Oma joukkue vs. muu jääkiekko

  • 1 344
  • 19

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuli tällä viikolla moraalinen kysymys eteen. Itse olen ollut Ässät-fani jo vaahtosammuttimen kokoisesta (lue +30 vuotta) asti ja Ässät on minulle SE ainoa joukkue. Nyt firman kautta olisi mahdollisuus saada ilmaisia lippuja Jokereiden kotipeliin.

Olenkin miettinyt että kiinnostaako muu jääkiekko niin paljoa, että menisin katsomaan muiden kuin "oman" joukkueen otteluita. Jos menen, olenko silloin takinkääntäjä? Maajoukkuepelit ovat tietty asia erikseen. Tosin olen kuullut sellaisistakin faneista, joilla oma joukkue menee jopa Suomi-paidankin edelle.

Onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten olette "ongelman" ratkaisseet?
 

JanJ

Jäsen
Itse käyn katsomassa kaikki mahdolliset lätkämatsit ihan lätkän vuoksi, mutta kannatan vain Ässiä.

Ei ristiriitaa. Olen itsekin nähnyt jaffalassa yli sata matsia, eikä minussa piile jokerifaniutta.
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Diver
Maajoukkuepelit ovat tietty asia erikseen. Tosin olen kuullut sellaisistakin faneista, joilla oma joukkue menee jopa Suomi-paidankin edelle.
Minulla ainakin pata menee hitosti leijonan edelle! Niin, ja tottakai voit mennä katsomaan jokereiden ottelua, miksi et voisi? Ihmettelen hieman tuota kysymystä. Tiedät varmasti itse oletko "takinkääntäjä" vai et.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Diver
Onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten olette "ongelman" ratkaisseet?

En nyt ihan ymmärtänyt saatko vain noita ilmaisia lippuja vai onko matseihin järjestetty jonkun toimesta yhteinen matka oheistuotteineen? Omalla kohdallani sellaisia täyden palvelun matsi-iltoja on pääsääntöisesti tuonne Hämeenlinnan suuntaan, vaikka Helsinkiin ja Espooseenkin joskus on eksytty, enkä tunne minkäänlaisia omantunnon pistoksia katsellessani esim. HPK-Jokerit peliä hyvässä seurassa tuopin ääressä. Välillä siellä on jopa enemmän tunnelmaa kuin Tepsin matseissa, kun valitsee "kannustettavakseen" joukkueen joka on oppositiossa.

Eri asia tientenkin on, jos sinulle tyrkätään Jokereiden peleihin vain lippuja. Sillloin se on kai omasta mielenkiinnosta ja viitteliäisyydestä kiinni. Mutta ei siitäkään mitään huonoa omatunutoa kannata potea. Sekaan vaan, jos kiinnostaa.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Oma joukkue vs. muu jääkiekko

Viestin lähetti Ohmi
En nyt ihan ymmärtänyt saatko vain noita ilmaisia lippuja vai onko matseihin järjestetty jonkun toimesta yhteinen matka oheistuotteineen?

Lippuja (ja vain lippuja) on tarjolla jokaiseen Jokereiden kotimatsiin tietty määrä. Liput jaetaan halukkaille tietyin perustein. Tähän mennessä kaikki halukkaat ovat saaneet lipun eli innostus ei vielä ole ollut kovin suurta (tai tiedoitus heikkoa). Luonnollisesti olen siis töissä Helsinkiläisessä yrityksessä.
 

Ju$$i

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eihän tuossa nyt ole kerrassaan yhtään mitään omituista suoraan sanoen. Olen itsekin tällä kaudella käynyt jo kahdessa matsissa jossa suosikkijoukkueeni EI pelaa. Itse asiassa yhtään KalPan matsia en ole edes koko kaudella nähnyt enkä silti pidä itseäni takinkääntäjänä. (tilanne tosin korjaantuu huomenna)

Jos rahaa tai vapareita piisaisi niin taatusti kävisin katsomassa paljon enemmänkin jääkiekkoa "puolueettomana" fanina. Jotenkin tosin aina tulee oltua altavastaajan puolella.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Olisihan silkkaa tyhmyyttä jättää tarjottu tuoppi juomatta vain siksi, että se on väärän merkkistä.

Eli, kaikki kannattaa ottaa, minkä ilmaiseksi saa.

En malta olla vinkkaamatta, että Jokerien kotimatsien liputhan ovat aika kuumaa kamaa mustan pörssin markkinoilla.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Oma joukkue vs. muu jääkiekko

Viestin lähetti Diver
Lippuja (ja vain lippuja) on tarjolla jokaiseen Jokereiden kotimatsiin tietty määrä. Liput jaetaan halukkaille tietyin perustein. Tähän mennessä kaikki halukkaat ovat saaneet lipun eli innostus ei vielä ole ollut kovin suurta (tai tiedoitus heikkoa). Luonnollisesti olen siis töissä Helsinkiläisessä yrityksessä.

No, tämä on sitten hieman kinkkisempi juttu. Vaikea olisi kuvitella itseäni yksin katselemaan esim. Jokerit-Pelicans peliä. Hyvässä seurassa joukkueilla taas ei ole paljonkaan merkitystä, kunhan TPS voittaa. Mutta ei sinusta takinkääntäjää tule, vaikka Jokerit-peleissä viihtyisitkin.


Matka se on kai kotoa(Helsingin asunnostasi) Hartwallillekin;)
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Itselleni tämä kysymys ei ole aiheuttanut minkäänlaista tunnontuskaa, kyllä niitä muitakin pelejä voi katsella ihan huoletta jos pelissä vaan viihtyy! (Toki joku tosifani ei varmaankaan voi asiaa ymmärtää mutta omapa on ongelmansa.)

Asun Mikkelissä, mutta varsinaisesti kannattamani joukkue on JYP. Heidän pelejään näen vain muutaman kaudessa, mutta puolestaan Jukureiden otteluissa tulee istuksittua aina kuin mahdollista. Lisäksi kävin jo Lahdessa katsomassa ottelun Pelicans-Jokerit, vain mielenkiinnosta lajia kohtaan.

Jalkapallossa sama juttu. Kesällä tuli vierailtua Kotkassa katsomassa peliä, vaikka MP onkin se joukkue. Jopa paikalliskilpailija MiKin kotipeleistä näin yli puolet.

Urheiluhulluudelleen ei mitään voi..
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime talvena pääsin ilmaiseksi katsomaan TPS-Pelicans -ottelua. Jälkeenpäin ajattelin, että tuonkin ajan olisi voinut käyttää johonkin hyödyllisempään. Omantunnon tuskia ei tullut, vaan kyse on lähinnä siitä, että "väärät joukkueet" ei kiinnosta siinä määrin eikä ole mitään jännitettävää pelissä.

Muutamia muitakin pelejä on tullut puolueettomana katseltua. Se hyvä puoli siinä on, että ottelua pystyy katsomaan puolueettomasti ja tuomarin viheltämisiin ei kiinnitä samalla tavalla huomiota. Sikäli kun se peli vaan sattuu yhtään kiinnostamaan. Toinen vaihtoehto on sitten notkua muuten vaan hallissa ja esimerkiksi juoda viinaa.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Tänä syksynä tuli ensimmäistä kertaa n. 5 vuoteen käytyä "puolueettomassa" SM-liigaottelussa, eli HIFK-HPK. Sinällään tilanne oli hyvä, että sai paremmin seurattua vain ottelua, eikä keskittyä kannattamiseen.

MM-kisoissa 2003 näin yhteensä 4 ottelua, joista vain 1 oli Suomen peli.
 

Sheedy

Jäsen
Viestin lähetti Diver
Tosin olen kuullut sellaisistakin faneista, joilla oma joukkue menee jopa Suomi-paidankin edelle.

No tuskin olen ainoa jonka kohdalla näin on. Ei voisi Leijonat vähempää kiinnostaa. Tosin ei lätkä hirveästi muutenkaan kiinnosta lukuunottamatta KalPan pelejä. Varmaankin mahdollisen liiganousun myötä tulee SM-liigaakin seurattua kokonaisuutena vähän aktiivisemmin.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Ei ole mitään ongelmaa tämän homman kanssa. Voisin mennä minkä tahansa liigajoukkueen peliin, jos vain ilmaiset liput saan. Sen sijaan ajatus maksamisesta johonkin muuhun kuin Jokereiden otteluun tuntuu vieraalta. Viime kaudella olin parissa HIFK:n pelissä kesäduunipaikkani kausarilla.
Ja jos tuohon Diverin ongelmaan pitää jotain kommentoida, niin ota toki tarjous vastaan, sillä Jokereiden pelit ovat tunnetusti tapahtumia ja tunnetta täynnä.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Ei muiden joukkueiden katselu takinkääntäjäksi tee. Kyllä minä ainakin tutustuisin helsingissä sekä Bluesin, Hifkin että Jokereiden kotipeleihin toki mieluiten kärppäpeleissä, mutta myös muissa.

Mitä tulee maajoukkueeseen niin kärpät on paljon merkitsevämpi joukkue minulle. Maajoukkue kiinnostaa aina vain sen lyhyen ohimenevän hetken kerran tai kaksi vuodessa. Eurohockey tuuri on huonointa mahdollista pr:ää koko maajoukkuetouhulle. Täysin turha keinotekoinen maaooteluiden arvoa vähentävä paskaturnaus.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Ikijokeri
Ei ole mitään ongelmaa tämän homman kanssa. Voisin mennä minkä tahansa liigajoukkueen peliin, jos vain ilmaiset liput saan. Sen sijaan ajatus maksamisesta johonkin muuhun kuin Jokereiden otteluun tuntuu vieraalta.

Juuri näin. Jos satun olemaan paikkakunnalla, jossa pelataan mielenkiintoinen ottelu, ja saan vaikka seuraakin matsiin, niin toki menen katsomaan. Kalliiden lippujen ostaminen saattaisi sen sijaan olla hieman kummallisen tuntuista, mutta kun ilmaiseksi pääsee, niin mikäs on mennessä. Viime kaudella kävin parissa ottelussa, jossa SaiPa ei pelannut, ja tällä kaudella olen periaatteessa jo lupautunut Jokereiden matsiin Hartwallille, vaikka SaiPa ei vastassa olisikaan. Ja Jokerithan siis kuuluu inhokkijoukkueisiini.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Käyn muidenkin kuin HIFK:n otteluissa aina, kun siihen on tilaisuus esimerkiksi toiseen kaupunkiin suuntautuvan työmatkan puitteissa. Laji on sen verran hieno, vaikka sitä viime vuosina onkin yritetty nujertaa tylsällä puolustus-, nuhjaus- ja kahvauspelillä. Kuinka voisi olla HIFK-faniudesta pois se, että käy katsomassa esimerkiksi Tampereella yöpyessään Ilveksen pelin? Olenhan nähnyt myös esimerkiksi Ottawan ja Phoenixin välisen ottelun, eikä se vähentänyt Toronto-faniuttani pätkääkään - ja miksi olisikaan?
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ööh, outo kysymys. Miksi ihmeessä se olisi takinkääntöä tms käydä muiden joukkueiden ottelussa? Kyllä laji sen verran kiinnostaa, että voin vain muidenkin joukkueiden otteita käydä seuraamassa.

Asun nykyisin Lappeenrannassa. Jokereiden peleihin en kovinkaan usein pääse, joten olen käynyt katsomassa liigakiekkoilua Kisapuistossa. Jokereiden vierailut on aina oltava läsnä todistamassa, mutta varsinkin viime kaudella tuli nähtyä vaikka kuinka monta "vieraiden joukkueiden" peliä. Tällä kaudella into on kuitenkin laskenut hintojenkorotuksen seurauksena. Nyt käyn katsomassa vain HIFK:n ja Jokerit. Muita joukkueita mahdollisesti jos on joku poikkeuksellinen syy, mutta vähään jäävät nuo. Sama tuote, mutta enemmän hintaa -> SaiPa-fanit maksaa, minä en.
 

Sinisointu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Blues menee helposti leijonien edelle. Lapsesta pitäen olen ollut seuran kannattaja. Jääkiekon maajoukkuetoiminta kun on aika köykäistä, kun lajissa ei ole kuin muutama huippumaa.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Viestin lähetti Diver
Olenkin miettinyt että kiinnostaako muu jääkiekko niin paljoa, että menisin katsomaan muiden kuin "oman" joukkueen otteluita. Jos menen, olenko silloin takinkääntäjä?
En ymmärrä miksi olisi takinkääntäjä jos käy joitain matseja katsomassa ihan vain kiinnostuksesta lajia kohtaan. Itsekin käyn normaalisti katsomassa vain Pelicansin koti- ja vierasotteluja(myös junioreiden), mutta tänä talvena olen suunnitellut käyväni katsomassa pari peliä ikäänkuin neutraalina kannattajana, vaikka Hämeenlinnassa ja tuskin se Pelicansin kannattamisesta pois on. Itse kävisin mieluusti seuraamassa ilmaiseksi muutamia pelejä Horse Show Areenalla, ihan vain vaihtelun vuoksi.
Viestin lähetti Diver
Maajoukkuepelit ovat tietty asia erikseen. Tosin olen kuullut sellaisistakin faneista, joilla oma joukkue menee jopa Suomi-paidankin edelle.
Suomi-paita, missä pelaa? Oma maajoukkueen seuraamiseni lopahti jossain Moravecin jatkoaikamaalin ja Aran 5-1-muniinpuhaltelun välimaastossa, kun taas seurajoukkueen kohdalla on käynyt päinvastoin.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Turussa asuessani kävin katselemassa myös Tepsin pelejä. Samoin on joskus tullut porissa käytyä Ässien touhuja seuraamassa. Kiinnostus lajia kohtaan on iso, eikä se ole Lukko-faniudesta pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös