Onko Liigan taso laskenut KHL:n nousun myötä?

  • 383 749
  • 2 256

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suomi on entisestään yksinapaistuva(?) maa, ja Jokerit sattuu olemaan juurikin sen merkittävimmän talousalueen merkittävä seura - totta kai Jokereiden poistumisella sarjasta on negatiivinen vaikutuksensa esim. Liigan mediaoikeuksien arvoon ja houkuttelevuuteen sponsoreiden silmissä.

Liigan kannalta erityisen haastavan tilanteesta tekee se, että Jokerit ei vain kadonnut tyhjyyteen vaan siirtyi isompaan, kilpailevaan kiekkosarjaan. Liigalla on aiemmin ollut monopoli korkeimman tason seurajääkiekkoon Suomessa, joten tilanne on mielenkiintoinen ja ennennäkemätön.

Bingo! Yksi asiallisimpia ja faktapitoisimpia viestejä tässä ketjussa aikoihin.

Nyt onkin Liigalla se pöytään istumisen paikka, missä kehitellään uusia ideoita ja toimintamalleja, joilla Liiga saadaan pysymään yhtä mielenkiintoisena maksavan yleisön ja sponsoreiden silmissä jatkossakin. Jokerit & KHL mällää samoilla markkinoilla ja sillä on aivan suorat vaikutuksensa: kilpaillaan osittain samoista sponsoreista, maksavasta perustallaajayleisöstä, yritystapahtumista, mediamaksuista yms. Toki noista moni koskettaa ensisijaisesti IFK:ta, kun samalla talousalueella on joukkueet, mutta myös Liigaa. Ei Jokereitten vaihtuminen Sporttiin ainakaan lisää tv-oikeuksista maksavan maksuhalukkuutta johtuen pienemmästä yleisömäärästä ja yleisestä kiinnostavuudesta. JOS mediatulot pienenee ja muutamia sponsoreita menetetään kilpailijalle, niin lähtökohtaisesti jollain ne menetykset on paikattava. Muuten se (budjetin pienenemiset) alkaa muutaman kauden viiveellä näkymään myös Liigan tasossa ja voidaan perustellusti sanoa, että KHL (ja Jokerit) on yksi syy Liigan heikentyneeseen tasoon.

Ei nyt pelkkää uhkakuvaa kuitenkaan maalailla. Tässähän on Liigalla myös loistava paikka pakon edessä miettiä uudestaan konseptiaan ja toimintamallejaan jokseenkin väsähtäneen kuluneista uusiin ja freeseihin. Pystyykö Liiga siihen? Toivon sitä, mutta rehellisesti sanottuna nykyjohdon ollessa mikä on, en siihen ihan välttämättä usko. Mitkään Liigan toimarin valittelut KHL:n epäterveestä pohjasta ei millään tapaa edesauta Liigan toimintaa. Kannattaisi nyt vaan keskittyä siihen oman tuotteen kehittämiseen, eikä valitella kilpailijan toimia.

Mitä perusteita on uskoa siihen, että Zaborsky pelaa kauden loppuun Suomessa, jos hän takoo alkukaudesta kovat tehot

En mä osaa sanoa Zaborskyn mahdollisuuksista siirtyä esim KHL:ään kauden aikana, kun en tiedä mitä sopimukseen on kirjattu. Lähtökohtaisesti uskoisin pelaavan koko kauden IFK:ssa, kun tässä vaiheessa juuri ennen kauden alkua tekee sopimuksen. IFK ei myöskään ole mitenkään tunnettu pelaajakauppias KHL:n suuntaan kesken kauden, joka on vain hyvä asia. McLean taitaa olla ainoa pelaaja, minkä IFK on sinne myynyt ja sekin kauppa tapahtui kesäkuussa, eikä kesken kauden. Näin sen pitääkin mun mielestä olla ja muut Liigajoukkueet voisivat ottaa mallia siitä, eikä paikkailla tulostaan myymällä kaikki parhaat pelaajansa kesken kauden minnelie ja näyttämällä persettä Liigan faneille ja koko Liigalle itsessään.

Tuskin ainakaan kaikki olisivat saaneet, mutta olisivat päässeet mittelemään Suomessa kykyjään tasokkaampia vastuksia vastaan. Mikael Granund puhui vuosi sitten hyvin avoimesti siitä, miten petollista nuorella pelaajalle voi NHL-tasolle siirtymistä silmällä pitäen olla se, kuinka helposti nuori superlupaus SM-liigassa pystyy dominoimaan. Puheet Sami Vatasen menestyksestä Anaheimin fysiikkatesteissä ovat myös olleet aika karuja.

Olisivat kaikki varmasti mahdollisuutensa saaneet, mutta kenties kautta tai kahta myöhemmin. Mun mielestä on vain etu, että todella lahjakas nuori pelaaja saa mahdollisimman kovia pelejä vyön alle, heti kun vain oma vauhti ja fysiikka siihen riittää. Granlundin puheissa on varmasti paljon asiaa, enkä sitä epäile yhtään. Tässä kuitenkin tullaan pelaajan omiin henkisiin ominaisuuksiin, motivaatioon, haluun menestyä ja myös valmennuksen taitoon pitää lupausten jalat nöyrästi maan pinnalla. Jos ei siihen ole valmis ja osaa suhtautua nöyrästi työntekoon, niin en mä nää mitään takeita, että siihen olisi yhtään enempää valmis vuotta tai kahta myöhemmin. Iso hyppäys se on Liigasta P-Amerikkaankin ja samalla tapaa siinäkin voi iskeä aluksi luulosairautta. Toiset osaa käsitellä päässään noi asiat ja toiset ei. Yleistäen ei ole vaikea päätellä kummasta tulee huippupelaaja ja kummasta vain "huippupelaaja".
 

Sininorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eihän kukaan voi väittää tosissaan, ettei Jokereiden poistuminen vaikuttaisi yleisömääriin negatiivisesti?

http://aijaa.com/QIV8jz
Tässä vähän tilastovertailua kahdelta viime kaudelta. Samanlaisia lukuja näyttäisi varmasti, jos laajentaisi tilastoa kauemmaksi.

Muistaakseni KalPa ei vetänyt mitään erikoisia yleisömääriä vieraissa nousukaudellaan 05-06, joten tuskin Sportkaan.
 

Gestapo

Jäsen
Jokerit oli ylivoimaisesti liigan eniten yleisöä vetävä joukkue, suurimmalla budjetilla operoiva joukkue joka haali tähtiä liigaan. Monella tapaa liigan mielenkiintoisin joukkue. Liigan suurseura, ellei suurin. Medianäkyvyys jne.

Paljonkos sinua nuo edellä mainitut asiat lämmittivät lomarengas kierroksen jälkeen?
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Ei Jokereitten vaihtuminen Sporttiin ainakaan lisää tv-oikeuksista maksavan maksuhalukkuutta johtuen pienemmästä yleisömäärästä ja yleisestä kiinnostavuudesta. JOS mediatulot pienenee ja muutamia sponsoreita menetetään kilpailijalle, niin lähtökohtaisesti jollain ne menetykset on paikattava. Muuten se (budjetin pienenemiset) alkaa muutaman kauden viiveellä näkymään myös Liigan tasossa ja voidaan perustellusti sanoa, että KHL (ja Jokerit) on yksi syy Liigan heikentyneeseen tasoon.

Toki liigalla on haasteita uudessa tilanteessa, mutta toisaalta onhan täällä myös tavattoman helppo päästellä mopoja käsistä, näissä ennakko arvioinneissa, suuntaan jos toiseen. Onko se esim. nyt ihan lähtökohtaisesti varma asia, että Vaasan ja mahdollisesti koko Pohjanmaan yhdistävä joukkue saa taakseen vähemmän maksavia tv-katsojia, kuin joukkue, joka jakoi pääkaupunkiseudun markkinoita, kahden muun joukkueen kanssa? Onko aivan kiveen hakattu varmuus siitä, että kaikki nuo "lähtevän" joukkueen katsojat hylkäävät liigan tv-tuotteen? Ja vaikka näin olisikin, niin onko liigalla akuuttia hätää tässä asiassa, kun kuitenkin näyttää siltä, että "maailman toiseksi kovin liiga" mielikuvasta huolimatta, jokerit eivät tunnu saavat tuotettaan kaupaksi tv-markkinoilla. Eli laskeeko liigan tv arvo automaattisesti siinäkin hypoteettisessä tilanteessa, ettei KHL saisi oman tuotteensa hintaa nostettua Suomessa, kuin mitä se oli, ennen jokereiden mukaan tuloa?
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tshekki77; kirjoitti:
Onko aivan kiveen hakattu varmuus siitä, että kaikki nuo "lähtevän" joukkueen katsojat hylkäävät liigan tv-tuotteen?

Eivät hylkää ja se on fakta. Kuten olen aikaisemminkin tuonut ilmi, niin tiedän tapauksia joissa se suosikkijoukkueena ollut Jokerit vaihtuu siihen oman asuinpaikan lähimmän joukkueen tiiviimpään seuraamiseen ja kannattamiseen. Ja koska jopa minä tunnen sellaisia tapauksia näistä vähistä Jokereiden kannattajista, niin uskon tuon olevan jopa yllättävän yleistä koko maata ajatellessa. Tuskin täällä Jatkoajassa kukaan Jokereiden kannattaja tuollaista tulee myöntämään, mutta tarkoitan sellaisia vähän hiljaisempia kannattajia joita löytyy ympäri Suomea varmaankin melkoisen paljon. Turha lässyttää, että ei ne sitten ole mitään oikeita kannattajia olleetkaan. Siellä on sellaisiakin kannattajia jotka ovat seuranneet Jokereiden otteita esim. 30 vuotta, mutta eivät ole enään muuttuneiden elämäntilanteiden johdosta mitään fanaatikkoja. He kuitenkin otteluissa kävivät ja mediaa seuraavat sekä joskus jotain fanikamaa vieläkin ostelivat, jos eivät itselleen niin esim. kummilapsille yms. Nyt nuo rahat siirtyvät esim. SaiPan, KalPan ja vastaavien laariin.
 
Viimeksi muokattu:

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän kukaan voi väittää tosissaan, ettei Jokereiden poistuminen vaikuttaisi yleisömääriin negatiivisesti?

http://aijaa.com/QIV8jz
Tässä vähän tilastovertailua kahdelta viime kaudelta. Samanlaisia lukuja näyttäisi varmasti, jos laajentaisi tilastoa kauemmaksi.

Muistaakseni KalPa ei vetänyt mitään erikoisia yleisömääriä vieraissa nousukaudellaan 05-06, joten tuskin Sportkaan.

Toki tuommoinen kertoo jotain, mutta noissa pitää aina ottaa huomioon myös mahdolliset pelipäivät. Jokerit ovat muistini mukaan olleet aika usein vieraissa viikonloppuisin, joka nostaa toki noita lukuja aika paljon. Jokerit tahtovat pelata kotipelinsä arkena, joten viikonloppuisin on aikaa matkustaa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kuten olen aikaisemminkin tuonut ilmi, niin tiedän tapauksia joissa se suosikkijoukkueena ollut Jokerit vaihtuu siihen oman asuinpaikan lähimmän joukkueen tiiviimpään seuraamiseen ja kannattamiseen.

Trollia ei pitäisi ruokkia, mutta ettet vain sekottaisi Jokreita ja HIFK:ta toisiinsa. Teidän puolellahan nousi paskamyrsky kun eräs kymmeniä vuosia HIFK:ta seurannut kirjoittaja sanoi menevänsä mieluummin Jokereiden peliin kuin HIFK. Kommentoit, että et voi käsittää asiaa. Nyt kuitenkin ymmärrät hyvin mielikuvitushahmoja joiden kanssa käymiesi keskusteluiden valossa uskottelet, että Jokerifaneja siirtyy massoittain teidän leiriin :__D

Vähän vaikea ymmärtää, että miten nämä täällä pyörineet keskustelut katsojista ylipäätään liittyy itse aiheeseen jonka perimmäinen kysymys on "Onko Liigan taso laskenut KHL:n nousun myötä?"
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Vähän vaikea ymmärtää, että miten nämä täällä pyörineet keskustelut katsojista ylipäätään liittyy itse aiheeseen jonka perimmäinen kysymys on "Onko Liigan taso laskenut KHL:n nousun myötä?"

Ei mitenkään. Ja mitä tulee otsakkeeseen, niin kuten olen monesti ilmaissut mielipiteeni, ei juuri yhtään. Totta kai Jokereiden lähdettyä syntyi vähän suurempi siirtymä KHL:n suuntaan, mutta loppupeleissä tasosuhde pysyy lähes samana. Pientä turbulenssia on aina, muttei mitään mikä, tällä hetkellä, vaikuttaisi pysyvästi olosuhteisiin.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Trollia ei pitäisi ruokkia, mutta ettet vain sekottaisi Jokreita ja HIFK:ta toisiinsa.

En sekoita. Myös sinä otit tuon trollinruokkimis-kortin esille kuten myös elton, aika hauskaa...

Teidän puolellahan nousi paskamyrsky kun eräs kymmeniä vuosia HIFK:ta seurannut kirjoittaja sanoi menevänsä mieluummin Jokereiden peliin kuin HIFK. Kommentoit, että et voi käsittää asiaa. Nyt kuitenkin ymmärrät hyvin mielikuvitushahmoja joiden kanssa käymiesi keskusteluiden valossa uskottelet, että Jokerifaneja siirtyy massoittain teidän leiriin :__D

Missä olen nyt väittänyt, että ymmärrän heitä. Osittain ymmärrän ja osittain en, sitä en kiellä kuitenkaan. En vain muista sellaista kirjoittaneeni. Miksi minun tuttavani ovat mielestäsi mielikuvitushahmoja? Yritätkö vähätellä minun tietämääni faktaa, että sinulle tulisi parempi mieli, vai miksi alennut moiseen? Missä väitin, että Jokerifaneja siirtyy massoittain meidän leiriin? Kirjoitin, että siirtyvät lähialueidensa joukkueiden taakse ja annoin esimerkkeinä SaiPan ja KalPan, jotka tiedän varmaksi. Puhuin muista alueista lähinnä olettamuksena. Koska minun otantani on varsin pieni, miksi se ei voisi olla suuremmankin ilmiön pohjana tarkasteltaessa koko Suomea?


Vähän vaikea ymmärtää, että miten nämä täällä pyörineet keskustelut katsojista ylipäätään liittyy itse aiheeseen jonka perimmäinen kysymys on "Onko Liigan taso laskenut KHL:n nousun myötä?"

Tästä samaa mieltä. Täällä lähtee monesti monet ketjut, joihin tulee paljon viestejä, pahasti epäolennaisille raitelle. Siihen syyllistyy niin meidänkin lisäksi moni muukin. Mutta nyt yritän todellakin olla enään palaamatta tuohon asiaan.
 

Sininorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toki tuommoinen kertoo jotain, mutta noissa pitää aina ottaa huomioon myös mahdolliset pelipäivät. Jokerit ovat muistini mukaan olleet aika usein vieraissa viikonloppuisin, joka nostaa toki noita lukuja aika paljon. Jokerit tahtovat pelata kotipelinsä arkena, joten viikonloppuisin on aikaa matkustaa.

Viime kaudella Jokerit pelasi 13 vierasottelua lauantaina eli jotain 3-4 ottelua keskivertoa enemmän(?). Se ei ole missään nimessä niin suuri määrä, että vaikutus keskiarvoon olisi noin huomattava.

Voihan tuon vielä ajatella niinkin, että nyt muiden viikonloppupelit vähenevät, koska todennäköisesti Sport haluaa pelata lauantaisin kotona toisin kuin Jokerit. Tässä tapauksessa vaikutus muiden yleisömääriin on joka tapauksessa laskeva.

Jokereiden poistumisen vaikutus muiden seurojen talouteen on muutenkin suurempi kuin minkään muun joukkueen poistuminen olisi. Olikohan peräti jokaisella joukkueella pieni lisämaksu Jokeri-otteluiden hinnoissa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Miksi minun tuttavani ovat mielestäsi mielikuvitushahmoja? Yritätkö vähätellä minun tietämääni faktaa, että sinulle tulisi parempi mieli, vai miksi alennut moiseen?

Varmasti he ovat todellisia jos niin sanot. Silti jos otanta koskee sinun ystäväpiiriäsi niin lienee kysymys kuitenkin melko pienestä osasta Jokerifaneja. Uskallan väittää, että tunnen huomattavasti enemmän Jokerifaneja kuin sinä eikä heidän keskuudessaan mitään loikkaamisia ole väläytelty. Osa on kyllä sanonut, että ei kiinnosta. Osa heistäkin on taas kesän aikana kiinnostunut uudelleen. Tämä ei tietenkään todista mitään, kuten ei myöskään sinun otanta. Selvää on kuitenkin, että osa faneista käy Liigaotteluissa seuraamassa (ajattelin myös itse käydä) jotain satunnaisia pelejä. Samoten moni Liigaseuran kannattaja käy katsomassa Jokereiden pelejä. Mistään loikkaamisista ei ole kyse ja ehkä sotkin asioita omassa mielessäni. Pahoittelut siitä.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerran vielä...

Silti jos otanta koskee sinun ystäväpiiriäsi niin lienee kysymys kuitenkin melko pienestä osasta Jokerifaneja.

Tätähän olen korostanut koko ajan.

Uskallan väittää, että tunnen huomattavasti enemmän Jokerifaneja kuin sinä eikä heidän keskuudessaan mitään loikkaamisia ole väläytelty. Osa on kyllä sanonut, että ei kiinnosta. Osa heistäkin on taas kesän aikana kiinnostunut uudelleen. Tämä ei tietenkään todista mitään, kuten ei myöskään sinun otanta.

Ei tietenkään. Kerroin vain mitä minä tiedän ja mietin voisiko tuo olla yleisempääkin. Uskon, että vaikutus on nimenomaan pääkaupunkiseudulla vähäista. Muualla Suomessa taas uskon tuon olevan yleisempää. Mutta kuten olen korostanut, se on vain olettamus joka perustuu pieneen otantaan.

Selvää on kuitenkin, että osa faneista käy Liigaotteluissa seuraamassa (ajattelin myös itse käydä) jotain satunnaisia pelejä. Samoten moni Liigaseuran kannattaja käy katsomassa Jokereiden pelejä. Mistään loikkaamisista ei ole kyse ja ehkä sotkin asioita omassa mielessäni. Pahoittelut siitä.

Kyllä minäkin oletan, että liikehdintää on puolin ja toisin. Se miten tilanne jatkossa kehittyy, johtunee ehkä pitkälti sitten Jokereiden pärjäämisestä. Suomihan on menestyshullua kansaa.

Ei tarvitse pahoitella mitään, kunhan kyselin.

Jos käy niin, että Liigan taso jostain ihan ihmeellisestä syystä tulee romahtamaan aivan käsittämättömästi, niin sitten se kyllä nostaa Jokereiden kannatusta aivan varmasti. Jokereiden kohdalla taas menestymättömyys tullee näkymään yleisömäärissä sekä median kiinnostavuuden romahtamisena huomattavasti nopeammalla tahdilla.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ilves otti pataan Yugralta ja Liigan kärkijengi ja mestariehdokas TPS hävisi KHL:n keskikastin jengille Jokereille.

Voitot toistaiseksi:

KHL 4 - Liiga 1 (voitto vasta rankkareissa)
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Ilves otti pataan Yugralta ja Liigan kärkijengi ja mestariehdokas TPS hävisi KHL:n keskikastin jengille Jokereille.

Voitot toistaiseksi:

KHL 4 - Liiga 1 (voitto vasta rankkareissa)

Onko kertoa tilastoa siitä, että miten harjoitusottelut päättyivät esim. viisi vuotta sitten? Hävisikö Liigajoukkueet viisi ensimmäistä vai mitä?

Muuten tuo sinun tilastosi ei kerro Liigan tason laskemisesta yhtään mitään.

EDIT: Ilmeisesti Eltonilta ei löydy tilastoja. Ihme sinänsä..
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Onko kertoa tilastoa siitä, että miten pelit päättyivät esim. viisi vuotta sitten? Muuten nämä sinun tilastosi eivät kerro Liigan tason laskemisesta yhtään mitään.

Onko tilastomies erku paikalla? :D

Noh, ainakin viime vuonna KHL taisi voittaa lähes jokaisen harkkapelin Liiga-joukkueita vastaan. Kaikki pelit pelattiin Suomessa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... mestariehdokas TPS ...

Sen verran sordiinoa, että tuskinpa TPS kovin monen kirjoissa mikään mestariehdokas on, vaikka onkin vahvistunut. Mestariehdokkaista vahvimmat ovat kiistatta Lukko ja Kärpät. Toki Liigassa on varmaan liki joka jengillä mahdollisuus mitalipeleihin ja jopa mestaruuteen, jos kaikki natsaa, tämä on nähty monet kerrat.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Joillakin nousee pippeli turhan ylös yksien harkkamatsien takia :D

Nämä matsit ovat toistaiseksi ainoa tasonmittaus mahdollisuus KHL ja Liiga jengien välillä, kunnes KHL-jengejä kenties alkaa jossakin vaiheessa pelaamaan myös CHL:ää ja alkavat pyörittelemään Liiga joukkueita myös siellä.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Joillakin nousee pippeli turhan ylös yksien harkkamatsien takia :D

Sama. Yleensäkin luulis että kun paskaliigasta on päästy pois niin tänne ei tarvisi vilkaistakaan mutta ei. Vähän ehkä sairastakin käydä joka toinen päivä keskellä kesää kertomassa jollekin että hähää, teiän liiga on ihan kuraa, mutta mikä minä olen tuomitsemaan. Jokainen saakoon sisältönsä elämään miten tahtoo.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ilves otti pataan Yugralta ja Liigan kärkijengi ja mestariehdokas TPS hävisi KHL:n keskikastin jengille Jokereille.

Voitot toistaiseksi:

KHL 4 - Liiga 1 (voitto vasta rankkareissa)

Kertoisitko miten viestisi liittyy ketjun aiheeseen. Mielestäni tässä ketjussa ei pohdita tai keskustella kumpi liiga on parempi vaan miten KHL:n nousu on vaikuttanut Liigan tasoon eli aivan täysin eri asia.

Tuskin kukaan väittää, että KHL olisi jotenkin paskempi liiga kuin SM-liiga.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Sama. Yleensäkin luulis että kun paskaliigasta on päästy pois niin tänne ei tarvisi vilkaistakaan mutta ei. Vähän ehkä sairastakin käydä joka toinen päivä keskellä kesää kertomassa jollekin että hähää, teiän liiga on ihan kuraa, mutta mikä minä olen tuomitsemaan. Jokainen saakoon sisältönsä elämään miten tahtoo.
Aika paljon noita Liiga-vierailijoitakin on riittänyt KHL-Jokereiden viestiketjuissa. Ja nimenomaan lokaa heittämässä.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kertoisitko miten viestisi liittyy ketjun aiheeseen.

Sehän oli maineikas nimimerkki Mängimies, joka oli sitä mieltä, että Liigaseurojen ja KHL-joukkueiden välisten harkkamatsien tulosten analysointi on tämän ketjun heiniä. Elton vain nyt ansiokkaasti tuottaa dataa tähän ketjuun ikään kuin Mängimiehen pyynnöstä.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Nimimerkki Mängimies tämän harjoitusmatsien tilastoinnin aloitti tässä ketjussa kun oli niin kovin iloinen kun Jyp voitti Torpedon.

Laitellaan nyt sitten väliaikatilanteita harjoutuskauden loppuun asti kun on kerran aloitettukin, vaikka Mängimies jostakin syystä lopetti väliaikatietojen laiton tuohon Jyp-Torpedo matsiin.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Mitä sitten? Onko tämä joku kilpailu missä etsitään hölmöintä kirjoitajaa?
Sitä sitten, että jos esittää kritiikkiä on syytä olla tasapuolinen. Turha syyttää vain KHL- tai Jokeri-faneja trollaamisesta "väärällä palstalla", kun tietää millaista paskanheittoa KHL-osiossa on ollut viime vuoden toukokuusta lähtien, kun Jokereiden KHL-siirto tuotiin julkisuuteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös