Osaatko vetää lakanoita?

  • 2 380
  • 7

Osaatko vetää lakanoita?

  • Kyllä

    Ääniä: 54 90,0%
  • Ei

    Ääniä: 4 6,7%
  • En ole luterilainen (enkä koskaan ollutkaan)

    Ääniä: 2 3,3%

  • Äänestäjiä
    60

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Ilman muuta. Omalla isoäidilläni oli vielä pyrkimys vetovaiheessa tarkastaa se, ollaanko lakanan toisessa päässä hereillä ja tempaista yllättäen hieman kovempaa, jolloin toisessa päässä heikommin valmistautuneen ote irtosi ja lakanan pää putosi lattialle, josta tuli samantapaista moitetta kuin verkkoa soudettaessa.....
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kyllä kai jokaisen itseään kunnioittavan suomalaisen miehen pitäisi hallita lakanoidenvedon jalo taito. Minäkin olen moisen hienon tavan oppinut jo yli puoli vuosisataa sitten äitini ja mummoni opastuksella ja kuuluu poikkeuksetta nykyisiinkin rutiineihin - meillä ei vetämättömiä puhtaita lakanoita liinavaatekaappiin panna vahingossakaan.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Siis lakanoiden veto tarkoittaa...

Ai niin se on se homma jota tehtiin mamman kanssa, mukavaa hommaa. Toki olin mankelipoikana.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
No vanha suomalainen sananlaskuhan sanoo jotta "ken ei lakanoita vedä, sen pitää navetassa nukkuman" ja sopii tähän ketjuun kuin Helmisen lättysyöttö Kaarion Matille siniviivaan ylivoimalla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Miten se nyt meni, mutta kyllä mä siis osaan, jos toinen osaa ja kertoo että käännetään.

Mitä tulee tähän suomalaisuuteen niin kyllä ainakin jotkut ryssätkin lakanoita vetää, olen nimittäin ryssän kanssa lakanoita vetänyt, vai oppiko se vetotaidon Suomessa, tuskin tai ehkä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taloyhtiömme pesutuvassa on mankeli ja sen lisäksi seinässä teline, jonka merkitys ei mulle auennut, ennen kuin eräs vanhempi naapuri totesi sen olevan lakananvetämiseen tarkoitettu vetoteline eli lakananvedin. On muuten kätevä laite. Eli homma hallussa, jopa yksin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös