Olisiko Rasmus Ristolainen pitänyt valita MM-kisoihin?

  • 6 212
  • 37

Olisiko Ristolainen pitänyt valita Suomen MM-miehistöön?


  • Äänestäjiä
    196
  • Poll closed .

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tästä asiasta onkin jo MM-ketjussa keskusteltu. Rasmus Ristolaisen pudottaminen MM-ryhmästä herätti valtaisasti keskustelua, jossa mielipiteet vaihtelevat laidasta laitaan eli on aika äänestää asiasta.

Itse olisin Ristolaisen valinnut kisoihin. Ymmärrän, että harjoituspelit menivät heikosti, mutta itse en noita leirinäyttöjä kamalan korkealle jalustalle nosta. Jos leirinäytöt ovat niin tärkeitä kuin nyt oletetaan, niin minua ihmetyttää esim. Jokipakan valinta kisoihin, eipä hänkään niissä peleissä vakuuttanut.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Marginaalinen valinta, itse olisin tehnyt toisin, mutta ei suurempaa merkitystä Suomen kokonaismenestyksen kannalta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei tietenkään pidä valinta, Kojo tietänee paremmin missä mennään. Ei änäristatus automaattisesti tarkoita sitä, että Ristolainen olisi joku merkittävä vahvistus joukkueelle.
 

Apheu

Jäsen
Eiköhän kaikki asioista vähemmän tietämättömät olisi Ristolaisen valinnut ihan vain sen takia, että hänen peliään olisi ollut mielenkiintoisempi seurata, kuin näiden vakiokasvojen. Päävalmentaja kuitenkin valitsee kisoihin parhaan porukan, ja jos Ristolainen ei hänen mielestään tähän kuulu, niin turha valittaa. Ihan oikein, että turnaukseen valitaan sillä hetkellä parhaimmassa vedossa olevat pelaajat. Ei nimen tai statuksen perusteella. Tai edes potentiaalin. Buffalo peluuttaa Ristolaista nyt isossa kuormassa, koska se kantaa hedelmää tulevaisuudessa heille. MM-kisojen parin viikon rypistykseen on ihan turha ottaa jotain kaveria tulevaisuuden suuren potentiaalin takia.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Mun mielestä juuri tämä on enemmän, kuin terveellistä maajoukkueelle. Ei valita kavereita sen mukaan mitä on ennen tehty, vaan mitä tehdään NYT. Tämä on maajoukkueessa utopiaa n. 99% ajasta. Enpäs olisi ihan heti uskonut, mutta jopa Olli Jokinen jätettiin pois kisoista! Yksi juurikin niistä, jotka ovat pelanneet mj:ssa tyyliin aina kun mahdollista, ihan sama mikä on suoritustaso.

Tässä tilanteessa oli valittavan joko Lindell tai Ristolainen. Kummatkin saavat vielä mj-pelejä runsaasti alleen ja toisaalta oli hienoa, että pelkkä NHL-status ei tätä ratkaissut.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei. Sen takia, että luotto on päävalmentajaan valintojen suhteen.
 

MacInnis

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Kärpät, Shefki Kuqi
Ristolaisen teholukema -33 Buffalosta kertoo kaiken oleellisen. Muutaman pelin olen tällä kaudella nähnyt, ja kyllä se usein aika pahasti kahvilla on ollut.
 
Mun mielestä mielenkiintoisempi kysymys on, että pitäisikö Suomen joukkue valita Jatkoajassa huutoäänestyksellä. Käsittääkseni yleinen mielipide on, että sillä tavalla saataisiin jalkeille vahvempi joukkue kuin nykysysteemillä, jossa valmennusjohto valitsee joukkueen.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jos en väärin muista, niin jatkiksen enemmistö vaati Ristolaista aikoinaan jo Sotshin olympiajoukkueeseen. Nyt reilu vuotta myöhemmin ja vissiin toistakymmentä kiloa kevyempänä Ristolainen ei mahdu MM-kisoihin. Mitähän tästä pitäisi ajatella? Ainakin jatkiksella vallitsee hyvin erilainen näkemys Rassen tasosta, jos verrataan sitä Leijonien johtoryhmän näkemykseen.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Moni tuntuu ajattelevan, että jos mies pelaa NHL.ssä, hänen automaattisesti tulisi mahtua MM-joukkueeseen. Tyypillistä jenkkiperseen nuolentaa, mitä tällä palstalla esiintyy enemmänkin.
 

Nick Neim

Jäsen
Olisi pitänyt.

Mun mielestä mielenkiintoisempi kysymys on, että pitäisikö Suomen joukkue valita Jatkoajassa huutoäänestyksellä. Käsittääkseni yleinen mielipide on, että sillä tavalla saataisiin jalkeille vahvempi joukkue kuin nykysysteemillä, jossa valmennusjohto valitsee joukkueen.

Eikä taida rajoittua pelkkään Jatkikseen. Aina valintojen tultua julki, somessa räjähtää itkuvyöry kun ei oman jengin suosikit päässeetkään kisoihin.

Sen verran täytyy kyllä sanoa, että luottoa Kojon valintoihin löytyy. Kuitenkin, jos olisin itse päässyt valitsemaan, olisi Rasse ollut kisoissa.
 

Ruoppaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunkiseutu
Loistava pelimies ja tulevaisuudessa joukkueen vakiokasvoja. Valitettavasti pelasi itsensä viimeisissä mj - otteluissa selvästi ulos.
 

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
Ristolaisen teholukema -33 Buffalosta kertoo kaiken oleellisen.
Tilastoscouttaus kertoo kaiken oleellisen.

Mun mielestä juuri tämä on enemmän, kuin terveellistä maajoukkueelle. Ei valita kavereita sen mukaan mitä on ennen tehty, vaan mitä tehdään NYT. Tämä on maajoukkueessa utopiaa n. 99% ajasta. Enpäs olisi ihan heti uskonut, mutta jopa Olli Jokinen jätettiin pois kisoista! Yksi juurikin niistä, jotka ovat pelanneet mj:ssa tyyliin aina kun mahdollista, ihan sama mikä on suoritustaso.
Silti Tuomo Ruutu on mukana.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Itse oisin ottanut Ristolaisen vaikka 8.pakiksi. Kuitenkin hänen varaansa tullaan tulevaisuudessa Leijonien pakistoa rakentamaan noissa huipputurnauksissa joten olisin ottanut mukaan kerämään sitä legendaarista kokemusta. No jäihän Selännekin vuoden 92 MM-kisoista rannalle ja ihan OK uran se NHL:lässä ja maajoukkueessa teki. Tosin monesti olen miettinyt että jos Selänne ois ollu vuonna 92 mukana niin oisko jo sillon tullu se eka MM-kulta.
 

Fremont

Jäsen
Olisi. Rasse on tulevaisuutta, eikä esim. Mäntylän pudottaminen Ristolaisen edestä olisi vaikuttanut paskan vertaa joukkueen suoritustasoon. Sen sijaan Rassen valitseminen olisi tarkoittanut satsaamista tuleviin vuosiin, ja tätä Suomen puolustus todellakin tarvitsee, ei siellä liikaa tarjontaa ole viime vuosina ollut.
 

Schadowan

Jäsen
Ristolainen oli melkeinpä paras suomalainen pakki NHL:ssä viimeisen 15-20 pelin ajan.

Viimeiseen 22 peliin 4+5=9 ja teholukema -5, keskimääräinen peliaika 23,5min.

Buffalon kaltaisessa paskanipussa nuo ovat todella hyvät lukemat parikymppiselle pakille.

Mutta iso kaukalo laittaa omat vaatimukset ja RR ei niitä täyttänyt harkkapeleissä. Silti olisi mahtunut 8. pakiksi ainakin.
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Kyllä olisi. High risk-high reward hakuja Suomen maajoukkue tarvitsee, jos halutaan tavoitella sitä kaikkein kirkkainta. Nyt Kojo teki paitsi tylsän valinnan, myös heikensi Suomen absoluuttisia mahdollisuuksia kultaan.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ei olisi pitänyt valita. A-maajoukkue ei ole mikään nuori-suomi tiimi missä kaikki pelaa jos pysyy pystyssä. Pari kautta vielä ni katsotaan sitten uudelleen. Hyvä Suomi! Matka kohti maammelaulua alkaa! Jee!!!!!!!
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Ei olisi pitänyt valita. A-maajoukkue ei ole mikään nuori-suomi tiimi missä kaikki pelaa jos pysyy pystyssä.!
Ajatteletko, että Esa Lindell menee ensi kaudella heittämällä änäriin, jos hän on kerran on paljon parempi pelaaja kuin Ristolainen?
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Olisiko Rasmus Ristolainen pitänyt valita MM-kisoihin? Ei. Oli paska valmistavissa peleissä, ansaitsi pudota.

Olisinko itse valinnut? Kyllä. Olisi varmasti parantanut mitä pidemmälle turnausta oltaisiin menty, tätä kutsutaan potentiaaliksi.

Mutta kuten @mjr ehti jo hyvin mainita, on kyseessä marginaalivalinta, joka tuskin heilauttaa Suomea suuntaan tai toiseen. Mutta sitten kun ne pienet erot ovat aivan minimissään, niin ainahan sitä voi jossitella.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös