Ollakko vai eikö olla – kärppähuhut ja mutut

  • 4 051 507
  • 17 250

Arbelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Ketut, Oulun Kärpät
Eikös se Juusolakin ole tulossa? ainakin muistelisin, että jossain kohtaa kautta oli puhetta Juusolan olevan ensi kaudella Kärppien mies.
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Myllykoski sanoo, että hyökkäyspäähän haetaan ainoastaan vahvistusta ensi kaudeksi. Eli näillä näkymin hasardikaksikko Berglund - Jandus jatkaa ensi kaudella. Voi sitten taas ensi vuoden tammikuussa itkeä kuivia pakkimarkkinoita. Vaikka sieltä tulisi Pokka sisään, niin tuo pakisto ei tule riittämään.
Alkuun sanoi lähinnä. Mutta kyllähän puolustukseenkin tulee muutosta. Ei varmasti Myli niin tyhmä ole, että lähtee Berglund-Jandus kaksikolla ensi kauteen. Voin toki olla väärässäkin. Mutta on siellä katkolla Ohtamaalla ja Paasolla sopparit.

Ja Juusola EHKÄ tulossa tänne, toivottavasti joku 7 pakki tyyliin.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Myllykoski sanoo, että hyökkäyspäähän haetaan ainoastaan vahvistusta ensi kaudeksi. Eli näillä näkymin hasardikaksikko Berglund - Jandus jatkaa ensi kaudella. Voi sitten taas ensi vuoden tammikuussa itkeä kuivia pakkimarkkinoita. Vaikka sieltä tulisi Pokka sisään, niin tuo pakisto ei tule riittämään.
Entäpäs jos joukkue on valmiina muutamaa hyökkäyspään vahvistusta lukuunottamatta ja kauden jälkeen tiedotetaan lisää?

Itse olen ymmärtänyt että sopimuksia kassakaapissa on.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Tuli tässä vain mieleen, että olisikohan Kunykilla haluja palata Kärppiin? Eihän täällä enää mitään salettia ykkössentterin viittaa ole tarjolla, mutta sitten olisi kyllä ainakin mun mielestä riittävä sentterikalusto Kärpillä kasassa: Kovarcik, Kunyk, Kemppainen, Korpimäki, Yliniemi.

Ainakin varmasti lähtee tämän kauden joukkueestaan Saksassa. Näköjään tehoilu vähän hyytynyt loppukaudesta, kun lopulliset tehot 52o, 17+24=41. Muistelisin että jossain puolessa välissä kautta olisi vielä ollut piste per peli -tahdissa. No, olihan tuo kuitenkin Frankfurtin tehokkain hyökkääjä.
 

Maustemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Myllykoski sanoo, että hyökkäyspäähän haetaan ainoastaan vahvistusta ensi kaudeksi. Eli näillä näkymin hasardikaksikko Berglund - Jandus jatkaa ensi kaudella. Voi sitten taas ensi vuoden tammikuussa itkeä kuivia pakkimarkkinoita. Vaikka sieltä tulisi Pokka sisään, niin tuo pakisto ei tule riittämään.
Toivon, että Myli tarkoitti tällä sitä, että puolustuksen hankinnat on pääosin jo tehty ja sopimukset on kassakaapissa odottamassa julkistusta. Kärpät voisi järjestää kauden jälkeen jonkun tilaisuuden esimerkiksi Valkeassa, jossa julkaistaan Turusen, Ohtamaan ja Kepun jatkosopimukset, Kovarcikin ja parin muun hyökkääjän hankinnat ja vaikkapa se kauan kaivattu kiekollinen pakki.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Toivon, että Myli tarkoitti tällä sitä, että puolustuksen hankinnat on pääosin jo tehty ja sopimukset on kassakaapissa odottamassa julkistusta. Kärpät voisi järjestää kauden jälkeen jonkun tilaisuuden esimerkiksi Valkeassa, jossa julkaistaan Turusen, Ohtamaan ja Kepun jatkosopimukset, Kovarcikin ja parin muun hyökkääjän hankinnat ja vaikkapa se kauan kaivattu kiekollinen pakki.

Eiköhän tuosta ollut juuri kyse.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Tuli tässä vain mieleen, että olisikohan Kunykilla haluja palata Kärppiin? Eihän täällä enää mitään salettia ykkössentterin viittaa ole tarjolla, mutta sitten olisi kyllä ainakin mun mielestä riittävä sentterikalusto Kärpillä kasassa: Kovarcik, Kunyk, Kemppainen, Korpimäki, Yliniemi.

Ainakin varmasti lähtee tämän kauden joukkueestaan Saksassa. Näköjään tehoilu vähän hyytynyt loppukaudesta, kun lopulliset tehot 52o, 17+24=41. Muistelisin että jossain puolessa välissä kautta olisi vielä ollut piste per peli -tahdissa. No, olihan tuo kuitenkin Frankfurtin tehokkain hyökkääjä.
Kunyk voisi sopia pelityyliltään tähän Havun kiekkoon huomattavasti paremmin, kuin mitä hän sopi Marjamäen kiekkoon. Muutenkin miehen tehot kärsivät kyllä pahasti, kun ei oikein missään vaiheessa saatu rakennettua toimivia koostumuksia. Kun sitten yksi koostumus saatiin toimimaan niin se oli pakko hajottaa kun muut eivät toimineet.

Cody voisi tulla kysymykseen mikäli Hyry lähtee Pohjois-Amerikkaan ja Kärpät tarvitsisi kolmannen sentterin Kovarcikin ja Kemppaisen rinnalle. Toisaalta markkinoilta löytynee myös luisteluvoimaisempia senttereitä, joten hintalappu taitaa olla se kärkikysymys Kärppien puolelta Kunykille. Älykäs pelaaja, joka voisi ottaa sitä Koivusen roolia ylivoimalla harteilleen. Toisaalta uskon, että parempiakin vaihtoehtoja on vuonna 2024 Ouluun tarjolla.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Minä en taas jaksa uskoa, että Berglundille ja Jandukselle olisi hankittu korvaajat valmiiksi, vaikka lähtökohtaisesti kalliit(?) sopimukset jatkuvat ensi kaudelle.
Vaikea tähän on uskoa, ellei nyt Pokka-huhuilut sattuisi pitämään paikkansa. Voihan se olla, että Pokan kanssa on ollut jo sovittua aihiota mikäli ulkomaan reissun jälkeen kiinnostaa tulla takaisin, kun kerta se sopimus oli jo aikanaan olemassa. Muutoin vaatisi sitten sitä, että Berglundin tai Jandusin joukot ovat itse olleet pyytämässä sopimuksen purkua ja siirtoa muihin maisemiin. Berglundin pienentynyt vastuu voisi tähänkin johtaa.

Eiköhän Levin krapulahoitojen jälkeisinä päivinä saada tietää jotakin Kärppien tulevasta kaudesta. Olisipa mielenkiintoista jos saataisiin keväällä ja kesällä vaikka jotain päivittäisiä vinkkejä uusiin pelaajiin / jatkosoppareihin liittyen, ja päästäisiin yhdessä arvuuttelemaan, että kuka sieltä on tulossa. Sitten vaan Valkeaan tilaisuutta, jossa käsitellään mennyt kausi, sen tuomat opit, joukkuuen kehittämistä, uusia pelaajia, jatkosopimuksia... Kliimaksi olisi tietenkin Turunen astumassa lavalle ja vastaamassa kysymykseen "ookko nää Oulussa ens kaudella?"
 

tooMi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JP#13, MG#64, Real Madrid
Tuossa huhuihin pohtiessa, kun mietitään minkälainen kärppien viimeinen tilikausi oli niin Oulun Kärpät teki vajaan 11 miljoonan liikevaihdolla 600k turskaa. Tosin Qstock teki vajaan 6 miljoonan liikevaihdolla voittoa 700k ja tunturiviihde melkein saman verran 13 miljoonan liikevaihdolla. Lähteenä Heikki Kontsaksen haastattelu joululta: Kärpät-pomolta kova väite SM-liigan tulevaisuudesta

Jos nuin totaalisesti perseelleen menneellä kaudella, saadaan taustayhtiöiden tuloksella taitettua 800k positiviiseksi tulos, on kyllä pelaajahankintoihinkin kärpillä sellainen turva, että uskoisin olevan paalua maksaa.
Huhuja yhtään sen enempää tietämättä, uskoisin myös pelillisesti olevan vetoa, nytkun itse kiekkokin on "vapautuneempaa".

En tiedä meneekö tämä suoraan tähän huhuosastolle, muttakun aihetta on täällä pohdittu niin pohdinpas minäkin.
 

Sardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä en taas jaksa uskoa, että Berglundille ja Jandukselle olisi hankittu korvaajat valmiiksi, vaikka lähtökohtaisesti kalliit(?) sopimukset jatkuvat ensi kaudelle.
En kyllä minäkään. Siitähän kertoo jo tuo rajaton luotto mikä näihin edellä mainittuihin herroihin edelleen on. Toki siellä nyt ei oikein rosterissa ole hirveänä pelivaraa varsinkaan puolustuksen suhteen, mutta kyllähän tuo Berglundin kausi on ollut miltei alusta asti niin heikkoa, että vaikka ne markkinat olivat sitten kuinka kuivat siirtorajalla niin jotain laajuushankintaa varmana oli puolustukseen tarjolla ja sen nyt ei kovin kummonen seppä olisi tarvinnut olla, joka tosiaan korvaisi Janduksen tai Berglundin.

Mulla on semmonen fiilis, että puolustus on valmis ensi kautta ajatellen ja ainoa vaihdos tässä vaiheessa on, että Juusola tulee Paason tilalle. Sitten kauhuskenaariona, että Ohtamaa ei jostain syystä jatkakkaan ja se on ollut tiedossa jo tovin ja siihen tilalle on sitten hankittu joku talven aikana. Mutta eiköhän Atte nyt kuitenkin jatka.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Jospa tuo ens kauden joukkue julkaistaa tässä keväällä. Voi olla kausikorttimyynti hiljasta jos ei tiiä ketä jengissä pellailee.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei edes huhu, vaan pelkkä spekulointi: käsittääkseni Luulajan sentteri nuorempi/parempi Tyrväinen, eli Juhani Tyrväinen, on lähdössä Luulajasta. Jostain olen ymmärtänyt, että hänellä on oululainen tyttöystävä. Siinä olisi raastinrautaa Kärpille, siis tuo Juhani Tyrväinen. Toki aika monta vuotta olen katsellut häntä sillä silmällä, että tuolla jätkällä ei ole mitään asiaa ainakaan allekirjoittaneen Kärppiin. Ilmeisesti alan kuitenkin pehmeämään, kaikella tapaa. Anttila-Tyrväinen-Junttila - siinä olisi kyllä mielenkiintoinen nelosketju Kärpille ensi kaudeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei edes huhu, vaan pelkkä spekulointi: käsittääkseni Luulajan sentteri nuorempi/parempi Tyrväinen, eli Antti Tyrväinen, on lähdössä Luulajasta. Jostain olen ymmärtänyt, että hänellä on oululainen tyttöystävä. Siinä olisi raastinrautaa Kärpille, siis tuo Antti Tyrväinen. Toki aika monta vuotta olen katsellut häntä sillä silmällä, että tuolla jätkällä ei ole mitään asiaa ainakaan allekirjoittaneen Kärppiin. Ilmeisesti alan kuitenkin pehmeämään, kaikella tapaa. Anttila-Tyrväinen-Junttila - siinä olisi kyllä mielenkiintoinen nelosketju Kärpille ensi kaudeksi.
Juhani pelaa Luulajassa, ei Antti. Kyllähän Kärpät tarvii aivan ehdottomasti fyysisyyttä ja raastinrautaa ensikauden joukkueeseen ja Tyrväinen, Tikka sekä Salomäki voisi kotimaisista nimistä olla tällaisia. Kelpuuttaisin käytännössä jokaisen Kärppiin. Huimia parannuksia olisi fleguille Banamaneille,Anttosille ja kumppaneille.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Jospa tuo ens kauden joukkue julkaistaa tässä keväällä. Voi olla kausikorttimyynti hiljasta jos ei tiiä ketä jengissä pellailee.
Eiköhän näitä ala tipahdella siinä vaiheessa kun kaudet saadaan päätökseen, onhan se vähän kyseenalaista heitellä siirtoja ja sopimusuutisia jos kyseessä on pelaaja joka pelaa vielä kauttaan toisaalla. Olettaisin että jatkosopimuksia jysäytellään sitten samaan syssyyn.

Mitä tuossa huvikseen vilkaisin viime vuosien uutisointeja niin osa on tullut huhtikuun lopulla, kun taas sitten esim. Bunnamanin ja Mingoian sopimukset julkaistiin virallisesti vasta heinäkuun lopussa.

Kyllähän tässä joka tapauksessa odottaa jo paikat syyhyten lisätietoja näiden aiempien "varmistettujen" ukkojen lisäksi.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Dynastia Niinkin monesti kuin tuon varmistinkaan, että nimenomaan Juhania tarkoitan, niin siitä huolimatta tungen tekstiin Anttia. Huoh, korjasin tekstiini.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Ei edes huhu, vaan pelkkä spekulointi: käsittääkseni Luulajan sentteri nuorempi/parempi Tyrväinen, eli Antti Tyrväinen, on lähdössä Luulajasta. Jostain olen ymmärtänyt, että hänellä on oululainen tyttöystävä. Siinä olisi raastinrautaa Kärpille, siis tuo Antti Tyrväinen. Toki aika monta vuotta olen katsellut häntä sillä silmällä, että tuolla jätkällä ei ole mitään asiaa ainakaan allekirjoittaneen Kärppiin. Ilmeisesti alan kuitenkin pehmeämään, kaikella tapaa. Anttila-Tyrväinen-Junttila - siinä olisi kyllä mielenkiintoinen nelosketju Kärpille ensi kaudeksi.
Juhani pelaa Luulajassa, ei Antti. Kyllähän Kärpät tarvii aivan ehdottomasti fyysisyyttä ja raastinrautaa ensikauden joukkueeseen ja Tyrväinen, Tikka sekä Salomäki voisi kotimaisista nimistä olla tällaisia. Kelpuuttaisin käytännössä jokaisen Kärppiin. Huimia parannuksia olisi fleguille Banamaneille,Anttosille ja kumppaneille.
Juhani riittäisi Liigassa myös isompaan rooliin kuin nelosketjuun jos vain tahtoisi palata Suomeen. Juhani kuitenkin kertoi ruotsalaiselle NSD-lehdelle kuitenkin tavoitteistaan ensi kaudesta viime kuussa. Eräs nimeltä mainitsematon suomalaislähde käänsi sen näin:

– Täytän pian 34 ja olen käynyt hyviä keskusteluja Luulajan seurajohdon kanssa. Olen sanonut, että haluan nähdä maailmaa ja muita liigoja ja nyt on viimeinen mahdollisuuteni. Jos jään tänne, en usko, että saan kokea sitä, joten olen sanonut, että haluan katsoa, olisiko jotain mielenkiintoista tarjolla minulle jossain Euroopassa. Mutta mikään ei ole vielä selvää, Tyrväinen kommentoi.

NSD:n tietojen mukaan Tyrväisn kiikarissa on Sveitsi.

– En ole varma, mitä tapahtuu. En voi sanoa niin tai näin, mutta luulen, että lähden Luulajasta, Tyrväinen sanoi.

NSD kysyi, voisiko Sparta Praha olla myös vaihtoehto.

– Sekin voi olla, Tyrväinen sanoi.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
En näkisi kyllä mitään syytä miksei Paasolle tarjottaisi jatkoja. Vai onko jossain ollut huhuilua että Paaso haluaisi jatkaa matkaa muualle?
Samaa täytyy ihmetellä, että miksi Paaso Oulusta lähtisi tai Kärpistä pois haluttaisiin. Playoffeissakin on nähty hienoa kiekollista peliä nuorelta mieheltä. On sinne sekaan muutamia virheitäkin mahtunut, mutta Paaso alkaa olla melkein kovempi pelajaa kuin Jandus tai Berglund. Jos hänet nyt muualle laitettaisiin niin olisi taas yksi ihmeellinen oman kasvatin laittaminen junaan. Enkä kyllä todellakaan tuohon usko, koska Havu selkeästi luottaa Arttuun ykkösparissa. Kesällä vähän lisää ruutia kroppaan ja laukaus tikkiin, niin tässä on meille ylivoimapakki.

Sen sijaan Pieniniemi saattaa hyvinkin jatkaa AHL:n suuntaan, koska on kuitenkin Pensin lainapelaaja. Myös Olkkosen pieni vastuu saattaa tarkoittaa, että hän ei kuulu Mäntymaan suunnitelmiin. Lähtökohtaisesti Juusola kuitenkin paikannee Pieniniemen lähdön rapakon taakse.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On sinne sekaan muutamia virheitäkin mahtunut, mutta Paaso alkaa olla melkein kovempi pelajaa kuin Jandus tai Berglund.
Mun kirjoissa Paaso on jo ohittanut nuo "ulkkarivahvistukset". Pelaa rohkeasti ja pienestä varrestaan huolimatta ihan fyysisestikin. Ei pelkää laitakahinoita.

Paaso on ollut pudotuspeleissä viisi kertaa jäällä, kun vastustaja on iskenyt tasakentällisin maalin. Arvatkaa, kuka on ollut niissä tilanteissa pakkiparina? (tähän nauruhymiö tai jotain)

Arvasit oikein. Ulkkarivahvistuksen irvikuva Victor Berglund.
 
Viimeksi muokattu:

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
Paasolle on tehty jatko, taitaa olla julkaisematta vielä.
Viljami Juusola tulee myös. Atte on ainut josta ei varmaa tietoa
mutta luulisi että jatkaa.
Ei yhtään mitään Juusolaa vastaan, päinvastoin mielenkiinnolla odotan että pääsen seuraamaan nuoren miehen otteita.

Mutta melkoinen Mikki Hiiri -pakisto kyllä sitten on jalkeilla ensikaudeksi, etenkin jos Berglund ja Jandus jatkavat.

Poistuvat:
- Pieniniemi
- Kivistö
- Olkkonen

Sisään:
- Juusola

Jatkot:
- Paaso
- Ohtamaa

Sopimus jatkuu:
- Berglund
- Jandus
- Koivisto

Tuossa ei juuri fyysisyyttä ole (poislukien Ohtamaa). Ihan rehellisesti sanottuna, tuo ei ole playoff-joukkueen pakistoa lähelläkään.
 

Miksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, John Vanbiesbrouck
Ei yhtään mitään Juusolaa vastaan, päinvastoin mielenkiinnolla odotan että pääsen seuraamaan nuoren miehen otteita.

Mutta melkoinen Mikki Hiiri -pakisto kyllä sitten on jalkeilla ensikaudeksi, etenkin jos Berglund ja Jandus jatkavat.

Poistuvat:
- Pieniniemi
- Kivistö
- Olkkonen

Sisään:
- Juusola

Jatkot:
- Paaso
- Ohtamaa

Sopimus jatkuu:
- Berglund
- Jandus
- Koivisto

Tuossa ei juuri fyysisyyttä ole (poislukien Ohtamaa). Ihan rehellisesti sanottuna, tuo ei ole playoff-joukkueen pakistoa lähelläkään.
Eihän Kivistökään ole minnekään lähössä. Ensi kausi viimeinen kolmivuotisesta sopimuksesta.

Muuten kyllä samaa mieltä, pakisto on itkettävän ja naurettavan välimaastosta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös