Ongelmia 8210:n kanssa

  • 900
  • 11

Kapo

Jäsen
Niin, kyselisin tämän mallisen Nokian omistajilta, onko heillä ollut ongelmia luurin toimivuuden kanssa. Omani on nyt toista kertaa takuuhuollossa, alle puoli vuotta ostopäivästä. Ensin hajosi näyttö, ja nyt se alkoi sammuilemaan, eikä enää lähtenyt käyntiin, kuin vasta n. 5:nellä yrityksellä. Virtaa oli.
Huolestuttaa jos luuri hajoaa taas, viikon takuuajan päättymisen jälkeen, ja maksan korjauksen itse, vaikka tuote on ollut alusta lähtien susi.
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Oma 8210 tarvitsi myös huoltoa noin puoli vuotta ostohetken jälkeen. Näyttö sekoili täysin, kello saattoi ilmestyä valikko-nappien yläpuolelle, akkupalkit näkyi ruudun väärästä laidasta, eli kohdistus meni täysin sekaisin. Ääni alkoi kaiuttimessa särkemään myös. Eikä puhelin ollut edes väkivaltaisella käyttäjällä.
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Juu, kuulostaa tutulta tilanteelta. Itse jaksoin katsella jonkun 5kk luurin käytöstä, sen jälkeen vaihdoin luuria Nokian 6210:iin, mikä toimikin ihan hyvin siihen asti kun sain toisen luurin. 9210 on muuten ihan jees mutta jos et kestä muutamia "ominaisuuksia" siinä (kuten esmes. ihan vehkeen järjellisyyden kannalta akku kannattaa irrottaa kerran päivässä, muuten voi sattua kaikkea hauskaa :))...
 

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Ratkaisu ongelmiinne!!

Siirtykää käyttämään muiden kännykkävalmistajien kuin Nokian kapuloita, niin loppuu ongelmat.
Itse olen näin tehnyt ja kokeillut muutamaakin merkkiä ilman minkäänlaisia ongelmia.

Nokialla näyttää olevan kauhea hätä pitää maailman suurimman kapulan valmistajan titteli hallussa ja tämän takia markkinoille pääsee kokoajan näitä puolivalmisteita.

NOKIA ON PUHELIN JOKA ON TARKOITETTU HENKILÖILLE JOTKA EIVÄT KÄYTÄ PUHELINTA TELEVIESTINTÄVÄLINEENÄ, VAAN KUUNTELEVAT PUHELIMILLAAN SOITTOÄÄNIÄ JA PELAILEVAT MATOPELIÄ JNE:
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kokeilkaapas poijjaat sellaista ihmepuhelinta, jossa on luuri kierrejohdolla kiinni itse aparraatissa ja se aparraatti on kiinni seinässä olevassa pistorasiassa johdon välityksellä! Se on kätevä senkin takia, ettei sitä tarvitse ottaa esim. työpöydältä mukaan kotiin lähtiessä... aah mikä ihanuus, kun ei tarvitse ruuhkabussissa kaivaa piipittävää puhelinta esiin vain kertoakseni että olen ruuhkabussissa....
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaaha itsellä on kokemusta Nokian kännyköistä, Siemensin kapuloista ja Motorolan kännyistä. Paras kännykkä mikä minulla on ollut on Nokian 6150. Kaikki kännykät on suunniteltu vain muutaman vuoden käyttöön ja sitten ne hajoavat....
Leikkikaluja halvalla tehtyjä ;)
 

Kapo

Jäsen
Kulutushyödykkeitähän ne tietysti on, mutta kaksi tonnia maksaneen luurin pitäisi mielestäni kestää enemmän kuin kaksi-kolme kuukautta.

*Predator: minulla on myös kotona langaton luuri :D . Touhu menee hauskaksi, kun iskee vessahätä kesken tärkeän puhelun...:confused: :confused:
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni on ollut aina Erikssonin puhelin. Ensin oli se alkeellinen 628, jonka kanssa ei tosin ollut mitään ongelmia. Seuraava oli A1018, joka kesti reilut puolitoista vuotta. Nykyisin minulla on T-10, joka on toiminut moitteetta reilun vuoden ollen tosin pari viikkoa sitten huollossa, jossa vaihdettiin takakansi ja läppä. Tähän oli syynä se, että puhelin oli pari kertaa pudonnut vyökotelosta katuun, kun tuli kiire bussille...

Nokia on ollut käytössä ainoastaan silloin, kun Erikssonini ovat olleet huollossa. A1018 oli inttiaikana hajalla, mutta vika oli vain löystyneissä akun nastoissa, tai mitä lie ovatkaan, mihin akun navat ovat kosketuksissa. Samoin T-10.n ollessa viikon ajan huollossa käytin Nokian mallia...

Ja voin vain sanoa, että Nokia on mielestäni järkyttävän huono puhelin. Eriksson on huomattavasti selkeämpi käyttää ja sen tekniikassa ei ole ollut mitään ongelmaa. T-10 on aivan huippu puhelin, jossa on kaikki mitä tarvitsee (pieni koko, värinähälytys ja soittoäänen sävellys (2kpl) )....
 
Erilainen esimerkki Ericssonin puhelimista

Minulle päätös ostaa Ericssonin T28 oli kohtalokas virhearviointi. Puhelin lähti takuuaikana Helsinkiin kolme kertaa - joka kerta vanha ilmeisesti heitettiin roskiin ja tilalle lähetettiin uusi. Nyt ei takuuta enää ole ja löysät kummittelevat housuissa. Vaihdan merkkiä heti kun luuri kuukahtaa lopullisesti.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Nokiahan on brändi. Vaikka brändi olisikin huono, sitä halutaan. Itselläni ja lähipiirilläni oli aikoinaan kymmenisen Communicator-puhelinta, joista 90% jouduttiin viemään huoltoon vuoden sisällä saman ongelman takia. Ericssonin kännykkä, jonka ostin vuonna 1995 on edelleen toimintakuntoinen, eikä sille ole tehty mitään. Itse en ainakaan ostaisi juuri lanseerattua kännykkää, vaan odottaisin ainakin puoli vuotta, jolloin "bugit" on saatu korjattua.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ihan ensiksi, jos et satu tuntemaan ketään minunkaltaistani niin nyt sinulla on hyvä tilaisuus saada kummajaiskokoelmaan yksi hahmo lisää. Minulla ei ole kännykkää!. Ei ole ollut koskaan mutta näyttää siltä että tulee kylläkin olemaan jossain vaiheessa. Taustalla ei ole mitään muita syitä kuin että en henk.koht. tarvitse kännykkää mihinkään.
Kuitenkin olen niihinkin aparaatteihin tutustunut ja havainnut monia asioita.
1. Kännykkä heikentää muistikapasiteettia, vaikka aluksi tuntuu siltä että "muistia vapautuu" kun ei tarvitse opetella mitään ulkoa niin se on pelkkä kuvitelma. Todellisuudessa muistin käyttämättömyys lisää heikkenemistä. Tehkääpä ihan huviksenne tällainen testi:
Kirjoita paperille a)oma numerosi b) 3 lähimmän kaverisi numerot c) kotinumerosi(siis esim. vanhempien lankanumero tms.)
Sen jälkeen tee ajatusmatka 10 vuotta taaksepäin ja mieti miten olisit pärjännyt kyseisessä testissä silloin.

2. Kännykkä aiheuttaa riippuvaisuutta yhtä lailla kuin huumeet ym. Jos olet käyttänyt kännykkää yli 3 vuotta et enää kunnolla kykene olemaan ilman sitä. Sinusta tuntuu että kaikki haluavat soittaa sinulle juuri nyt kun kännykkäsi on lukittu kassakaappiin. Jos lähdet jonnekin ulos ilman kännykkää niin pelkäät koko ajan että nyt et saa kaverilta "viimehetken tietoa" siitä ettei hän tulekaan baariin tms.
Tästä pääsemmekin seuraavaan.

3. Kännykkä tuhoaa suunnitelmallisuuden. Onhan se kätevää kun kännyssä on kalenterit ja muistutuskoneisto ym. mutta onko niistä mitään hyötyä. Tosiasiassa ihmiset ovat muuttuneet epävarmoiksi ja ks. kohta 1. muistaminen on heikentynyt.
Teette vaikkapa maanantaina kaverien kanssa treffit kuppilan eteen klo 18 perjantaina. Odotellessasi kuppilan edessä 17.55 perjantaina alat hermostua ja alat soittelemaan. Yksi kaveri sanoi että unohti koko homman ja tulee 20 minuutin kuluttua. Toinen ilmoittaa ettei pääse tulemaan(vaihtoehtoisesti hän voi soittaa 17.40 sinulle ja sanoa saman). Kolmas juttelee niitä näitä ja 10 sek kuluttua koputtaa selkääsi, olipa siitäkin puhelusta hyötyä.
Tuntuuko tutulta. Ennenvanhaan kun jotain sovittiin niin siitä pidettiin helpommin kiinni koska viimehetken perumiset olivat hankala hoitaa. Kun kaverin saa milloin vain kiinni kynnys homman perumiseen pienenee.

4. Joustavuus, mikä vitsi. Koska asioita ei enää sovita etukäteen niin jos yhdenkin asianomaisen kännykkä on kiinni/akku loppu/unohtunut kotiin tms. niin yhtäkkiä kaikki kaatuukin.
Mitä joustavuutta se on että juuri kun olet saanut kaikki valmistelut kuntoon jo edeltänä iltana, ilmoitetaankin että tapaaminen peruuntui. Tämä taas innostaa siihen että hommat tehdään viimeisellä mahdollisella hetkellä jos ollenkaan.

Lisääkin näitä olisi mutta ei into riitä kirjoitella kaikkea.
Kannattaa pohtia pilke silmäkulmassa koska en minä näitä asioita itsekään vakavasti ota.

Minulle kiroillaan usein "kun sua ei saa kiinni" tms.
Kuitenkin olen havainnut sellaisen asian ettei ole yhtään niin tärkeää asiaa etteikö sitä voisi myöhemminkin kertoa tai pistää spostiin josta sen voisin lukea kun ehdin. En ihannoi mennyttä aikaa mutta on vain niin helvetin kummallista että nykyään ihmiset eivät tunnu selviävän hetkeäkään ilman kännykkää. Välillä tuntuu etteivät nykyihmiset kykene tekemään yhtään mitään jos jotain henkilöä ei saada kiinni samalla sekuntilla.
Työelämä on oma lukunsa ja siellä ymmärrän koko homman mutta vapaa-aikana(eli nyt opiskellessa) kännykän "välttämättömyys" on pelkkä myytti.
En tässä myöskään kapinoi yhteiskuntaa vastaan enkä halua kieltää kännyköitä, itseäni vain alkaa hiljalleen ..tuttamaan hirveä sähellys joka kerta kun joku kuulee että minulla ei ole kännykkää. Ihan kuin minulla ei olisi keuhkoja tai sydäntä.

Positiivinen puoli kännyköissä: Maailmanhistorian paras keksintö keskustelun lopettamiseksi "...tota akku loppuu, pitää lopettaa."

Niinjuu ja jottei aivan otsikon ohi menisi niin lisätään vielä tämä. Vanhat Nokiat (2110, 1610 jne.) ovat vielä nykyäänkin toimintakunnossa mutta harvassa ovat ne 5110:t jotka eivät koskaan ole huollossa käyneet. Kännyköiden valmistuksen tehokkuus pyritään maksimoimaan ja sen seurauksena uudet kännykkämallit ovat huomattavasti heikompia kuin vanhat. Tämä pätee jokaiseen merkkiin, yhtälailla Ericcsonin uusimmat ovat kertakäyttöroinaa mutta vanhat mallit toimivat yhä ilman ongelmia.
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Alkaa kyllä sinänsä vahva usko tuohon Nokiaan pikkuhiljaa horjumaan, kun aika tarkkaan vuosi sitten ostettu 3310 on ollut huollossa 9 kertaa!

Ensin akku ei tykännyt toimia ollenkaan, väitti latautuneensa ja kesti taas viiden minuutin puhelun. No tämä vehjes vaihdettiin vastaavaan 6 huoltokerran jälkeen ja ongelmat jatkuivat. Seuraavaksi katosi luurista ääni, ts. en kuullut sen henkilön ääntä, vaikka tämä kuuli minun ääneni. Tämän takia kapulaa huollettiin 2 kertaa!

Kaiken kaikkiaan uskomatonta, että nämä huollosta tulevat vaihtopuhelimet, eivät todellakaan ole mitään pakasta vedettyjä, vaan muita "korjattuja" vaihtopuhelimia... Ainakaan Sähkötason huolto ei oikein tuntunut osaavan asiaansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös