemaan peliä ja Aittokallio jatkaa maalilla. Tuntuu, että muilla hirttää käsijarru ja tyytyvät vain pörräämään laidoissa josta heidät nakataan sivuun kun ei fyysisyys riitä meidän mikki hiirillä.

Onko kukaan nähnyt muuten Humlia kentällä joulutauon jälkeen? Nyt kentällä on joku 71, joka jää aina kulmissa yksinäiseksi ja omissa soi, olipa missä tahansa muussa kentässä. Hirsokin hankittiin, mutta liekköhä jo nostanut jo rahat tilille ja painellu Espooseen, ei näy kentällä juuri ollenkaan.

Oikeastaan koko joukkue on surkea, mitäpä tässä yksittäisiä suolaamaan. Hmv.

Tässä joukkue säästelee oikeasti vain paukkuja chl-finaaliin ja pudotuspeleihin...
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Oisko liian härskiä myydä Huml vielä siirtoikkunan ollessa auki? Humlista ei vaan ole joukkueelle mitään näkyvää hyötyä, päinvastoin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oisko liian härskiä myydä Huml vielä siirtoikkunan ollessa auki? Humlista ei vaan ole joukkueelle mitään näkyvää hyötyä, päinvastoin.
Joo, mikähän Humlia vaivaa? Liike on erittäin huonoa, eikä se näyttäisi yrityksestä olevan kiinni. Oivaltavat syötöt loistavat poissaolollaan ja silloin harvoin, kun pääsee maalipaikkaan, jäätyy täysin. Joitakin viikkoja sitten näytti vielä paljon paremmalta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Maalivahtitilanteemme on hankala. Kakkosmaalivahti on lainamies ja ykkösmaalivahti pelaa kovin epätasaisesti. Ei kai Kärpät voi lähteä kevääseen näin huteralla maalivahtipelillä? Maalivahtiosastoa lukuunottamatta hyvinkasattu ja kallis joukkue menee ihan hukkaan ellei asiaan reagoida. Mistä apuja?
 

Puliukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pienet on marginaalit. Aittokallion imetään jokapaikasta-päivä oli nyt. Vehviläisellä se päinvastainen. Humlista oon samaa mieltä, että jotain helvetin mystistä on tapahtunut jo viime kaudella kun Humlilla ei oo vauhtia eikä mitään jakoa tehdä tämän päivän liigassa edes maalia kun ne harvatkin paikat kun saa ja jolloin pitäis ampua vaan maalia kohti niin herra alkaa leipomaan puolen metrin päästä maalista ja tilanne karkaa lapasesta. Mestiksessä olis varmaan kova. Lihoiks vaan.
 

sinikettu

Jäsen
Vastahan tuo Huml pelasi ihan hyvin Pyörälän ja Pirneksen kanssa. Ketjun hajoituksen jälkeen mies on ollut kieltämättä vähän hukassa kentällä. En tiedä olisiko myynnissä mitään järkeä, ellei korvaavaa pelaajaa saa tilalle. Iivana voi täydellä hyökkäyskalustolla pelata pientä roolia nelosessa ja mahdollisesti vireen noustessa tai loukkaantumisten tullessa paikkailla ylemmissä ketjuissa. Voi muutenkin olla, että tuo Pirnes-Pyörälä-Huml-ketju saadaan pudotuspelien lähestyessä taas kasaan.

19 viimeistä ottelua ja yksi häviö varsinaisella peliajalla. Ei tuo tulos nyt ihan huono ole. Runkosarjassa pisteet lasketaan, playoffeissa ei. Tämän päivän peli oli numeroista huolimatta varsin tasainen. Mokke imuroi ja vähän pomppi Jypille ja jäi pomppimatta Kärpille. Toki eiliseen verrattuna oli joukkueella energisyys kateissa, poislukien Ahon ketju. Olen myös edelleenkin sitä mieltä, että tästä joukkueesta saadaan paras osaaminen irti silloin, kun panokset ottelussa ovat huipussaan.

Tuota maalivahtitilannetta tai oikeastaan sen epävakautta on kompattava täältä suuntaa. Mielestäni Aittokallio suvereenina ykkösmokkena on todella suuri riski lähteä pudotuspeleihin. Joku loppukauden kirittäjä viereen tai siten kunnon mokke ykköseksi. Minulle kelpaisi Aittokallio-Rajaniemi maalivahtikaksikoksi. Kaksi keskitason mokkea, kovemmassa vireessä oleva lähtee sitten pudotuspeleihin ykkösenä. Voi olla, ettei riitä mestaruuteen asti, mutta sitten ei riitä. Tällä hetkellä ei taida siirtomarkkinoilla olla vapaana/vapautumassa kovempia maalivahteja.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Maalivahtitilanteemme on hankala. Kakkosmaalivahti on lainamies ja ykkösmaalivahti pelaa kovin epätasaisesti. Ei kai Kärpät voi lähteä kevääseen näin huteralla maalivahtipelillä? Maalivahtiosastoa lukuunottamatta hyvinkasattu ja kallis joukkue menee ihan hukkaan ellei asiaan reagoida. Mistä apuja?
Eräs #32 tulee vielä avuksi, trust me.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Aittokallioon ei voi luottaa. Näin se vaan on ja pakko hyväksyä. Muutama peli paremmin ja sitten täydellinen munaus kotihallissa. Tämän päivän esitys oli luokattoman surkea. Ei vaan voi päästää tuollaisia maaleja
 

Odvelli

Jäsen
Minua myös kiinnostaisi tämän Nikke-huhun taustat. Tietysti toivon että näin on, enkä Frostbiten kirjoitusta millään tavalla arvostele. Silkasta mielenkiinnosta siis utelen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös