Ostatko aikuisille joululahjoja?

  • 2 153
  • 12

Ostatko aikuisille joululahjoja?

  • Kyllä

    Ääniä: 21 50,0%
  • Ei

    Ääniä: 14 33,3%
  • Joillekin on pakon edessä ostettava

    Ääniä: 7 16,7%

  • Äänestäjiä
    42

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Selvitetäänpä tämä, kun siitä eri ketjuissa on puhetta. Ensimmäinen joulu tyttöystävän kanssa ja hän ei ehdottomasti halunnut mitään syntymäpäivälahjaksikaan, niin joulusta ei tarvitse edes puhua.

Mahtavaa, enkä tietenkään osta kenellekään muullekaan aikuiselle yhtään mitään. Miksi ihmeessä niin tekisin?
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Minä ostan, koska ilman lahjoja ei ole jouluakaan. Lahjoja mulle, lahjoja sulle, lahjoja meille ja teille.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Osalle halusta, koska välimatka on pitkä ja muistaminen on kivaa.Ei isoja, ihan henkilölle persoonallisia, kuten esim. leffojen harrastajalle muutama lippu, tai musaihmiselle konserttilippu. Joidenkin vähemmän läheisten kohdalla pyysin, että voitaisiinko me aikuiset lopettaa, kun on aina vaikea joillekin ostaa yhtään mitään, kun ovat niin pirun vaativia, eikä meikän kukkaro sentäs mihin vaan riitä. Ei, kun ois kuulemma kiva saada ihan pienenpieni lahja. Pitäskö vaan kylmästi jättää ostamatta. Liekö tuollaisella ystävyydellä sitten mitään vankempaa pohjaa, joka pohjautuu tavaraan.

Itse sain lahjan jo, jota arvostan. Tyttö tuli ja pisti hyrskynmyrskyn poikakaverinsa kanssa ullakon. Sieltä lähti käsittämätön määrä tavaraa, jota "ehkä vielä joskus tarvitaan!" Vielä löytyy kirjoja paljon, mut ne mun on ite käytävä läpi ja kyynelten kera luovutettava keräykseen, kun kaikkea ei vaan voi pitää. Mut tulipa hyvä fiilis, kun näki, että siistiytyi melkoisesti tuo murheenkryynivarasto.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Semmosii valokuvakirjoja on lähtenyt meiltä isovanhemmille ja kummeille.
Vaimon kanssa ollaan päätetty ettei osteta toisillemme, ensimmäinen reilu 10 vuotta kyllä osteltiin, enemmän tämä Joulu on lasten juhla ja niin olen sanonut heillekin jotka meidän suuntaan haluaa lahjoja ostella.

_
 
En osta mitään kenellekään jouluna. Vituttaa sekin, kun seksisuhde yrittää jotain mulle lahjoa enkä mä mitää rihkamaa tarvitse nurkkiin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime jouluna ostin itselleni joululahjaksi aattoiltana mehevän sisäfilepihvin.

Sitä edellisenä jouluna dokasin erään sujuvasti koreaa puhuvan teksasilaisen neekerin ja ruotsiapuhuvan bostonilaisen amerikanjuutalaisen kanssa. He lahjoivat minua alkoholipitoisilla juomilla.

Kolme vuotta sitten sain joululahjaksi tyttöystävältä pillua.


Ei ole aito hattrick, koska nämä tapahtuivat peräkkäisinä vuosina
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei kai aikuiset saa kiksejä joululahjoista, tai ehkä nynnyt ja maalaiset.

Ostin itselleni liput kahteen Guns N' Roses -laulu- ja soitinyhtyeen konserttiin, siinä oli vähän omaa lahjaa. Saatan ostaa vielä kolmannen paitsi liput on loppuunmyyty. Toki puolisolle lahjuksia hänellekin.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole vuosiin ostanut enkä osta tänäkään vuonna. En osta myöskään lapsille, niitä kun ei välittömässä tuttavapiirissä ole - jos olisi, ostaisin kyllä. Tulihan sitä aikanaan itsekin valvottua monet aaton vastaiset yöt, kun ei millään malttanut odottaa mitä pukki tänä jouluna tuo tullessaan, vaikka ne lahjat monesti olikin paikallistettu ja ravisteltu läpi jo päiviä ennen aattoa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole pinnallinen enkä vanhoillinen. Enkä mä muutenkaan elä Glorian kuvaston mukaan vaan sen mukaan mitä järki sanoo, siis se juttu täällä omassa päässä. BB-Nikot tarvitsee lahjoja. Katsokaa vaikka se itkuvideo youtubesta.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
En ole pinnallinen enkä vanhoillinen. Enkä mä muutenkaan elä Glorian kuvaston mukaan vaan sen mukaan mitä järki sanoo, siis se juttu täällä omassa päässä. BB-Nikot tarvitsee lahjoja. Katsokaa vaikka se itkuvideo youtubesta.

Järkikö sanoo sulle että "Katso BB-Nikon itkuvideoita Youtubesta"?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
En osta.

Käyn tutuissa ja tuntemattomissa perheissä jakamassa heidän toisilleen ostamia lahjoja. Kyllä monessa paikassa niitä lahjoja tuntuu olevan ihan perkeleesti liikaa, mutta mikäpä minä olen lahjojen määrää määrittelemään. Muutaman kerran on kyllä käynyt niinkin, että lahjoja on todellakin vain lapsille, mutta se on kyllä erittäin harvinaista. Seitsemän vuoden joulupukin urallani on ehkä kahdesti käynyt niin, että lahjoja on ollut vain lapsille.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Jos sattuu kohdalle jotain hauskaa tai hyödyllistä jollekkin tutulle, niin joulunahan se on hyvä aika antaa. Eli vastasin kyllä. Vaimokkeen kanssa on myös sovittu että mitään lahjoja ei todellakaan tarvitse ostaa, mutta saa toki jos haluaa. Mitään turhaa paskaa ja rihkamakamaa ei kyllä tulisi mieleenkään kenellekään antaa.

Joskus nuorempana tuli veljille ja kummeille ja oman ikäisille serkuille ja parhaille kavereillekin jotain pientä hommailtua, varsinkin jos vietettiin joulua samassa naapurustossa. Lähinnä se oli sellaista selkääntaputtelua, viinapullojen vaihtoa tai vastaavaa, Tappara-fanille Ilves-pipo jne. Ei enää yli kolmekymppisenä koe tarvetta moiselle, vaikka edelleen tuo viestin ensimmäinen virke pitää kutinsa.

Mutta esimerkiksi vanhemmille on se miltei "pakko" jotain ostaa, kun ovat kuitenkin lahjoneet lapsiaan iät ja ajat, vaikka koskaan nekään eivät mitään halua. Varmasti tykkäävät silti ja ajatushan siinä se tärkein. Jotain isompaa hyödyllistä yleensä hommataan, kaikkea turhaa rojua on jo nurkat väärällään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös