Oulun Kärpät 2015–2016

  • 725 936
  • 2 548

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viittasinkin tuolla lähinnä Saarijärven agentin kommenttiin, jossa hän sanoi, ettei Saarijärveä välttämättä kiinnosta olla Kärppien seiskapakki ja siksi Amerikka olisi houkuttelevampi vaihtoehto. Marjamäki osaisi varmasti kasvattaa ja kouluttaa Saarijärvestä paremman pelaajan, mutta ei se Pohjois-Amerikan vaihtoehtokaan mikään huono urakehityksen kannalta ole. NHL on varmasti Saarijärven tavoitteena, joten pelaaminen pienessä kaukalossa Detroitin valvovien silmien alla toimii varmasti sekin.

Kyllä, sun kanssa oonkin pitkälti samaa mieltä. Omat kommenttini olivat lähinnä niille, jotka olivat sitä mieltä että Saarijärven pitäisi vaan luottaa itsensä ja ottaa suosiolla vastaan seiska- tai kasipakin rooli Kärpissä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Omat kommenttini olivat lähinnä niille, jotka olivat sitä mieltä että Saarijärven pitäisi vaan luottaa itsensä ja ottaa suosiolla vastaan seiska- tai kasipakin rooli Kärpissä.
Näin ne villit tarinat syntyvät; joko tahallisesta tai tahattomasta väärinymmärryksestä. Ainakaan minä en ole kirjoittanut, jotta Saarijärven pitäisi ottaa suosiolla vastaan ylijäämäpakin paikka Oulun Kärpistä. Toki miesten sarjaan siirtyminen jo ensi vuonna vaatisi Saarijärveltä kovaa itseluottamusta. Kirjoitin, että on kaikille osapuolille parasta, että Saarijärvi jatkaa uraansa Pohjois-Amerikassa, mikäli Kärpissä pelaamisen ehtona on automaattinen paikka pelaavassa kuusikossa. Jos Detroit, Saarijärvi ja hänen agenttinsa näkevät, että Saarijärvi ei ole valmis ottamaan paikkaa Oulun Kärpissä ja heidän mielestään urakehityksen kannalta on parasta jatkaa junioriliigassa, niin siitä vain. He ovat varmasti parhaiten hajulla siitä, mikä on järkevää.

Näin kannattajan silmin asiaa tarkastellen en näe täysin pöyristyttävänä sitä ajatusta, että Saarijärvi panisi itsensä likoon Oulun Kärppien puolesta. Hänellä olisi täysi mahdollisuus saada hyvin peliaikaa erittäin kovatasoisessa miesten sarjassa. Jos läpilyönti ei onnistuisi, niin kyllä hän Suomessa pelata saisi ja paljon saisikin, toki sarjassa, joka vastaa hänen senhetkisiä kykyjään. Kiintiöpaikkoja tai ennenaikaisia lupauksia pelipaikasta ja peliajasta en kannata, eikä näytä kannattavan Oulun Kärpätkään. Tästäkin huolimatta joukkue on pullollaan maailmanluokan lupauksia.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Näin kannattajan silmin asiaa tarkastellen en näe täysin pöyristyttävänä sitä ajatusta, että Saarijärvi panisi itsensä likoon Oulun Kärppien puolesta. Hänellä olisi täysi mahdollisuus saada hyvin peliaikaa erittäin kovatasoisessa miesten sarjassa. Jos läpilyönti ei onnistuisi, niin kyllä hän Suomessa pelata saisi ja paljon saisikin, toki sarjassa, joka vastaa hänen senhetkisiä kykyjään. Kiintiöpaikkoja tai ennenaikaisia lupauksia pelipaikasta ja peliajasta en kannata, eikä näytä kannattavan Oulun Kärpätkään. Tästäkin huolimatta joukkue on pullollaan maailmanluokan lupauksia.
Täsmälleen näin. En tiedä olisiko sekään huono juttu, jos Saarijärvi kävisi Hokissa pelamasssa miesten pelejä, mikäli ei Kärppien kokoonpanoon mahdu. Sielläkin saa vääntää isoja miehiä vastaan. Mutta olen edelleen siitä ihan 100% varma, että Marjamäki kyllä antaa miehellä näytönpaikan mikäli Kärppiin haluaa tulla pelaamaan.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Täsmälleen näin. En tiedä olisiko sekään huono juttu, jos Saarijärvi kävisi Hokissa pelamasssa miesten pelejä, mikäli ei Kärppien kokoonpanoon mahdu. Sielläkin saa vääntää isoja miehiä vastaan. Mutta olen edelleen siitä ihan 100% varma, että Marjamäki kyllä antaa miehellä näytönpaikan mikäli Kärppiin haluaa tulla pelaamaan.

Oikeastaan rapakon takana pelaamisesta olisi etua vain siinä että pääsee totuttelemaan pieneen kaukaloon ja toki olisi maantieteellisesti vähän lähempänä Red Wingsin organisaatiota. Aika turhaa jokatapauksessa on haaveilla NHL:n puolella pelaamisesta vielä tässä vaiheessa, joten kysymys kuuluu painaako pienen kaukalon pelin opettelu enemmän kuin miesten sarjassa ja isossa kaukalossa pelaaminen? Mestis ei varmaankaan ole kovin seksikäs vaihtoehto, mutta kyllä se isolla vastuulla nuorta poikaa kehittäisi.

Ja juuri kuten sanoit Oulussa pelaamisen vaakakupissa painaa myös se, että Marjamäki on loistava koutsi nuorten pelaajien kanssa ja rehellinen näytönpaikka tulee 100% varmasti. Onhan loistavia koutseja rapakon takanakin, mutta tässä tapauksessa ollaan varmasti vähintään tasoissa.
 

Larhii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jäähonka
"Alun perin Saarijärven oli tarkoitus pelata ensi kaudella Oulun Kärpissä, mutta hänen agenttinsa Tomi Haula kommentoi asiaa seuraavasti:
− Tuskinpa Red Wings varasi Vilin sillä ajatuksella, että hän on ensi kaudella Kärppien seitsemäs puolustaja. Todennäköisesti hän siis pelaa jatkossakin Pohjois-Amerikassa", kirjoittaa Jatkoaika.
Tässä on kyllä ihmeellinen kommentti. Enpä usko, että Anaheim varatessaan tiesi tai edes pystyi vaikuttamaan missä Julius Nättinen tulee pelaamaan! Yhtä epävarma tilanne mahtuuko pelaamaan Jypissä, JYP Akatemiassa vai lähteekö junioriliigaan.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näin ne villit tarinat syntyvät; joko tahallisesta tai tahattomasta väärinymmärryksestä.

Nyt varovaisuutta vainoharhaisuuden suhteen, ei nimittäin tulisi mielenkään provoilla ymmärtämällä tahallaan väärin. Yritän edustaa parhaani mukaan asialinjaa, olin sitten oikeassa tai väärässä ajatuksineni, mutta ikävän usein asiallinen keskustelu vaikeutuu syystä tai toisesta. Taitaapa olla syynä se, että varsin moni uskoo olevansa aina oikeassa ja eriävät mielipiteet nostavat vähän kierroksia.

Oma aiempi kommenttini oli lähinnä nimimerkille MikGo, joka kirjoitti vähän siihen malliin, että Saarijärvi olisi jonkinasteinen pelkuri joka joutaakin mennä rapakon taakse mikäli hän ei ole valmis ottamaan jämäpakin roolia vastaan. En yritä provota näillä vahvoilla sanoilla, mutta eikös pointti mennyt suunnilleen näin? Ja silloin viitattiin kasipakin asemaankin (tai ainakin siihen, että Spang olisi myös mukana joukkueessa)? Itse taas ymmärrän hyvin, mikäli Saarijärvi yrittää pedata ennakkoon parempia asemia. Työllä se paikka pitää silti ansaita, mutta varmasti agenttikin haluaa pedata mahdolisimman hyvät lähtökohdat. Tietenkin itselleni sopisi se, että Saarijärvi hyväksyisi paikan kuin paikan, valitettavasti en vain itse siihen usko. Eiköhän tämä riitä tästä osaltani, ei tämä nyt niin tärkeä asia ole kuitenkaan...
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt varovaisuutta vainoharhaisuuden suhteen, ei nimittäin tulisi mielenkään provoilla ymmärtämällä tahallaan väärin. Yritän edustaa parhaani mukaan asialinjaa, olin sitten oikeassa tai väärässä ajatuksineni, mutta ikävän usein asiallinen keskustelu vaikeutuu syystä tai toisesta. Taitaapa olla syynä se, että varsin moni uskoo olevansa aina oikeassa ja eriävät mielipiteet nostavat vähän kierroksia.
Huoli pois Erätauko, ei tässä kierrokset nouse. Innokkaasti ja mielelläni luen eriäviä mielipiteitä. Pidän sinua sen verran fiksuna kirjoittajana, etten heti suorilta uskonut sinun ymmärtävän MikGon ja minun yhtenevää mielipidettämme niin väärin kuin teit. Edelleenkään et vaikuta jostain syystä näkevän pointtiamme.

Oma aiempi kommenttini oli lähinnä nimimerkille MikGo, joka kirjoitti vähän siihen malliin, että Saarijärvi olisi jonkinasteinen pelkuri joka joutaakin mennä rapakon taakse mikäli hän ei ole valmis ottamaan jämäpakin roolia vastaan. En yritä provota näillä vahvoilla sanoilla, mutta eikös pointti mennyt suunnilleen näin?
Pointti ei ollut ollenkaan tuo. Perin harmillista kärjistämistä harrastat, tai jostain syystä sinulla vain tämän asian kohdalla sumenee.
Itse taas ymmärrän hyvin, mikäli Saarijärvi yrittää pedata ennakkoon parempia asemia. Työllä se paikka pitää silti ansaita, mutta varmasti agenttikin haluaa pedata mahdolisimman hyvät lähtökohdat.
Täydellisen samaa mieltä siitä, että työllä se paikka pitää lopulta ansaita. Mitä tämä parempien asemien haku sitten käytännössä on? Kuvitteleeko Saarijärven agentti, että hän pystyy vaikuttamaan siihen, ketä puolustajia Oulun Kärpissä mahdollisesti Saarijärven lisäksi kaudella 2015-2016 pelaisi? Ei kai sopimukseen kuitenkaan voida mitään minimipelimäärää tai minimipeliaikaa alkaa kirjamaan? Voiko yksikään rehellinen organisaatio oikeasti antaa sopimuksen tekovaiheessa lupausta varmasta pelipaikasta? Lupauksen reilusta mahdollisuudesta toki pystyy antamaan ja uskon sen Kärppien Saarijärvelle antaneenkin. Loppu on sitten kiinni näytöistä, niin kuin sinäkin totesit.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huoli pois Erätauko, ei tässä kierrokset nouse. Innokkaasti ja mielelläni luen eriäviä mielipiteitä. Pidän sinua sen verran fiksuna kirjoittajana, etten heti suorilta uskonut sinun ymmärtävän MikGon ja minun yhtenevää mielipidettämme niin väärin kuin teit. Edelleenkään et vaikuta jostain syystä näkevän pointtiamme.

Pointti ei ollut ollenkaan tuo. Perin harmillista kärjistämistä harrastat, tai jostain syystä sinulla vain tämän asian kohdalla sumenee.

Katsoin ketjua taaksepäin ja kieltämättä muistin hieman väärin nimimerkin MikGo sanoja, mutta eikös tässä mainitsemani pointti tule silti esille:

Siis millä natsoilla Saarijärvi mahtuu edes Kärppien pakistoon? Miehellä ei ole yhtäkään liigapeliä ja ja ikää 18v. Näyttöjen kautta mies sen paikan ansaitsee. Jos tuntuu siltä, että vakiopaikka täytyy löytyä niin sitten on ehkä parempi mennä rapakon taakse pelamaan junnupelejä.

Tuohonhan vaan yritin sanoa, että omasta mielestäni vakiopaikan (harjoituspeleihin ja alkukaudelle) hakeminen olisi ihan ymmärrettävää enkä siitä Saarijärveä syyttäisi.

No ihan sama, mitä tuota tekemään kärpäsestä härkästä. Tuollaisesta tyylistä en itse oikein innostu, että se on muut joilla sumenee ja jotka ei näe pointtia. Yhtä lailla samaa voitaisiin nimittäin sanoa tässä tapauksessa sinusta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuohonhan vaan yritin sanoa, että omasta mielestäni vakiopaikan (harjoituspeleihin ja alkukaudelle) hakeminen olisi ihan ymmärrettävää enkä siitä Saarijärveä syyttäisi.

Olen ymmärtänyt pointtisi. Pari asiaa on kyllä viimeisistä kirjoituksista jäänyt epäselväksi: Miten tämä vakiopaikka harjoituspeleihin ja alkukaudelle käytännössä annettaisiin? Olisiko lupaus suullinen, vai voiko tällaista asiaa laittaa paperille? Muille Kärppien huippulupauksille ei ole vakiopaikkaa luvattu, näyttöpaikka kyllä. Heille on itseasiassa tehty kolmivuotinen kehityssuunnitelmia, jota Puljujärvikin tunnollisesti viime kaudella noudatti. Aho taas taisi ottaa pikkaisen harppauksia suunnitelmasta eteenpäin, sekin on sallittua. Saarijärvi on valinnut toisenlaisen reitin kohti NHL-unelmaa ja se toiminut hyvin hänen kohdallaan. Mitäs luulisit Puljujärven ja Ahon tuumaavan 18-vuotiaasta kaverista, jolle agentti on neuvotellut kiintiöpaikkan joukkueeseen. Mitäköhän lopullisen läpimurron kynnyksellä oleva Mikko Niemelä ajattelisi tästä kiintiöpuolustajasta samalla, kun itse puree tuppea aitiossa.

En minä, eikä ymmärtääkseni MikGokaan, olla syytettetty Saarijärveä mistään. Kovasti olemme toivoneet, että hän Kärpissä pelaisi. Olemme vastustaneet kiintiöpaikkaa hänelle. Mielummin näemme hänet Pohjois-Amerikassa pelaamassa kuin kiintiöpaikkalla Kärpissä. Jos pelkkä mahdollisuus ei riitä, silloin on kaikkien kannalta parempi, että Saarijärvi pitää kiinni alkuperäisestä urasuunnitelmastaan. Se on toiminut hänen kohdallaan erinomaisesti, enkä ole sitä kritisoimassa ollenkaan. Toivottavasti hänen NHL-unelmastaan tulee totta, tavalla tai toisella.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen ymmärtänyt pointtisi.

Mitäs luulisit Puljujärven ja Ahon tuumaavan 18-vuotiaasta kaverista, jolle agentti on neuvotellut kiintiöpaikkan joukkueeseen. Mitäköhän lopullisen läpimurron kynnyksellä oleva Mikko Niemelä ajattelisi tästä kiintiöpuolustajasta samalla, kun itse puree tuppea aitiossa.

Välillä tuntuu, että tällä palstalla pitää käyttää kohtuuttoman paljon aikaa jos haluaa yrittää saada oman pointin esille oikein. Varmasti valitsen sanoja väärin ja tartun turhaan muiden kommentteihin ja taipumattomuuteenkin, joten ehkäpä itselleni sopisi paremmin tarkkailijan rooli. Jotenkin sitä vaan jää liian helposti jauhamaan, vaikka alunperin teki vain mieli heittää pikainen, omasta mielestä ihan hyväksyttävä ja asiallinenkin kommentti.

Missään vaiheessa en ole puhunut kiintiöpaikasta. Nimimerkki MikGo tuntui vaan olevan sitä mieltä, ettei pakisto riitä vielä Saarijärven ollessa 7. pakki ja siksi sille puolelle tarvittaisiin vielä vahvistusta. Tuolloin tuumasin, että se tarkoittaa varmastikin Saarijärven lähtöä toisaalle ja jos näin käy itse kyllä ymmärtäisin hänen ratkaisuaan. Kaikki muu on sitten keskustelun rönsyilyä, omalta kannaltani aika turhauttavaa sellaista eli olisi pitänyt malttaa jättää asia siihen.

Kiintiöpaikkaa en ole siis missään vaiheessa hakenut tai ehdottanut. Sillä on kuitenkin merkitystä, millaista roolia valmentaja kaavailee pelaajalle ja kuinka paljon kalliita nimimiehiä on lähtökohtaisesti edellä hierarkiassa. Kyllä harjoituskaudella ja alkukaudella ehtii antamaan tuon roolin suhteen näyttöjä jos on ihan oikea paikka antaa ne näytöt. Eli jos pakisto on ihan täyteen ahdettu ei voida olettaa, että nuori lupaus jää jonon jatkoksi kun ottajia on muuallakin.

Sitä vähän ihmettelen, että joillakin on niin alhainen luotto Saarijärveen, ettei hänen varaan saisi laskea oikein mitään. En voi sille mitään, että mieleen tulee vähän Granlundin tapaus. Silloin jotkut olivat sitä mieltä, ettei noin nuoren varaan voi laskea mitään seuraavallakaan kaudella. Sen sijaan Granlund pitäisi ajaa sisään vähitellen junnujoukkueen ja neloskentän kautta eikä noin nuorelle pitäisi maksaa juuri mitään palkkaakaan. Menneen kauden alla ehdottelin sitä, että yksi paikka jätettäisiin ainakin aluksi auki Puljujärvelle/Aholle/Mäenalaselle. Silloin yksi kirjoittaja poltti päreensä täysin ja kirjoitti kovin tylyin sanamuodoin ettei 16- tai 17-vuotiaiden varaan voida laskea yhtään mitään. Eli kaikki eivät usko, että näistä lahjakkaista junnusta voidaan saada pelimiehiä nopeastikin. En toki laita sinua tuohon kastiin, mutta teki nyt mieli mainita asiasta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuohonhan vaan yritin sanoa, että omasta mielestäni vakiopaikan (harjoituspeleihin ja alkukaudelle) hakeminen olisi ihan ymmärrettävää enkä siitä Saarijärveä syyttäisi.
Olen pahoillani väärinkäsityksestä, sillä kuvittelin vakiopaikkan tarkoittavan kiintiöpaikkaa. En oikein ymmärrä niiden eroa. Jos vielä tämän jaksaisit minulle selventää, niin olisin iloinen.
Missään vaiheessa en ole puhunut kiintiöpaikasta. Nimimerkki MikGo tuntui vaan olevan sitä mieltä, ettei pakisto riitä vielä Saarijärven ollessa 7. pakki ja siksi sille puolelle tarvittaisiin vielä vahvistusta. Tuolloin tuumasin, että se tarkoittaa varmastikin Saarijärven lähtöä toisaalle ja jos näin käy itse kyllä ymmärtäisin hänen ratkaisuaan. Kaikki muu on sitten keskustelun rönsyilyä, omalta kannaltani aika turhauttavaa sellaista eli olisi pitänyt malttaa jättää asia siihen.

Kiintiöpaikkaa en ole siis missään vaiheessa hakenut tai ehdottanut. Sillä on kuitenkin merkitystä, millaista roolia valmentaja kaavailee pelaajalle ja kuinka paljon kalliita nimimiehiä on lähtökohtaisesti edellä hierarkiassa. Kyllä harjoituskaudella ja alkukaudella ehtii antamaan tuon roolin suhteen näyttöjä jos on ihan oikea paikka antaa ne näytöt. Eli jos pakisto on ihan täyteen ahdettu ei voida olettaa, että nuori lupaus jää jonon jatkoksi kun ottajia on muuallakin.
Mehän olemme asiasta samaa mieltä!

Sitä vähän ihmettelen, että joillakin on niin alhainen luotto Saarijärveen, ettei hänen varaan saisi laskea oikein mitään.
Olisi mahtava nähdä Saarijärvi tekemässä läpimurtonsa Kärpissä. Mitään Kärpät ei menetä antamalla hänelle siihen mahdollisuuden. On hyvin mahdollista, että Saarijärvi vastaisi huutoon ja kantaisi kortensa kekoon Kärppien menestymisen eteen ja samalla oma ura harppaisi eteenpäin oikein kunnolla. Varmojahan me ei siitä kuitenkaan voida olla ja siksi pitäisi varautua myös siihen vaihtoehtoon, ettei läpilyöntiä vielä ensi kaudella tulekaan. Näin ollen, jos Saarijärven taustajoukot eivät näe esimerkiksi Mestistä missään olosuhteissa järkevänä vaihtoehtona, ei mahdollisuutta Saarijärven Kärpissä pelaamiseen ole. Kyllä tässä pallo on mielestäni enemmän Saarijärven päädyssä kuin Kärppien. Niin kuin olen useasti jo todennut, en syytä Saarijärveä mistään. Hän saa tehdä uravalintansa täysin vapaasti ja varmasti itselleen järkevimmän valinnan tekeekin.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen pahoillani väärinkäsityksestä, sillä kuvittelin vakiopaikkan tarkoittavan kiintiöpaikkaa. En oikein ymmärrä niiden eroa. Jos vielä tämän jaksaisit minulle selventää, niin olisin iloinen.

Mulla ei ole oikein aikaa eikä energiaa tarttua tähän asiaan enempää juuri nyt. Siis pääosin samoilla linjoillahan tässä ollaankin. Kun töiden ohessa yrittää kirjoitella on vaikea miettiä jokaista sanaa, mutta käytin vain termiä vakiopaikka vastauksessa MikGo:n viestiin, jossa tuo termi mainittiin. Eli tarkoitin, että ymmärrän Saarijärveä jos hän hakee säännöllistä peliaikaa (oli se sitten kutos- tai seiskapakin rooli) ainakin harjoituspeleihin ja alkukaudelle, jotta hän pääsee oikeasti kokeilemaan onko hänestä täyttämään tuota roolia. Pahoittelut jos en ole ollut tarpeeksi selkeä sanoissani.
 
Viimeksi muokattu:

Paksuerkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihan mielenkiinnosta, mihin aikaan änäri jätkät lähtee yleensä takas p-jenkkeihin. Nyt oli nämä 2005 mestarit vkl oulussa ja myös Salomäki edelleen Oulussa. Herättelen edelleen toiveita hänen jäämisestään Ouluun vaikka se on todistettu lähes mahdottomuudeksi. Miten se nyt meni kun joku huhuili sitä paluumuuttajaa niin sehän ei ole vielä paljastunut? -onhan joukkue jo kyllä kasassa
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Ihan mielenkiinnosta, mihin aikaan änäri jätkät lähtee yleensä takas p-jenkkeihin. Nyt oli nämä 2005 mestarit vkl oulussa ja myös Salomäki edelleen Oulussa. Herättelen edelleen toiveita hänen jäämisestään Ouluun vaikka se on todistettu lähes mahdottomuudeksi. Miten se nyt meni kun joku huhuili sitä paluumuuttajaa niin sehän ei ole vielä paljastunut? -onhan joukkue jo kyllä kasassa

Eikai niiden tarvitse palata ennen harjoitusleirien alkamista? Yleensähän ne on alkanut syyskuun puolella. Esimerkiksi viime vuonna Nashvillen harjoitusleiri alkoi 18 syyskuuta.
 

Paksuerkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaajaa. Mielenkiintoista. Olisipa mukava kuulla tämän ratkaisun taustat. Spang pelasi 55, mutta kuinka monessa istu vain viltissä. Kai Glenn pelasi enemmän kentällä vaikka yhtä huonosti kummatkin. Ei kai voi olla muu kuin raha selityksenä tai se että aikaisemmilla näytöillä on mahdollista että Dan oppii pelitavan ja skarppaa ja voi olla top-6 pakki vielä. Kai jouluna nähdään

Kuitenkin Glenin voittaa mun kirjoissa lähes kaikessa. Huippu luistelija
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Hyvä homma että Spang jatkaa. Voihan toki olla, että Marjamäki vielä laittaa miehen pihalle ja pistää HMV:tä tilalle. Kyllä tuonne vielä ainakin yksi hyökkääjä pitäisi saada, jotta iloisin mielin voisi kauteen lähteä.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Kuitenkin Glenin voittaa mun kirjoissa lähes kaikessa. Huippu luistelija

Samaa mieltä ja omasta mielestäni koko Saipa-kolmikon kehityskelpoisin pelaaja. Luistelu on hyvää ja kiekolliset ratkaisut omissa sekä hyökkäyspäässä vähintään kohtalaiset. Mikäli pelitapa napsahtaa kaaliin paremmin, niin kaikki on auki.. Mihin on täydet mahdollisuudet yhden kauden sopeutumisen jälkeen. Marjamäen pelityyli on vaativa, kuten kaikki tietää.

Ei se neitimäisyyskään nyt niin haitta, kun kovuutta on hankittu roppakaupalla lisää Hakanpään muodossa.
 
Spang oli minusta kaikkein huonoin SaiPa-kolmikosta. Glenn aiheutti maaleja ja sydämmen tykytyksiä muutaman kerran pelissä antamalla kiekon suoraan vastustajan lapaan omissa, mutta Spang hoiti saman jättämällä menemättä tilanteisiin kokonaan ja luovuttamalla kiekon 100-0 vastustajalle. Vaikka kuinka on kiekollinen pakki, niin luvattoman heikkoa pelaamista omalla alueella, eikä siellä hyökkäysalueellakaan monesti tarvinnut hurraa huutoja viritellä. Tätä kaveria ei olisi tullut ikävä.. mutta samaa voi tietenkin sanoa kaikista kolmesta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Spang on ihan hyvä seiskapakiksi. Suht kokenut ja voidaan nakata kentälle milloin tahansa. Tietenkin ehkä hieman hintava tuohon rooliin mutta meidänhän ei tarvi rahasta välittää.

Pakisto on nyt valmis (olettaen että huhu pitää paikkaansa). Seitsemän valmista liigatason pakkia + Siikaluoma riittää hyvin. Tuossa on toisaalta vielä vara napata vielä yksi lisääkin jos joku aloituskuusikosta esim. floppaa pahasti.
 

TosiKärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bc Nokia, Arsenal
Saarijärven yllätyspaluu Pohjois-Amerikkaan on varmaan vaikuttanut seurajohdon ajatuksiin Spangin suhteen. Kärppien kuusi kärkipakkia ovat erittäin laadukkaat, mutta sen jälkeen olisi ollut vain Siikaluoma, jos Spangiä ei pidettäisi tai hankittaisi jotain muuta pelaajaa. Varmaan Spang edelleen ollaan valmiita myymään muualle ja hankkimaan joku muu seiskapakiksi, jos riittävän hyvä tarjous tulee, mutta epäilen.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Hyvä juttu, että Spang jatkaa. Aikaisemmin samaa ketjuun jo kirjoittelinkin perusteluja. Mä en usko, että Saarijärvelle mitään varmaa paikkaa on kuuden pakin joukkoon kaavailtu. Siksi veikkaan, että Saarijärven liikkeet eivät tähän juurikaan vaikuttaneet.
 
Suosikkijoukkue
Los Wengeles - Newcastle United - Ukraina
V. Polak siirtynee Ilveksestä Hämeenlinnaan. Häntähän huhuttiin myös Kärppiin, olisin hänet mielelläni nähnyt Kärpissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös