Onko Jokerit lisännyt mielenkiintoasi Mestikseen?

  • 8 912
  • 53

No onko?


  • Äänestäjiä
    424

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Puhutaanko tässä pelkistä jalkapallo-IFK:n faneista? Olen ymmärtänyt että aika moni lätkä-IFK:n fani kannattaa jalkapallon puolella kuitenkin HJK:ta.
Tämä on itse asiassa mielenkiintoinen asia. Muistan tästä joskus aikoinaan käydyn keskustelua täälläkin. Sikäli jokainen tehköön seuravalintansa miten haluaa, mutta silti vähän ristiriitaista jos lätkän puolella En gångia huutava Rödan fani laittaakin futiksen Stadin derbyyn Klubin kledjut ylle. Toki nyt eivät pelaa samalla sarjatasolla.

Sori offari.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tämä on itse asiassa mielenkiintoinen asia. Muistan tästä joskus aikoinaan käydyn keskustelua täälläkin. Sikäli jokainen tehköön seuravalintansa miten haluaa, mutta silti vähän ristiriitaista jos lätkän puolella En gångia huutava Rödan fani laittaakin futiksen Stadin derbyyn Klubin kledjut ylle. Toki nyt eivät pelaa samalla sarjatasolla.

Sori offari.
Joo, toki sanotaanko että asiaan varmaan vaikuttaa sekin kun futis-IFK oli sen reilu 40 vuotta pois pääsarjasta ja pelasi paljon ties mitä aladivareita. Eli siinä mielessä tuo on vähän hankalampi asia tosiaan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tämä on itse asiassa mielenkiintoinen asia. Muistan tästä joskus aikoinaan käydyn keskustelua täälläkin. Sikäli jokainen tehköön seuravalintansa miten haluaa, mutta silti vähän ristiriitaista jos lätkän puolella En gångia huutava Rödan fani laittaakin futiksen Stadin derbyyn Klubin kledjut ylle. Toki nyt eivät pelaa samalla sarjatasolla.

Sori offari.
Ja monet Jokerifanit taas ovat juuri Klubin miehiä futiksessa, joten sinänsä hauska että lätkän puolella ollaan verivihollisia mutta viheriöllä tunnustetaankin samaa väriä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen 31-vuotias ja futis-IFK jonkinlaisena ilmiönä on lopulta aika uusi juttu. Ei ysärillä tai 2000-luvun alkupuolella kukaan puhunut futis-IFK:sta. Eivätkä olleet edes junnupuolella mikään iso tekijä ainakaan minun lapsuuteni aikaan – toisin kuin HJK.

Omasta ikäluokasta ylöspäin, niin lätkä-IFK-faneista futista aktiivisesti seuraavat tuntuvat tosiaan olevan enemmän HJK-faneja kuin IFK-faneja – tosin futis-IFK:hon suhtaudutaan sympaten/neutraalisti (mitä varmaan jo ikä selittää; vähän hassua nelikymppisenä suhtautua ”vihalla” yhtään mihinkään). Silloin pienen hetken kun FC Jokerit olivat menossa mukana, niin se vastakkainasettelu oli juuri HJK:ta vastaan… jota taas kaiketi moni futista seurannut Jokerifani oli tottunut kannattamaan.

Aika ajallisia ja sattumanvaraisia kuvioita lopulta, kun Helsingin kontekstissa kaikki kieli-, asuinalue- tai sosiaaliluokkajutut eivät pitkiin aikoihin ole olleet mitään perustavanlaatuisia tekijöitä ja ei ole mitään yleisseuroja, jotka olisivat olleet sata vuotta huipulla joka lajissa. Pakkaa sekoittaa myös se, että iso osa helsinkiläisistä tai heidän vanhemmistaan on jostain ihan muualta, ja tunnesiteitä/suhteita yhtään mihinkään (asuinalue, urheiluseura, koulut jne.) ei ole peritty.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pakkaa sekoittaa myös se, että iso osa helsinkiläisistä tai heidän vanhemmistaan on jostain ihan muualta, ja tunnesiteitä/suhteita yhtään mihinkään (asuinalue, urheiluseura, koulut jne.) ei ole peritty.

Tämä.

Ei minua kiinnosta pesäpallossa Roihuvuoren Roihuttaret tai Puna-Mustat, kun on tuolta vähän ylempää satelliittikaupungista. Futiksessa HJK on minulle ollut vähän sellainen nou-nou ja IFK ihan-se-ja-sama. Jääkiekossa joskus alle kymmenvuotiaana valikoitui suosikkiseuraksi lähin voittava joukkue, tosin Tappara Tampereelta oli kuviossa mukana myös ja symppaan sitä yhä. Loppujen lopuksi minulla on vain kaksi tärkeätä seuraa, Hyvinkään Tahko ja Real Madrid. Edmonton Oilersin voisi myös mainita.

Mutta siis, ei minua Mestis ylipäänsä kiinnosta ja nyt vielä vähemmän, kun siellä on tuo joukkue.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Tämä.

Ei minua kiinnosta pesäpallossa Roihuvuoren Roihuttaret tai Puna-Mustat, kun on tuolta vähän ylempää satelliittikaupungista. Futiksessa HJK on minulle ollut vähän sellainen nou-nou ja IFK ihan-se-ja-sama. Jääkiekossa joskus alle kymmenvuotiaana valikoitui suosikkiseuraksi lähin voittava joukkue, tosin Tappara Tampereelta oli kuviossa mukana myös ja symppaan sitä yhä. Loppujen lopuksi minulla on vain kaksi tärkeätä seuraa, Hyvinkään Tahko ja Real Madrid. Edmonton Oilersin voisi myös mainita.

Mutta siis, ei minua Mestis ylipäänsä kiinnosta ja nyt vielä vähemmän, kun siellä on tuo joukkue.
Kiinnostiko silloin kun Ahmat vielä pelasi?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ja monet Jokerifanit taas ovat juuri Klubin miehiä futiksessa, joten sinänsä hauska että lätkän puolella ollaan verivihollisia mutta viheriöllä tunnustetaankin samaa väriä.

Aikanaan Jokerit FC:lla oli suhteellisen paljon faneja ja sanotaan näin, että varsin näkyviä kotona ja vieraissa. Kun Jokerit FC lakkautettiin, osa siirtyi HJK:n faneiksi jatkamaan ylimmän tason futisperinteitä ja kannattajakulttuuria. Ja tämä mahdollisti heillekin yhteenotot HIFK:n fanien kanssa. Nämä yhteenotot olivat tärkeä osa ultra-puolen kannatusta. Oppia oli saatu firmalta (AIK). Kyse oli järjestetyistä ja satunnaisista tappeluista HJK:n ja HIFK:n pienen faniosaston välillä.

Mitä aiheeseen tulee eli Jokerien pelaamiseen Mestiksessä, hienoa että Jokerit sinne pääsi. Jos Areena aukeaa (mahdollista, kuten aina, mutta en näe varmana) ensi kaudeksi hyvissä ajoin, Liigassa alkaa kasvamaan paine saada Jokerit ison hallin kanssa mukaan mahdollisimman pian. Ja tähän luodaan jokin tie.

Mestis ei itseäni ihmeemmin sytytä, mutta muutaman Jokerien pelin ajattelin kyllä katsoa kauden aikana. Kerava on kaiketi jo parkkipaikan osalta epävarma, joten Nordikselle on tarkoitus suunnata. Huomasin loppukesän aikana, että Venäjän retki söi paljon intoa Jokerien tulemiseen vaikka johto on uusi. Jospa se kipinä vielä syttyisi, sillä joukkuetta en vaihda.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ja monet Jokerifanit taas ovat juuri Klubin miehiä futiksessa, joten sinänsä hauska että lätkän puolella ollaan verivihollisia mutta viheriöllä tunnustetaankin samaa väriä.
Toki parikymmentä vuotta sitten Jokerit ja HJK oli pahimmat viholliset, nyt taas Hifk ja HJK. Pysy siinä sitten perässä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Toki parikymmentä vuotta sitten Jokerit ja HJK oli pahimmat viholliset, nyt taas Hifk ja HJK. Pysy siinä sitten perässä.
Eikös futis-Jokerit sitten lopulta fuusioitunut HJK:n kanssa ja siitä tuli Klubi 04? Vai sotkenko nyt johonkin toiseen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo, kannattajat ei varsinaisesti kiittänyt.
Joo, jotenkin tuo koko futis-Jokerit on itselle muutenkin niin hähmäinen kokonaisuus että se ei ole ihan avautunut. Ensin oli siis PK-35 jonka historia on pitkällä Viipurissa ja perustettu 1935, lopulta 90-luvulla se nousi muutamassa vuodessa divareista Veikkausliigaan, mutta rahat oli lopussa niin Hjallis-Harri päätti ostaa sen pois kuljeksimasta. PK-35 oli vissiin profiloitunut Pihlajamäen kaupunginosajoukkueena, joten siirtyikö noita faneja sitten miten paljon Jokereiden kelkkaan vai jäiköhän seuraaminen sitten siihen? Ilmeisesti Hjalmarin neronleimauksena oli se että Jokereiden lätkäfanit tulisi seuraamaan myös futis-Jokereita, tiedä sitten miten hyvin tämä onnistui mutta kuitenkin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ilmeisesti Hjalmarin neronleimauksena oli se että Jokereiden lätkäfanit tulisi seuraamaan myös futis-Jokereita, tiedä sitten miten hyvin tämä onnistui mutta kuitenkin.
Tarina meni niin, että perustamishetkellä vielä rakenteillaan olleen Töölön stadionin puuhamiehenä toiminut Hjallis tarvitsi Töölöön toisen joukkueen. Senhän olisi pitänyt olla osuvasti (kun Finnair Stadium oli tuolloin nimi) FinnPa, mutta joukkue menikin kaikkien yllätykseksi putoamaan Veikkausliigasta ja koko stadionhanke näytti kaatuvan ennen ensimmäistäkään peliä. No Hjallis sen keksi siinä viime metreillä, että ostetaan PK ja tehdään siitä Jokerit.

FC Jokereista kaiketi oli tarkoitus tehdä Suomen ykkösseura jopa siinä määrin, että HJK olisi sulautunut osaksi Jokerit-konsernia. Kas kummaa, hommahan meni pieleen ja FC Jokerit päätyivät osaksi HJK:ta. Klubi sai siis viimeisen naurun, muttei ilman kovaa hintaa, sillä Hjalmarin hurjat pelaajabudjetit pakottivat UCL-rahoissa kylpeneen HJK:n panostamaan yhtä lailla -> pelaajien hinta nousi mutta taso ei. Sen vuoksi joukkue ei päässyt pelätylle karkumatkalle kotimaan kentillä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
PK-35 oli vissiin profiloitunut Pihlajamäen kaupunginosajoukkueena, joten siirtyikö noita faneja sitten miten paljon Jokereiden kelkkaan vai jäiköhän seuraaminen sitten siihen?
Ei siirtynyt. PK jatkoi siitä kolmosdivarissa, ja on jatkanut tähän päivään asti, nykyään kakkosessa. Ei saa sekoittaa jonkun aikaa toimineeseen PK-35 Vantaa-muovihirvitykseen.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Vähän sellainen mielikuva, että Jokerit olisi napannut tuota Finnpan kannattajapohjaa enemmän. Vähän sama kuin Hifk:lla, että derbyt veti, mutta muuten oli hiljaisempaa. Toki keräsi ykkösen visitiillään ihan kelvollisia hyviä, joten jos Hjalliksella olisi ollut vähän kauemmin pokeria kehittää toimintaa, niin olisihan tuossa ollut potentiaalia.
 

Spire

Jäsen
Ei, mielenkiinto on pysynyt vieläkin tiukasti nollassa. Taidan olla väärällä palstalla kun jääkiekko yleensäkään ei enää jaksa kertakaikkisesti kiinnostaa. Sattuu sanoa niin koska kiekolla oli suuri rooli elämässä vaikeina aikoina, mutta tällä hetkellä koko laji näyttäytyy itselleni täysin turhana. Ehkä pitäisi raahautua hallille ja saada vielä kipinä syttymään.
 

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Jokerit on lisännyt etenkin median kiinnostusta Mestikseen joten kyllä tuota nyt tulee hieman enemmän seurattua, lähinnä tuloksia ja maalikoosteita.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Käyttäjä opettelee pari viikkoa hieman asiallisempaa pelitapaa.
Tarkoitus ei ole loukata, mutta negatiivisella tavalla on kyllä lisännyt mielenkiintoa. Toivon nyt entistäkin enemmän, että Kiekko-Espoo voittaa toisen mestaruuden putkeen ja saa liigapaikan. Tässä viestissä avaan hieman miten paljon minulla on arvostusta Kiekko-Espoota kohtaan, joka on todella loistava seura ja jonka kuuluisi pelata liigassa. En toivo tuon suomalaisen jääkiekon pahanlaatuisen kasvaimen (en ilmeisesti saa kutsua seuraa edes allegorisesti sillä kasvaimen synonyymillä, koska siitä seuraa viikon pelikielto, vaikkei käsittääkseni riko yhtäkään sääntöä eikä kohdistu kehenkään henkilöön) enää saavuttavan liigapaikkaa, sillä se saattaisi metastasoida koko suomalaisen jääkiekon, josta urheiluna, instituutiona ja yhteisönä välitän suuresti. Tämä kyseinen seura on mielestäni ilman suoranaisia oligarkkikytköksiäkin tietyllä tapaa idän pahuuden etäpesäke, enkä kaipaa sellaista pahuutta liigaan tai suomalaiseen jääkiekkoiluun lainkaan. Enkä varsinkaan sen mukana tuomaa vihaa ja väkivaltaa.

Töölön Vesa Suomisarjan kautta ja täysin ilman mitään kytköksiä aikaisempiin, ehkä. Mutta silloinkin ne samat kannattajat olisivat siellä taustalla, eivätkä he joitakin poikkeusyksilöitä (mainitaan nyt esim. @Ann Arbor ja @Cobol) lukuunottamatta vaikuta erityisen suvaitsevaisilta.
 

Glove

Jäsen
En varmaankaan seuraa Mestistä sen enempää tai vähempää kuin aiennilla kausilla. Katson luultavasti jonkun 20-30 peliä niin kuin viime kaudellakin.

Jatkoajan mestisosiota olen lukenut ennenkin ja luen jatkossakin. Lukisin vaikkei siellä olisi Jokereita. Ja olen minä sinne joskus jotain kirjoittanutkin.
Pitää varmaan skarpata Mestiksen osalta kun olen vasta kaksi peliä katsonut Mestistä. Ei tule edes kahtakymmentä tasaisella tahdilla.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisesta ketjusta:

KeuPa-Jokerit matsiin tosiaan myyty jo yli 2000 lippua ja kun KeuPan peleihin vielä alle 20v pääsee ilmaiseksi niin todennäköisesti ovelta tulee paljon väkeä sisään lipunmyynnin alettua. Eli 3000 ei välttämättä kaukana. Huomionarvoista on että KeuPan viimekauden koko runkosarjan yleisömäärä oli 8794, eli Jokereiden ansiosta yhdestä matsista saattaa tulla 10 pelin tulot.

Jotain ainakin tuntuu kiinnostavan.
 

Rocco

Jäsen
On, koska se on suljetun Liigan alla ollut aiemmin nolla. Nyt se on sentään tasoa, "pelaa siellä Jokerit."
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tuo ketjun otsikon kysymys on itselle toisaalta helppo, mutta toisaalta todella vaikea vastata.

Olen kiinnostunut Mestiksestä tällä hetkellä, koska K-Espoo pelaa Mestistä. Olen ollut kiinnostunut jo ennen kuin Jokerit mitenkään liittyi Mestikseen - eikä Jokerien tulo Mestikseen ihan inhorealistisesti itselle ole kuin yksi vastustaja muiden joukossa. Omaa joukkuetta seurataan ja sen mukana kuljetaan - vastustaja ei siihen vaikuta.

Siihen sen sijaan olen tyytyväinen, että Jokerien paluu Suomeen ja Mestikseen on kyllä yleisesti nostanut Mestiksen kiinnostusta mediassa - ja sitä kautta myös Mestiksestä ja K-Espoosta on mediassa puhuttu paljon enemmän.

Vastasin siis: Ei (en ole Jokerit-fani).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös