On aika oluen

  • 673 822
  • 3 967

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Olarin Panimon Märichello oli erinomainen olut. Oikeastaan tuli juodessa mieleen, että tässä on olut, jota toivoisin olevan aina kaapissa. En keksi mitään huonoa sanottavaa. Ja onhan nuo pieruperseen etiketit hauskoja.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lakko vaikuttaa tähänkin. Materiaalipula uhkaa. Esimerkkinä Tornion panimo.

Luulisi lakkojen loppuvan lyhyeen, jos kalja loppuu kaupoista!

En aikoinaan hamstrannut vessapaperia. Olisi varmaan pitänyt, koska pehmopaperien hintahan on nykyään lähes kaksinkertainen. Pitäisiköhän siis nyt ottaa varman päälle ja tyhjentää paikallisen automarketin oluthyllyt?
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luulisi lakkojen loppuvan lyhyeen, jos kalja loppuu kaupoista!

En aikoinaan hamstrannut vessapaperia. Olisi varmaan pitänyt, koska pehmopaperien hintahan on nykyään lähes kaksinkertainen. Pitäisiköhän siis nyt ottaa varman päälle ja tyhjentää paikallisen automarketin oluthyllyt?
Pian saattaa olla siis kiljulle tarvetta. Vessapaperin tarvekin saattaa jossakin silloin tuplaantua.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tai kait nykyään mummot tekee omaa bissee ja kebabia eikä enää vaa perunamuussia.

Minun mummuni teki sahtia ja opetti tuon taidon myös minulle. Minä ja pari kaveriani teimme mm. aikoinaan (noin 25 vuotta sitten) lakkiaisiimme sahdit mummun toimiessa sahtimestarina.

Mummu ei ollut tietääkseni tapakristittyä hartaampi, mutta kieli poskessa pohti ääneen, että "mahtaakohan tämä muori päästä taivaaseen, kun opettaa lapsenlapsensa tekemään sahtia". Itse totesin tuohon, että eiköhän tuo vain lasketa ansioksi.

Vaikea sanoa, että johtuiko tuosta sahdintekotaustasta, mutta kunniakkaan 92 vuoden iän hän lopulta saavutti. Sahtireseptinsä on jäänyt elämään vielä hänen jälkeensäkin, sillä olen kertaalleen tehnyt omassa kotipanimossani jatkojalostetun version tuosta.

Minä en siis tuosta johtuen pidä mitenkään outona sitä, että mummot tekisivät olutta. Mitä taas kebabiin tulee, niin sitä mummuni ei kyllä tietääkseni tehnyt.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Minun mummuni teki sahtia ja opetti tuon jalon taidon myös minulle. Minä ja pari kaveriani teimme mm. aikoinaan (noin 25 vuotta sitten) lakkiaisiimme sahdit mummun toimiessa sahtimestarina.

Mummu ei ollut tietääkseni tapakristittyä hartaampi, mutta kieli poskessa pohti ääneen, että "mahtaakohan tämä muori päästä taivaaseen, kun opettaa lapsenlapsensa tekemään sahtia". Itse totesin tuohon, että eiköhän tuo vain lasketa ansioksi.

Vaikea sanoa, että johtuiko tuosta sahdintekotaustasta, mutta kunniakkaan 92 vuoden iän hän lopulta saavutti. Sahtireseptinsä on jäänyt elämään vielä hänen jälkeensäkin, sillä olen kertaalleen tehnyt omassa kotipanimossani jatkojalostetun version tuosta.

Minä en siis tuosta johtuen pidä mitenkään outona sitä, että mummot tekisivät olutta. Mitä taas kebabiin tulee, niin sitä mummuni ei kyllä tietääkseni tehnyt.
Oli pakko vähän punakynää käyttää, sillä ihan hyvin oisit voinut korostaa taitoasi. Hienoa että perinne jatkuu.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pint please vaatii premium tilauksen nykyään että voi skannailla oluita? Mainoksia en jaksa alkaa tuijottaa maistelun aikana. Poistoonpa meni sitten.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Vuoden odotetuin olut happening on nähnyt päivänvalon. Prismoihin on saapunut ekat Coop oluet jotka lopulta tulevat korvaamaan Rainbow oluen.

Puolen litran tölkeissä myytävä Coop Lager on tehty Puolassa ja maistuukin puolalaiselta bulkkilagerilta. Se pitääkö sitä hyvänä vai huonona asiana riippuu siitä pitääkö omasta mielestä oluessa olla yhtään makua.

Paas kattoa onko jossain vaiheessa myytiin tuleva 0,33l tölkeissä myytävä olut samaa kamaa. Ei välttämättä ole koska esim K Menun 0,33 ja 0,5 tölkkien valmistajat ovat eriä. Itse cheapassinä pidän tästä mutta onko tässä liikaa makua uudeksi maksuhäiriö-laageriksi?
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vuoden odotetuin olut happening on nähnyt päivänvalon. Prismoihin on saapunut ekat Coop oluet jotka lopulta tulevat korvaamaan Rainbow oluen.

Puolen litran tölkeissä myytävä Coop Lager on tehty Puolassa ja maistuukin puolalaiselta bulkkilagerilta. Se pitääkö sitä hyvänä vai huonona asiana riippuu siitä pitääkö omasta mielestä oluessa olla yhtään makua.

Paas kattoa onko jossain vaiheessa myytiin tuleva 0,33l tölkeissä myytävä olut samaa kamaa. Ei välttämättä ole koska esim K Menun 0,33 ja 0,5 tölkkien valmistajat ovat eriä. Itse cheapassinä pidän tästä mutta onko tässä liikaa makua uudeksi maksuhäiriö-laageriksi?
S-kaupat sivuilla näkyy jo 0,33 Coop lager. Valmistaja Sinebrychoff.

Vieläkö Pirkan Hollannissa valmistettua 0,5l lager olutta myynnissä? Parasta olutta lämpimiin kesäpäiviin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
S-kaupat sivuilla näkyy jo 0,33 Coop lager. Valmistaja Sinebrychoff.
Eli uusi Kelan kupariluoti lienee sopivampi segmentinsä suihin. Näin vähän veikkailinkin.

Mainittakoon että puolen litran version panimo on Van Pur SA. Puolassa raakaa ryyppäämistä harrastaneet pitävät tästä varmasti. Jotain tämän makuisia tuoppeja on tullut vedettyä muutama Krakovan hämyisissä pubeissa tai Gdanskin turistibaareissa.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Coopista toiseen ääripäähän. Tuli käytyä Pienessä maistamassa Anchorage Brewingin A Deal With The Devil barleywinea. Mukava, että sai ostettua pienen 4cl kaadon tuosta kun tuon litrahinta on 453 € per litra. Arvosana tuolla on 4,79/5 Untappedissä ja voi herra mun vereni kun oli hyvää. Tuo on kolmessa eri tynnyrissä (willet, bourbon ja konjakki) ollut yhteensä 25kk ajan. Prosentteja tuossa oli 18,53% eli alkoholia riitti. Upea kokemus.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Coopista toiseen ääripäähän. Tuli käytyä Pienessä maistamassa Anchorage Brewingin A Deal With The Devil barleywinea. Mukava, että sai ostettua pienen 4cl kaadon tuosta kun tuon litrahinta on 453 € per litra. Arvosana tuolla on 4,79/5 Untappedissä ja voi herra mun vereni kun oli hyvää. Tuo on kolmessa eri tynnyrissä (willet, bourbon ja konjakki) ollut yhteensä 25kk ajan. Prosentteja tuossa oli 18,53% eli alkoholia riitti. Upea kokemus.
Toi on kyllä ihan älytön hinta. Toisaalta kun alkaa miettimään kalliita viinejä, niin samaan kastiin toi menee ja on kokemuksena ehkä jopa parempi.

Itse tulin ostaneeksi Pienestä tänään 18€ saunabissen - se tuntuu nyt halvalta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Coopista toiseen ääripäähän. Tuli käytyä Pienessä maistamassa Anchorage Brewingin A Deal With The Devil barleywinea. Mukava, että sai ostettua pienen 4cl kaadon tuosta kun tuon litrahinta on 453 € per litra. Arvosana tuolla on 4,79/5 Untappedissä ja voi herra mun vereni kun oli hyvää. Tuo on kolmessa eri tynnyrissä (willet, bourbon ja konjakki) ollut yhteensä 25kk ajan. Prosentteja tuossa oli 18,53% eli alkoholia riitti. Upea kokemus.
Onnea. Varmasti ikimuistoinen kokemus. Huh mikä herkku!

Itse ostin tänään sitä mummon perunaolutta...
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse cheapassinä pidän tästä mutta onko tässä liikaa makua uudeksi maksuhäiriö-laageriksi?
Aissaattana mut repesin tälle! :D

Polski-lager on mitä parhainta tajunnan laajentajaa. Olosuhteiden pakosta itse kiskon vaaleaa Velko kozelia maulla alkuun ja kotimaista lager täydentää pöhinät.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Onnea. Varmasti ikimuistoinen kokemus. Huh mikä herkku!

Itse ostin tänään sitä mummon perunaolutta...
Tuota perunaolutta pitäisi maistaa. Tornion panimolla on jollain ilmeisesti suhteita myös Mummoon kun on virallinen yhteistyö :D
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Toi on kyllä ihan älytön hinta. Toisaalta kun alkaa miettimään kalliita viinejä, niin samaan kastiin toi menee ja on kokemuksena ehkä jopa parempi.

Itse tulin ostaneeksi Pienestä tänään 18€ saunabissen - se tuntuu nyt halvalta.
Joo onhan se älytön hinta eikä millään tavalla perusteltavissa. Satasella voisin tuon 0,375l kokoisen pullon ostaa joka oli tuolla 170e hinnalla. Onneksi tosiaan sai vaan tuon 4cl ja hintaa sillä oli 18,90e, että olisit jättänyt sen saunabissen ottamatta niin olisit saanut tuon. Sitten olisit toki joutunut olemaan ilman saunabisseä ja eihän se käy.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Tekisi mieli lähteä lähettyvillä olevaan ihan hyvän olutvalikoiman omaavaan ravintolaan. Perhana, kun on vaan kello 8 työvuoro tiedossa. Yrittää nukkua vitutuksessa vai tulla kotiin vähän onnellisempana ja vähän nukkuneempana duuniin. Siinäpä vasta kysymys taas
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tekisi mieli lähteä lähettyvillä olevaan ihan hyvän olutvalikoiman omaavaan ravintolaan. Perhana, kun on vaan kello 8 työvuoro tiedossa. Yrittää nukkua vitutuksessa vai tulla kotiin vähän onnellisempana ja vähän nukkuneempana duuniin. Siinäpä vasta kysymys taas
Aina voi ottaa seitinohuet ja siirtää huomisen ongelmaksi.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Tekisi mieli lähteä lähettyvillä olevaan ihan hyvän olutvalikoiman omaavaan ravintolaan. Perhana, kun on vaan kello 8 työvuoro tiedossa. Yrittää nukkua vitutuksessa vai tulla kotiin vähän onnellisempana ja vähän nukkuneempana duuniin. Siinäpä vasta kysymys taas
Pakko olla tylsä keski-ikäinen ja ihmetellä, että eikai tossa tilanteessa ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin mennä nukkumaan ja aamulla duuniin? Korkeintaan pari bisseä kotona.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Clausthalerin lemon versio on erittäin suun mukaista. Jumbon K-citymarketin aika hulppeasta olutvalikoimasta kävin muutaman pullon alkoholitonta ostamassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös