Onko Variksen aika ohitse?

  • 1 860
  • 2

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Olen nyt nähnyt yhteensä 9 Peten peliä tällä kaudella harjoituspelit mukaan lukien. Olen harmikseni joutunut toteamaan, että Peten vauhti ei taida nykyliigaan enää riittää. Se tuttu juonikkuuskin on kateissa, samoin röyhkeys. Eli, vanhasta, kunnon Petri Variksesta ei ole jäljellä enää kuin pehmeä kosketus kiekkoon.

Joku voisi sanoa, että vika on huonojen ketjukaverien. Ehkä näinkin; Harkins on flopannut yhtä lailla Variksen ohella tähän mennessä. Se on ihmeellistä, sillä juuri kokeneiden pelimiesten tulisi näyttää esimerkkiä. Onko virkamiesmäisyys tarttunut Peteenkin, jolla pitäisi ainakin olla aito Jokerisydän?

En tuomitse Varista vielä. Osoitan vain huoleni kokeneen, aikaisemmilla kausilla vakuuttavia näyttöjä pelitaidoistaan antaneen pelimiehen otteiden suhteen. Onko kesällä vedetty liian kovat punttitreenit, kun putki ei kulje sitten yhtään?
 

Tuoppi

Jäsen
Ikijokeri kirjoitti:
Olen nyt nähnyt yhteensä 9 Peten peliä tällä kaudella harjoituspelit mukaan lukien. Olen harmikseni joutunut toteamaan, että Peten vauhti ei taida nykyliigaan enää riittää. Se tuttu juonikkuuskin on kateissa, samoin röyhkeys. Eli, vanhasta, kunnon Petri Variksesta ei ole jäljellä enää kuin pehmeä kosketus kiekkoon.

Joku voisi sanoa, että vika on huonojen ketjukaverien. Ehkä näinkin; Harkins on flopannut yhtä lailla Variksen ohella tähän mennessä. Se on ihmeellistä, sillä juuri kokeneiden pelimiesten tulisi näyttää esimerkkiä. Onko virkamiesmäisyys tarttunut Peteenkin, jolla pitäisi ainakin olla aito Jokerisydän?

En tuomitse Varista vielä. Osoitan vain huoleni kokeneen, aikaisemmilla kausilla vakuuttavia näyttöjä pelitaidoistaan antaneen pelimiehen otteiden suhteen. Onko kesällä vedetty liian kovat punttitreenit, kun putki ei kulje sitten yhtään?

Pete taisi esittää hieman noita hyytymisen merkkejä jo viime kauden loppupuoliskolla. Pete oli minusta myös hieman outo valinta kapteeniksi. Onhan Pete pitkän linjan jokeri mutta ymmärtääkseni täysi vastakohta Lindille pukukoppipelaajana.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Minun täytyy kyllä todeta, niin paljon kuin Varista pitemmän päälle kunnioitankin, että mies on ehkä kaikkien aikojen löysin mies SM-liigan pistekunkuksi. Peten parhaat vuodethan olivat kun Otakar pisti lapojen läpi syötöt perille ja siitä oli kiva nikkailla sisään Lindin puolustaessa/varmistaessa/ollessa maskissa. Maajoukkuessa ei koskaan ole kulkenut. Esimerkiksi kotikisoissa ´97 Pete hukkasi sellaisen määrän Sakun järjestämiä tontteja, että pisti miettimään, kuinka tuollainen jätkä on voinut johtaa Jokereita kahteen perättäiseen mestaruuteen.

Anyway, nykyään Varis ei ole mielestäni sen huonompi kuin 90-luvullakaan mitä nyt hidastunut melkoisesti. Tänään ainakin ihan kohtalaista peruspeliä ja kyllä niitä maalejakin taatusti tulee kunhan se ketsuppipullo saadaan auki. Mitä tulee valinnasta kapteeniksi niin Pete taisi olla ainoa varteenotettava vaihtoehto Wadelle kun ties mitä uusia kasvoja vilisi ympärillä. Eihän Pete varsinainen johtajatyyppi ole mutta nk. ikijokerina oli mahdollisesti turvallisempi vaihtoehto rookie-valmentajalle kuin esim. konkari Toke Virta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös