Onko Kohn vakuuttanut otteillaan?

  • 36 876
  • 194

Suburban

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itseäni ei ole. En tosin pannut merkille, oliko hän viimeksi pelatessaan samanlainen, mutta nyt kaveri ottaa tyhmiä jäähyjä ja rakastaa kiekkoa aivan likaa. Tuntuu ettei miehellä ole lainkaan pelisilmää. Toki TPS:ää vastaan tehdyt 1+1 on muistissa vielä, mutta siinäkin matsissa mies pelasi paljon hazardi-nappi pohjassa. Ehkä alkukauden tuomaa jännitystä, varsinkin kun Caloun on ollut tovin poissa.

No, huomenna on mahdollisuudet osakkeiden nostoon. Ainakin minun silmissäni kun paikan päälle valun. Kohn on nyt valvovan silmäni alla!

P.S. And there goes the virginity..
 

stones

Jäsen
Ihan samalla tavalla se Laddy pelasi viimevisiitilläänkin. Joskus sillä on samanlainen surffipäivä, kuten Sarnolla viimekaudella, mutta fyysisessä pelissä kertaluokkaa parempi kun Peter. Rannelaukaus on kyllä liigan parhaita Kai Nurmisen ohella. Itse en kovin innostunut ollut, kun Laddy takaisin tuli, mutta kyllä se kuitenkin ulkolaisvahvistuksen paikan täyttää. Nykyisin, kun on vaikea saada parempiakaan tänne pohjolan perille. Mieluumin kyllä katselisin Dale McTavishin tyylistä oikealla asenteella varustettua pelimannia.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
5 peliä, 1+3=4. Ihan ok alku mutta parantamisen varaa on. Tosin eilen esim Gardiner keskittyi tuittuiluun. Uskon vakaasti edelleen että Laddy tekee ne 25 maalia tällä kaudella.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Sellainen huonosti keskittyvähän se oli silloinkin, tosin onhan se kohtalaisen tehokas ja tekee maalin kun paikan saa, mutta jotenkin asennevammainen. Kulmaväännöissä tosin on hyvä, mutta kiekon kanssa usein hätäinen.

Jos jaksaisi keskittyä kokoajan 100% niin voisi olla todella vaarallinen.

Jäähyjä kyllä tulee liikaa.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Laddy vs. Lady

No onhan tuo Ladyn surffailu kieltämättä aika munatonta tällä kaudella ollut. Jos jollekin riittää se, että nakuttaa noin pisteen per ottelu, hyvä niin, mutta kaverin joukkuepeliin kuuluva asenne on kyllä ollut sitä luokkaa, ettei hevillä uskoisi, että kyseessä on todellinen "ammattilainen" (vrt. Sarno 02-03).

Ladyn alkaneen kauden asenteesta kertoo hyvin Jyp-pelin ensimmäinen vaihto; hanskalla naamaan ja ansaitusti 2+10. Kuudessa pelissä yksi maali, joka kieltämättä oli ihan "söpö", mutta ei nuo syöttöpisteet mitään Jan-maisia passeja ole olleet, joten pisteitä lienee turhaa liiaksi tuijottaa.

Ulkomaalaisvahvistuksen kriteerit täyttävä pelaaja, muttei ainakaan toistaiseksi yhtään sen enempää. Tsekki, joka tykkää taklata, roikkua ja tökkiä, mutta näkee punaista, jos edes häntä kohden luistellaan. Spaddun poissaollessa on kauniimman sukupuolen mielestä Bluesin seksikkäin pelaaja (Wau!)...

Nyt Jumalauta asenne kuntoon tai muuten ei hyvä heilu!
 

Suburban

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ristiriitaiset tunteet jäi eilisestä. Syötti yhden ja oli sen lisäksi yhden aikana kentällä. Toisaalta oli ainakin yhden takaiskun aikana kentällä.

Meininki oli kuitenkin aika Kohnausta, ihmeellisiä ratkaisuja kiekon kanssa ja se pakollinen tyhmä jäähy tähänkin otteluun. Kyllä mä sitä äijää ottelussa kirosin, mutta koska Kohn ei huonoudellaan erottunut muusta jengistä, niin himmeä "pass"-leima tuli tästä matsista. Mutta muste alkaa olla pian kuivaa tässä pullossa.

Bluesin seksikkäin pelaaja my ass. Kaverihan näyttää ihan apinalta! :-)
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Sattuipa sopivasti, olin itsekin aikonut laittaa linjoille hieman "palautetta" Lady-slaavin otteista joten tämä ketju osui heti silmään.

Eli vastaus: ei ole vakuuttanut. Lady on jatkanut siitä mihin jäi Bluesissa: tehotonta ja asennevammaista kaartelua. Ja koska pelaaminen tuntuu olevan niiin vittumaista niin välillä Ladyn on pakko hiukan purkaa tunteita. Onkohan Lady ottanut ainoatakaan järkevää jäähyä Blues-uransa aikana? Tuskin.

Puheet siitä että Lady pitäisi siirtää Calounin ketjuun voidaan unohtaa ainakin vähäksi aikaa. Olen nähnyt neljä peliä kuudesta tällä kaudella ja joka ikisessä TElomo on ollut parempi. Tumpelon rannelaukaus ei ole samaa luokkaa kuin Kohnin mutta muuten TElomo on kaikilla osa-alueilla hyödyllisempi kuin Kohn. TElomon asenne ja työmäärä peleissä ovat jotain aivan muuta kuin Ladyn.

Blues tarvitsee ehdottomasti Kohnin kaltaista pelaajaa - eli hyökkääjää joka laittaa kiekot reppuun hyvällä prosentilla. Mutta tällä hetkellä Lady ei tee sitä, eikä paljon muutakaan. Olisiko pienen palaverin paikka?
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Viestin lähetti Blågula

Lady on jatkanut siitä mihin jäi Bluesissa: tehotonta ja asennevammaista kaartelua.

Tehotonta? Enpä ihan heti yhdy kommenttiisi, onhan Laddy kuitenkin Bluesin sisäisessä pistepörssissä sijalla 2 heti Tuomaisen jälkeen. Mutta avausviestin kysymykseen, onko Kohn vakuuttanut otteillaan vastaan myös ei ole.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Nonni, mulla onkin täällä vielä muutama "Tusinatsekki"-merkki jakamatta. Sanokaa kun aika on kypsä.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Viestin lähetti Cosmo
Nonni, mulla onkin täällä vielä muutama "Tusinatsekki"-merkki jakamatta. Sanokaa kun aika on kypsä.

Ei niitä enää Espoossa jaeta. Otappa yhteys Penttiin, siellä voisi merkeillesi löytyä käyttöä.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Itse olen omassa mukavassa mielikuvitusmaailmassani pohtinut seuraavanlaista kauppaa:

Kohn <-->Toporowski.

Voisiko mitenkään olla mahdollinen? Kohn on ollut todellinen pettymys ja olisi aikamoinen ihme mikäli Ruuttu ei miettisi jonkinlaisia toimenpiteitä Ladin kohdalla.

Topo on ollut suurinpiirtein yhtä iso floppi Lahdessa. IFK:n palstalla ollaan ainakin vihjailtu että Topo saattaisi olla kaupan.

Eli kyseessähän olisi aika tasainen vaihtokauppa:
kallis floppi <--> kallis floppi.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulussa on kallis Dawe, otetetaan mielellään vastaan Kohn vaihdossa.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Blågula, vastaan ideaasi, että -yllätysyllätys- meikäläisen rosterissa on aina tilaa Toporowskille, mutta en kyllä malttaisi luopua Laddystakaan. Liian vaarallinen kaveri päästettäväksi kilpailijoiden leiriin.

Molemmat osaavat ottaa tyhmiä jäähyjä, molemmat viettävät silloin tällöin asennevammaisten päivää, Laddylla on laukauksensa ja liikkeensä, Topperilla on maalinedus-/kulmapelaamisensa. Molemmat ovat myöskin pitäneet parhaat avunsa piilossa toistaiseksi. Molemmilla on kauniit vaimot katsomossa - siinäkin mennään tasoihin. Topper pystyy tämän päivän liigassa suojelemaan Calounia ihan keneltä tahansa, siihen ei Laddy pysty eikä ole tarkoituskaan. Hmmm...saanksmä molemmat?

Raivaisin Topperille tilaa muiden laitureiden kustannuksella. Taitaapi vain olla turhaa haihattelua ainakin niin kauan, kuin CR päättää asioista.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Katsokaapa mitä minä kaivoin esille arkistoista!

Tuntuu uskomattomalta että liigan kuumin pelaaja tällä hetkellä konttasi oikein urakalla alkukaudella. Syksyllä Laddy kilpaili lähinnä Gardinerin kanssa siitä kumpi ottaa enemmän turhia ja typeriä jäähyjä. Silloinhan moni, mukaanlukien minä, oli valmis lähettämään Kohnin pahvilaatikossa jonnekin kauas pois.

Sitten tapahtui jotakin. Itse huomasin muutoksen ensimmäistä kertaa marraskuun loppupuolella pelatussa vierasottelussa Jokereita vastaan, siis siihen aikaan jolloin Blues oli todella syvässä ahdingossa. Ladi taisteli ottelussa hyvällä asenteella mutta se mikä kiinnitti huomioni oli Ladin käyttäytyminen ottelun jälkeen. Mies näytti siltä kuin Blues olisi juuri hävinnyt jonkun todella tärkeän ja ratkaisevan ottelun jatkoajalla. Ladi oli sanalla sanoen murtunut. Se oli ensimmäinen kerta kun Ladista näki että hän todella välittää siitä miten joukkueella menee.

Tämän jälkeenhän Kohn on parantanut tasaiseen tahtiin ja on ilmiliekeisää juuri nyt kun sitä eniten kaivataan. Olisi todella mielenkiintoista saada tietää mitä syksyllä tapahtui. Astuiko Ladi itse peilin eteen vai oliko taustalla jonkinsorttisia "kehityskeskusteluja" valmennuksen kanssa?
 

Mige

Jäsen
Viestin lähetti Blågula
Katsokaapa mitä minä kaivoin esille arkistoista!

Tuntuu uskomattomalta että liigan kuumin pelaaja tällä hetkellä konttasi oikein urakalla alkukaudella. Syksyllä Laddy kilpaili lähinnä Gardinerin kanssa siitä kumpi ottaa enemmän turhia ja typeriä jäähyjä. Silloinhan moni, mukaanlukien minä, oli valmis lähettämään Kohnin pahvilaatikossa jonnekin kauas pois.

Sitten tapahtui jotakin. Itse huomasin muutoksen ensimmäistä kertaa marraskuun loppupuolella pelatussa vierasottelussa Jokereita vastaan, siis siihen aikaan jolloin Blues oli todella syvässä ahdingossa. Ladi taisteli ottelussa hyvällä asenteella mutta se mikä kiinnitti huomioni oli Ladin käyttäytyminen ottelun jälkeen. Mies näytti siltä kuin Blues olisi juuri hävinnyt jonkun todella tärkeän ja ratkaisevan ottelun jatkoajalla. Ladi oli sanalla sanoen murtunut. Se oli ensimmäinen kerta kun Ladista näki että hän todella välittää siitä miten joukkueella menee.

Tämän jälkeenhän Kohn on parantanut tasaiseen tahtiin ja on ilmiliekeisää juuri nyt kun sitä eniten kaivataan. Olisi todella mielenkiintoista saada tietää mitä syksyllä tapahtui. Astuiko Ladi itse peilin eteen vai oliko taustalla jonkinsorttisia "kehityskeskusteluja" valmennuksen kanssa?

Itsekkin muistan tuon syksyn surffailun, joka on ihmeellistä, kun katsoo, mikä mies hän nykyään on. Hassua lukea tuommoista tekstiä, mitä tässä on kirjoiteltu, johon silloin olisin itsekin yhtynyt. Laddy on nykyään herrasmies, ei kuitenkaan sellainen, ettei taklaisi, mutta alkukauden turhat ja typerät jäähyt on tääkse jäänyttä elämää.

Sitten Hantalle, jos lukee.


Edelleenkin minua yksi asia tässä kaudessa ihmetyttää ja se on miksei Kohn ja eräs toinen tsekkipelurimme pelanneet kovinkaan montaa peliä samassa kentässä. Ilmeisesti Hantalla ja Satorilla ei ollut uskallusta laittaa kahta tähtipelaajaa samaan kenttään. Ensi kaudella nähdään, missä kentässä Kohn ja tämä toinen tsekkimme pelaa. Itse uskon vakaasti, että tämä tsekki-kaksikko tekisi tuhoisaa jälkeä puolustukselle kuin puolustukselle.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Niin, loistava pelimies. Nyt on muistunut mieleen minkä takia Kohn aikoinaan nousi suureen suosioon allekirjoittaneen silmissä. Välillä usko oli jo melko hataralla pohjalla, mutta nyt mies on ohittanut Calouninkin minun papereissa, siis noin suosiopohjalta. Toki Laddyn suoritus TPS:ä vastaan maanantaina oli kyllä melkein kuin olisi katsonut Calounin peliä viime vuonna vastaavaan aikaan. Kaksi aivan huikeaa suoritusta tärkeässä pelissä, jotka varmistivat voiton Bluesille. Ei muuta kuin pitempää sopimusta kehiin.
 

MustaEnkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Evolution
Ei kyllä voi muuta sanoa kun että mies on kyllä paikkansa ansainut. On ehdottomasti puolivälieräsarjan paras pelaaja tällä hetkellä. Tämä siis myös vastustajan näkökulmasta katsottuna.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Olikos otteiden paranemisella ajallista yhteyttä valmentajien toimenkuvien selkeytymiseen?
Joten vain tuntuu, että mitä enemmän Hantta sai otettua roolia, sitä paremmin on Laddy pelannut.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Pistepörssin kärkinimi!

Laddyn jo viime kaudella alkanut huippuvire jatkuu. Nyt hän on vaivihkaa noussut pistepörssin kärkeen lukemin 9+14=23 ja vielä +6, tämä 22 ottelun jälkeen. Huikeaa!!

Tuloksen tekoa varmaankin auttaa se, ettei Blues ole enää yhden kentän varassa. Peliminuuteista ei ole minulla tietoa, mutta kaiken järjen mukaan Kohn ei ole joutunut pelaamaan yhtä paljon kuin viime kaudella. Näin vauhti säilyy, eikä vastassakaan ole aina se vastustajan pahin kalusto.

On todellakin vakuuttanut otteillaan, kun ottaa huomioon ketjukavereiden keskinkertaisen alkukauden.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Pistepörssin kärkinimi!

Viestin lähetti Kiekoton

On todellakin vakuuttanut otteillaan, kun ottaa huomioon ketjukavereiden keskinkertaisen alkukauden.

Todellakin, Kohn on huikea. Mielestäni Kohn pystyy olemaan vieläkin parempi, mitä nyt on nähty.

Keskinkertainen ellei jopa helvetin huono on ollut Elomon Teemu. Olli Ahonen puolestaan pelaa uransa parasta kautta...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Re: Re: Pistepörssin kärkinimi!

Viestin lähetti King
Todellakin, Kohn on huikea. Mielestäni Kohn pystyy olemaan vieläkin parempi, mitä nyt on nähty.

Keskinkertainen ellei jopa helvetin huono on ollut Elomon Teemu. Olli Ahonen puolestaan pelaa uransa parasta kautta...
Kingin kanssa samaa mieltä. Itse ehdotin jo aiemmin Tukoselle paikkaa Ahosen ja Kohnin rinnalla. Rightin pelaajana toisi lissä vaihtoehtoja esim yv-peliin ja muutenkin tuntuu ettei TElomolle tuo paikka ole enää oikea. Väitän että ketjusta saataisiin vieläkin tehokkaampi jos Kohn-Ahonen saisivat jonkun muun rinnalle.

Itse maestro Kohn on kyllä niin liekeissä että oksat pois. Aivan mahtavaa katsoa miehen otteita.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Re: Re: Pistepörssin kärkinimi!

Viestin lähetti Nikke
Väitän että ketjusta saataisiin vieläkin tehokkaampi jos Kohn-Ahonen saisivat jonkun muun rinnalle.

No viimeistään joulu-tammikuussa siihen tulee Jere Lehtinen. Odottavan aika on pitkä..
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Re: Re: Re: Re: Pistepörssin kärkinimi!

Viestin lähetti Tommy
No viimeistään joulu-tammikuussa siihen tulee Jere Lehtinen. Odottavan aika on pitkä..

Mutta samallahan tulee Jokinen ja Bendar? Nykyisestä kakkosesta tulee kolmonen?

Ahonen on täyttänyt ruutunsa, mutta samaa ei voi sanoa Tumpulasta. Joku mättää siinä pelaamisessa ja niin kauan kuin mättää, niin joku muu, vaikka Tussu, Kohnin vierelle
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Minä taas en lähtisi muuttamaan kakkosketjua mihinkään. On totta että TElomo on pelannut varsin heikon alkukauden mutta en mitenkään jaksa uskoa että homma paranisi vaikka Kalto tai Tukonen ottaisi Tumpelon paikan.

Nimittäin Tukonen ja Kalto ovat maalipaikoissa aivan yhtä tehottomia kuin TElomo. Tukonen pelaa kyllä muuten miehen lailla mutta viimeistely on valitettavasti edelleenkin junnuluokkaa ja Kalton tilanne nyt on aika epäselvä tällä hetkellä. Joten turha lähteä rikkomaan toimivaa kokonaisuutta.

Yksi huomio Kohnin pelistä: Jätkä on fyysisesti aivan uskomattoman kovassa kunnossa! Katsokaapa miehen liikkeitä kentällä, kaikki tapahtuu todella räjähtävällä tavalla. Ja väännöissä miestä on vaikea horjuttaa.
Toisin sanoen: voimaa on oikeissa paikoissa ja se on oikean sorttista = nopeaa. Lihaskestävyyttäkin tuntuu löytyvän. TPS-ottelussahan Kohn pelasi välillä joka toista vaihtoa mutta tempo pysyi siitä huolimatta kovana. Todellinen kultakimpale tällä hetkellä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Miksi rikkoa toimiva ketju? Antaa Tumpelon lämiä 2 metriä yli ja ohi maalin aivan niin paljon kuin haluaa, riittää kuin Ahonen ja Kohn tekee maalit.

Rakennetaan vielä kolmas hyvä ketju miehistä Tukonen, Kalto/Hurme ja Lehtinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös