Onnellisuusketju

  • 1 290 988
  • 7 895

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kummityttö kirjoitti hyvät YO-paperit ja tänään sai tietää pääsevänsä kauppakorkeaan. Nyt hymyilyttää! Oi että olen onnellinen hänen puolestaan.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Yksi erittäin hyvä ystävä pitkän yksinelon jälkeen löysi kumppanin itselleen.

Monet syvälliset keskustelut ystävän kanssa olen käynyt elämästä ja tulevaisuudesta kun ei ole ollut aina niin ruusuista elämä.

Tänään aurinko paistaa, on onnenpäivä!
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Työnantajan tykönä vieraili tänään 58 vuotta odotettu vieras. Omin silmin katsottuna oli vielä kauniimpi kuin kuvissa. Yllättävän kevyt kapistus loppupeleissä, mutta täällä ikionnellinen ihminen kun pääsin nostamaan pojan pään yläpuolelle.

Koko Rauman mestaruus!
 

Liitteet

  • Screenshot_20210617_175510.jpg
    Screenshot_20210617_175510.jpg
    489,4 KB · kertaa luettu: 116

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Ei nyt mikään elämää suurempi asia, mutta:

On kulunut lähes kaksi vuotta siitä, kun erosin myrkylliseksi ja monin tavoin vaikeaksi muotoutuneesta suhteesta, joka kesti lopulta seitsemän vuotta. Eilen ja tänään on vihdoin tuntunut siltä, että tuon suhteen kahleet on lopullisesti karisteltu irti; olen nimittäin ensimmäistä kertaa melkein vuosikymmeneen rehellisen teinipoikamaisesti korviani myöten ihastunut.

Vastakaikua on luvassa ehkä noin 1% todennäköisyydellä, mutta pelkästään tämä ihastumisen tunne tekee minut juuri nyt onnelliseksi, ja se riittää.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Käytiin suppailemassa. Viereen oli leiriytynyt venäjänkielinen perhe, jonka huomasimme katsovan kaihoisasti lautaa. Kun palasimme rannalle, tarjosimme sitä lainaksi. Perhe ilahtui hirveästi ja harjoitteli kolme varttia, jokainen vuorollaan. Se ei ollut meiltä pois, kun rannalla oltaisiin paistateltu päivää joka tapauksessa. Kiitokset ja hymyt olivat ylenpalttisia, vaikka yhteistä kieltä ei hirveästi ollut. Jäi tosi iloinen olo itsellekin. <3
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Olen jo muutaman kuukauden ajan ruokkinut kulkukoiria paikallisella ostarilla aina siellä käydessäni (noin kerran viikossa), eli minulla on aina kuivamuonaa minigrip-pussissa sinne mennessäni.
Tänään iltapäivällä kävin kaljalla sikäläisessä baarissa ja samalla ruokin koirat.
Illalla, eli nelisen tuntia myöhemmin, poikkesin vielä iltakaljalle samaan baariin.
Silloin yksi koirista tuli häntää heiluttaen rapsutettavaksi, vaikka on aiemmin ollut hyvinkin arka.
Hieno hetki.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Meikästä tulee eno ensi tammikuussa! Kipenen jopa kyynelehdin kun kuulin tästä asiasta.
Tiedän tunteen. Minusta tuli tuplaeno aika tarkkaan kolme vuotta sitten, kun sisko sai kaksoset. Oli kyllä upea tunne. Ja syyskuussa minusta tulee jo triplaeno, kun kaksostytöt saavat pikkuveljen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jotenkin elämällä vaikuttaisi taas olevan tarkoitus. En toki tiedä, että mikä se on, mutta tämä sisään ja uloshengittäminen tuntuu mielekkäältä tällä hetkellä. Pääsin muuttamaan haluamaani kaupunkiin, siis tänne Helsinkiin ja jättämään hyvästit aiemmalle kodille. Töissä tulee tehtyä parasta jälkeä koskaan ja vaikka suurin osa duuneista tapahtuu vielä kotona, niin myös tässä uusvanhassa toimistossa, jossa pari kertaa viikossa vierailen, minut on otettu hyvin vastaan. Mitä pieni arvostuksen lisääminen voikaan tehdä koko ikänsä itsetunto-ongelmien kanssa painineelle. Siinä isoa roolia näyttelee myös tehtäväkentän monipuolistuminen. Rakastan tätä "kylää" jo nyt. Sen katuja, arkkitehtuuria, Kallion rouheutta, Punavuoren pieniä putiikkeja ja sivukujia, sekä muuta kantakaupungin tunnelmaa, ratikkamatkoja koko reitin ympäri, kevättä, pian alkavaa kesää, puistoja ja sitä, että vaikka tunnen täältä ison määrän ihmisiä, voin olla täysin omissa oloissani, tuntemattomana. Nyt on aika kiva meininki.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Vaimon oleskelupa Suomeen tuli tänään hyväksyttynä, tässä maailman tilanteessa tämä lämmittää ja tuottaa suuresti onnellisuuden tunnetta. Varsinkin kun vaimo on itänaapurin kansalainen. Ei tiedä milloin esirippu menee lopullisesti kiinni.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Vaikka vähän hiljaiseksi vetää niin ehkä kuitenkin onnellisuusketjun kamaa.
Esikoinen muutti tänään pois kotoa, tosin vasta asuntolaan ja viikonloppuina varmasti tulee kotiin, mutta
niin vaan se aika menee äkkiä. Tässä on nyt takana neljän vuoden helvetti kun lapsi alkoi vetäytymään ja kaikki harrastukset loppuivat ja kaverit katosivat. Koko yläaste ihmeteltiin että mikä on ja käytiin kaikki mahdolliset nupot läpi.

Kotikunta ei millään suostunut autismitesteihin laittamaan lähetettä vaikka monelta taholta sitä suositeltiin.
Onneksi lapsen sairausvakuutus sen kuitenkin korvasi ja päästiin lopulta yksityiselle ja asperger sieltä sitten paljastui ja sitämyöden ääniyliherkkyydet sekä sosiaalisten suhteiden vaikeus. Sen jälkeen kaikki on pikkuhiljaa helpottunut ja nuorikin on saanut ilmeisen toimivaa kuntoutusta ja lääkityskin ainakin tuntuu toimivan. Vaikka vaikeita aikoja tulee aika ajoin niin tulee hyviäkin päiviä paljon enemmän.

Tänä kesänä jopa uskalsi mennä kavereidensa kanssa muutamaksi päiväksi Helsinkiin ja reilun viikon rippileirille isoseksi. Ihan normaalia nuoren toimintaa, mutta kun viimeiset vuodet on vietetty omassa huoneessaan niin tuntuu niin samperin hyvältä nämä pienet askeleet. Ei mitään väliä vaikka maitojunalla tulisi takaisin kotiin niin ainakin iso askel on uskallettu ottaa.

Aika sekava olo on.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mistä se onnellisuus tulee? Meillä pienillä ihmisillä ihan vaikka siitä, että saa jonkun homman tehtyä. Vaikka pienenkin, mää oon tehny mökille huusia, ja tänään vaan otsalaudat kiinni. Ei todellakaan mikään rakentajareiskasuoritus, mutta kiinni menivät. Sauna lämpöiseksi, että tytär pääsee töitten jälkeen pesulle.
Aivan naurettavia juttuja, mutta mieli on onnellinen. Näistä jutuistahan se tulee.
Kun vuodessa ne 360 päivää hakkaa vastamäkeen, niin onnellisuuden tuo vaikkapa jonkun oudon elukan näkeminen, ja sen tiedostaminen, että sillä elukalla on ollut hyvä tuuri noin pitkälle päästessään.
Ja seuraavaksi metsämies on iloinen saadessaan tuon saaliiksi. Eli nopsaan menee kaikki ilot. Nauttikaa ihmiset pienistäkin jutuista, huomisesta ei tiedä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Laitoin nimeni työsoppariin. Ja sanoin sen jälkeen itseni entisestä duunista irti.
Palkkaa ei tule lisää, mutta toivottavasti parempi duuni. Ainakin monipuolisempi.
Lomat meni, mut jatkuva vitutus poistuu.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ehkä tämä on sopivin ketju asialle, mutta yllättävän onnelliseksi vetää kun elämän isot ja pienet asiat paiskaavat sopuisasti kättä.

Tuossa lapsuuden kaverin kanssa sovittiin eilen että tulee pelaamaan 100e sisäänostolla hold emia ja kyseli isäni vointia. Faija kun tuossa reilu 10 vuotta sitten hurahti hold emiin ja pelasi monesti meidän parikymppisten jätkien kanssa.

No faijalla onneksi oli siedettävä päivä ja hivenen pelotti että nyt lähtee vanha merikarhu liian isolla asenteella liikkeelle. Oli omin voimin pukenut ykköset ylleen, tilannut vpl-kyydin ja minun piti saattajana hakea vähän kahvieväitä ja hänelle YKSI greippilonkero. Nauratti tuo kovin tarkka tilaus.

Luonnollisesti oma vastuu on siinä ettei saisi olla yhtään ylimääräistä kuormitusta loppusuoralla olevalla miehellä, mutta tuo sanoi ettei halua poistua täältä lopulta niin että muistaa vain sängyssä makaamisen omien ajatusten kanssa. Eli jos tapahtuu jokin eskaloituminen tuon vuoksi, olkoon niin hänen mukaansa.

No pelit menivät odotetusti ja kieltämättä oli nastaa nähdä frendiä pitkästä aikaa vuosiin ja kyllä hänkin tuntui tajuavan ettei enää välttämättä tällä kokoonpanolla hold em rundia näe.

Oli ihan hyvää jerryttelyä, faija luonnollisesti voitti muutaman huntin taskurahat ja huvittavasti pöytään jäi lähes täysi greippilonkero. Kahvi oli kiehtovampaa.

Ne pienet jutut. Eipä uskoisi että tällä tavoin hyvää fiilistä jää. Vielä kun kaikki osapuolet olivat kiitollisia selkeästi. Nyt sitten pitää nuo mahdolliset sydämeen ja hengitykseen liittyvät asiat vain seurata tarkkaan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Viime keskiviikkona olin nenän sisäseinän suoristusleikkauksessa. Eilen sain tupot pois ja viimeyönä nukuin ensimmäisen kerran vuosiin heräämättä kertaakaan. Muutaman vuoden ollut oikea sierain joka ilta tukossa ja vaikka vielä on toipilas niin eron huomaa jo nyt.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Paras ystäväni laittoi tänään somessa viestiä että voitaisiinko tavata? On tulossa Kärpät-peleihin tänne Hämeenlinnaan. Monia vuosia ollaan tunnettu ja aina ollut hyvät välit. Viime vuosina ei vaan olla tavattu kun tämä asuu nykyään Lapissa. Viime kesänä kyllä houkutteli minua sinne mutta lähdin sitten kiertämään Saimaalle.

Erimielisyyksiäkin on ollut ja melkein tapeltukin joskus ollaan, olen itse kokenut koviakin viime vuosina mutta välit on silti hyvät yhä. Se on aidon ystävyyden merkki, pystyy antamaan myös anteeksi. Hienoa että vihdoin tavataan, on tätä odotettu.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Puhalsin tänään ensimmäisen sm-sarja tasoisen koripallo-ottelun. Kyseessä toki junioriottelu, mutta kuitenkin.
Enpä olisi uskonut, että nelikymppisenä aloitettu harrastus tuo vielä näinkin hienoja kokemuksia.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Puhalsin tänään ensimmäisen sm-sarja tasoisen koripallo-ottelun. Kyseessä toki junioriottelu, mutta kuitenkin.
Enpä olisi uskonut, että nelikymppisenä aloitettu harrastus tuo vielä näinkin hienoja kokemuksia.
Loistavaa! Itsellä näitä kourallinen sählystä koettuna. En pidä niitä kuitenkaan oman tuomariurani siisteimpinä juttuina. Parasta on ollut olla mukana noin d-ikäisten peleissä, ehkä nuoremmassa c:ssä, missä jokainen peli tuntuu vastaavan MM-finaalia.

Ensi sunnuntaina muuten se maailma eka kertaa koutsin takissa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tätä ketjua pitäisi käydä lukemassa enemmän.

Pistetään tähän vähän omaakin viikonloppua: 44-vuotias äijä debytoi (no ei faktisesti, mutta yli kymmenen vuoden tauon jälkeen) sählyn kolmosdivarissa eilen. Suoritus jos olisi ollut vähänkin parempi, se olisi ollut erinomainen. Toisaalta veskarin pelipaikka on sellainen, että usein siihen "ihan OK": n ja erinomaisen väliin ei mahdu mitään. Tolppa sisään, tolppa ulos. Tai kuten eilen, sormi sentin, kaksi pidemmälle, niin sen yhden pallon lentorata olisi muuttunut ratkaisevasti ja pelissä olisi ehkä löytynyt voittaja.

Lapsellista? Mitä sitten. Mun elämä, mun ilot, mun surut, eikä keltään muulta pois.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt on ihmisen hyvä olla. Poika perheineen tuli vierailulle, syötiin hyvin ja ollaan turistu mukavia.
Saunottiin ja turistaan lisää mukavia. Tuo reilu parivuotias pojanpoika suostui faarin iltasadun lukemisella nukkumaan oikein nätisti.

Olen nuorena tehdylle harharetkelle ja sen seurauksena tulleelle jälkikasvulle varmaan ikuisesti kiitollinen. Näin elämä heittelee, onneksi.

Ja faarihan saa hemmotella, eikö? Ostin mä tuolle mukulalle mersun :)
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meillä on esikoisen kanssa ollut viimeiset pari vuotta tapana aina silloin tällöin viikonloppuiltaisin kuunnella youtubesta musiikkia ja katsella musavideoita niin että vuorotellen katsotaan kummankin mielimusaa. Meikäläisen vuorolla metallimusiikkia ja hänen vuorollaan lastenlauluja. Tuossakin on tavallaan nähnyt sen nopean kehityksen mitä lapsella tapahtuu, kun tätä ´harrastusta´ aloiteltiin niin hänen vuorollaan kuunneltiin baby sharkkia, fröbelin palikoita ja "hepo hirnahtaa", yms. lastenlauluja, sittemmin Frozenia ja nyt viimeisimpänä Teaa, Robinia ja munamiestä.

Tänään ihan yhtäkkiä yllättäen alkoi laulaa Mokoman "laske hiljaa mielessä sataan", mikä tuli ihan yllätyksenä kun olen varmaan joskus kuukausia sitten tuota viimeeksi kuunnellut hänen kuullensa muutamaan kertaan. Aivan käsittämättömän hyvä muisti ja huomiointikyky tuolla 4,5 vuotiaalla esikoisella. Ja tämä että isin mielimusiikkikin ihan yllättäen alkoi lauluissa toistua oli hauska yllätys.

Tänään taas yhdessä kuunneltiin musiikkia ja samalla 1,5v kuopuskin tunki syliin, vaikka yleensä on niin äidin tyttö. Tuossa kun molemmat tyttäret istuivat sylissä ja kuunneltiin vuorollaan yhdessä kunkin suosikkibiisejä niin tuli aivan mahtava fiilis ja taas mietti kuinka onnellinen voi lapsistaan olla. Vaikka aikalailla koko tunteiden spektri on käyty omien lasten myötä läpi, eikä aina pelkästään positiivisella tavalla, niin tällaiset pienet hetket ovat jotain sellaista mitä ei osannut edes kuvitella silloin joskus ennen lapsia.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Duunista kun lähdin, oli valoisaa. Edellisestä kerrasta onkin jo aikaa. Pienistä asioista ihminen on onnellinen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän ihminen saa olla onnellinen kun vierellä on ihana ihminen. Mieheni on kyllä ollut lottovoitto minulle. Ihminen joka ymmärtää minua hyvin ja hyväksyy minut sellaisena kun olen. Sellaisen ihmisen kanssa on hyvä olla ja hyväksyä hänet sellaisena kun hän on. Ja elää elämää yhdessä....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös