Otteluseurantaketju to-pe yö 24.4.2015

  • 8 633
  • 142

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
James Neal otti tyhmän jäähyn erän loppuun, kevät on siis alkanut virallisesti. Kesken oman hyökkäyksen, joka olisi Forsbergin yksilötaidolla päättynyt hyvään tilanteeseen. Ylivoimalla pari hyvää paikkaa Chicagolle, parempi kuin ensimmäinen ylivoima. Muutamakymmenen sekuntia jatkuu toisessa erässä, Versteeg nyt vaan pois siitä kakkosylivoimasta.
 

chubster

Jäsen
Mä en ite laittais Darlingin piikkiin tuota lähinnä sen vuoksi, että koko tilanne syntyi älyttömän nopeasti eikä Forsberg aikaillut ollenkaan laukauksensa kanssa. Toki sen olisi voinut ottaa, mutta enemmän mä ton laittaisin sen piikkiin, ettei voitettu aloitus päättyny kiekonhallintaan vaan irtokiekkoon, jossa kukaan ei ottanu Filipiä.

Tuokin myös erittäin totta, toki laukaus oli myös tasoa kerran tuhannesta. Mutta silti, kulma oli todella pieni, eikä niin pienestä kulmasta saisi lipsahtaa. Niin tai näin, peli 1-1 erätauolle!

Vielä toisen erän ehtinen katsoa ennen kuin pitää töihin lähteä!

Nashville on hieno joukkue, mutta kaks asiaa etoo minua keltaisten paitojen lisäksi aivan liikaa. James Neal ja Mike Ribeiro. Hyi.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Versteeg on kyllä sysi paska. Varmaa tuikkaa maalin ku näin sanon.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Richards on muuten hurjassa vireessä verrattuna viime kevääseen. Luistimissa on virtaa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Calgary mennyt 0-1 johtoon muutama minuutti sitten Vancouverissa, joko voidaan jakaa se Adams Hartleylle? Uskomatonta duunia. Päävalmentajalle kredittiä aina, kun joukkue menestyy.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Richards on pelannut muutenkin mielestäni jokaisessa pelissä hyvin, nyt vasta ensimmäinen piste on silkkaa huonoa tuuria.

Tämä on totta. Sentteritilanne on loistava tällä hetkellä, kun tuntuu, että Vermette pärjää tarpeeksi hyvin tällä hetkellä, joka antaa kevätpörriäisen numero #65 tehdä tuhojaan neloskentässä. Tämä palvelee pidemmässä juoksussa, jos tästä jatkoon mennään.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Vain neljä aloitusta ensimmäisessä erässä. Kaksi ylivoima-aloitusta sekä ottelun avausaloitus.
 

Japu91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Bennett ottaa vähän turhan jäähyn ja nyt on Canucksilla mahdollisuus tasoitukseen erän loppuun ylivoimalla. Toivottavasti Flames kestää!
 
Mulla palaa käämi taas tohon Krugerin pelaamiseen, voi sillä kiekolla tehdä muutakin kun hätähätähätä ratkasua Rinteen maalin taakse... Kaveri kulmassa vapaana niin pieni chippi siihen suuntaan voisi olla paikallaan ? Onko Kruger syöttänyt tässä pelissä kertaakaan ns. tape to tape syöttöä ?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mitähän Versteegille oikein keksisi. Itse näkisin mielelläni Kane-Sharp kaksikon jäällä.

En rikkois tuota Bickell - Richards - Kanea nyt. Shaw kolmoseen ja Teuvo neloseen.

EDIT: noin niinku jatkoa ajatellen, voi Teuvokin siinä kolmosessa olla. Desjardins - Krüger - Teräväinen on vaan skulannu runkosarjassa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Wilsonilla oli tuhannen taalan tontti, mutta tyhjistä sitten ohi. Ei tainnut osua kunnolla kiekkoon, saattoi olla Blackhawks-maila myös häiritsemässä. Vastahyökkäys kolmella yhtä vastaan, josta Bickellillä oli paikka upottaa, haki short-sidea, mutta naah. Tasatilanteessa jatketaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Scott Darling and no rebound. Eleetöntä edelleen.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Nashville on kyllä jo huomannut joukkueen heikon kohdan Versteegin ja iskee siihen jo erityisen kovaa. On tänään saanut erityisen paljon runtua. Ihmettelen kyllä tuon kakkosenkin pelaamista, miten yksi kenttä saa pelata noin eri lätkää kuin muut ja antaa miljoonia vastahyökkäyksiä. Vaikka saa tuo kakkonen sitten itsekkin paikkoja.

Edit-Meinaan vain että jos vastassa olisi joku hieman paremmalla hyökkääjsitöllä varustettu joukkue, niin ei voi noin antaa paikkoja iskeä vastaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Nashville on kyllä jo huomannut joukkueen heikon kohdan Versteegin ja iskee siihen jo erityisen kovaa. On tänään saanut erityisen paljon runtua. Ihmettelen kyllä tuon kakkosenkin pelaamista, miten yksi kenttä saa pelata noin eri lätkää kuin muut ja antaa miljoonia vastahyökkäyksiä. Vaikka saa tuo kakkonen sitten itsekkin paikkoja.

Versteeg tekee vain omalla pelinopeudellaan Nashvillelle helpoksi tuon karvauspelaamisen. Mua eniten vituttaa tuossa hänen pelissään se, että se on omaan pussiin pelaamista. Menetti kiekon tuossa aikasemmin, Vermette sekä Sharp olivat syvällä ja Kris tajus kaartaa keskialueelle. Aattelin jo, että fiksuuntuuko se. No mutta ei, vaan päätön ryntäys kiekolliseen ja ohi. Ja kiekko oli vastustajilla ollut ainakin niin pitkään, että siihen osaisi reagoida. Onneksi ei ole vielä kostautunut.

Kakkoskentällä on pitkälti vapauksia sen vuoksi, että se omalla kiekonhallinnallaan puolustaa. Riski siinä onkin juuri ne vastahyökkäykset, jos siellä on Versteeg esimerkiksi laitahyökkääjänä, joka ei osaa tunnistaa tilannetta. Kane ei ole vielä oma itsensä, ei pysty luomaan itse sitä tilaa mihin on totuttu. Siinä isoimmat syyt siihen miksi niitä vastahyökkäyksiä tulee. Kiekko ei pysy omilla niin kuin normaalisti.

Huomionarvoista on se, että Kane ei ole huono puolustamaan eikä Richardskaan erityisen huono. #88 ei vaan ole sataprosenttisessa kunnossa. Kyllä se siitä.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Versteeg tekee vain omalla pelinopeudellaan Nashvillelle helpoksi tuon karvauspelaamisen. Mua eniten vituttaa tuossa hänen pelissään se, että se on omaan pussiin pelaamista. Menetti kiekon tuossa aikasemmin, Vermette sekä Sharp olivat syvällä ja Kris tajus kaartaa keskialueelle. Aattelin jo, että fiksuuntuuko se. No mutta ei, vaan päätön ryntäys kiekolliseen ja ohi. Ja kiekko oli vastustajilla ollut ainakin niin pitkään, että siihen osaisi reagoida. Onneksi ei ole vielä kostautunut.

Kakkoskentällä on pitkälti vapauksia sen vuoksi, että se omalla kiekonhallinnallaan puolustaa. Riski siinä onkin juuri ne vastahyökkäykset, jos siellä on Versteeg esimerkiksi laitahyökkääjänä, joka ei osaa tunnistaa tilannetta. Kane ei ole vielä oma itsensä, ei pysty luomaan itse sitä tilaa mihin on totuttu. Siinä isoimmat syyt siihen miksi niitä vastahyökkäyksiä tulee. Kiekko ei pysy omilla niin kuin normaalisti.

Huomionarvoista on se, että Kane ei ole huono puolustamaan eikä Richardskaan erityisen huono. #88 ei vaan ole sataprosenttisessa kunnossa. Kyllä se siitä.

Olen kiinnittänyt huomiota ennenkin, että Kanen kenttä saa aina pelata hieman eri vapauksin. Vähän enemmän "all in" tyylillä, ja on se enenkin toiminut. Nyt vain hieman tässä sarjassa hirvittänyt tuo touhu.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Nyt sarja katki, voittakaa erä. Let's go Blackhawks!
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ja mikä ensimmäinen vaihto sitten vierailta, Neal 2-1. Huoh.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ja 1-3, Wilson. Chicagoon taidetaan vielä mennä. Voi vittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös