Oletko jo polttanut ihosi?

  • 1 177
  • 27

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Tässä kärvistellessäni ajattelin kysäistä teiltä muita, että kuinkas pahasti te olette jo polttaneet ihonne tuolla auringossa?

Itellä on ollut kyllä t-paita parhaimpani mukaan tilanteessa kuin tilanteessa päällä - mutta tämähän ei estänyt käsivarsien täydellistä kärähtämistä. Siinä ne nyt käryävät ja savu nousee - sama taitaa tapahtua tuolla niskan puolella parhaillaan..:(
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
a) en pidä auringonotosta
b) en uskalla ottaa paitaa pois, ettei muilta syövy silmät kiloihin

eli en ole :)
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Eipä ole ikinä iho etelänlomilla tai Stadissa palanut, eikä varmaan tulekaan palamaan. On valmiiksi sellainen "välimeren" tyyppinen iho.

:cool:
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En

En ole. Haen aina varjoisaa paikkaa kun olen ulkona kesäsäällä, auringossa alan voida pahoin. Niinpä nahkani on edelleen käsivarsien lievää rusketusta lukuunottamatta liidunvalkoinen, ja se käsivarsien rusketuskin on suurimmaksi osaksi pesussa lähtevää.
 

Demari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Real Madrid
Tänään kärähti aika ikävästi, eka pelattiin tennistä 4h ja senjälkee oltii uimassa :) Tennistäkin piti pelata asiaankuuluvasti ilman paitaa.

Punanahka ilmoittautuu!!
 

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
RE: Punanahka

Viestin lähetti Demari
Tänään kärähti aika ikävästi, eka pelattiin tennistä 4h ja senjälkee oltii uimassa :) Tennistäkin piti pelata asiaankuuluvasti ilman paitaa.

Punanahka ilmoittautuu!!

Sittenhän se et tarvi puoluekokouspaitaa, kun pelkkä ihokin kertoo nicknamesi ja aatesuuntasi.

Onneksi talossani on katto ja seinät, joiden ansiosta en ole polttanut nahkaani. Neuvoksi kaikille jotka pelkäävät ihonsa palamista; PYSYKÄÄ SISÄLLÄ !
 

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Minä en kyllä millään saa Suomessa koskaan poltettua ihoani...:rolleyes: ....no korkeintaan tupakalla leikkiessäni:D ..minulla on sitten varmaan paljon tuota väripigmenttiä;)
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juuri tänään onnistuin polttamaan, onneksi en kuitenkaan pahasti. Selästä paloi sellainen pieni kaistale, joka oli vahingossa jäänyt rasvaamatta. Hassusti oli vain jäänyt palaneen ihon keskelle sellainen valkoinen sormenjälki. Kaverini oli ilmeisesti tökkäissyt siihen sormellansa rasvaa laittaessaan, mutta muuten kohta oli jäänyt rasvaamatta.

Ja teille, jotka ette pala helposti: Olkaa onnellisia! Itse punapäänä käryän samantien, ellen laita rasvaa. :(
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Tiistaina todettiin töissä, että nyt saa riittää ja lähdetään "yhdelle" läheiselle terassille. No mopo lähti hetimiten keulimaan ja siinä sitten meni hieman yli "muutaman" ja samalla kärähti nenä ja olkapäät...
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Palamisen yritän jättää suosiolla muille. Tuuria on varmaan ollut mukana kun ei oo tullu itteään poltettua vaikka onkin viettänyt päivät isosiskon tontilla raksahommissa.

Tänäänkin oli +30 varjossa, aurinko paisto ja ei edes tuullut, joten tuskaahan se oli.
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Tiistaina onnistuin tuollaisessa medium käristyksessä hyvin, etupuoli alkoi näyttämään sellaiselta medium kypsältä lihapalalta, varsinkin rintakehä, nenä ja otsa. Ottaen huomioon että oli työpäivä ja teen ns. sisätyötä, homma onnistuu kun firma on sponssannut kotikonttorin, eli läppärin, faksin, kopiolaitteen ja adsl linjan. Keskiviikkona jatkoin sellaisella kevyellä haudutuksella ja torstai-iltana vanhempieni kotipihan uimaaltaalla omien poikien kanssa. Ilmeisesti käristys on ollut juuri sopiva kun yöuni ei ole kärsinyt eikä nahka ole ruvennut irtoamaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Joskus lapsena poltin itseni niin, että iho kesi laajalta alueelta. Sen jälkeen on tullut oltua sen verran varovainen, että palamista ei ole tapahtunut. Joskus on iho vähän punoittanut tavallista enemmän, mutta ei ole palanut. Vaikka olen vaalea, niin kestän aurinkoa melko hyvin.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Minä käräytin etumukseni heti kesäkuun alkumetreillä soutu-uisteluretkellä, auringonherkkä kun olen. Tuon parin päivän ihonkiristyksen jatkeeksi huomasin samalla hankkineeni todella räikeät sukkarajat nilkkoihin! Nyt näillä helteillä yritin toden teolla saada rajoja edes hieman hämärtymään, mutta eivät suostu piru vie enää häipymään.

Noh, kun tennissukat ovat tulossa takaisin muotiin, kai tämäkin kolmiraitamassan mukana menee.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Itse onnistuin käräyttämään nahkani viime perjantaina Kreikassa (+29 ja 6 tuntia rannalla) ihan kunnolla; hartiat, pohkeet, vatsa ja reidet. Kerran olen nenäni polttanut aiemmin (silloin Kanarialla), mutta muutoin olen onnistunut "punastumisen" välttämään.
 

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Onhan siitä muodostunut jo jokavuotinen traditio että poltan ihon jossain vaiheessa kesää. Yleensä kuitenkin kesän alussa tuppaa aina iho palamaan, kun tuota rusketusta ei vielä pahemmin ole. Ja kun parhaimmillaan pari tuntia päivässä pelaa tennistä, niin kyllähän siinä iho hyvin palaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hei, me saivarrellaan!

JiVe kirjoittaa:
No mopo lähti hetimiten keulimaan ja siinä sitten meni hieman yli "muutaman" ja samalla kärähti nenä ja olkapäät...
Eikös se mopon keuliminen tarkoita sitä miehistä jomotusta siellä jossakin? Sanonta "mopo karkaa käsistä" lienee lähempänä tarkoittamaasi...

Joo.

Hah hah.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomessa en ole vielä koskaan saanut itseäni palamaan, sen verran korkea kynnys minulla palamiseen on, rusketun sensijaan hyvin. Ulkomailla en ole käynyt lähiakoina, joten palamisreaktiota ei ole päässyt tapahtumaan ;)
 

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huh. tänään oltiin n. 6 tuntia ottamassa aurinkoa ja fudista pelaamassa... aika pahasti paloin =) mutta hauskaa oli, sehän se pääasia on
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Karrelle meni eilen mökillä laiturilla maatessa. Onneksi ei päällä ollut verkkopaitaa, sillä rusketusrajat olisivat olleet aika persoonalliset. Tällä pigmentillä ei palamista oikein voi välttää. Niinpä muut saavatkin huolehtia puolestani auringon otosta, meikäläinen keskittyy mieluummin kylmiin juomiin varjossa.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Olen polttanut. Otin eilen ensimmäistä kertaa koko kesänä kunnolla aurinkoa ja poltin heti olkapääni. Tuohon riitti kolmen tunnin lueskelu auringossa. Tänään aurinkovoidetta kehiin.

EDIT: Ei kuitenkaan palanut häiritsevästi. Olkapäät vaan tuntuvat yhä lämpimiltä ja ovat kirkkaan punaiset. Eivät satu kuitenkaan yhtään.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Kolme tuntia yhtämittaista altistusta auringolle noin kuukausi sitten kärvensi käsivarret. Mitään paahtunutta papua itsestäni ei saa, mutta onneksi en myöskään kuulu siihen pahimpaan kalkkilaivaryhmään joiden iho palaa nanosekunnissa. Auringon kanssa ei leikitä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Pikkasen kärtsähti olkapäät ja käsivarret viikonloppuna Yyterin rannoilla.
Ei kannata kauaa pelata jalkapalloa ilman paitaa. Mutta oli niin kaunis ilma, että..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös