Onko sinulla ollut Covid-19?

  • 4 839
  • 55

Onko sinulla ollut Covid-19?

  • Kyllä

    Ääniä: 43 26,4%
  • Ei

    Ääniä: 77 47,2%
  • Ehkä

    Ääniä: 43 26,4%

  • Äänestäjiä
    163
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Utelias kun olen ja olisi jostain ihmeen syystä hauska tietää otanta palstalta. Tässä siis kysytään onko sinulla ollut Covid-19?
Halukkaat voi avata, että iskikö tauti heti alussa vai vasta myöhemmin.


Itse sairastin marraskuussa, olisko silloin ollut delta variantin valtakausi meneillään. Itellä oli hieman vilunväristyksiä ja kurkku aavistuksen ärtynyt. Oireet kesti kaksi päivää. Olin kerinnyt saada vasta yhden rokotteen, toisen haen näillä näkymin sitten toukokuussa, kunhan varoaika tai mikälie onkaan on kulunut.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
On ollut. Sairastin taudin ainakin kerran viime vuoden helmikuun alussa, kun sattumalta hengailin paikassa, jossa oli kiinalainen siivooja, joka oli juuri palannut kotoaan Wuhanista. Lievästi sanottuna vittumainen tauti, sillä se iski voimalla vielä samana iltana ollessani palailemassa silloiseen yöpymispaikkaani. Vajaan puolentoista kilometrin matkasta bussipysäkiltä perille suoriuduin noin puolessa tunnissa, sillä yhtäkkiä minulle nousi ainakin 38 asteen kuume, räkää ja limaa alkoi vuotaa samalla sekä maailma alkoi pyöriä ympärilläni. En juuri muista mitään muuta tuosta päivästä.

Puolitoista viikkoa sänkypotilaana, helvetinmoinen yskä (jonka tehoon myötävaikutti oma fyysinen kuntoni, sillä omaan jonkin verran ylipainoa) sekä jatkuva hengenahdistus, joka oli pahimmillaan öisin, kun yritin nukkua. Makuaistikin meni, mutta toisaalta sen ansioista pystyin syömään sellaistakin safkaa, mikä ei normaalisti olisi mennyt alas. Lopulta tauti meni ohi lähes yhtä äkkiä kuin oli tullutkin.
 
Ehkä. Oli syksyllä kaulasta noi pallot turvonneet, lievä kurkkukipu ja ääni poissa, kuivaa yskää. Olin vapailla eikä ollut nuhaa tai lämpöä ni en käynyt testissä
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Tuskin, tosin eipä tuota voi varmaksi sanoa, kun kaikenlaista pikkunuhaa ollut toki tässä parin vuoden aikana. Testeissä tullut käytyä kerran, silloin oli negatiivinen.

Nyt tässä vasta joulu- ja tammikuun aikana on alkanut lähipiirissä olemaan enemmän koronatartuntoja. Oikeastaan jossain viime syksynä vasta ensimmäinen "läheltä" sai tartunnan. Selkeästi omikron on nostanut tartuntamääriä aivan huikeasti. Toki tämän taitaa ihan viralliset luvutkin meille todistaa.

Eiköhän tuo tulene itsellekin kohta, kun nyt joutuu työpaikan vaihdoksen johdosta hengailemaan enemmälti toimistollakin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Taitaapi olla just tällä hetkellä. Tänään aamulla kotitesti näytti positiivista ja tuossa pari tuntia sitten kävin kunnon testissä. Sit vaan odotellaan.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ei, ehkä. Ei tietääkseni ole ollut.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Taitaapi olla just tällä hetkellä. Tänään aamulla kotitesti näytti positiivista ja tuossa pari tuntia sitten kävin kunnon testissä. Sit vaan odotellaan.
Taitaa olla väärän positiivisen mahdollisuus kotitestissä aika pieni? En oikein ymmärrä miten olisi edes mahdollista. Vääriä negatiivisia toki tulee paljon.

En tietääkseni ole vielä saanut. Jos on ollut oireettomana niin ei se sitten covid19 tauti ole ollut ainakaan, koronatartunta korkeintaan. 3 piikkiä on eikä ole kuin yksittäisiä kuumepäiviä ilman muita oireita ollut korona-aikana.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Flunssaa, köhää ja muuta on ollut tämän aikana useamman kerran, enkä aina ole viitsinyt testiin raahautua. Eli ehkä. Tai olenhan minä sen voinut sairastaa oireettomana.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Täällä kävi hassut, kun kaikki muut sairasti paitti minä. Vaikka tuli ns. aikuisten velvoitteitakin suoritettua. Tuli ainakin testattua, että kolmen rokotteen sarja on melkoisen varma.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viime viikon maanantaina olin 8 tuntia samassa huoneessa rokottamattoman, seuraavana päivänä positiiviseksi testatun ja yskivän henkilön kanssa.

Muutama päivä tämän jälkeen oli yhtenä iltana hieman sellainen väsynyt ja nuupahtanut olo, ikäänkuin jotain lenssua olisi yrittänyt lykätä kolmen rokotteen läpi. Tein altistumisen jälkeen viisi kotitestiä päivittäin mutta negaa tuli jokaisesta. Eli vahva ehkä?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Todennäköisesti ei, mutta pieni epävarmuus on olemassa. Keväällä 2020 kävimme Uumajassa päiväretkellä, kun maa oli vielä silloisten linjausten mukaan turvallinen. No vain muutama päivä myöhemmin oltiinkin jo valmiuslakia ottamassa käyttöön... Avovaimo sai tuolta reissulta rajun flunssan, minä lievemmän. Flunssa parani nopeasti kummallakin, mutta noin kuukauden ajan sen jälkeen oli kummallakin outoja oireita. Itse koin ajoittaista väsymystä. Voimat olivat tallella, mutta välillä saattoi yhtäkkiä alkaa nukuttaa, mutta kahvilla siitä selvisi. Lisäksi tunsin ajoittain painon tunnetta pallealihaksessa. Leposyke oli koko ajan hieman normaalia korkeampi, ja jos yritti käydä lenkillä, sykkeet nousivat epätavallisen korkeiksi jo lyhyen juoksun jälkeen. Ja närästys täydensi tuon kokonaisuuden.

Lääkärikaverini kanssa tuli tuosta juteltua joskus, ja hän piti ihan mahdollisena, että kyseessä oli lieväoireinen korona ja sen jälkitila. Mutta myös ihan mahdollisena sitä, että kyse oli jostain ihan muusta.

No, oli tuo korona tai ei, ei siitä mitään hyötyä olisi enää. Nyt luotetaan kolmeen rokotteeseen.
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
10.1.22 kävin testissä ja positiivinen tulos tuli seuraavana päivänä.

Taisi kaikki muut oireet löytyä paitsi ripuli. Oireet oli kaikinpuolin mietoja. Hajuaisti katosi viideksi päiväksi kokonaan, mutta alkaa kohta olemaan normaali. Makuaisti katosi puolittain samoihin aikoihin kuin hajuaisti, mutta se ei ole palautunut vielä normaaliksi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuskin. Kolme rokotustakin on. Siinä viimeisimmässä rokotuskerrassa oli vähän kumma, kun piti mennä silleen etunojaan ja laskea housut, sitten rokottaja tunki jonkin ison esineen äh en mä jaksa kirjottaa enempää.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
En usko, vaikka välillä olen aivastanutkin ja lihakset+nivelet olleet vähän kipeät. Täysin normaalisti riekkunut viimeiset pari vuotta ja toisinaan pidän maskiakin.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tietääkseni ei. Onhan tässä lähes kahden vuoden aikana ollut "oireita, jotka voisivat sopia", mutta sosiaaliset fyysiset kontaktit ovat sen verran vähäisiä ja lyhytaikaisia, että pidän hyvin epätodennäköisenä tartuntaa. En siksi ole käynyt kertaakaan testattavana tai käyttänyt näitä kaupan testejä.

Koronan saaneitakin tunnen vain kaksi, lisäksi tiedän muutamia muita, joiden kanssa en ole ollut tekemisissä.

Olenkin useissa eri yhteyksissä todennut olevani etuoikeutettu tässä suhteessa - introvertti eläkeläinen ja toki kolmesti rokotettu.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ei ole, ja etätyön sekä monien rajoitusten seurauksena luulisin olleeni viimeiset pari vuotta terveempi kuin vuosikymmeniin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ei ole ollut ei. Josko tuon saisi sitten viimeistään ylihuomenna, kun on lento takaisin kotia. On se niin vaarallista tämä matkailu. Ainakin monet ovat kertoneet sen olevan ja ihmettelivät, kun reissuun uskalsi lähteä.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viikko sitten nousi meikäläisen asteikolla korkea (38) kuume. Lauantaina lähti hajuaisti ja sunnuntaina kävin hakemassa positiivisen testituloksen. Pari päivää meni viime viikolla makoillessa mutta tämän viikon normisti jo töissä. 2 piikkiä saatu, viime viikolla oli tarkoitus hakea kolmas.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sunnuntaina oli aamusta asti oudohko olo johon kuului voimattomuutta, päänsärkyä ja pientä lihaskipua, mutta aluksi luulin edellisillan kaljojen tehneen kepposen. Yöllä nousi kuume ja maanantaina kotitesti näytti vielä negatiivista, mutta tiistaina kun tauti oli omalta osalta pahimmillaan oli testi jo positiivinen. Pääsin testeihin työterveyden kautta täksi päiväksi vasta, kun drive-inniin ei ollut mahdollisuuksia. Kaikki oireet kyllä täsmäisivät eli uupumus, kuumetta ja kuivaa yskää. Pahimmat päivät on toivottavasti ohi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ennen joulua oli omikron. Kolmannen rokotuksen olin saanut noin viikkoa ennen oireita. Kurkkukipua, yskää, muutamana päivänä kuumetta/lämpöä. Tosi helpolla pääsin. Toki pieni yskä jäi päälle ja vaivaa vähän edelleen.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Taitaapi olla just tällä hetkellä. Tänään aamulla kotitesti näytti positiivista ja tuossa pari tuntia sitten kävin kunnon testissä. Sit vaan odotellaan.
Miksi tuohon pitää saada varmuus ja vieläpä kahdesti testaamalla? Mikä muuttuu sitten kun sieltä tulee se positiivinen nuhatulos? Saat kertoa kavereille, että sulla on nyt se iso paha koronavirus?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös