Onnellisuusketju

  • 1 292 306
  • 7 895
Suosikkijoukkue
ILVES
Tänään tuli oltua mummon 90-vuotispäivillä. Sukua oli niin prkleesti paikalla ja yleensä koitan välttää kuin ruttoa näitä sukutapaamisia - varsinkin, kun pippaloiden keski-ikä on lähempänä 65 ikävuotta.

Tänään oli kummin lähes hauskaa.

Oli hienoa nähdä mummo pitkästä aikaa, edellisen kerran, kun olen hänet nähnyt noin puoli vuotta takaperin. Mummeli tykkää esiintyä ja lausua runoja, ja lausuipahan hän sellaisen nytkin omistaen sen meille suvun nuorukaisille. Vanha rouva veti värssyn ulkomuistista alusta loppuun ilman muistikatkoksia ja pisti vielä porukan laallammaan jonkin sortin maakuntalaulua (tuttu kipale itselleni, mutta vieläkään tuon kipaleen nimi ei ole tullut päähäni) ja veti senkin alusta loppuun kovaa ja korkealta. Siinä sai olla lähes dementoituneet 70-vuotiaat mummelit ihmeissään.

Lisäksi oli prkleen hienoa nähdä kasvaneita pikkuserkkuja joilla - Timo Jutilaa lainatakseni - riitti vauhtia kuin Monzassa. Vaikka itsekin olen henkisesti heidän tasollaan, ei sitä viitsinyt lähteä riehumaan metsikköön heidän kanssaan. Ja tulipahan siinä tutustuttua suvun uuteen jäseneeseen, serkun noin pari kuukautiseen mukulaan. Vaikka Turussa serkku ukkoineen ja lapsineen asuukin, lupasin tehdä sällistä Ipan miehen.

Lisäksi äiteen serkku-ukko, joka joskus kivisotien aikaan melkein murskasi käteni kovalla puristuksella kärsi sanoi kätellessäni häntä, että näköjään poijaalle on tullut pitoa kämmeneen (ei tosin muistanut sitä, että kun viimeksi käteltiin, pääsin vielä paremmin niskan päälle).

Punttitreeni jäi tältä päivältä väliin ja flunssakin äityi pahaksi, mutta kyllä nuo pippalot olivat suhteellisen onnistuneet. Varsinkin, kun suurin osa vanhuksista ei meikäläistä tunteneet ja kommentit olivat luokkaa "sää oot muuttunut ihan helkkaristi, mutta kyllä sulla samanlainen hymy on kuin pienenä" ja "kyllä huomaa, että joku on käynyt punttisalilla nostelemassa muutakin kuin housunpuntteja".

Niin ja onnittelut vielä mummolle!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Rinoa kirjoitti:
Erittäin hyvä ja rentouttava vkonloppu takana, viestejä äärettömän mukavalta ihmiseltä, kehräävä kissa viereisellä tyynyllä..

Jep, kelpaa mennä nukkumaan ja valmistautua innolla uuteen työviikkoon

Elämän nautinnot osaavat toisinaan olla pieniä ja kenties vähäisen oloisia mutta siitä huolimatta tärkeitä niin mielenterveyden kuin muunkin hyvinvoinnin kannalta!

Täällä ei onnekseni ole työviikko edessä mutta muuten aherrettavaa riittää aivan liiankin kanssa. Sinulle kuitenkin voimia uuteen työviikkoon!

vlad.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vlad kirjoitti:
Elämän nautinnot osaavat toisinaan olla pieniä ja kenties vähäisen oloisia mutta siitä huolimatta tärkeitä niin mielenterveyden kuin muunkin hyvinvoinnin kannalta!
Juuri näin!
Aamulla tuli telottua itseään tosin lähes vitutusketjun arvoisesti, mutta päätin etten anna sen vielä viedä voittoaan tästä vkosta, ja kas! heti töihin tullessani ( kerrankin ajoissa! ) oli viestiä pukannut taas ja kahvia oli valmiiksi keitettynä! Hyvähyvä. Heti kun polvi lakkaa jomottamasta kipitän hakemaan toisen kupillisen : D

ja vlad, kiitos! : )
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tämä päivä on monella tapaa tuntunut kaaottiselta kaiken väsymyksen ja toivottomuuden keskellä, tästä tunteesta huolimatta olen koettanut tässä illanmittaan löytää asioita jotka toisivat edes hitusen nautintoa ja hyvää mieltä - sellaisia asioita jotka saisivat minut jälleen avautumaan Onnellisuusketjuun. Löysin kuin löysinkin tällaisia asioita, lista ei ole pitkä mutta pituus ei olekaan tärkeintä vaan sisältö:

-rauhoittuminen ja kupponen cappuccinoa tuomaan hyvää oloa.

-musiikkia luomaan omaa tunnelmaa "kotiini".

-ystävät sekä erityisesti eräs ihminen jota on paljolti kiittäminen siitä, että kirjoitan nyt tähän ketjuun enkä vitutusketjuun.

vlad.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mukava lukea, että ihmiset ovat iloisia ja onnellisia pienistä asioista. Voi kun itsekin aina muistaisi. Tällä hetkellä olen kyllä tosi iloinen ja ylpeä kaveristani, joka päätti aikuisiällä pyrkiä vielä opiskelemaan uutta alaa ja sai kuin saikin opiskelupaikan.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Töissä on kova kiire ja miljoona asiaa kesken ja joku koko ajan nykimässä hihasta. Vaan 10 min ennen kotiinlähtöä huomaakin saaneensa kaiken valmiiksi ja ehtivänsä hakemaan tytärtään päiväkodista ihan passeliin aikaan! Onnellisuutta.

Ja illalla telsusta ensin Hiidenvirta ja hetki sen jälkeen käsittämättömän upea Hetimiten.
 

Cube

Jäsen
Ben & Jerry'sia aletaan myydä Suomessa muuallakin kuin vain Stockmanneilla. Toivottavasti hinta tippuu vähän samalla ja makuvalikoima laajeneminen olisi tietysti loistava asia myös.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
SM-liigan alkuun enää 2 päivää! Pitkä odotus alkaa olla ohi
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Pääsen saunaan! mahtava fiilis. Omaa saunaa ei ole ja yleensäkin omalla saunavuorollamme olen töissä ,mutta nyt en joten mahtava fiilis päästä kunnon löylyyn ja näyttää kaapissa olevan vielä muutama kylmä olutkin ,joten kyllä on mahtavaa. Jes.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Tänään illalla kunnon unelma sohvaperunailta! Ensin Pako, sitten futista ja kaiken kruunaa CSI. Tosin menevät vähän päällekkäin mutta ei se menoa haittaa. Kaiken kruunaa kylmä Karjala.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Champions League kausi alkaa aivan tuota pikaa! Ja mikä parasta, heti alkuun PSV-Liverpool!
 

scholl

Jäsen
Schollin synttärit 7h 5min kuluttua. Täytyy mennä ottamaan vähän unta pollaan.

EDIT: Jatkoajan kello vähän jäljessä, joten jatkoajan mukaan 7h ja 7min.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei vituta enää eilisen purkauksen jälkeen.
Elämään ilmeentynyt jostain kumman siunauksesta äärettömän mukava ja mieltä lämmittävä ihminen : )
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En tiiä onks tää nyt niin ihmeellinen asia mutta tänään täytän 18 v. Olen siis täysikäinen. Wow
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Huomenna räjähtää taas liiga käyntiin! Voi pojat, on sitä odotettu.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rixa88 kirjoitti:
En tiiä onks tää nyt niin ihmeellinen asia mutta tänään täytän 18 v. Olen siis täysikäinen. Wow
Lämpimät onnittelut täysi-ikäiseksi tulemisen johdosta!
Muistan vielä hyvin oman päiväni. Heräsin aamukuudelta vanhempieni WC:n lattialta ilman muistikuvia.

Olen onnellinen koska sain tehtyä opiskelucasea kivasti eteenpäin ja aloitettua toista. Nyt on hyvä jatkaa huomenna kun ei tarvi nollasta lähteä!
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onni on edelleen pienissä asioissa

Kissan kehräys korvan juuressa

mannapuuro joka ei palanut pohjaan

kaunein lause jonka olen kuullut minulle sanottavan todella pitkiin aikoihin

kirpeä syysilta

Onni on todella pieniä asioita : )
 

M10

Jäsen
Ostin eilen The Mars Voltan uuden levyn Amputechture.

Siinä vaiheessa kun musiikki (ja varsinkin tuore sellainen) on näin täydellisyyttä hipovaa, niin mieli on onnellinen.

Kerrassaan upea, tyylitietoinen ja muuntautumiskykyinen bändi.
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Lopullinen pelikielto.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
kiwipilot kirjoitti:
Aamen! Sitähän tuo näytti kerjäävän.


Reinkarnaatiota odotellessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös