Olli Palola HIFK:ssa

  • 97 982
  • 510

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Aina harmittaa, kun pelaaja ei onnistu toivotulla tavalla, mutta mikäli tällä saadaan säästettyä euroja ja mahdollistettua esim. uuden pelaajan hankinta, niin näen positiivisena asiana. Ja hyvä myös Palolalle itselleen saada uusi tilaisuus.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Juuri kun alkoi näyttämään siltä, että kolmosketjussa voisi olla potentiaalia. Toisaalta huono minun on tätä päätöstä kritisoida kun se on varmaan tehty aikoja sitten ja itsekin olen toivotellut Palolalle tervemenoa.

Lähenisiköhän Dyk vähitellen pelikuntoa?
Mahtoikohan OP pyynnöstä näyttää parempaa peliä, kun oli Timråsta vierasta tulossa?
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Toisaalta huono minun on tätä päätöstä kritisoida kun se on varmaan tehty aikoja sitten ja itsekin olen toivotellut Palolalle tervemenoa.
Paljon mahdollista myös, että Palola on ollut siirrossa aloitteellinen. Vaikea kausi alla ja varmasti "uusi startti" helpottaisi.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt tuli Bättre Folkiin tiedote, että sopimus purettu yhteisymmärryksessä.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Sopimus virallisestikin purettu, kertoo Bättre Folk.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230126_114823_HIFK.jpg
    Screenshot_20230126_114823_HIFK.jpg
    848,9 KB · kertaa luettu: 100

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Opalle hyviä pelejä tästä eteenpäin. Toivottavasti homma lähtisi rullaamaan paremmin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen alusta saakka ymmärtänyt, miksi Palolalle jatkot tehtiin. Sopimus tehtiin mun tietojeni mukaan ennen vuodenvaihdetta 21-22 ja siihen mennessä Palola oli paitsi yksi joukkueen tasaisimmista maalintekijöistä, myös eniten maaleja tehnyt pelaaja. Vertailun vuoksi Palola teki 30.12.21 mennessä 10 maalia, Koivistoinen 9, Innala ja Jääskä 8 ja Dyk 7 maalia. Näitä faktoja vasten on ollut perusteltua haluta Palolan jatkavan jengissä myös tällä kaudella. Se, mitä sitten on tapahtunut viime kauden jälkeen, on ihan toinen juttu ja minä ymmärrän oikein hyvin, että kukaan ei loukkaannu tahallaan, eikä varsinkaan ota toistuvia pääosumia.

Toivotan Palolalle onnea tulevaisuuteen ja olen pahoillani, että tämä kausi meni nyt näin. Hienoa, että saa vielä tällä kaudella mahdollisuuden aloittaa alusta.

PS.
Jos jollain on sellainen kristallipallo, josta näkee esim. ensi kauden loukkaantumiset jokaisen pelaajan tarkkuudella, pyydän toimittamaan sen Salmelaiselle viipymättä. Se olisi todellinen rakkaudenosoitus seuraa ja koko HIFK-yhteisöä kohtaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
PS.
Jos jollain on sellainen kristallipallo, josta näkee esim. ensi kauden loukkaantumiset jokaisen pelaajan tarkkuudella, pyydän toimittamaan sen Salmelaiselle viipymättä. Se olisi todellinen rakkaudenosoitus seuraa ja koko HIFK-yhteisöä kohtaan.
Menee täysin ohi aiheen, mutta otan vähän kantaa noihin saikkuihin.

Tällä kaudella taas sama juttu, kuten aina ennenkin. Taitaa loukkaantumisten takia pelaamatta jääneet pelit olla Liigan kärkeä? En nyt jaksa alkaa laskemaan niitä, mutta vahva mutu on tästä. Dyk, Salin, Kotkansalo, Åsten, Väänänen jotka nyt äkkiseltään tuli mieleen vakiokokoonpanon ukoista. Ja lyhyemmät sekä rotaatioukkojen klesat päälle.

Onko Nordiksella liian kova jää? Eikö jätkillä ole itsesuojeluvaistoa? Paskaa tsägää kaikki? Anyhow, tuntuu että tilanne on joka kausi sama, vaikka minkälaista poppaukkoa toisi sisään..
 

Incognito

Jäsen
Peltosen Villen pelityylissä kaikilla pelaajilla, joilla suurimmat puutteet ovat luistelussa, niin ovat olleet koko kauden vaikeuksissa. Paajanen ja Palola etupäässä, mutta myös Tallbergin voi laskea osin samaan kategoriaan. Myös Hirvosen kausi on ollut pettymys, vaikka on nyt piristynyt. Esim. Seppälän pitäisi olla monta astetta näitä pelaajia heikompi, mutta olen oikeastaan kahden alemman ketjun näkyvin pelaajaa.

Esim. Royn kohdalla terävyyttä pitää tulla monta astetta lisää. On näppärä pelaaja, mutta työnteko on hetkittäistä.

Kimmo Kapasen nimen voimme ruksata yli IFK:n UTJ-listalta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen alusta saakka ymmärtänyt, miksi Palolalle jatkot tehtiin. Sopimus tehtiin mun tietojeni mukaan ennen vuodenvaihdetta 21-22
Tämä pitäisi myös monen palstalaisen ymmärtää, että erityisesti Liigassa sopimukset tehdään usein todella, todella aikaisin.
Eli ensi kauden sopimukset on hyvin monesti tehtynä jo edellisen kauden (tämä kausi) alussa.

Tästä oli mielestäni taannoin lehtijuttuakin, kuinka homma alkaa lähtemään vähän käsistä näiden aikaisten sopimusten kanssa, mutta eipä voi oikein jäädä odottelemaankaan, jos meinaa pelaajia saada.

En tätä nyt minään puolustuspuheena kenenkään puolesta sinänsä pidä, mutta hyvä pitää mielessä jos pelaajan X kohdalla ihmetellään jatkosopimusta jonkun heikomman kevään jälkeen tms.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peltosen Villen pelityylissä kaikilla pelaajilla, joilla suurimmat puutteet ovat luistelussa, niin ovat olleet koko kauden vaikeuksissa. Paajanen ja Palola etupäässä, mutta myös Tallbergin voi laskea osin samaan kategoriaan. Myös Hirvosen kausi on ollut pettymys, vaikka on nyt piristynyt. Esim. Seppälän pitäisi olla monta astetta näitä pelaajia heikompi, mutta olen oikeastaan kahden alemman ketjun näkyvin pelaajaa.

Esim. Royn kohdalla terävyyttä pitää tulla monta astetta lisää. On näppärä pelaaja, mutta työnteko on hetkittäistä.

Kimmo Kapasen nimen voimme ruksata yli IFK:n UTJ-listalta.

En ole lainkaan eri mieltä siitä, että Peltosen pelityyli ainakin teoriassa tarvitsee jalkoja. Toisaalta, kuten itsekin viime kaudella todistimme, kolme hidasta pelaajaa (Palola-Paajanen-Hirvonen) muodostivat yhdessä toimivan, tehokkaan ja vaarallisen kombon. Joten ehkäpä pelkkä jalkanopeuteen tuijottaminen on liian simppeliä eikä kerro koko totuutta? Itse sanoisin, että jalkanopeutta ratkaisevampaa on ketjun kemiat ja se, että pelaajat pelaavat samalla nopeudella korvien välin-tasolla. Tämä vaatii usein sen, että ketjukokoonpano on pidempään yhdessä, kuten tämän kolmikon osalta viime kaudella olikin. Tulokset näki sitten taululta ja tämä kolmikko ratkaisi aika monta peliä HIFK:n eduksi.

Tämän kauden Palolasta ei mielestäni oikein edes päästy näkemään, oliko oikeasti hyvä vai huono, koska loukkaantuminen tapahtui niin varhaisessa vaiheessa kautta ja silloin koko joukkueen peli oli muutenkin aika sekaisin ja otsikot huusivat kriisi-HIFK:ta, joka mun silmiini vaikutti koko joukkueen peliin tehden siitä jännittyneen ja erityisen kankean. Siihen lisäksi vielä isäksi tulo ensimmäistä kertaa, niin ei se mun mielestäni ihme ollut, ettei kokenut pelaaja ollut syyskuussa parhaimmillaan. Siksi mun mielestäni Palolan peliesityksiä on vaikea arvostella oikein mitenkään muuten kuin toteamalla, ettei jostain syystä ollut lainkaan oma itsensä loukkaantumisen jälkeen eikä hänestä päästy ulosmittaamaan sitä, mitä ulosmitattavissa on.

Jos katsotaan sitten muita hitaiksi ihan aiheesta arvosteltuja pelaajia kuten Paajanen, Tallberg ja Pakarinen, heidän kaikkien liike on parantunut aivan älyttömästi vuodenvaihteen jälkeen. Esim. muutamassa viimeisimmässä pelissä Tallbergkin on suorastaan liitänyt luistimilla ja sitä on ollut todella kiva tsiigata, koska sen vaikutukset ovat näkyneet esim. riisto- ja karvauspelissä joukkueen peliä edistävästi. Ja kun tiedämme, millainen voimanpesä Talekin on, en usko, että yksikään vastustaja erityisemmin nauttii hänen kanssaan vääntämisestä, koska aika harva niitä kaksinkamppailuja voimassa voittaa. Myös Paajasen liike on parantunut, mutta ei niin paljon kuin Tallbergilla. Pakarinen sai uutta virtaa maaleistaan ja Jäky ja Vesalainen myös pakottavat repimään koneesta nopeuttakin irti.

Tässä kohtaa en voi olla ajattelematta sitä, että koska kaikki kolme pelaajaa ovat kokeneita ja fyysisesti vantteria ja vahvoja pelaajia, he ovat yksinkertaisesti treenanneet kevättä varten ja heidän rasituksensa on ollut kovaa pitkälle syksyyn. Ymmärtääkseni tällä kaudella HIFK:ssa kokoneet pelaajat ovat saaneet erityisen paljon vaikuttaa omaan oheisharjoitteluunsa, joten minun on tässä kohtaa helppoa uskoa, että nämä kolme ovat pelanneet "long gamea" ja itse tietävät, mitä juuri heiltä vaaditaan, jotta ovat keväällä parhaassa kunnossa. Syksyn peliesitysten osalta tämän taktiikan voidaan todeta olleen vähintäänkin heikko, koska kaikki kolme pelasivat odotusarvoihinsa nähden alakanttiin ja tehottomuus on eittämättä vaikuttanut myös itseluottamukseen ja sitä kautta peliesitykset ovat näyttäneet vieläkin heikommilta. Mutta noin niin kuin joukkueen näkökulmasta tämä saattaa olla ollut erinomainen ratkaisu kevättä ajatellen.

Ja kun pidetään mielessä sekin, että kenenkään varsinainen tavoite ei ole olla parhaassa tikissä kauden puolivälissä, vaan keväällä, juuri nyt näyttää siltä, että tämäkin kolmikko on ihan aikataulussa. Itse olen tässä haistelemassa, että on vain ajan kysymys, kun Tallberg tekee maalin ja kun se eka maali pidemmän tauon jälkeen tulee, jatkossa seuraavaa maalia ei tarvitse enää odottaa kymmentä peliä. Niin kävi Pakarisen, Nättisen, Vesalaisen ja Jääskänkin kanssa, joten en mitenkään usko, että Tale on jollain tavalla noiduttu, eikä sama voisi tapahtua hänellekin.

Palolan osalta kaikki meni perseelleen tämän kauden osalta, mutta sellaista se joskus on. Sopimuksen purku ei koskaan ole ideaalitilanne, mutta mun mielestäni on silti hyvä, että Salmelainen-Peltosen HIFK:ssa ollaan valmiita tekemään myös "imagollisesti vaikeita" ratkaisuja, jos sillä joku osapuoli voi saavuttaa jotain hyvää vielä saman kauden aikana. Itse uskon, että tämä nähdään pelaajien ja agenttien keskuudessa hyvänä asiana ja kertoo pelaajille siitä, että HIFK:ssa aidosti ymmärretään myös lätkän inhimillisempi puoli. Näitä sopimuksenpurku runkopelaajiksi kaavailtujen kanssa tapahtuu kuitenkin niin harvoin, että turha näistäkään nyt turhan suurta numeroa on tehdä. Itse pidän hyvänä sitä, että ollaan valmiita tekemään vaikeitakin ratkaisuja, jos niistä voi jollekin seurata jotain hyvää. Päätyväthän ihmisetkin eroamaan kumppaneistaan, vaikka varsinaisesti kummassakaan ei olisi mitään vikaa. Joskus homma ei vain natsaa. Eteenpäin,.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Lycka till Olli, harmi ettei täällä natsannut entisaikojen tapaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Valmentaja selvästi tietää Timråssa, miten Pallia käyttää eli 13. hyökkääjä ja tekemään täsmäiskuja kentälle väsyneitä vastustajia vastaan. Monipuolisuusihme.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Palola iski sitten maalin tänäänkin ja se oli samalla pelin voittomaali. Kolme peliä ja kolme maalia. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä Roy-Paajanen-Palola pidempään yhdessä, olisiko heistä saanut sen kolmannen tuloksentekoon pystyvän hyökkäysketjun.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Onkin kiinnostavaa nähdä mihin Olli taipuu kymmenen pelin jälkeen. Eikös se ole se kliseinen totuttautumisaika? (Roylla takana vasta yhdeksän niin mitään ei tarvitse esittää). MM-kisoissa kymmenen pelin haahuiluaika olisi luokkaa ohiturnaus.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Palola iski sitten maalin tänäänkin ja se oli samalla pelin voittomaali. Kolme peliä ja kolme maalia. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä Roy-Paajanen-Palola pidempään yhdessä, olisiko heistä saanut sen kolmannen tuloksentekoon pystyvän hyökkäysketjun.
Tuskin olisi saanut. Hyvin todennäköisesti Palli olisi vetänyt esim. tämän viikon matsit kiikareilla ja peli olisi ollut yhtä pakkopullaa kuin ennenkin. Pallilla oli sen verran pallit jäässä täällä pelatessaan, että ainut ja oikea vaihtoehto oli maisemanvaihdos ja nyt varsinkin, kun Palli on roihahtanut Ruotsissa liekkeihin, huomaa kuinka oikea ja reilu ratkaisu sopimuksen päättäminen oli molemmin puolin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tuskin olisi saanut. Hyvin todennäköisesti Palli olisi vetänyt esim. tämän viikon matsit kiikareilla ja peli olisi ollut yhtä pakkopullaa kuin ennenkin. Pallilla oli sen verran pallit jäässä täällä pelatessaan, että ainut ja oikea vaihtoehto oli maisemanvaihdos ja nyt varsinkin, kun Palli on roihahtanut Ruotsissa liekkeihin, huomaa kuinka oikea ja reilu ratkaisu sopimuksen päättäminen oli molemmin puolin.
Uutta alkua puhtaalta pöydältä tarvitsi Palola kuten tarvitsi myös Lyytinenkin. Kolmas kaveri joka nostanee tasoaan seuraavassa paikassa on Halonen.

Joskus ne pelilliset ja henkiset solmut ovat niin tiukat ettei niihin auta kuin maiseman vaihtaminen.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uutta alkua puhtaalta pöydältä tarvitsi Palola kuten tarvitsi myös Lyytinenkin. Kolmas kaveri joka nostanee tasoaan seuraavassa paikassa on Halonen.

Joskus ne pelilliset ja henkiset solmut ovat niin tiukat ettei niihin auta kuin maiseman vaihtaminen.

Ja hyvä niin. Ympäristöllä ja korvien välillä on yhtä suuri merkitys menestykseen, kuin taidoillakin.

Toivottavasti kaikki herroista onnistuvat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös