Onnea JYP, Suomen Mestari 2009!

  • 56 641
  • 318

vsop

Jäsen
Eiköhän tuo KSML:n sivuilta löytyvä kuva valaise vähän tuota alun porukan määrää http://www.ksml.fi/multimedia/dynamic/00085/6489596_jpg_85338a1.jpg
Tuo perusteella tuo 10000 voi tuntua vähän heppoiselta. Yhtä jaksoinen ihmismassa tuon perusteella näyttää jatkuvan ainakin kompassille/Kirkkopuistoon asti.
Heppoiselta arvio todella näyttää. Puistokadun suunnasta ei ole kuvaa nähty. Itse olen ollut usein suurien yleisömassojen keskellä, mutta en noin tiiviisti pakkattuna. Jos arvioidaan pinta-ala Arenaukio ja Kauppakauden alapäästä vaikka McDonaldsin yläpuolelle ja sijoittaa saadun alan neliölle vaikka 3-4 henkilöä. Itse pääsen hyvin kevyellä ja pienellä laskutoimituksella 13000-15000 henkilön määrään. Mukaan on otettava myös Kauppakadun yläpäässä olevat henkilöt, jotka eivät halunneet tulla tiivistämään tungosta. Yhtenä vertailuna käytin Synergia Areenan pullistelevia katsojamääriä ja niinhin suhteutettuna pidän omaa arviotani lähempänä kuin viranomaisten.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Myöhästyneet onnittelut (pelikielto esti aikasemmin) Jyväskylään mestaruudesta, SM-liiga sai kuin saikin uuden mestarin ja 4-0 voitot finaaleissa ei jätä mitään selittelyjen varaa.

Olitte ehdottomasti paras, onnea!
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Nyt alkaa vasta vähän tajuamaan tätä, huh huh mikä suoritus!

suurinpiirtein kaikki on jo tossa edellä mainittu, mutta kiitos koko organisaatiolle ja faneille myös täältä!
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tyhmästä päästä kärsii...

Näinhän siinä tietenkin kävi, että hienoin aika JYPin kannattajana elettiin ehkä ansaitussakin pelikiellossa TPS-sarjan ylilyöntien takia. Oli sen verran kuuma sarja ettei Opelixilla pää kestänyt RD:nkaan vertaa..peleistä on nautittu ja juhlat juhlittu. Ensi kauteen myös luottavaisin mielin. MM-kisat vielä ois ja kesälaitumille.

Mutta ennen kaikkea ONNEA JYP! Tähän sitä tultiin. Ei monikaan siihen vielä pari vuotta sitten uskonut, vaikka mopo myös allekirjoittaneella joskus karkasi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Nyt alkaa vasta vähän tajuamaan tätä, huh huh mikä suoritus!
Jep. Pari päivää kuumeessa ollessani mietin että miten parempaa olo saisi. Aikaisemmin olen joskus unelmoinut että mitä jos JYP voittaisi mestaruuden. Mitä jos nytkin. Sitten samalla tajusin että perhana, sehän on jo tehty. Tuli parempi olo.

Ensin ajattelin että fiilistely jää mun omaksi ilokseni, mutta lopulta päätin ettei kannata olla itsekäs. Tästä syystä antaudun armoonne. Fiilistelyvideoni, pliis hääv möösi.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Onnittelin jo tuolla sarja-ketjun puolella mutta oli tuo Lampisen allekirjoitus mennyt ohi niin vielä Onnea Teille Kaikille ja etenkin Lampiselle, sekä Immosen Jakelle oikein erityishali ja puristus söpöstä pepusta. Sinä voitit, jee :)

Ja itseasiassa Dufvasta oli hyvä juttu Veikkaajassa, joka avasi itselleni että RD onkin pelimies, eli onnea myös hänelle.
 

stng

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, kieroutunutta IFK sympatiaa
Onnittelut mestaruudesta Jaatisen Mikolle ja Kapolle. Teidänlaisiinne ihmisiin tämä touhu perustuu ja siksi sitä tehdään.

Tuli nähtyä työn puolesta Mikkoa mennäviikolla, niin oli käynyt toimistolla Seppäseltä hakemassa oman mitalinsa kaulaan roikkumaan.
 

phakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
RISTO DUFVA ja JYP + JYP-Akatemia
Eikö tosiaan ole mitään muuta mestaruus krääsää tarjolla kuin lippis ja t-paita?? Onko mitään kausi DVD:tä, mestaruuskaudesta kirjoitettua tarinaa tms myynnissä taikka edes suunnitteilla?
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
Eikö tosiaan ole mitään muuta mestaruus krääsää tarjolla kuin lippis ja t-paita?? Onko mitään kausi DVD:tä, mestaruuskaudesta kirjoitettua tarinaa tms myynnissä taikka edes suunnitteilla?

Samaa olen itsekin ihmetellyt.

Kyllä sen mestarit 2009 tekstin voisi lätkäistä vaikka minkä tuotteen kylkeen. Esimerkiksi mestarit 2009 makkara tai mestarit 2009 tähtien sota trilogia olisivat taattuja hittejä.

Vakavasti puhuen toivon JYP:n tähtäävän julkaisussa joulun alle, mutta pelkään että mitään ei ole tulossa.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö tosiaan ole mitään muuta mestaruus krääsää tarjolla kuin lippis ja t-paita?? Onko mitään kausi DVD:tä, mestaruuskaudesta kirjoitettua tarinaa tms myynnissä taikka edes suunnitteilla?

Tämmöiset olisi kyllä pakko saada: DVD-mestaruuskaudesta, jonne kerätään parhaat palat runkosarjasta, koosteet jokaisesta pleijariotteluista sekä useita haastatteluita. Lisäksi kirja, jossa vaikka Tyni hehkuttaisi mestaruuskautta ja kattaisi tilastot. Tämmöisestä paketista allekirjoittanut olisi valmis maksamaan ainakin 50€.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Tämmöiset olisi kyllä pakko saada: DVD-mestaruuskaudesta, jonne kerätään parhaat palat runkosarjasta, koosteet jokaisesta pleijariotteluista sekä useita haastatteluita. Lisäksi kirja, jossa vaikka Tyni hehkuttaisi mestaruuskautta ja kattaisi tilastot. Tämmöisestä paketista allekirjoittanut olisi valmis maksamaan ainakin 50€.

Toivottavasti toimistolla ollaan asian kanssa hereillä. Tuo DVD olisi varma joululahjahitti. Seppäsellekin luulisi kelpaavan "ylimääräiset" eurot. :)
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Missä kaikki mesturuuskrääsä?

Uusi kausi alkaa huomenna ja juhlat on juhlittu, herääkin kysymys kuinka hyvin JYP onnistui hyödyntämään mestaruutensa taloudellisesti. Ainakaan minun silmiini ei ole osunut juurikaan muuta mestaruuskrääsää kuin Suomenmestarit-lippis ja T-paita. Olisikohan jotain muutakin voinut olla tarjolla.

Kun nyt ihan myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta asiaa miettii niin nyt olisi ollut ideaali tilanne myynnille; menekki olisi ollut rajaton, hinnan ja tuotteen olisi saanut itse määritellä. Suomenmestarit 2009 ja hurrikaanilogo vaan kylkeen ja kaikki olisi mennyt kaupaksi.

Mestaruus-DVD, paitoja, mukeja, tauluja, lastenvaatteita jne.. ihan mitä vaan. Myyntikojuja vaikka kävelykadulle tms. eli saatavuus helpoksi.

Kyllä tässä nyt voi Tyni ja muu myynti ja markkinointi porukka ottaa ison miinuksen nimiinsä.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
JYP-illassahan radiossa Tyni sanoi, että mestaruus-DVD:n tekoa hankaloittaa se, ettei TV-kuvaan ole oikeuksia. Tai lähinnä se, että Canal+ vaatii niistä rahaa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP-illassahan radiossa Tyni sanoi, että mestaruus-DVD:n tekoa hankaloittaa se, ettei TV-kuvaan ole oikeuksia. Tai lähinnä se, että Canal+ vaatii niistä rahaa.

Tuo on kyllä paska tilanne. Tyni sanoi että mestaruusjuhlasta olisi mahdollista tehdä vastaava kooste, mutta siinäkin hieman haittaa tuo esitetty musiikki. Kuulemma se on kuitenkin helpompi sopia kuin tuo pelikuvan käyttö.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
JYP-illassahan radiossa Tyni sanoi, että mestaruus-DVD:n tekoa hankaloittaa se, ettei TV-kuvaan ole oikeuksia. Tai lähinnä se, että Canal+ vaatii niistä rahaa.

Eikös tuo sopimus Canal+:n kanssa kaiken lisäksi vielä rajoita esimerkiksi Keskisuomalaisen, YLEn jne. kuvaamien videoiden käyttöä. Eli niitäkään ei käsittääkseni saisi pistää DVD:lle, vaikka Keskisuomalainen/YLE oman materiaalinsa luovuttaisi JYPin käyttöön.
Toivottavasti kuitenkin jonkilaiseen järkevään sopimukseen Bonnierin (ahneiden paskojen?) kanssa päästään ja DVD saadaan edes jossain vaiheessa myyntiin.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Ainakaan minun silmiini ei ole osunut juurikaan muuta mestaruuskrääsää kuin Suomenmestarit-lippis ja T-paita. Olisikohan jotain muutakin voinut olla tarjolla.
Näiden lisäksi on Suomen mestari 2009 -kaulahuiveja ja -kiekkoja, mutta enemmänkin tosiaan saisi olla. Huiveja on hallin lisäksi myynnissä ainakin Asema-aukion Intersportissa kassan vieressä. Kiekkoja en ole nähnyt vielä muualla kuin hallilla ja viime lauantaina Jyväskeskuksessa joukkueen esittelyn yhteydessä.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ok, DVD-oikeuksien kanssa on häikkää ja kaulahuiveja ja kiekkojakin on ollut kaupan, jos on osannut oikeasta paikasta etsiä. Tämä nyt ei kuitenkaan ollut pointtina. Heti mestaruuden jälkeen olisi voitu myydä Kauppakadulla vaikka JYP-vessapaperia 20€/rulla ja kaupaksi olisi mennyt. Kerrankin kun myynti olisi rajatonta ja tuotteen ja hinnan saisi itse määritellä, pitäisi pätevän myyntitiimin takoa isot rahat pois kuljeksimasta.

Tässä esim. Pittsburgh Peguinsin mestaruuskrääsää http://www.footballfanatics.com/NHL_Stanley_Cup_Champions
 

McWerkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen asiasta eri mieltä. Toki valikoima olisi voinut nykyistä hieman laajempi olla, mutta mikäli valikoimaa olisi kasvatettu liiaksi olisi hommassa huomattavat taloudelliset riskit. Ei noita 2009 Suomen mestarit-kamoja kuitenkaan enää ensi keväänä myydä, väitän että ei enää nytkään kovin paljoa. Eli siis lyhyesti mitä enemmän valikoimaa, sitä enemmän tavaraa jää pyörimään varastoon.

Aina löytyy ihmisiä, jotka haalivat kaiken mahdollisen krääsän, mutta massa ostaa noita perustuotteita, kuten lippistä, paitaa ja kaulahuivia. Veikkaan siis että Mestarit 2009-vessapaperia ei kovin montaa pakettia olisi myyty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös