Oulun Kärpät 2015–2016

  • 725 774
  • 2 548
Omasta mielestäni nelonen menisi Keränen-Humaloja-Sailio. Suorannalla alkaa olla kiire esittää osaamistaan jotta saa edes peliaikaa, tuosta kolmikosta jokainen ajaa Suorannan edelle, ollen vieläpä hyökkäyspäässä hyödyllisempi.

Hyvä huomio.Humalojan unohdin aivan tyystin pikaisesta mietinnästä. Ehdottamasi ketjun olisi huomattavasti liikkuvampi, fyysisempi ja taitavampi. Suorannan oikeastaan ainoa etu on ne jäätävät ranteet, joita nähdään kaksi kertaa kaudessa :)
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Saapa nähdä miten tässä käy. Kärpillä ei tällä kaudella ole oikein onnistunut porukan sitouttaminen yhteiseen päämäärään ihan samalla tavalla kuin parilla viime kaudella. Jonkun pitäisi vaan ottaa joukkue reppuselkään ja kantaa sitä vastuuta menestymisestä. Manninen ja Sailio sinänsä ovat ihan positiivinen lisäys rosteriin vaikkei mikään Maxwellin tapainen "oikea vahvistus" olekaan. Mitenköhän se puolustus tänä vuonna? Porukkaa on tällä hetkellä ainakin jonkun aikaa sairaspedillä ja viime vuonnakin Kukkosen piti invalidina kamppailla finaalit läpi. Pitkäsestäkään ei taida tälle vuodelle olla mitään back-to-back pelien apua jos jalka vihoittelee vieläkin viikon takaisesta.
 

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
Hyvä huomio.Humalojan unohdin aivan tyystin pikaisesta mietinnästä. Ehdottamasi ketjun olisi huomattavasti liikkuvampi, fyysisempi ja taitavampi. Suorannan oikeastaan ainoa etu on ne jäätävät ranteet, joita nähdään kaksi kertaa kaudessa :)
Itse kyllä pidän Suorannan pelistä, on onnistuessaan piristävä poikkeus tähän tyypilliseen Kärppä-pelaajan profiiliin. Osaa kyllä olla kiekollinenkin, mutta sitä valitettavasti nähdään turhan harvoin. Samoin kokoa voisi käyttää vieläkin ilkeämmin hyväksi.
 

Fordél

Jäsen
En ihan ymmärrä näitä Kärppien viimeisiä hyökkäyspään hankintoja. Jo aikaisemminkin jäi hyviä Liigatason jätkiä ulkopuolelle, nyt viimeistään. Jos loukkaantumisia ei ole paljon, tämä kääntyy mun mielestä jo itseään vastaan, kun mietitään joukkueen yhtenäisyyttä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ihan ymmärrä näitä Kärppien viimeisiä hyökkäyspään hankintoja. Jo aikaisemminkin jäi hyviä Liigatason jätkiä ulkopuolelle, nyt viimeistään. Jos loukkaantumisia ei ole paljon, tämä kääntyy mun mielestä jo itseään vastaan, kun mietitään joukkueen yhtenäisyyttä.
Sama täällä. Tuossa ei ole enää järjen häivää. Laitahyökkääjiä on kuuteen ketjuun. Ensi Manninen myydään, sitten ostetaan. Sailiota on kaupattu vaikka minne, mutta kukaan ei ole huolinut. Aivan järkyttävä mini-Blues on tullut Kärpistä ja lisää ajokoirakiekkoa on luvassa Sailion tapaisten "vahvistusten" myötä. Samalla Kalapudas ja kumppanit taas katsomoon (tai Hokkiin).
 

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
Mitenköhän se puolustus tänä vuonna? Porukkaa on tällä hetkellä ainakin jonkun aikaa sairaspedillä ja viime vuonnakin Kukkosen piti invalidina kamppailla finaalit läpi. Pitkäsestäkään ei taida tälle vuodelle olla mitään back-to-back pelien apua jos jalka vihoittelee vieläkin viikon takaisesta.

Pitkäseen ei kannata ladata minkäänlaisia odotuksia. Pelaa jos pelaa, ns. mukava lisä toteutuessaan, mutta ei lähtökohtaisesti vakikokoonpanossa.
Mahdolliseen pakkivahvistukseen nähdäkseni ainoa mahdollinen liikku on luopua samalla jostakin laiturista.

En ihan ymmärrä näitä Kärppien viimeisiä hyökkäyspään hankintoja. Jo aikaisemminkin jäi hyviä Liigatason jätkiä ulkopuolelle, nyt viimeistään. Jos loukkaantumisia ei ole paljon, tämä kääntyy mun mielestä jo itseään vastaan, kun mietitään joukkueen yhtenäisyyttä.

Tähän on todettava että Manninen on omana kasvattina varmaan todella helppo lisä joukkueeseen, oli kuitenkin osa viime kaudenkin joukkuetta. Sailion hankintaa tähän saumaan en oikein ymmärrä...Jotenkin on nyt sellainen fiilis että kaikkea ei ole kerrottu julkisuuteen, eli jotkut loukkaantumisista ovat sen verran vakavia että loppukausi on taputeltu (Mäenalanen, Junttila) tai sitten jollain pelaajalla on pitkäaikaisempi vaiva josta ei ole tiedotettu.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Anteeksi nyt vaan, mutta mitähän vittua nyt tapahtuu? Minun Kärpistä on tullut joku edarien ja ex-bluesien muukalaisjengi. Kaiken lisäksi pelaavat ihan paskasti. Ei saatana. Tulis jo ensi kausi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Anteeksi nyt vaan, mutta mitähän vittua nyt tapahtuu? Minun Kärpistä on tullut joku edarien ja ex-bluesien muukalaisjengi. Kaiken lisäksi pelaavat ihan paskasti. Ei saatana. Tulis jo ensi kausi.
Kyllä on tällä kaudella aika rajusti ostoruletissa määrä korvannut laadun. Näiden kaikkien hankintojen tilalle kun olisi saatu edes yksi tekijämies.
 

Outlander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei nää nyt mun mielestä kovin huonoja hakuja ole, Manninen kehittynyt huimasti kerhossa tällä kaudella eli uskompa että kaverista on hyötyä ja tuollainen Sailion kaltainen torakka voi olla vahvistus 4 ketjuun kevättä ajatellen.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No siis kyllähän Sailio korvaa jonkun Suorannan vähintään kaks'yhteen. Silti vituttaa tuo edarien ja ex-bluesien määrä kentällä. Sit jotkut Mäenalaset ja Kalaputaat vetää johtopäätökset ja lähtee ns. vittuun. Tilalle Mannisia, Komulaisia ja Mikkoloita. Yhtään Mannisia ja Komulaisia väheksymättä haluaisin mieluummin nähdä kentällä Mäenalasia ja Kalaputaita.
 

JPL

Jäsen
Jos suoraan sanoo, niin en tykkää tämmöisestä osto- ja myyntiliigasta. Sailion ymmärrän (palkanmaksut yms.), mutta Manninen olisi kyllä voinut pelata kauden loppuun Kerhossa. Ja Alkaa Kärpillä muutenkin olemaan tuota hyökkäyskalustoa puoltatoista joukkuetta varten, joten en ihan hirveänä enää tykkää.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt kun hyökkäyksessä on laajuutta enemmän kuin laki sallii, niin eiköhän sinne vielä jokin puolustajakin roudata. Sielä on tällainen tilanne tällä hetkellä:

Kukkonen
Nutivaara (sivussa toistaiseksi loukkaantumisen takia)
Masuhr
Laatikainen (loukkaantui eilen)
Hakanpää
Niemelä (pelannut viimeksi 31.10.2015)
Pentikäinen
Ronkainen
Mäkelä (Hokin sopimuspelaaja mutta pelaillut Kärpissä jo pitkät ajat)
+ Pitkänen
 
Kalapudas ei ole tällä kaudella osoittanut olevansa vielä valmis miesten peleihin. Mäenalasella on ikävästi ollut loukkaantumisia. Heitä ei kannata tässä nyt huolestuneesti verrata.

Mitä hankinnoista tulee itselle mieleen pikaisesti. Hirso oli tarvehankinta aivan selvästi. Aaltonen oli floppi sentterinä ja siitä ei pääse mihinkään. Pentikäinen oli täytemies puolustukseen, mutta näytti hauista tryoutilla ja sai minusta oikeutetusti pelipaikan. Ei suutaan tai toiseen merkittävä, on ollut kuitenkin tärkeä mies loukkaantumissumassa. Humaloja tuli myös paikkaamaan lainalla loukkaantumisia ja antoi suorastaan erinomaisia näyttöjä nelosen keskellä. Sai myös näyttöjensä perusteella sopparin. Kenet unohdan ja ketkä ovat näitä edareita?

Tämän lisäksi meillä on käynyt junnuja ja mestismiehiä paikkaamassa poissaoloja, joillakin on sopparia joillakin ei. Sitten Manninen ja Sailio.. en osaa sanoa johtuuko heidän hommaaminen jostain päällä olevasta loukkaantumisongelmista? Arvioin noiden järkevyyttä myöhemmin siltä kantilta.
 

Zinetula

Jäsen
Kalapudaksella on ensi kaudeksi sopimus Kärppiin. Johto varmaan katsoo, että Kalapudas kehittyy Hokissa ja A:n pleijareissa paremmin kuin jämäajalla tai ylimääräisenä hyökkääjänä Kärpissä. Eilenkin sai vastuuta vain vajaa 6 minuuttia. Mane tuo enemmän kilpailua kolmeen eka ketjuun ja Sailio on Kärppien kannalta Kalapudasta parempi versio neloseen ja ylimääräiseksi hyökkääjäksi. Näin se varmaan menee. Plus mahdolliset loukkaantumiset, mitä emme tiedä. Kärpissä on tupattu tekemään oikeita ratkaisuita eri asioiden suhteen. En minä sillä, etteikö kysenalaistaa saisi. Kaikkihan me täällä jaamme lähinnä omia mielipiteitämme.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Joo kyllä kokoonpanossa täytyy jokainen paikka ansaita neloskentän jätkiä myöten. Kalapudas on vain hiihtänyt kentällä menemään saamatta mitään aikaan. Hyvä, että kilpailua tulee, mutta olisihan sitä toivonut hieman kovempaa nimeä, kuin Säiliö.
 

Kulpertto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, St. Louis Blues, Patrik Moisio
Kysyn ihan vilpittömän kysymyksen. Onko Pentikäinen pelannut tähän saakka hyvin ja tykkääkö fanit hänestä?
Suurin osa lyttäsi aivan pystyyn hänet, joten olisi kiva kuulla onko ollut niin huono? En ole itse seurannut.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Kysyn ihan vilpittömän kysymyksen. Onko Pentikäinen pelannut tähän saakka hyvin ja tykkääkö fanit hänestä?
Suurin osa lyttäsi aivan pystyyn hänet, joten olisi kiva kuulla onko ollut niin huono? En ole itse seurannut.

Oma mielipiteeni on sellainen, että Pentikäinen on odotuksiin verraten onnistunut hyvin. +/- +13 on joukkueen parhaimmistoa ja Pentikäinen on ollut kyllä mainettaan parempi, eikä niitä turhia jäähyjä nyt niin paljoa ole tullut.

Piste-ennätyskin todennäköisesti tulee ja mies on varmasti hyvä pukukoppipelaaja. Ja jos minun täytyisi valita Hakanpään ja Pentikäisen väliltä kumman otan pelaavaan kokoonpanoon, niin päätyisin ehdottomasti Pentikäiseen.
Tämä siis jos vain Kärppien lasarettiosastolta loukkaantuneita puolustajia pikku hiljaa valuisi takaisin kokoonpanoon.
 

Elmox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt kun hyökkäyksessä on laajuutta enemmän kuin laki sallii, niin eiköhän sinne vielä jokin puolustajakin roudata. Sielä on tällainen tilanne tällä hetkellä:

Kukkonen
Nutivaara (sivussa toistaiseksi loukkaantumisen takia)
Masuhr
Laatikainen (loukkaantui eilen)
Hakanpää
Niemelä (pelannut viimeksi 31.10.2015)
Pentikäinen
Ronkainen
Mäkelä (Hokin sopimuspelaaja mutta pelaillut Kärpissä jo pitkät ajat)
+ Pitkänen
Siis juuri näin - olisin enemmänkin huolissani pakkikalustosta.
Hakanpää ja Pentikäinen hitaita.
Kukkoselle kuormitus tuossa iässä ei hyvä - samoin Masuhrille..
Kauanko Laatikainen on ulkona ? Niemelä ei varmaankaan pelaa tällä kaudella.
Ronkainen ja Mäkelä ihan keltanokkia vielä.
Nutivaaralla luun murtuma ja sen toipumisaika arvoitus - Pitkäsen liikkeistä ei kukaan tiedä.
Voi poijjaat - meille voi tulla vielä hätä käteen.
Empä oikein tiedä kun samaan aikaan ostellaan vaan hyökkääjiä...
 
Kysyn ihan vilpittömän kysymyksen. Onko Pentikäinen pelannut tähän saakka hyvin ja tykkääkö fanit hänestä?
Suurin osa lyttäsi aivan pystyyn hänet, joten olisi kiva kuulla onko ollut niin huono? En ole itse seurannut.

On pelannut hyvin.Puutteellisista kiekollista taidoistaan huolimatta näyttää malliesimerkkiä siitä, että mikäli joukkueen pelitapa on selvillä ja jokaiseen luotetaan, niin ei erotu kentältä erityisemmin negatiivisessa. Toki huomaahan ne taidot, kun tulee kiekon kanssa reagointitilanne, mutta mallikaasti nostaa hyökkäyksiäkin hitaissa lähdöissä.
 

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Otsikot nähtyäni olin että "mitähän vittua, mulla alkaa huumori loppua". Jari Sailio Kärppien mies, sanattomaksi vetää. Kyllähän tämä joukkue alkaa olla levällään kuin jokisen eväät, lievästi sanottuna orastavaa kriisiä pukkaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kysyn ihan vilpittömän kysymyksen. Onko Pentikäinen pelannut tähän saakka hyvin ja tykkääkö fanit hänestä?
Suurin osa lyttäsi aivan pystyyn hänet, joten olisi kiva kuulla onko ollut niin huono? En ole itse seurannut.
Asenteesta, millä Atte on tullut ja pelannut, ei kaveria voi moittia puolta sanaa. Saisivat muut hiihtelijät ottaa mallia Pentikäisestä, kuinka joka peliin pannaan omaa parasta - muuta ei voi vaatiakaan. Taidot ja nopeus eivät aina riitä joka tilanteessa, mutta sinnikkyys ja taisteluhalu korvaavat puutteita ja Atte tulee olemaan keväällä vielä parhaimillaan - arvostan!
Otsikot nähtyäni olin että "mitähän vittua, mulla alkaa huumori loppua". Jari Sailio Kärppien mies, sanattomaksi vetää. Kyllähän tämä joukkue alkaa olla levällään kuin jokisen eväät, lievästi sanottuna orastavaa kriisiä pukkaa.
Sullakin on vain niitä vieroitusoireita, joita stadin edarit näillä leveysasteilla aiheuttavat - mennee ohi?
 

Kulpertto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, St. Louis Blues, Patrik Moisio
Kiitos vastauksista.
Upea kuulla, että mennyt hyvin. Toivottavasti jatkaa loppuun saakka ja miksei jatkaisi. Hieno pelaaja ja hieno ihminen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kysyn ihan vilpittömän kysymyksen. Onko Pentikäinen pelannut tähän saakka hyvin ja tykkääkö fanit hänestä?
Suurin osa lyttäsi aivan pystyyn hänet, joten olisi kiva kuulla onko ollut niin huono? En ole itse seurannut.
Taistelija ja hyvä pukukoppipelaaja on kyseessä, niin kuin kaikki uumoilivat. Pentikäinen on ollut tässä suhteessa Ari Vallinin korvaaja. Tilastollisesti Atte on pelannut myös hyvin, paremmin kuin odotin.

Loukkaantumisten vuoksi Atte on pelannut viime viikot uumoiltua isommassa roolissa. Kyllä Aten pelaaminen on kuitenkin edelleen aikamoista selviytymistaistelua. Odotan innolla sitä hetkeä, jolloin hän pääsee takaisin siihen roolin, johon hänet on hommattu, eli 7-8 pakiksi kohottamaan tunnelmaa pukukopissa. Nuo kommentit, joissa Pentikäistä peluutettaisiin ohi Hakanpään, ovat kyllä huumoriluokkaa.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
. Nuo kommentit, joissa Pentikäistä peluutettaisiin ohi Hakanpään, ovat kyllä huumoriluokkaa.

Pentikäinen on ylittänyt odotukseni ja Hakanpää puolestaan alittanut odotukseni. Pentikäinen on esiintynyt paremmin, kuin Hakanpää ja sitä on ollut helppo seurata, kun ovat pelanneet pakkiparina. Hakanpää tuskin pelaa ihan karkkirahoilla ja miestä kaavailtiin varmasti isoon rooliin alivoimalle, mutta silti valmennus marssittaa sinne ennemmin kaikki muut ennen Hakanpäätä.

Pelaajien tasoero ei ole kuitenkaan merkittävä, Hakanpäästä saattaa kehittyä parempi pelaaja, kuin Pentikäisestä, mutta Atte kokemuksellaan vie tällä hetkellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös