Onko IFK:lla parhaat Fanit?

  • 70 783
  • 317
Tila
Viestiketju on suljettu.

A.C.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - seurana, ei kiakkoviihteenä
Juhaht kirjoitti:
Väitätkö, ettei tällaisia ole? Itse voisin jopa esitellä heti yhden, joka seuraa Djurgårdenia lätkässä ja AIK:ta futiksessa. Ne siteet seuroihin kun synnytetään joskus ihan muutoin kuin sillä mitä nyt niinq "kuuluis" kannattaa. Mäkin seuraan nykyisin varmaan enemmän HIFKin kuin Bluesin pelejä, mutta sekin johtuu ihan vain hallien sijainnista. Joukkueet sytyttävät ihan yhtä vähän, mutta toinen on silti se lapsuuden suosikki.

Mutta toisaalta, itse olen siinä mielessä kerettiläinen, että olen kasvanut viimeisen kymmenen vuoden aikana yhä kauemmas ja kauemmas ns. tosifaniudesta ja nykyisin se tuntuu jokseenkin koomiselta ilmiöltä. Mutta, mikäs siinä jos siitä saa sisältöä elämään.

Aluksi pitäisi määritellä käsitteet, eli kannattaminen ja kannattajana oleminen. Seurata(sic) voi vaikka raveja ja Jukka Keskisalon estejuoksua, siis jos seurata tahtoo.

Mutta jos välttämättä kaipaisin juuri nyt ohipuhuntaa, niin yrittäisin kertoa vaikkapa koiralleni miten hyvää kissanruoka oikeasti on.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juhaht kirjoitti:
Väitätkö, ettei tällaisia ole? Itse voisin jopa esitellä heti yhden, joka seuraa Djurgårdenia lätkässä ja AIK:ta futiksessa. Ne siteet seuroihin kun synnytetään joskus ihan muutoin kuin sillä mitä nyt niinq "kuuluis" kannattaa. Mäkin seuraan nykyisin varmaan enemmän HIFKin kuin Bluesin pelejä, mutta sekin johtuu ihan vain hallien sijainnista. Joukkueet sytyttävät ihan yhtä vähän, mutta toinen on silti se lapsuuden suosikki.

Mutta toisaalta, itse olen siinä mielessä kerettiläinen, että olen kasvanut viimeisen kymmenen vuoden aikana yhä kauemmas ja kauemmas ns. tosifaniudesta ja nykyisin se tuntuu jokseenkin koomiselta ilmiöltä. Mutta, mikäs siinä jos siitä saa sisältöä elämään.

Onpas taas kertakaikkiaan typerä viesti.

Sinun lienee parasta vain todeta että sinä et tiedä mitä on kyse, kuten ei tiedä tämä Djurgården/Aik tyyppi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Sinun lienee parasta vain todeta että sinä et tiedä mitä on kyse, kuten ei tiedä tämä Djurgården/Aik tyyppi.

Usko pois, tiedän kyllä. Ja juuri siksi sitä vierastankin.

Mutta se tästä ohilaulannasta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juhaht kirjoitti:
Usko pois, tiedän kyllä. Ja juuri siksi sitä vierastankin.

Mutta se tästä ohilaulannasta.

Ei, et ymmärrä. En ole 20 vuoteen käynyt IFK:n käsipallomatsissa, mutta en voisi koskaan kuvitella kannattavani muuta käsipallojengiä.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
A.C. kirjoitti:
Toivottavasti viimeistään seuraava sukupolvi syntyy suoraan tietyn seuran - ei yksittäisen, jotain lajia pelaavan joukkueen - kannattajaksi.
Niin no, itse olen pikkupojasta asti kannattanut IFK:n lätkäjengiä, mutta noin muuten ei HIFK merkkaa minulle ns. paskaakaan. En ole kiinnostunut mistään Idrotts Föreningenistä tippaakaan ja minulle sopisi vallan hyvin, jos joku rahamies ottaisi HIFK:n kiekon haltuunsa ja tekisi siitä menestyvän. En ole suomenruotsalainen, satun vaan kannattamaan IFK-merkkistä lätkäjengiä. Mutta yhdistys itsessään...heja HJK.
 

Vale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos alotetaan yksinkertaisista asioista?
Kaikki paikalle kykenevät Lucky Fellowsiin reilusti ennen ottelua TÄNÄÄN?
Siitä hallille ihan spontaanilla kulkueella, ja takas sama homma?
Törkeesti kysymysmerkkejä, mutta luulisin tuollaisen olevan aika helppo toteuttaa, ihan näin muutaman tunninkin aikataululla?
Ehkä se siitä joskus lähtee..

-Port Vale-
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Johnny99 kirjoitti:
minulle sopisi vallan hyvin, jos joku rahamies ottaisi HIFK:n kiekon haltuunsa ja tekisi siitä menestyvän. En ole suomenruotsalainen, satun vaan kannattamaan IFK-merkkistä lätkäjengiä. Mutta yhdistys itsessään...heja HJK.

Aika samoilla linjoilla mennään. Rahamies kehiin. Ainakin jotakin tapahtuu.

Itselläni on koko kaudesta paskan maku suussa.

Ja syykin on selvä. Leuaton nöyryytti Penttiä tavalla, joka ei jättänyt kylmäksi. Jokainen narrien voitto höystettynä Sheddenin lausunnoilla ja Hirson hymyillä haastatteluissa tuottavat suunnattoman pahanolon. Hjalmari näytti (taas) kuka kaupungissa pitelee tahtipuikkoa. Tästä johtuen IFK:n tappio ja ilmalan pelleilijöiden voitto aiheuttavat yhteensä jotakin sanoinkuvaamatonta ja tekee mieli jättää koko lätkän seuraaminen vähemmälle. Pentin pyromaaniset oireet siltojen polttamiseen eivät auta IFK:n tilannetta yhtään siirtomarkkinoilla.
 

A.C.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - seurana, ei kiakkoviihteenä
bambamcam kirjoitti:
Aika samoilla linjoilla mennään. Rahamies kehiin. Ainakin jotakin tapahtuu.

Itselläni on koko kaudesta paskan maku suussa.

Ja syykin on selvä. Leuaton nöyryytti Penttiä tavalla, joka ei jättänyt kylmäksi. Jokainen narrien voitto höystettynä Sheddenin lausunnoilla ja Hirson hymyillä haastatteluissa tuottavat suunnattoman pahanolon. Hjalmari näytti (taas) kuka kaupungissa pitelee tahtipuikkoa. Tästä johtuen IFK:n tappio ja ilmalan pelleilijöiden voitto aiheuttavat yhteensä jotakin sanoinkuvaamatonta ja tekee mieli jättää koko lätkän seuraaminen vähemmälle. Pentin pyromaaniset oireet siltojen polttamiseen eivät auta IFK:n tilannetta yhtään siirtomarkkinoilla.

Puikaa off-topic-paskanmakunne ja massihjalmarin tahtipuikon imemiset v*ttu jossain muussa niistä sadasta kiakkoitkemisketjuista. Kun bittikaistaa kerran riittää, niin yritetään pitää edes kannattaja-topicci mieshuorailuvapaana alueena.

Ja valmiiksi seuraavan lätkäjätkän meikäläiselle osoitettuun avautumiseen: Ei kuitenkaan - ihan loputtomasti - jaksa kiinnostaa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johnny99 kirjoitti:
Niin no, itse olen pikkupojasta asti kannattanut IFK:n lätkäjengiä, mutta noin muuten ei HIFK merkkaa minulle ns. paskaakaan.
Toivottavasti näin ajattelevia ei ole joukossa kovin monta. Itsekään en kovin paljon ole HIFK:lta muita lajeja seurannut (siis paikan päällä), mutta tokihan HIFK on suosikki jokaisessa lajissa, missä on mukana. Lätkä vain on ylivoimaisesti oma suosikkilajini. Mutta tottakai HIFK on paljon enemmän kuin vain yksi jääkiekkojoukkue ja tämä Stadin Kingien monilajidiggailu onkin hieno asia. Se on kannatuskulttuuria se.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lawless kirjoitti:
Mutta tottakai HIFK on paljon enemmän kuin vain yksi jääkiekkojoukkue
Totta hitossa on. Kysymys on osaltani siitä, että ei kiinnosta. Kyllä minä varmaan virkamiesmäisesti ynähdän jos IFK voittaa mestaruuden vaikkapa sählyssä tai jääpallossa. Mutta ei ole sydäntä lähellä millään lailla, EVVK.
 
Viimeksi muokattu:

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johnny99 kirjoitti:
Totta hitossa on. Kysymys on osaltani siitä, että ei kiinnosta. Kyllä minä varmaan virkamiesmäisesti ynähdän jos IFK voittaa mestaruuden vaikkapa sählyssä tai jääpallossa. Mutta ei ole sydäntä lähellä millään lailla, EVVK.
No mutta tämä virkamiesmäinen ynähdys on jo paljon. Tervetuloa monilajidiggailijaksi! :) No, niin no, ymmärrän tämänkin pointin, tosin itselläni on nämä em. lajit ehkä hieman lähempänä sydäntä (tosin mistä minä tiedän), mutta jääkiekko on YLIVOIMAINEN ykkönen.

Ei sillä, kyllä mulle kelpaa kaikki HIFK-jääkiekkofanit, enkä ala luokitettelemaan faneja "tosifaneihin" ja muihin.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Viimeksi Blues-pelissä IFK-fanit lauloivat jotakin hupaisaa kannustuslaulua jossa oli jopa jonkinlainen melodia. Sitä oli hauska kuunnella. Tunnelma oli muutenkin hallissa loistava, vaikka IFK kyseisen pelin hävisi. Parhaista faneista en tiedä, mutta ainakaan IFK-fanit eivät istu lehtereillä kuin kuin siinä kuuluisassa kirkossa, vaan pitävät elämää koko rahan edestä. DDR-hallissa on mukava vierasjoukkueenkin kannattajan käydä katsomassa pelejä.
 

-39-

Jäsen
Suosikkijoukkue
J.Ruutu, MG & Stadin Kingit
En tämän vuoden matkasta tiedä, että onko tuo 600 kuinka paikkansa pitävä määrä, mutta viime vuonna turussa oli reilusti yli 600 fania mukana. Toivotaan että pate ja jone on myynyt mahdollisimman hyvin lippuja matkalle :) Lauantaina se nähdään...
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lawless kirjoitti:
Ei sillä, kyllä mulle kelpaa kaikki HIFK-jääkiekkofanit, enkä ala luokitettelemaan faneja "tosifaneihin" ja muihin.
Samma här. Ja monilajigiggarit myös. Kunhan vähän yritin keskustelua herättää, ei kannata ainakaan mieltään pahoittaa höpinöistäni kenenkään. Mielestäni kingit tekevät hyvää duunia. ei siinä mitään.
Homma vaan ei tällä erää toimi parhaalla mahdollisella tavalla E9:n ja B2:n välillä. Jollain lailla koko touhu pitäisi organisoida uudelleen. Itse aion luopua paikastani B2:ssa ensi kaudeksi. En minä minään muumiona siellä ole istuskellut, mutta mestojen tulisi kuulua niille, jotka todella jaksavat elämää pitää, pelitilanteesta riippumatta.
 

Kozel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Huomenna edessä kiihkeä paikallis vääntö Jaffalassa. Olen jopa harkinnut paikanpäälle saapumista vihollisen pyhimpään. Mitenkäs on kanssa kannattajat, onko huomenna johonkin tiettyyn katsomoon tulossa enemmänkin meitä punaisia? Porukalla olisi hyvä päästä huutamaan narrit kumoon.

Kiitos ja huomisiin.
 

A.C.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - seurana, ei kiakkoviihteenä
Kozel kirjoitti:
Huomenna edessä kiihkeä paikallis vääntö Jaffalassa. Olen jopa harkinnut paikanpäälle saapumista vihollisen pyhimpään. Mitenkäs on kanssa kannattajat, onko huomenna johonkin tiettyyn katsomoon tulossa enemmänkin meitä punaisia? Porukalla olisi hyvä päästä huutamaan narrit kumoon.
Kiitos ja huomisiin.

Kuten Pate jo toisaalla mainitsi, niin IFK:n miehet ovat vallanneet yleensä ainakin 113-katsomon. Näitä limalan pelejä on tällä(kin) kaudella aivan liikaa, joten jokaiseen ei mitään sen organisoidumpaa isoa "fanimatkaa" järjestetä, ja ainakin Kingit ovat mukana vain muutamassa tämän kauden hevosteluareenan invaasiossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös